..: Aktuality a články :..

obrazekPraha - Lány - Dnes se konala jízda zvláštního parního vlaku z Prahy Masarykova nádraží do Stochova a Lužné u Rakovníka. Ve Stochově vystupovali zájemci o pochod do Lán, kde se uctila památka 154. výročí narození Tomáše Garrigua Masaryka. Této zvláštní jízdy se účastnil i současný český prezident Václav Klaus s chotí Lívií. Před odjezdem z Prahy si prohlédli stanoviště parní lokomotivy 498.022 Albatros a poté již zaujali místo v salónním voze TGM, který Tomáš G. Masaryk kdysi dostal ke svým narozeninám od tehdejších ČSD.

informaceSFDI - O šest procent více než předloni se proinvestovalo v roce 2003 do výstavby a údržby silnic a dálnic. Vyplývá to z tiskové zprávy Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI). Z celkové sumy 45, 4 mld. Kč šlo do silnic a dálnic více než 25 mld. Kč, zatímco do železnice SFDI investoval za 15 mld. Kč, 300 mil. Kč bylo proinvestováno do lodní dopravy. V letošním roce má SFDI k dispozici jen 44 mld., z čehož má být vloženo do železnice opět 15 mld. Kč (především na pokračující výstavbu koridorů), do vodních cest půjde 900 mil. Kč, zatímco do silniční dopravy půjde opět více - 27, 5 mld. Kč. Zde půjdou finance především na dálnicích: D1 (úsek Vyškov - Mořice), D3 (obchvat Tábora), D5 (obchvat Plzně), D8 (severní část) a D11 (Poděbrady - Žehuň). Jen připomenu, že první tranzitní koridor je již před dokončením, zatímco dálnice z Poděbrad na Hradec Králové se "staví" již čtrnáct let. Porovnejte kvalitu svršku na našich vlajkových lodích: na dálnici D1 a na trati Praha - Pardubice a počet financí, které tečou do silnic a do železnic. Nestálo by za to proinvestovat do železnice o pár miliard více a náklady převěst z přetížených silnic na železnice?

obrazekRusko - Devět lidí zahynulo a čtyři další byli zraněni při střetu nákladního vlaku s minibusem na přejezdu na transsibiřské železnici daleko za Uralem. K neštěstí došlo mezi Osmkem a Ťumení v pátek odpoledne. Nehoda si vyžádala delší prerušení provozu.

bleskovkaÍrán - Padesátivozový vlak bez lokomotivy se uvolnil a ujel na širou trať ze stanice Chajjám, ktrá se nachází na severovýchodě Íránu. Vozy obsahovaly převážně síru, benzín a průmyslová hnojiva. Celá souprava ujela samovolně téměř 20km, než vykolejila a začala hořet. Na místo se vydalo několik set záchranářů, kteří se pokoušeli vlak uhasit, avšak asi šest hodin po vzniku požáru došlo k mohutné explozi, která usmrtila více než 200 osob a dalších 350 bylo zraněno. Výbuch též zničil pět sousedních vesnic. V tuto chvíli není jasné, co explozi způsobilo, je však možné, že příčinou bylo zemětřesení o síle 3, 5 Richterovy stupnice. Jak uvedla íránská státní agentura, nejsou vyloučeny další expolze. Stejně tak není přesně znám počet mrtvých, který se může ještě zvýšit. Exploze, která byla slyšitelná až v 75km vzdáleném Mašhadu, poničila okna až v 10km vzdálených domech. info: www.idnes.cz.

obrazekVysočina a Hrálovéhradecko - V Rapoticích na Vysočině zemřel dnes večer muž, kterého srazil přijíždějící vlak. Nehoda se vyšetřuje a dosud není jasná její příčina - zda muž ukončil život sebevraždou či spadl pod kola vlaku nešťastnou náhodou. Tragédie se odehrála po 19. hodině na nádraží v Rapoticích. Zmíněný osobní vlak 4849 směřoval ze stanice Studenec do Brna. Podle prvních zpráv byl muž, u kterého nebyly nalezeny doklady, na místě mrtev. Druhý podobný případ se stal o dvě hodiny později poblíž Kostelce nad Orlicí, kdy osobní vlak 15210 srazil muže na širé trati. Ani v tomto případě není znáno, zda muž spáchal sebevraždu, či šlo o nešťastnou náhodu.

obrazekLouny - Zdá se to neuvěřitelné, ale v důsledku snižovaní stavů na ČD a v důsledku momentální nadbytečnosti bude v nejbližším měsících ukončen provoz jednoho z největších DKV v republice - Depa kolejových vozidel Louny. Jednotlivé Provozní jednotky a Střediska lokomotivních čet budou rozděleny mezi ostatní DKV takto: PJ Chomutov, PJ Most a SLČ Lovosice pod DKV Ústí nad Labem; PJ Rakovník a PJ Lužná u Rakovníka pod DKV Plzeň; býv. PJ Kladno (dnes SLČ Kladno) a PJ Kralupy nad Vltavou připadnou DKV Praha. Hnací vozidla budou rozdělena do adekvátních DKV.

obrazekU Českých drah se budou utahovat opasky. Nechystá se jen redukce provozních pracovišť v dopravě, v depech kolejových vozidel či u SDC. Redukovat se bude i v zásobovacím odboru (O 8) - tedy v železničních zásobovacích skladech. Důvodem k tomuto kroku je především nadměrný stav zásob ve skladech jednotlivých SDC a DKV, což je finančně náročné. Nová koncepce počítá s tím, že ve skladech bude k dispozici pouze nejnutnější počet zásobních dílů. Potřebné náhradní díly budou pak dodávány přímo výrobcem v případě potřeby, aniž by byly skladovány. Uvedené opatření bude mít samozřejmě dopad i na zaměstnanoct, neboť dle koncepce ČD mají do budoucna zůstat pouhé tři zásobovací sklady - v Plzni (náhradní díly na osobní vozy), v Praze (stejnokroje a ochranné pomůcky) a v České Třebové (náhradní díly na lokomotivy). Efektivnost tohoto kroku ukáže až budoucnost, ale již na první pohled je zřejmé, že této koncepci schází smysluplnost a dostatečné racionální základy. Distribuce jednotlivých náhradních dílu se totiž nejen prodraží, ale i prodlouží.

informaceTrať 091 - Z důvodu výluky dojde v úseku Kralupy n. Vlt. - Praha (trať 091) k následujícím změnám:
Od 8:00 dne 23. 1. do 24:00 dne 25.1.2004 VŠECHNY vlaky, které jsou podle pravidelného jízdního řádu končící nebo výchozí ze stanice Praha Masarykovo nádraží, budou mimořádně ukončeny, nebo budou výchozí ze stanice Praha - Holešovice.První vlaky, které pojedou do nebo z žst. Praha - Holešovice, budou vlaky 9641 a 9642.Vlaky budou ze stanice Praha - Holešovice odjíždět o 4 minuty později oproti pravidelnému odjezdu ze žst. Praha Masarykovo nádraží. Náhradní přeprava cestujících z Prahy - Holešovice do Prahy Masarykova nádraží bude provedena MHD. Cestujícím budou bezplatně vydávány jízdenky MHD po předložení platného jízdního dokladu ČD v osobních pokladnách žst. Praha - Holešovice. Rychlíky z trati 110 budou vedeny odklonem.

informaceOSŽ - Odborové svazy Českých Drah v Královéhradeckém, Pardubickém a Libereckém kraji žádají po generálním ředitelství ČD zastavení změn, po kterých by mělo železnici opustit až 7000 řadových zaměstnanců. Jejich požadavky mohou být podpořeny výstražnou stávkou, kvůlí níž se již v těchto dnech tvoří stávkové výbory. Odboráři ze severovýchodních Čech se tak připojili ke svým kolegům z Ústecka a Karlovarska. I tam již odbory začaly zřizovat stávkové výbory. Odborový předák Jaromír Dušek minulý týden uvedl, že chystané propouštění na drahách by mohlo vést ke stávce ještě v lednu. Jen v železničních stanicích v obvodu Hradeckého, Pardubického a Libereckého kraje je chystanými změnami ohroženo přes 400 lidí na postech výpravčích, signalistů, závorářů a administrativy. Celkem je v těchto profesích v oblasti zaměstnáno asi 5500 lidí, z nichž asi 70 procent je v odborech. Vedení drah uvedlo, že firma do konce ledna s odbory bude jednat. Celkový počet propuštěných zaměstnanců bude do značné míry záviset na výsledcích hospodaření za rok 2003. Zhruba 70% propuštěných zaměstnanců by mělo odejít do řádného důchodu či na sociální program. Dle ČTK zpracoval

bleskovkaBrno - Zaměstnanec plzeňské firmy, která chtěla od Českých drah odkoupit cisternové vozy, zemřel 13.1. v žst. Brno - Královo pole. Čtyřiapadesátiletý muž při prohlídce vozů vylezl bez vědomí odpovědných zaměstnanců ČD na jednu z cisteren, kde zavadil o trolej trakčního vedení. Po zásahu elektrickým proudem (25 kV) byl muž na místě mrtev a přivolaný lékař mohl pouze konstatovat smrt. Jedná se již o několikátý případ usmrcení osob po kontaktu s trakčním vedením. K zásahu elektrickým proudem však nemusí dojít jen kontaktem s trolejí trakčního vedení. V případě těsného přiblížení se k trolejím se i vzduch stává vodičem!!! K včerejšímu případu dodává, že inspekce případ uzavřela s tím, že za nehodu nejsou odpovědni zaměstnanci ČD.

obrazekIBŽD - Zpravodajský server idnes.cz informoval o tom, že Inspekce bezpečnosti železniční dopravy (IBŽD) dospěla ke konkrétním závěrům ve vyšetřování srážky rychlíku R930 s nákladními vozy u Vyškova dne 9.12.2003 v dopoledních hodinách. Připomínám, že v plně obsazeném vlaku byl lehce zraněn jeden cestující. Celková škoda se odhaduje na 900 tisíc korun. Trať Brno-Přerov stála asi pět hodin. IBŽD v rámci vyšetřování uspořádala rekonstrukci události. Z vyšetření vyplývá, že chybu udělala nejen četa, které prázdný nákladní vagon ujel, ale i další pracovníci drah. Dle mluvčího IBŽD Jana Kučery se této mimořádné události dalo zabránit. Celý případ by měla ispekce uzavřít do 8.2., kdy padnou konkrétní obvinění. Viníkům hrozí nejen postih od zaměstnavatele, ale i trestní řízení. (foto - Monika Tomášková, idnes.cz)

obrazekNostalgie - Od Nového roku si mohou zájemci ve vybraných osobních pokladnách a ČD Centrech zakoupit již tradiční publikaci Nostalgie 2004. Změnou oproti předchozím vydáním je řazení akcí chronologicky, dle data, přičemž jsou akce pouze barevně odlišeny, nikoliv rozděleny do sekcí. Bylo tak vyhověno četným připomínkám ze strany kupujících. Doporučená cena publikace je 35,- Kč. Pro ty, kteří nemají zajem do této publikace investovat, dodávám, že seznam nostalgických akcí naleznete i na ŽelPage, a sice v menu Skutečná železnice v podsekci Nostalgie. Tato sekce vzniká ve spolupráci s Klubem železničních cestovatelů a JRtrain.

obrazekProblém přesunu či rozsáhlé modernizace brněnského hlavního nádraží se v posledních dnech stále více dostává do popředí zájmu u obyvatel města Brno. Spolu s dalšími argumenty, proč přesunout nádraží do míst, kde se dnes nachazí nádraží Brno dolní a rozsáhlá nevyužitá plocha, se množí i hlasy, které jsou zásadně proti jakémukoliv přesouvání. Bohužel, do celého problému nevneslo světlo ani očekávané setkání brněnských zastupitelů s veřejností. Občané odcházeli ze zasedání rozladěni, neboť se prakticky nedostali ke slovu. Zůstávají tak nezodpovězené otázky ohledně financování této obří stavby, která by měla stát minimálně 20 mld. Kč. Město Brno chce do této investiční akce vložit minimálně 3 mld. Kč, proti čemuž se občané bouří, neboť nejsou plněny závazky ohledně podpory školství, zvelebování vzhledu města, či výstavby nových cyklostezek. Většina lidí vnímá přesun nádraží na periferii jako riskantní a nejistý krok.

informaceČR/Polsko - Na základě dohody uzavřené mezi akciovou společností České dráhy a PKP s.a. dojde od 5.1.2004 k částečnému znovuobnovení osobní dopravy na železničním hraničním přechodu Meziměstí - Mieroszów, tedy na trati, kterou v jízdním řádu nalezneme pod číslem 830. Doprava bude zajištěna dvěma páry osobních vlaků PKP, která dodá i vlakovou a strojovou četu. Spoje budou vedeny v těchto časových polohách:
66043 -> Walbrzych Gl.09, 04 - Meziměstí 10:04
66032 -> Meziměstí 11, 40 - Walbrzych miasto 13:01
66045 -> Walbrzych miasto 15, 39 - Meziměstí 16:59
66034 -> Meziměstí 17, 55 - Walbrzych Gl. 18:36
Změny v jízdním řádu jsou zveřejněny na výsvěskách železničních stanic a budou zveřejněny také v první změně jízdního řádu vydané k 29. únoru 2004.

obrazekPo devíti letech aktivní služby v žst. Pardubice měly s koncem GVD opustit tuto stanici poslední stroje řady 751. Na svých výkonech budou nahrazeny řadou 742, která je sice ekonomičtější, ale především méně výkonná a nepříliš oblíbená u strojvedoucích z důvodu špatného výhledu ze stanoviště. Faktem je, že výkony v okolí Pardubic, které jsou vedeny lokomotivami nezávislé trakce, jsou rok od roku menší. Většina lokomotiv řady 751 přešla do jiných dep (např.: Kralupy n. V., Ostrava, ...), jiné svůj osud v Pardubicích definitivně ukončily (040, 049, 104, 357 a 314). Napříště bychom se tedy v okolí Pardubic měli setkávat v čele nákladních vlaků pouze s řadou 742. Podle posledních informací (dle Luboše Bubáka) zbylé provozní zamračené 751.038, 094, 353, 354, 372 a 379 mají odejít do Letohradu místo brejlovců. Momentalně je 751.038 na garanční opravě v Olomouci a už se asi do Pardubic nevrátí.

Starší zprávy
« Novější zprávy | 1 ... 3 4 5 6 7 8 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:08
zapadá v 19:57