..: Aktuality a články :..

Praha - Doplněno 19.7.2005 10.30, 20.7. 14h - Dne 18.7. v 19.50 došlo v Praze-Uhříněvsi při odjezdu vlaku 54120 (Praha-Uhříněves - Lípa nad Dřevnicí) k vykolejení šestého vozu od konce vlaku (vůz Sggrs ČD-pronájem Metrans-ložený kontejnerem). O nehodě informoval strojvedoucího až výpravčí prostřednictvím vysílačky, do té doby souprava ujela poměrně velký kus (až k zastávce Praha-Horní Měcholupy), kvůli tomu se předpokládá i poškození svršku ve II. TK mezi Uhříněvsí a zastávkou Měcholupy.
Trať Praha-Hostivař - Praha-Uhříněves byla proto neprůjezdná. II.TK byla zprovozněna v půl druhé ráno a ihned začaly jezdit zpožděné nákladní vlaky. V půl čtvrté byla zprovozněna i 1.TK a vlaky začaly jezdit téměř normálně.
Téměř, protože v Praze Uhříněvsi je možná jízda pouze z 1.TK na 1.staniční kolej a z 2. a 4.staniční na 2.TK. Vlaky pro Metrans přijedou na 1.TK a ihned jsou vytaženy na říčanské zhlaví a nasunuty do liché kol. skupiny (3., 5., 7. kolej), kde probíhá jejich odbavení. S odjezdy se nakládá obdobně.
Na místě zasahovala i "porodní bába" , což je nehodový vlak ve složení 752.001 + 3 vozy nehod. vlaku + 742.257 (příjezd do Hostivaře ve 21 hodin).
Do trati nejprve vyjela na průzkum lokomotiva 752.001 (v půl desáté), po jejím návratu jela na 1.TK MUVka. Po několika minutách byla stažena nepoškozená část vlaku 54120 do Hostivaře a pro vykolejený vůz jela "porodní bába". Ta stahla zbytek soupravy do Hostivaře a s poškozeným vozem odjela sníženou rychlostí do Libně.
Vlak 54120 odjel do Lípy v půl druhé ráno a krátce poté byl obnoven provoz po II.TK. V tu dobu ještě traťovka provizorně opravovala výhybky tak, aby se dalo jezdit alespoň z 1.TK na 1.st. kolej. To se jim podařilo a v půl čtvrté odjel první vlak po správné koleji do Uhříněvsi.

A jaký byl dopad na osobní dopravu? V Praze Uhříněvsi uvázl jako první vlak 9168 a později 9170 a R646,... v Praze-Hostivaři vlaky 9175, 9177,.... Náhradní autobusová doprava byla zavedena v úseku Praha Hostivař - Praha Uhříněves, zajišťoval ji DP hl.m. Prahy dvěma autobusy, které občas nestíhaly a tak se vracely. Jízdní doba vlaku Praha-Hostivař - Uhříněves je cca 7 minut, ale autobus tento úsek ujel za nějakých 15 - 20 minut, proto vlaky nabírakly zpoždění v řádu desítek minut.
Vlaky R 646, Sp 1839, R648, 1838, 1831 byly zrušeny v úseku Uhříněves - hl.n. a opačně a nahrazeny osobními vlaky, které jely zanedlouho po nich. V Praze Uhříněvsi byly realizovány obraty R 646/Sp1839, 1838/1831, souprava R 648 jela po zprovoznění prázdná čekat na obrat na R 649.

V současné době se jezdí po 1. i 2. traťové koleji s tím, že v 2.TK je mezi zastávkou Měcholupy a Uhříněvsí snížena rychlost na 50 km/h (v noci nebylo možné zjistit poškození svršku, proto toto opatření).
Podle prvotních zpráv došlo k vykolejení na výhybce 27 - jízda po hrotu-jedna náprava se za srdcovkou dostala jinam, než měla a poté již vypadlá poškodila výhybky 28 a 29 (spojka mezi 1. a 2. kolejí).
Vliv na osobní dopravu je nyní již minimální.

V poledne 19.7.2005 měl být provoz obnoven v plném rozsahu bez omezení.

425.952 - TEŽNymburk - Akciová společnost ŽOS Vrútky vstoupila na český trh. Stalo se tak poté, co koupila společnost ŽOS Nymburk, která byla téměř rok a půl v konkurzu. ŽOS Vrútky zaplatily správci konkurzní podstaty za ŽOS Nymburk 70 milionů korun (budovy a výrobní haly podniku) a dalších 15 milionů za rozpracované výrobky a materiál na skladě.
Společnost ŽOS Vrútky je známá modernizacemi osobních vozů starších řad (např. Bh - Bt277), ze kterých dělají vozy řad Apeer, Aeer, ARpeer, Bpeer, Beer, WReer, BDsheer a modernizacemi řady 350 Železničné spoločnosti Slovenska (ZSSK).
Společnost ŽOS Nymburk zaměstnává 290 lidí a ŽOS Vrútky slibují, že o práci nepřijdou.
Na přiloženém snímku je elektrická jednotka řady 425.9, která jezdí na TEŽ. Vyrobila je společnost ŽOS Vrútky v konsorciu se švýcarskou společností Stadler Fahrzeuge, se kterou vyrobila i několik jednotek řady 840 ZSSK [Snímek: Tomáš Rejdal].

Pardubice hl.n. dne 29.6.2005 časně ránoPardubice hl.n. - Dnes ráno v 1.25 došlo za vjezdu vlaku Mn 83804 (Hlinsko v Čechách - Pardubice hl.n. k vykolejení 2 prázdných cisternových vozů při přejezdu z rosické nákladní spojky do nákladního obvodu.
K vykolejení došlo zřejmě na křižovatkové výhybce č. 88. Vjezd vlaků od Přelouče nebyl možný, proto byly vlaky vedeny odklonem z Kolína přes Velký Osek, plačickou spojku a Opatovice nad Labem do Pardubic a dále po své trase (resp. opačně). Osobní vlaky byly mezi Přeloučí a Pardubicemi nahrazeny autobusy. Provoz byl obnoven cca v půl šesté ráno s omezeným průjezdem kolem místa nehody. Vlaky nabírají zpoždění maximálně v řádu minut.
Na přiloženém snímku je vykolejená souprava Mn 83804.

742.381 + 451Napěťovky - Dnešním dnem spouštíme ojedinělou sekci, ve které naleznete ucelený přehled o napěťových výlukách, které se konají v nejbližších dnech na naší železniční síti. Přehled bude průběžně aktualizován o nové a nové napěťovky.

Hned první "vydání" nabízí jednu pěknou podívanou. V pondělí a v úterý se koná napěťová výluka mezi stanicemi Grygov - Brodek u Přerova - výh. Dluhonice. Včetně stanice Brodek u Přerova. Všechny vlaky, které budou v době mezi 8.20 a 13.10 hodinou úsekem projíždět dostanou přípřež nezávislé trakce. V osobní dopravě se výluka týká 16vlaků.
Na napěťovku budou zřejmě nasazeny zamračené a čmeláci.
I počasí má přát. po oba dny bude slunečno. Přeji pěkný lov a doufám, že bude přehled užitečný.

Přiložený snímek dokumentuje napěťovou výluku mezi stanicemi Praha-Vysočany a Horní Počernice 5.9.2004 [Tomáš Bareš].
Přehled najdete tady. A nebo v menu "Napěťovky".

koridorVýluky na koridorech - Na III.koridoru panuje velmi čilý stavební ruch. Mezi Třebovicemi a Rudolticemi v Čechách se začíná rýsovat přeložená 2. traťová kolej. Původní kolej je již dávno vytrhaná a pomalu zarůstá.

Dalším stavebním úsekem je část odb.Tatenice - Hoštejn, kde probíhá výluka 1.TK a liché skupiny v Hoštejně. Výluka bude ukončena 22.6.2005 v 19 hodin a 24.6.2005 v 7 hodin bude zahájena výluka 2.TK a sudé skupiny v Hoštejně. Stavba v 1.TK není ale ještě úplně hotova, protože zbývá dokončit úsek, který bude procházet novým tunelem Malá huba (324m). Během právě končící výluky byla modernizována část traťové koleje shodná s modernizovanou polohou TK. Zbytek bude dodělán po dokončení tunelu Malá huba.

680.004 - Strančice680.004 - Doplněno 4.6. - V pátek v 19.35 přijelo do Prahy Vršovic čtvrté pendolino z italského Savigliana. Jednotka byla odtažena z Horního Dvořiště v 15.03 lokomotivou 240.053 (jako Sv 1.nsl 272 s předností vlaku kategorie R), v 16.13 souprava projela České Budějovice a mířila ku Praze. Rychlík 644, který měl z ČB odjíždět v 16.02 nabral 20 minut. Souprava 240+680 dojela do Soběslavi, kde došlo k přepřahu na 363.077 (Eso se nepodařilo dostat do HD). Po téměř hodině se souprava opět rozjela a po jízdě "za zadkem" osobního vlaku z Benešova do Prahy souprava přijela v 19.35 do Prahy Vršovic.

Na snímku souprava 363.077+680.004 za stanicí Strančice - Poborskiii

-ČD vs. Connex - Po delší době pro Vás mám novou anketu. Její téma je: "Představte si, že ve stejný čas, za stejné peníze pojede z Pardubic do Liberce nebo opačně spoj dvou společností. Kterou společnost a vozidlo byste si vybrali?" Na výběr máte ČD a jejich 854+Btn nebo Connex s Desirem.
Minulá anketa: "Myslíte si, že by případná stávka železničářů něco vyřešila?"
A jak jste odpovídali? Nejvíce hlasů bylo pro možnost "Ano, klesl by objem přeprav a propustilo by se více lidí (520 hlasů)", "Ne, zůstalo by vše při starém (300 hlasů)", Ano, vedení ČD přestane propouštět (44 hlasů).

II.koridor - Od sobotních 20.45hodin do nedělních 11.20 hodin se bude konat nepřetržitá výluka mezi stanicemi Lanžhot - Kúty na trati 250 ČD (Praha-) Havlíčkův Brod - Břeclav - Kúty.
Dálkové vlaky budou vedeny odklonem v úseku Břeclav - Hodonín - Holíč nad Moravou - Kúty a opačně. Konkrétně se výluka dotkne spojů:
(sobota:) EC 137, R 376,
(neděle:) R 374, R 375, R 377, R 235, EC 136 a EC 174.
Osobní vlaky budou nahrazeny náhradní autobusovou dopravou.
Jelikož má odklonová trať Hodonín - Holíč nízký limit zatížení na nápravu, nemohou být vlaky vedeny řadami 350 ani 362 a 363 apod. Vlaky budou tedy taženy zřejmě žehličkami.

451 mezi Uhříněvsí a HostivaříStrančice - Praha-Hostivař - SŽDC vyhlásila druhou veřejnou obchodní soutěž (=VOS) na zhotovitele stavby s názvem: "Optimalizace trati Strančice - Praha Hostivař". První VOS byla vyhlášena loni v listopadu a vyhrála jí firma GJW. Soutěž ale byla zrušena a nyní byla vyhlášena nová.
Součástí optimalizace je: 18,2 kilometrů dlouhý úsek trati (Strančice - Hostivař), 6 nových a 15 rekonstruovaných mostů, rekonstrukce 5  a novostavba 4 zdí, protihlukové stěny v délce 17 kilometrů, montáž a úprava trakčního vedení v celém úseku a novostavba tří budov, které budou sloužit jako trafostanice. Součástí optimalizace jsou také stanice Strančice, Říčany, Praha-Uhříněves.
Po dokončení optimalizace budou vlaky v tomto úseku jezdit rychlostí 105 - 140 km/h.
Pokud se podaří vybrat zhotovitele a bude s ním včas podepsána smlouva, začne se kopat v září tohoto roku. První má přijít na řadu úsek Praha-Hostivař - Praha-Uhříněves + napojení vlečky Metrans do Uhříněvsi.
Celá stavba vyjde na 3,2 miliardy korun.

742.178 v Ústí n/L hl.n.Ústí nad Labem - SŽDC vyhlásila výběrové řízení na zhotovitele stavby s názvem: "Průjezd železničním uzlem Ústí nad Labem". Začátek stavby je vytyčen kilometrem 514,599 (poblíž vjezdového návěstidla do jihu od Prackovic), konec je v kilometru 520,613 (u vjezdového návěstidla severu od Povrl) Součástí stavby jsou jednak mezistaniční úseky a také dopravny Ústí n.L. jih, hl.n. a sever, nástupiště v celkové délce 1790 metrů a 19 mostů.
Zájemci podávají své nabídky do 2.6.2005, stavba má být zahájena 20.6.2005 a dokončena 30.10.2008.
Předpokládané náklady dosahují částky kolem 2 miliard korun a budou čerpány z veřejných rozpočtů a státních fondů ČR.
Přiložený snímek pochází ze stanice Ústí nad Labem hl.n., konkrétně je na něm stroj 742.178 dne 29.5.2003 [foto: Jindra]

NADTrať 316 - Doplněno 12.5. - Již tuto sobotu 14.5.2005 v 8.20 hodin bude zahájena nepřetržitá výluka na trati 316 Ostrava-Svinov - Opava východ mezi stanicemi Ostrava-Třebovice a Štítina.
Rychlíky budou nahrazeny autobusy mezi Opavou východem a Ostravou Svinovem, osobní vlaky 3410, 3411, 3454, 3419, 3414 budou nahrazeny mezi Štítinou - Ostravou-Svinovem, ostatní vlaky budou nahrazeny mezi Štítinou a Ostravou-Svinovem s tím, že spoje s vyšší frekvencí budou posíleny o přímý spoj Ostrava - Opava.
Za osobní vlaky bude nasazeno 1 - 5 autobusů (podle frekvence), na rychlíky až 7 autobusů.
Výluka potrvá do cca. 14.10.2005.
Tato výluka je zapříčiněna modernizací a elektrifikací tratě.
Na závěr ještě doplním, že rychlíky 882/883 budou mezi Vsetínem - Ostravou Svinovem - Vsetínem vedeny v sestavě loko+2Bt+2Bdt279+BDs

Snímek pragotronuBřeclavsko - Aktualizace 22:00 a 12.5., 14.5. - opraveny chyby - omlouvám se - Dne 11.5.2005 v 14.25 došlo za jízdy Lv 74386 mezi stanicemi Břeclav a Lanžhot k zadření podvozku MVTV3 004 (ČD 893), což znemožnilo odtažení vozidla z tratě jiným vozidlem. Trať je sice dvoukolejná, ale jedna kolej (2.TK) byla plánovaně vyloučena z důvodu oprav železničního svršku a výměny pražců.
Doprava měla být obnovena v 18.00, později v 18.30, ale první vlaky úsek projely kolem půl osmé...
Například vlak EC 130 Polonia měl projet Lanžhotem v 15.34 a skutečnost je 19.34! V Břeclavi a v Kútech stálo několik dálkových vlaků, které tak nabraly hodinu, dvě nebo i čtyři hodiny.
Dálkové vlaky, které čekaly:
Břeclav: EC 171 (+207), R 233 (+119)
Lanžhot: Ex 278 (+108)
Slovensko: EC 130 (+240), EC 134 (+193)

Na ilustračním snímku je přehled zpoždění po větrné smršti 19.11.2004, kdy popadaly stromy na trať mezi Břeclaví a Kúty.

Koleje koridorovéInfrastruktura - Správa železniční dopravní cesty vyhlásila v posledních dubnových dnech zajímavá výběrová řízení.
1. Zhotovitel stavební akce "Modernizace traťového úseku Červenka - Zábřeh na Moravě".
Stavba má být zahájena 1.8.2005 a ukončena 30.11.2008. Tento úsek trati je dvoukolejný, stavebně měří 24,401 kilometrů.
Součástí je i modernizace stanic Červenka, Moravičany, Mohelnice a Lukavice na Moravě, přes 60 kilometrů svršku, spodku a trakčního vedení, zvýšení bezpečnosti cestujících i provozu díky novému zabezpečovacímu zařízení.
Stavba si vyžádá náklady ve výši 3 777 062 000 Kč. Financování je rozděleno mezi SFDI a kohezní fond EU. Dvě výluky (Mohelnice - Moravičany + žst. Mohelnice) jsou v přehledu výluk na českých koridorech - zde.

2. Zhotovitel stavební akce "Optimalizace trati Plzeň - Stříbro"
Stavba má být zahájena 1.9.2005 a dokončení je plánováno na 30.11.2008. Úsek Plzeň hl.n. - Kozolupy je dvoukolejný, Kozolupy - Stříbro je jednokolejný a jednokolejným zřejmě zůstane.
Optimalizace zahrnuje rekonstrukci železničního svršku a spodku, trakčního vedení, mostů a propustků, sděl. a zab. zař.,...
Tato stavba vyjde SFDI a kohezní fond EU na 4 011 390 000 Kč.

Vítejte! - Vítáme Vás na stránkách Želpage, které postihla nemilá záležitost. Náš původní provozovatel hostingu se rozhodl bez jakéhokoli předchozího upozornění ukončit naše hostování z důvodu údajně vysokého přenosu dat mezi hostingem a návštěvníky.
Druhým důvodem bylo nezaplacení za poskytnuté služby, což má ale jeden podstatný háček - nebyl vystaven žádný podklad k platbě a proto nemohla ani platba proběhnout.

Během dní, kdy stránky nešly, jsme hledali jiného poskytovatele a byli jsme úspěšní. Někteří lidé nás již vidí, ale někteří mohou vidět onu reklamní stránku původního hostingu, což je způsobeno postupnou změnou DNS záznamů na celém světě.

Pokud jste v posledních několika dnech (úterý - pátek) posílali e-mail na adresu @zelpage.cz, prosíme Vás, zašlete e-mail ještě jednou na adresu karel.chyla@seznam.cz. Původní provozovatel hostingu nám totiž zablokoval poštu a zřejmě se nám nepodaří jí vybojovat.

Děkujeme všem čtenářům, kteří si k nám nalezli cestu i po nejdelším výpadku provozu stránek v celé čtyřleté historii.

Během několika následujících dní bude probíhat zabydlování na novém místě, proto může vyjímečně docházet k hláškám "404 Page not found". I tento detail bude brzy napraven a stránky se vrátí do zajetých kolejí.

Ještě jednou Vám děkuji za přízeň. Jménem celého týmu Vám přeji příjemné chvíle při čtení ŽelPage.
Karel Chýla, šéfredaktor

AnketaAnketa - Po dlouhé době měníme anketu. Téma té nové je opětovná hrozba železničních odborářů, že stávkou zastaví veškerý železniční provoz. Tentokrát proto, že se jim nelíbí, jak České dráhy propouštějí své zaměstnance. Jde jim zejména o počet. Přesné číslo, kolik lidí již České dráhy propustily nám nejsou známy.
Anketa má téma: "Myslíte si, že by případná stávka železničářů něco vyřešila?"
Možnosti:
- Ano, klesl by objem přeprav a propustilo by se více lidí
- Ano, vedení ČD přestane propouštět
- Ne, zůstalo by vše při starém
Minulá anketa:
Pokud jste již jeli pendolínem, jak hodnotíte svezení v něm?
Předčilo mé očekávání 322; Běžná jízda 196; Zklamalo očekávání 118; Ještě jsem nejel(a), ale nenechám si to ujít 788; Ještě jsem nejel(a) a děkuji, nechci 139. Celkem hlasovalo: 1563.

« Novější zprávy | 1 ... 3 4 5 6 7 ... 34 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:08
zapadá v 19:57