..: Aktuality a články - ČR Středočeský :..

Lužná u Rakovníka - Ve dnech 28. a 29.6. se konala v Lužné u Rakovníka akce s názvem Setkání těžkých nákladních lokomotiv. K vidění bylo opravdu velké množství parních a motorových lokomotiv. Pro fotografy tu byla v sobotu i možnost nočního focení od 22 do 24 hodin za zvýšené vstupné, které činilo 100 Kč. V neděli 29.6. po 12. hodině vyjel z Lužné zvláštní osobní vlak do Stochova vedený 534.0432 za nímž následovala kavalkáda nákladních vlaků z Lužné do Řevničova vedenými postupně stroji 555.0153, 534.0323, 556.0506 a T679.1529, která jela s požárním vlakem údajně hasit požár vzniklý od lokomotivy 534.0432. Součástí akce byly i zvláštní jízdy historických vlaků z Prahy a Plzně. Ráno z Prahy vyjela souprava 556.0506 + 5*Bai přes pražský semmering do Lužné, zpět jela souprava T679.1600 + 4*Bai, která následně jela zpět do Lužné v neděli ráno. Z Plzně vyjela souprava 534.0432 + 5*Be, která v Rakovníku dostala ještě postrk tvořený lokomotivou 534.0323.

obrazekVelké Popovice - Trochu opožděně, ale přeci jen jsme zpracovali reportáž z 11. dne Kozla, který se konal 7.6.2003 ve Velkých Popovicích. Z Prahy byl vypraven zvláštní vlak. Na akci se podílely lokomotivy 423.094 a 555.0153 spolku KHKD a 464.102 z depa Praha Vršovice. Vlak jel v trase Praha - Strančice a ze Strančic jezdily zvláštní vlaky na vlečku pivovaru a zpět do Strančic.
Večer jel vlak opět do Prahy..

obrazekDobříš - 17.5.2003 se konal již čtvrtý ročník akce "Vlak na Dobříš s Vlakem na Dobříš." Jen na vysvětlenou Vlak na Dobříš je název country kapely. V čele vlaku byla 434.2186 s deseti vozy a na postrku hojně vypomáhal "kocour" 742 317, který pro zajímavost 10.4.2003 přetahoval EC Vindobonu z Kralup přes Neratovice, když se na trať Praha - Kralupy u Prahy Bubenče sesunulo kamení na trať. Parní vlak odjížděl v deset hodin z Prahy Braníka na cestě měl hodinovou přestávku v Měchenicích, kde ho předjel pravidelný osobní vlak 19005 (810 010 010 810). Poté se vlak již "hnal" do stanice Dobříš, kde byl připraven country program.

13.5.2003 - 22:33 - Zahloubení trati Na Slovance již dostává reálnou podobu

obrazekMladá Boleslav - Zahloubení železniční trati 064 Mladá Boleslav - Stará Paka v obvodu žst. Mladá Boleslav-město již začíná dostávat konkrétní podobu. V minulých dnech byly dokončeny veškeré výkopové práce a nyní probíhá betonování opěrných zdí. Dokončeno je již i přemostění této trati. Z důvodu budoucí aktivace zabezpečovacího zařízení nové dopravny bude v žst. Dolní Bousov instalováno staniční zabezpečovací zařízení TEST-20 s odjezdovou návěstní soustavou. Trať bude vybavena i automatickým hradlem kvůli zvýšení propustnosti traťového úseku Mladá Boleslav hl.n. - Mladá Boleslav-město. Doprovodny snímek dne 13.4.2003: šílený max

Zlonice - Dne 3.5.2003 se konal 1. den oslav 130. výročí trati Praha - Louny - Most. Součástí akce bylo i zahájení 7. sezony železničního muzea ve Zlonicích (ŽMZ). Z Prahy jsme vyjeli před parním vlakem, který byl do Loun vedený šlechtičnou 475.101 se čtyřmi přípojnými vozy Bai. Z Prahy jsme jeli spěšným vlakem 1772 do Kralup (vlak směr Děčín) a tady jsme čekali, až přijede pára. Šlechtična přijela včas, ale cestujících tam nebylo mnoho. Přistoupili jsme také a jeli do Zlonic, kde pára měla dvouhodinovou přestávku.

Lužná u Rakovníka - O víkendu 26.-27. dubna 2003 se konalo zahájení muzeální sezony v železničním muzeu Lužná u Rakovníka. Letos to bylo dokonce s mezinárodní účastí, protože ze Slovenska přijel i "Modrý šíp" M274.004 s přípojným vozem Calm. Naše "delegace" jela do Lužné rychlíkem 1530, kterému selhal motorový vůz 854 a proto již z Prahy jela v čele zamračená. Z Prahy, jako již tradičně, jel spěšný vlak Praha Masarykovo n. - Lužná u Rakovníka, v jehož čele byly lokomotivy 498.022 + 477.043 s vozy Bai. Dalším vlakem byl motorový vůz M240.0100 s vozem Bix. Tato sestava přijela z Chebu. Z Mladé Boleslavi přijely M131: M 131.1081 + 1441 + 1515. Jako poslední přijel vlak od Plzně. Do Rakovníka měl v čele Šlechtičnu, protože zde měl vlak úvrať, do čela nastoupila 434.1100 a Šlechtična byla na postrku. Poté naše "delegace" jela do Žatce "Modrým šípem".

« Novější zprávy | 1 ... 27 28 29 30 31   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:08
zapadá v 19:57