..: Články :..

26.8.2011 - 12:00 - Společnosti ČD Cargo se dotkla další personální změna

ČD Cargo (lokomotiva 753.7), foto: Juraj Kováč Praha — V úterý 23. srpna 2011 rozhodla valná hromada společnosti ČD Cargo o uskutečnění dvou personálních změn v řídicích a dozorčích orgánech. Do představenstva společnosti jmenovala pana Sonnyho Sonnbergera, který nahradil dosavadního člena pana Milana Matzenauera. Pan Sonnberger působil od června 2010 jako provozní ředitel skupiny Advanced World Transport (AWT). Ačkoliv se to podle jeho jména nezdá, je to rozený Čech. Vystudoval Karlovu univerzitu v Praze a v roce 1980 odešel do USA, kde absolvoval Montclair State University v New Jersey. V oblasti dopravy, logistiky, skladování, prodeje a marketingu má více než dvacetileté zkušenosti. U ČD Cargo bude mít Sonny Sonnberger na starosti oblast významných projektů. Druhá změna se týká Dozorčí rady dopravce – dosavadní člen Michal Nebeský byl nahrazen panem Zdeňkem Proskem, který dosud působil v Dozorčí radě mateřské společnosti České dráhy.

Zdroj: České dráhy, ČD Cargo

T 334.0087 při jízdě fotovlaku, foto: Radim Říha Zdice — Vážení čtenáři, jistě není železničního nadšence, který by neznal legendární motorové lokomotivy tehdejší řady T 334.0, dnes známé pod číselným označením 710. Právě tyto lokomotivy si díky svému, většinou zelenému, barevnému kabátu vysloužily přezdívku Rosnička. Ačkoliv byly navrženy pro lehkou a střední posunovací službu, používaly se i pro lehkou, zejména nákladní dopravu na vedlejších tratích. Značný útlum jejich provozu přišel v devadesátých letech, k 1. lednu 1993 nezůstala v provozu, bohužel, ani polovina z dodaných strojů. Vzhledem k tomu, že letos to je již padesát let od zahájení jejich sériové výroby, pořádá Výtopna Zdice slavnostní setkání této lokomotivní řady včetně několika zvláštních jízd.

354.195 na trati Pňovany - Bezdružice, foto: Petr Holub Beroun — Čas plyne skutečně rychle. Zatímco počasí to najevo nedává, začíná druhá polovina letních prázdin. Tento měsíc se tradičně nese také ve znamení největšího počtu výletních i zájmových akcí nejrůznějšího zaměření. Ani letos tomu není jinak; těšit se tak můžete na řadu pravidelných i nepravidelných nostalgických jízd, výstav či modelářských setkání. Namátkou zmíníme třeba známý Křivoklátský expres v čele s parní lokomotivou 498.022, Bezdružické parní léto nebo zvláštní historické vlaky Jindřichohradeckých místních drah. Otazník však visí nad několika akcemi Společnosti telčské místní dráhy a Českých drah, neboť lokomotiva vykolejila během návozu v Jihlavě. O konání akce se proto informujte!

Vlak na snímku míjí hradlo Kazín se blíží k zastávce Černošice-Mokropsy na trati 171, foto: Vítek_V Beroun — Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zanedlouho přistoupí k neodkladné opravě železničního svršku v úseku Praha–Radotín – Dobřichovice na trati 171. Právě tato trať a úsek je přitom již dlouho nechvalně proslulý svým neakceptovatelným stavem. Nepřetržitá výluka bude zahájena v pondělí 11. července a potrvá až do 5. srpna. Ve zmíněném období by mělo dojít k souvislé výměně pražců, kolejnic a v neposlední řadě také ke strojnímu čištění štěrkového lože včetně úpravy příkopů. V několika kilometrech trati bude položena také bezstyková kolej. Výluka na „berounské“ se dotkne také trati 173, kde bude několik spojů kvůli zavedeným odklonovým rychlíkům z Prahy odřeknuto nebo nahrazeno náhradní autobusovou dopravou. Souběžně proběhne také výluka na trati 200 v úseku Zdice – Březnice.

Mgr. Pavel Dobeš, nový ministr dopravy, foto: Věci veřejné Praha — (Aktualizováno 1. července 18.45) — Dnes, 1. července 2011, se v ranních hodinách ujal postu ministra dopravy pražský manažer Pavel Dobeš, nominovaný stranou Věci veřejné (VV). Funkci ministra převzal po svém předchůdci, nestraníkovi Radku Šmerdovi, který nastoupil po Vítu Bártovi. Právě jeho rezignace dne 8. dubna, po devíti měsících působení na ministerstvu, odstartovala personální otřesy ve vládě. Prezident Klaus proto doufá, že jde na delší dobu o poslední změnu. Devětadvacetiletý pražský manažer Dobeš je často spojován s ex–ministrem Bártou, nechvalně proslulého zejména kontroverzní kauzou okolo bezpečnostní agentury ABL. Jeden z poslanců VV čerstvě prohlásil: „Pavla Dobeše přivedl Vítek Bárta. Dělal volebního manažera v Praze. Nikdo ho moc nezná, ale Vítek na něj dost spoléhá a proto rozhodl, že bude ministrem dopravy.“

28.6.2011 - 6:00 - Vandalové nastražili na trakční vedení televizor

Zavěšený televizor na TV, foto: E15.cz Karlovy Vary — S opravdu kuriozním případem se setkali technici Správy železniční dopravní cesty (SŽDC). Na trakční vedení na trati do Karlových Varů zatím neznámý vandal zavěsil televizor, čímž mohl v nejhorším případě při srážce způsobit smrt strojvedoucího. Technici nástrahu objevili při kontrole, a tudíž k nehodě, naštěstí, nedošlo. „Pokud mluvíme o vandalismu, tak se běžně setkáváme s ničením nemovitého majetku, inventáře a zabezpečení dráhy. Tohle tady nikdo nepamatuje,“ uvedl mluvčí SŽDC Pavel Halla. Případ vyšetřuje policie. Po sérii pochybení správce infrastruktury jde po delší době o první pozitivní zprávu.

Zdroj: E15

27.6.2011 - 20:00 - V Markvarticích srazil vlak auto, PZZ v činnosti nebylo

814.002, foto: optus Markvartice — Velké štěstí měli muž a žena na přejezdu v Markvarticích, když ve středu 22. června 2011 kolem osmé hodiny ranní vjeli se svým automobilem na železniční přejezd. Přejezdové zabezpečovací zařízení v tu chvíli nebylo v činnosti, protože probíhala plánovaná výluka. Vlak naštěstí zasáhl zadní část auta a nedošlo k žádnému zranění. Mluvčí drážní inspekce dodává, že řidiči se musí ve chvíli, kdy na přejezdu nesvítí ani bílé světlo, chovat jako v případě, když přejíždějí přes přejezd, který žádnou signalizaci nemá. Příčiny nehody se vyšetřují, stejně jako to, zda strojvedoucí vlaku dával dle předpisů výstražnou návěst houkačkou. Značka STOP byla dle neověřených informací dána na místo až po nehodě, což lze považovat za zásadní pochybení. V úseku Česká Kamenice – Benešov nad Ploučnicí byla zavedena náhradní autobusová doprava.

Zdroj: ŽelPage, Deník

stávka Praha — U stávky v dopravě, která se uskuteční již zítra 16. června 2011, minimálně dnes ještě zůstaneme. Tentokrát vám, vážení čtenáři, přinášíme stručný přehled linek náhradní dopravy doplněný o další informace. Zvýšenou pozornost by měli cestující věnovat jízdnímu řádu zejména v Praze. Některé autobusové linky vyjedou v mírně upravené trase, aby obsloužily co největší území, vypraveny budou také náhrady za vlaky Českých drah (některé linky pražského Eska). V provozu bude také zvláštní lodní linka. ROPID však upozorňuje, že vše bude samozřejmě záviset na počtu zaměstnanců Dopravního podniku Praha (DPP) zapojených do stávky. Otazník visí také nad pražským metrem, neboť zatím není jisté, zda se podaří udržet jeho alespoň částečný provoz.

stávkaPraha(Aktualizace 15. června 2011 20.50) — V souvislosti se stávkou v dopravě, kterou odboráři ohlásili na čtvrtek 16. června 2011, vám přinášíme ucelené informace o omezení provozu. K největšímu omezení dojde u Českých drah, kde téměř všechny spoje regionální i dálkové dopravy budou zrušeny bez náhrady. Cestujícím doporučujeme věnovat zvýšenou pozornost zejména nočním vlakům, jenž mohou být vedeny náhradní soupravou, nebo mohou svoji jízdu ukončit v některé z nácestných stanic. Komplikace nastanou ještě před zahájením stávky, neboť dojde například k omezení vedení přímých lůžkových a lehátkových vozů.

810.205 Viamont Regio, foto: Louis Armstrong Sokolov(Aktualizace 15. června 2011 20.17) — Společnost Viamont Regio se ke čtvrteční stávce nepřipojí. Alespoň to vyplývá z dnešní tiskové zprávy. Dopravce zároveň dodává, že vzhledem k závislosti na zaměstnancích provozovatele dráhy, kteří se ke stávce pravděpodobně připojí, nebude zřejmě schopen zajistit dopravu prostřednictvím vlakových spojů. Jedná se zejména o tratě č. 145 Sokolov – Kraslice st. hr. a č. 149 Mariánské Lázně – Karlovy Vary dolní nádraží. Na první zmíněné trati bude drážní doprava probíhat standardním způsobem s tím, že pokud se do stávky zapojí též zaměstnanci žst. Sokolov, zajistí společnost Viamont Regio náhradní autobusovou dopravu v úseku Svatava – Sokolov a zpět. Na druhé zmíněné trati bude zavedena NAD v případě, že se do stávky zapojí zaměstnanci provozovatele dráhy. Jelikož by mělo dojít k náhradě nestávkujících spojů Českých drah, existuje zde z důvodu omezených možností autobusových dopravců riziko organizování NAD za spoje Viamont Regio pouze v omezeném rozsahu.

433.001 u Čížova, foto: Topič Beroun — Vážení čtenáři, počasí se konečně umoudřilo, republiku již nesužují vydatné lijáky ani razantní kolísání teplot, a tak se můžeme s chutí a dobrou náladou vydat na některou z akcí, jejichž stručný souhrn obsahuje tento článek. Jindřichohradecké místní dráhy (JHMD) zahájí další sezonu provozu tradičních parních vlaků napříč překrásnou krajinou České Kanady, v jejichž čele se ukáže některá ze zachovaných úzkorozchodných lokomotiv. Stejně jako minulý rok vyjedou i letos parní vlaky při příležitosti festivalu zábavy Brno – město uprostřed Evropy (BMUE). Měsíc červen završí jízda parních lokomotiv 498.022 a 486.007 v čele mimořádného vlaku z Prahy na bratislavské setkání historických vozidel Rendez 2011.

29.5.2011 - 16:00 - Českou železnici možná čeká stávka, odbory chtějí protestovat

Mezinárodní rychlík Albert Einstein, foto: Filip Štajner Praha — Čeští cestující budou mít možná cestu do zaměstnání či škol opět mnohem komplikovanější. Předseda Asociace nezávislých odborů Bohumír Dufek dnes v Otázkách Václava Moravce na ČT24 uvedl, že v pondělí pravděpodobně vyhlásí celodenní stávku železničářů. K tomuto rozhodnutí ho dovedly plánované reformy a návrh rozpočtu na příští rok. Nelíbí se mu tvrdý postoj ministra financí Kalouska, který uvedl, že pokud se mu nepodaří prosadit ve vládě úsporný rozpočet s deficitem 105 miliard korun, pak z vlády odejde. Ministr podmínil dosažení takového rozpočtu například zvýšením daně z přidané hodnoty (DPH). Tento krok už vláda schválila. Bohumír Dufek proto požaduje, aby došlo k pětiprocentnímu zvýšení platů, a to nejen ve veřejné, ale i soukromé sféře. Odbory dále protestují proti zdanění režijních jízdenek a krácení státního příspěvku. Návrh rozpočtu na příští rok musí být vládě předložen do letošního srpna. Jednou z věcí, kterou lze odborářům vytknout, je fakt, že obětí neshod mezi ministerstvem a odbory je obyčejný cestující, který je povinen se dostavit do zaměstnání nebo škol. Navíc je neseriózní vyhlašovat stávku na poslední chvíli v týdnu, kdy na všech středních školách probíhají písemné maturity a studenti by se měli v klidu, v pohodě a včas dopravit do svých škol namísto toho, aby se obávali, zda tam vůbec přijedou. Ne všichni mají možnost alternativní dopravy.

Podle informací, jak je odpoledne zpřesnil časopis Týden, by se vlaky mohly zastavit v pátek 10. června.

Zdroje: ČT24, Novinky, Týden

380.004/Škoda 109E při testech v Hohenau, foto: Škoda TransportationVídeň — Škoda Transportation čelí nekalým praktikám konkurenčního boje – alespoň tak si výrobce třísystémové lokomotivy 109E vysvětluje kroky rakouských úřadů. V současné době finišuje proces homologace těchto strojů na síti Rakouských spolkových drah (ÖBB). Získání osvědčení interoperability v řadě evropských zemí je zároveň předpokladem toho, aby se nová lokomotiva Škodovky mohla stát konkurentem pro více západních výrobců, mimo jiné i pro firmu Bombardier. Přestože tato společnost srovnatelnou lokomotivu nevyrábí, obvinila plzeňskou Škodovku z neoprávněného užití know–how a přišla s velmi originálním řešením – na její žádost včera rakouské úřady lokomotivu zabavily.

363.127, Praha-Uhříněves, foto: Pavel Martoch Planá nad Lužnicí — Protihlukové stěny (PHS) u tratí jsou bezpečnostním rizikem. Tak zněl verdikt hasičského záchranného sboru po cvičení iniciovaném SŽDC, které se uskutečnilo ve čtvrtek 5. května 2011 v Plané nad Lužnicí. Profesionální jednotky se v rámci cvičení pokusily proniknout přes jednu z protihlukových stěn na čtvrtém železničním koridoru, a to s negativním výsledkem. K dispozici byla veškerá dostupná technika; žádný z nástrojů však nedokázal betonovou překážku jakýmkoliv způsobem zničit. Pokud by se v budoucnu stala nehoda v blízkosti některé z protihlukových stěn, záchranářům by nezbývalo nic jiného, než stěnu rozebrat. To však zabere čas v řádu hodin. Cvičení se tak stalo naprostým, ale očekávaným fiaskem.

Lokomotiva Union Pacific, foto: Freefoto.com New York — Před několika dny obletěla celý svět zpráva o dopadení Usámy bin Ládina, vůdce teroristické organizace Al-Káidy, jež stojí za řadou atentátů a únosů v celém světě. Materiály v domě bin Ládina však ukázaly, že organizace plánovala realizovat útoky na železniční síť v USA, a to při příležitosti oslav desátého výročí atentátů z 11. září 2001. Na tuto zprávu nyní reaguje americký senátor Charles Schumer, jenž chce, aby se ve Spojených státech na železnici, podobně jako v letecké dopravě, vytvořil seznam nežádoucích cestujících.

Starší zprávy
« Novější zprávy | 1 2 3 4 5 6 ... 11 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:02
zapadá v 20:01