..: Články :..

zelpageBrno - Zrušené vlaky zkomplikují život například na Břeclavsku. "Jezdím denně rychlíkem do Brna ráno ve tři čtvrtě na šest do práce. Od desátého prosince se tento spoj zruší, takže budu muset jezdit Pendolinem, které je ale drahé, nebo osobním vlakem. Ten bývá ale přeplněný," postěžovala si jedna z "nespokojených" Vladimíra Hermanová z Břeclavi. Rychlíky přestanou zastavovat i v Rousínově na Vyškovsku a mnohým obyvatelům to vadí. Ředitel společnosti Kordis, která provozuje integrovaný dopravní systém, Jaromír Holec ale cestující uklidňuje tím, že na trase Brno - Vyškov a zpět bude v Rousínově zastavovat více autobusů.

Také Znojmo přijde o některé vlaky. Zrušeny budou všechny spěšné vlaky výchozí a končící ve Znojmě. Jde o jeden spěšný vlak Znojmo - Brno a všechny vlaky Znojmo - Vídeň. Dále bude zrušen rychlík jezdící v pátek z Prahy do Znojma a nedělní ze Znojma do Prahy. Naopak rychlíky budou stavět třeba v Letovicích. Ty zažijí asi největší změnu. Letovice se stanou přestupním uzlem, kde musí téměř každý cestující osobními vlaky od Brna do České Třebové přestoupit na jiný vlak. Problémem však zůstává, kvůli absenci bezbariérových nástupišť, nevyhovující nádraží. Prvních úprav by se měli cestující dočkat na jaře příštího roku. Pozitivně hodnotí nadcházející změny jízdního řádu také na Hodonínsku. Nekomfortní cestování z Moravského Písku do Kyjova, které nebylo možné bez přesedání ve Bzenci, od desátého prosince skončí. Ve všední dny totiž bude jezdit osm přímých vlaků, které tak spojí dvě tratě: Brno - Vlárský Průsmyk a Břeclav - Přerov. Ke spojení jižní Moravy s Vídní nově pomůžou také tři páry rychlíků spojující Wien-Břeclav-Brno, na které jsou "nabaleny" další spoje ve směru Žďár nad Sázavou,respektivě Hodonín. Negativní ohlasy však má zrušení přímých vlaků do Hodonína a Břeclavi z Prahy po koridoru přes Přerov.

Některé změny ve vlakových jízdních řádech na jižní Moravě

zelpage Brno: trasy Praha - Brno - Vídeň a Praha - Brno - Bratislava
* zahájení provozu nového typu spojů SuperCity
Blanensko: trasa Brno - Česká Třebová
* zahájení provozu tří párů spěšných vlaků
Břeclavsko: trasa Břeclav - Brno - Praha - Františkovy Lázně
* zrušení ranního rychlíku v úseku Břeclav - Brno
trasa Vídeň - Praha a Bratislava - Praha
* nový spoj IC Moravia, SuperCity staví v Břeclavi
Hodonínsko: trasa Veselí nad Moravou - Kyjov
* zavedení nového páru ranních vlaků v pracovní dny
Vyškovsko: trasa Brno - Vyškov
* snížení počtu spěšných vlaků o jeden pár, zvýšení počtu spojů z 20 na 24 párů vlaků
Znojemsko: trasa Šatov - Retz
* zahájení elektrického provozu

zdroj: Brněnský deník

zelpageBrno - Rachot vlaků projíždějících Brnem bude zase o něco častější. Přibudou spojení Brna se severní Moravou, s Vídní i Bratislavou. Největší novinkou pro Brno bude zavedení tří párů spojů v kategorii SuperCity Pendolino, a to Brněnský drak(zřejmě myšlena Slovenská strela) z Prahy do Bratislavy a Johann Gregor Mendel a Smetana z Prahy do Vídně. Jízdu mezi Prahou a Brnem zvládnou tyto vlaky za dvě hodiny a dvacet tři minut. Do Bratislavy a Vídně pojedou z Prahy necelé čtyři hodiny. S využitím slev a nákupu přes internet se může zájemce svézt vlakem SuperCity do Prahy za dvě stě dvacet šest korun. Z Brna do Vídně začíná cena na necelých tři sta korunách.

Cestující, kterým stačí méně luxusní spoje, budou mít snadnější cestování do všech směrů. Přibudou spoje mimo jiné na trase Brno - Bohumín a více vlaků zamíří i na trať z České Budějovice - Brno. V souvislosti s tím se protáhne i přestupní doba v Brně hlavně z vlaků jedoucích od Jihlavy právě na spoje na Bohumín, a to ze současných 10-ti minut na asi 25 minut. Přestupy totiž dle ČD bývaly problematické a kvůli nim se často přenášelo zpoždění jednoho vlaku na další spoje. Brňané nemusejí zaznamenat jen nové vlaky. Jednou z výrazných změn bude nová zastávka Brno-Lesná. Nový přestupní bod za výrazné podpory města buduje SŽDC a přijde asi na deset milionů korun. Brno navíc zřejmě čeká posudek na nádraží. Otázka přesunu nádraží zhruba o osm set metrů jižněji nebo jeho zachování v blízkosti centra bylo jedním z hlavních témat komunálních voleb a očividně to na radnici kolem tohoto téma vře i po volbách. Avšak "dokonalou" studii, na které by se shodla politická většina, stále nemají. K posouzení hledají instituci, která má dobré jméno i v evropském měřítku.

zdroj: Brněnský deník

pozorProstějov - Železniční přejezd v Olomoucké ulici, na kterém minulý měsíc zahynula jedenáctiletá dívka a druhá byla těžce zraněna, stále zabezpečuje pouze světelné signalizační zařízení. Podle původních plánů měl olomoucký krajský úřad v Olomoucké ulici vybudovat kruhový objezd, ale z technických důvodů je to zcela nemožné. Nedovolují to totiž předpisy Českých drah. Olomoucká ulice spadá do majetku Olomouckého kraje a prostějovští představitelé se snaží o zviditelnění nebezpečného přejezdu, ale s výraznější signalizací a závorami na železničním přejezdu do konce roku nemůžou počítat.

Podle místostarosty Vlastimila Uchytila však s tímto problémem nemůže radnice bez povolení majitele nic dělat. Podle očitých svědků nehody, při níž lokomotiva srazila žákyně nedaleké základní školy, se obě dívky zapovídaly a přehlédly signalizační zařízení. "Kdyby na přejezdu byly závory, nemusela se tragédie vůbec stát. Nechápu, proč na tak frekventovaném přejezdu nebylo a stále není lepší bezpečnostní zařízení," uvedla Martina Jakešová z Prostějova. "Sama mám dvanáctiletou dceru a vím, jak jsou děti v tomto věku lehkomyslné. Častokrát přecházejí křižovatkou a ani se pořádně nerozhlédnou. Vtloukat jim to do hlavy je zatím jediný způsob, jak zbytečným nehodám předejít," dodala.

zdroj: Prostějovský deník

810Jemnice - Čekárna na vlakovém nádraží v Jemnici bude pro cestující přes zimu otevřená. Radnice se na tom dohodla s Českými drahami. Provozovatel sice uzavřel pokladnu, ale čekárnu pro potřeby cestujících otevřenou ponechal. Tu otevře vždy ráno železniční četa, která ji na noc zase uzamkne. U ní si také lidé požádají o klíč od toalet. České dráhy ale město varovaly, že místnost nesmí být terčem vandalů. Podle starosty města je jisté, že pokud pracovníci drah zjistí nějaké "umění" na stěnách nebo poškozený nábytek, čekárnu okamžitě a nadobro uzavřou.

zdroj: Třebíčský deník

ZSSKBratislava - Železničná spoločnosť Slovensko zařadila od pátku 24.11.2006 modernizované klimatizované vozy na pár rychlíků 720/721 Bojnice, které jezdí mezi stanicemi Bratislava Petržalka - Prievidza a zpět. V soupravě je řazeno celkem sedm vozů, a to pět modernizovaných klimatizovaných vozů 2.třídy, jeden vůz s oddílem pro cestující s dětmi do 10 let a jeden vůz 1.třídy. Rychlík 721 Bojnice vyjíždí z Bratislavy Petržalky v 6:29 hod. a do Prievidze přijíždí v 9:53 hod. Z Prievidze vyjíždí na zpáteční cestu R 720 Bojnice v 14:59 hod. a do Petržalky přijíždí v 18:10 hod.

zdroj: Tisková zpráva ZSSK

Payus-Ostrava05Ostrava - Dvouroční zpoždění bude mít výstavba nové železniční zastávky Ostrava - Centrum. Původně měla začít její stavba loni, pak byla přeložena na letošní rok kvůli přednostní elektrifikaci trati z Ostravy do Opavy, nakonec se začne budovat nejdříve příští rok v rámci celkové rekonstrukce trati mezi Ostravou a Frýdkem-Místkem. Důvod vzniku této zastávky mezi hlavním nádraží a Ostravou-Kunčicemi je ten, že návštěvníci Ostravy to budou mít blíže od vlaku do centra Ostravy a zejména do populární Stodolní ulice.

"Možná bude na krátký čas po dobu výstavby podchodu do Stodolní ulice u plánované zastávky Ostrava centrum zavedena náhradní autobusová doprava, pokud si technologie výstavby tohoto podchodu vynutí krátkodobé přerušení některých, pro dopravu nezbytných inženýrských sítí," uvedl Jiří Šťastný ze Správy železniční dopravní cesty Praha. Tato zastávka bude mít také čtyři výtahy pro vozíčkáře, kteří se devět metrů širokým podchodem budou moci dostat směrem k Městské nemocnici Ostrava-Fifejdy a na opačnou stranu pak směrem k již zmiňované Stodolní ulici. Tvůrci projektu si v prognózách spočítali, že zastávku bude využívat až tisíc cestujících za hodinu. Po dokončení elektrifikace tratě mezi Kunčicemi a ostravským hlavním nádražím začnou trať i novou železniční zastávku využívat také některé převedené vlakové soupravy ze směru od Havířova.

zdroj: Moravskoslezský deník

854Východní Čechy - Východní Čechy podle nového jízdního řádu čekají velké změny,většinou k lepšímu. Mezi Pardubicemi, Hradcem Králové, Trutnovem či Libercem přibude rychlíků, budou navíc méně často přepřahat a cesta bude o to rychlejší. Mají navíc jezdit v pravidelných časech. Například z Hradce do Prahy pojedou v taktu každou hodinu.

Dráhy však slibují mimo jiné i lepší spojení se světem pro Ústeckoorlicko, kudy zatím většina expresů na Prahu jenom projížděla. Snadnější cestování bude i do Brna, kde doposud převažovaly drahé EC spoje. Nárůst počtu rychlíků přitom nebude kompenzován úbytkem osobních vlaků. Údajně se má také zlepšit návaznost z Pardubic na Moravany i Přelouč. Nový JŘ však přinese taky negativa,které pocítí zejména obyvatelé vesnic mezi Novým Bydžovem a Chlumcem nad Cidlinou. Na této trati sice podstatně přibude rychlíků, ale naopak u nich už nezastaví ani osobní vlak. "Zastávky byly nevyužívané, do vesnic budou místo toho zajíždět autobusy," řekl Roman Moravčík z vedení drah v Královéhradeckém kraji.

Podle ČD cestování vlakem po regionu bude od prosince také o něco rychlejší. Třeba z Hradce Králové do Náchoda se lidé dostanou téměř o půl hodiny dříve než dnes, zrychlení spojů a někde dokonce i zvýšení počtu rychlíků pocítí rovněž obyvatelé Rychnova a Kostelce nad Orlicí. Také dojde k lepší návaznosti autobusových a vlakových spojů i v Pardubickém kraji. Trápení s dnešními nešťastnými přípoji by mělo odpadnout obyvatelům Novopacka. Takzvaný integrovaný dopravní systém, jehož snahou je skloubit železnici a autobusy v logický systém, bude rozšířen z Rychnovska a Náchodska do Trutnova a v létě dokonce až na Pardubicko.

Na žádné trati ve východních Čechách nebude narozdíl od loňska zrušena ani osobní doprava, přestože například úsek mezi Heřmanovým Městcem a Chrudimí je hluboce prodělečný. Lidem ze Svitavska se zase nelíbí, že do Brna už nepojede žádný osobní vlak. Budou muset přesedat v Letovicích, ale přípoje mají podle JŘ na sebe navazovat.

zdroj: Hradecký deník, Pardubický deník

mberounMoravský Beroun - I v našich zěměpisných podmínkách jsou lidé donuceni přenést se z 21.století do hluboké minulosti. Zima totiž začala znepříjemňovat čekání lidem na vlakovém nádraží v Moravském Berouně a to pořádné mrazy teprve přijdou. Stěžují si například obyvatelé nedalekých Norberčan, kteří musejí na stanici přečkávat delší čas, neboť autobusové a vlakové spoje jim nenavazují. České dráhy slíbily, že se pokusí alespoň o provizorní řešení, ať lidé v zimě nemrznou. " Lidé si stěžují, že na vlak musejí čekat venku nebo ve výdejně jízdenek, ve které se ovšem netopí. V nádražní budově je přitom čekárna. Ta je ovšem uzamčená," tlumočila výtky cestujících z Norberčan Marie Vališová. Na moravskoberounském vlakovém nádraží, které už na první pohled potřebuje finanční injekci, sice existuje čekárna, ta je však po celý den uzamčená. Klíče dostanou zájemci na požádání u personálu. " To je zbytečné. Stejně se v čekárně netopí," kritizovala žena, která o víkendu stála na nádraží. Nádraží spadá pod opavský železniční uzel a tamní vrchní přednosta Jiří Valeček přislíbil, že zajistí, aby se topilo alespoň ve výdejně jízdenek. " Čekárna je na vytápění příliš velká a jsou v ní pouze kamna na tuhá paliva. Zajistíme přímotop, který zkusíme zapojit ve výdejně jízdenek, pokud to ovšem tamní rozvody umožní," uvedl. Pokud to však rozvody nedovolí, mají cestující smůlu. Jestli se nádraží bude v dohledné době opravovat, o tom rozhoduje správa dopravní cesty. V současnosti dokončuje rekonstrukci výpravní budovy v Bruntále. Časem by se mělo dostat i na menší stanice a zastávky.

zdroj: Olomoucký deník - 23.11.2006

o-kunciceOstrava - Po dokončení elektrizace železniční trati Opava východ - Ostrava práce dále pokračují na trati z Ostravy do Frýdku-Místku. Úsek Ostrava-Kunčice - Frýdek-Místek je podle náměstka hejtmana Pavola Lukši nejvytíženější tratí Českých drah, a to je jeden z důvodů, proč je nutné ji zmodernizovat. V pořadníku elektrizací tratí na Ostravsku ještě čeká úsek na další "frýdecké" větvi 322 přes Nošovice včetně výstavby nové zastávky Nošovice. Tento úsek je mimo jiné součástí vládního usnesení k výstavbě automobilky Hyundai, ale tam se počítá se začátkem nejdříve na podzim roku 2008, a už teď je jasné, že se spuštěním provozu automobilky trať kompletně elektrifikována nebude.

V úseku Ostrava hlavní nádraží - Ostrava-Kunčice práce na elektrifikaci trati již probíhají, měly by skončit v listopadu 2007. Úsek z Ostravy-Kunčic do Frýdku-Místku je již součástí další stavby, a to takzvané "Optimalizace trati Ostrava - Kunčice - Frýdek-Místek - Český Těšín", včetně optimalizace železniční stanice Český Těšín. Úsek Ostrava hlavní nádraží - Ostrava-Kunčice je dvojkolejný, takže náhradní autobusová doprava tam nebude nutná, jako tomu bylo na jednokolejce z Ostravy-Svinova do Opavy. "Možná ale bude na krátký čas, po dobu výstavby podchodu do Stodolní ulice u plánované zastávky Ostrava centrum, zavedena, pokud si technologie výstavby tohoto podchodu vynutí krátkodobé přerušení některých, pro dopravu nezbytných inženýrských sítí", uvedl Jiří Šťastný ze Správy železniční dopravní cesty Praha.

Úsek z Ostrava-Kunčice - Frýdek-Místek je sice dvojkolejný, ale jen do Vratimova, dále je již pouze jednokolejný. Výstavba dalšího úseku přes Paskov se již bez náhradní autobusové dopravy neobejde. Minulý týden skončila dlouhodobá výluka trati Opava východ - Ostrava-Svinov, ale zatím jezdí na této trati klasické vlakové soupravy vedené motorovou lokomotivou. Od 10. prosince, kdy vstoupí v platnost nový jízdní řád, již chtějí České dráhy nasadit na tuto trať také nové dvoupodlažní klimatizované elektrické jednotky řady 471 CityElefant.

zdroj: Moravskoslezský deník

pend Brno - Od desátého prosince se nabídka rychlíků mezi Prahou a Brnem rozšíří o vlaky SC Pendolino. Mnohem širší bude také nabídka cen. Lidé se rychlíkem dopraví vlakem mezi dvěma největšími městy republiky za sto čtyřicet korun při využití produktu eLiška. Pendolinem se však za tuto částku nesvezou. V kombinaci vlaku SC Pendolino a produktu eLiška může cestující cestovat mezi Brnem a Prahou za dvě stě dvacet šest korun. Obyčejné jízdné v SC Pendolino, tedy bez výhod nabízených dráhami, se zdraží na 400 Kč. V porovnání stojí základní jízdné autobusem mezi Prahou a Brnem u firem StudentAgency a Eurolines 145 Kč. S různými slevami se mohou třeba studenti svézt i za devětadevadesát korun.

zdroj: Brněnský deník

s-bahnBerlín - Nejméně 33 cestujících utrpělo zranění při pondělní nehodě příměstského vlaku S-Bahn. Neštěstí se stalo ve stanici Berlin-Südkreuz kolem 10:30 SEČ, když souprava městské rychlodráhy zatím z nezjištěných důvodů vjela na nesprávnou kolej a tam narazila do dílenského vozu Deutsche Bahn. Při nárazu byl zraněn strojvůdce, stav dvou pasažérů ve věku 25 a 30 let je vážný, ale nejsou v ohrožení života. Ostatní pasažéři utrpěli nejčastěji pohmožděniny. Nehodu, jejíž příčinou je zřejmě technická závada, vyšetřuje policie.

zdroj: Novinky 20.11. 2006 15:55

Policie ČRJižní Morava - "Neznámý záškodník chtěl zřejmě vykolejit rychlík mezi stanicemi Říkonín a Níhov na Tišnovsku," informoval Brněnský deník před čtyřmi dny o situaci na trati 250. Na koleje totiž položil starou ledničku, kterou zaházel tlustými větvemi. "Vlak projíždějící tímto částečně zalesněným úvalem asi stokilometrovou rychlostí barikádou naštěstí projel. Ledničku i větve ovšem rozmetal v rozmezí tří set metrů po okolí," řekl mluvčí policie Brno-venkov Aleš Mergental. Z vyšetřování vyplývá, že pachatel musel barikádu postavit zřejmě nad ránem, tedy od průjezdu posledního vlaku před rychlíkem, který tímto místem projel před půl třetí ráno. "Cestující ani strojvedoucí naštěstí nebyli zraněni. Lokomotiva podle prvního posouzení nebyla poškozena," doplnil policejní mluvčí. Případem, který je kvalifikován jako obecné ohrožení, za které zákon ukládá až osmileté vězení, se nyní intenzivně zabývají kriminalisté.

Na železnici se čas od času dějí věci. Strojvedoucí lokomotiv musejí mít ostříží zrak, aby včas uviděl to, co někteří atentátníci na koleje naskládají. "V poslední době se zvyšuje počet případů, kdy se na kolejích objeví kameny, beton a další překážky, které bezprostředně ohrožují jízdu vlaků a drážních vozidel vůbec," říká železničář Jaroslav Tomsa. Hazardéři si podle něj vybíjejí své emoce na vlacích i jinak, například házením kamenů na projíždějící soupravy. "Takovéto výtržnické chování ohrožuje životy a zdraví zcela nevinných osob. Společenskou nebezpečnost zvyšuje právě ta skutečnost, že viníci někdy jednají ve skupinách v přímém úmyslu poškodit vlak, případně jej dokonce vykolejit," upozorňuje Tomsa. Většinu případů, které policisté objasnili, mají na svědomí děti. Pokud si však malí atentátníci myslí, že uniknou trestu, jsou na omylu. České dráhy totiž mohou vymáhat škodu na rodičích.

zdroj: Brněnský deník - Rovnost

811.026-4 Olinečka na křižování v Mníchově LehotěOstrava - První vlak po téměř dvou letech vyjel z nádraží Ostrava-Svinov směr nádraží Opava-východ ve středu ve 23:39 hodin, do Opavy pak dorazil třináct minut po půlnoci. "Náhradní autobusová doprava se ruší, všechny spoje jezdí podle platného jízdního řádu," vysvětlil včera mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj.

cdČeskolipsko - Od neděle 10. prosince začnou platit nové jízdní řády ČD a cestující vlakem na území Českolipska čeká několik změn a novinek. Například na trati z Jedlové do Bakova nad Jizerou a zpět, která vede přes Nový Bor, Českou Lípu a Doksy, přibude od prosince několik spojů. "Za zmínku stojí především dva podvečerní rychlíky od Jedlové, které budou nově jezdit také o víkendu", uvádí Jaroslav Jirman, zástupce ředitele Odboru osobní dopravy a přepravy pro Liberecký kraj. Z České Lípy do Jedlové jezdí vlaky zatím zpravidla ve dvouhodinových intervalech. Od nového JŘ v úseku z České Lípy do Nového Boru budou vlaky jezdit přibližně každou hodinu. Novinkou na Českolipsku je i zkrácení přestupních časů ve stanici Česká Lípa. Ranní dopravu ze Svoru posílily České dráhy o "školní" vlak, který odsud vyjede v 7,10 a o sedm minut později z Nového Boru.

S více spoji mohou počítat také cestující ve směru na Doksy, a to především v odpoledních hodinách a také během letní sezony. O čtvrt hodiny později, přesně v 6:21 hodin, bude vyjíždět ranní vlak z Bakova nad Jizerou. Do stanice Česká Lípa však školáci a pracující jedoucí z Bezdězu, Oken, Doks, Jestřebí a dalších obcí v tomto směru, dorazí stejně jako doposud. "Do České Lípy jezdím každý všední den do práce ze zastávky Bělá pod Bezdězem město. Čeká se v několika stanicích na vlaky jedoucí opačným směrem pět až deset, někdy i patnáct minut, takže cesta trvá zbytečně dlouho. Raději proto volím autobus. Ale pokud tomu bude od prosince tak, jak je uvedeno v novém jízdním řádu, pak tuto změnu rád uvítám", říká Milan Klásek. Představitelé ČD také slibují, že s novým jízdním řádem se i v Libereckém kraji začnou objevovat novější a modernější vlaky.

zdroj: Českolipský deník

680, ŽP Ostrava - Bitva o cestující mezi dopravci na trati mezi Ostravou a Prahou se přiostřuje. Poté, co soukromá firma Railtrans potvrdila, že od zavedení nového jízdního řádu 10.12. nasadí denně na trať mezi Ostravou a Prahou osm párů svých "levných" rychlíků, České dráhy přišly v posledních dnech s několika cenově výhodnými nabídkami ve svých spojích. Připočítáme-li k tomu, že mezi Ostravou a Prahou jezdí také autobusové spoje společnosti Student Agency a dalších dopravců, cestující si budou mít od prosince opravdu z čeho vybírat.

Student Agency, SAZ Ostravy do Prahy vyráží v současné době v pracovní dny osm "žlutých" autobusů společnosti Student Agency, které nabízejí spojení mezi oběma městy za 250 korun. Dva autobusové spoje v každém směru jezdí také u společnosti Capital Express s plným jízdným za 290 korun. Z Ostravy vyjíždí do Prahy také spoj společnosti ČSAD Ústí nad Orlicí, u něhož plné jízdné činí 260 korun.

S podobnou cenou chce od prosince přijít také železniční společnost Railtrans. Cena jednosměrné jízdenky z Ostravy do Prahy a naopak bude ve druhé třídě stát 240 korun.¨Tyto rychlíky pod označením RT Express pojedou osmkrát denně v každém směru. S novou nabídkou přicházejí také České dráhy. Jednosměrná jízdenka ve vlaku bez místenky ve druhé třídě bez slevy dnes stojí na této trati 424 korun, ale s použitím In-Karty jen 260 korun. ČD navíc od 10. prosince přinesou možnost cestování mezi všemi krajskými městy za jednotnou cenu 140 korun (pro většinu cestujících mezi krajskými městy je to však zdražení), a to v rámci služby eLiška, což je spojení internetového prodeje, platby platební kartou a stanoveného počtu míst. Od stejného data začne také platit zvýhodněné cestování na spojích SC Pendolino, kde cena pro držitele čipové karty In-karty/Rail plus bude začínat na ceně 226 korun.

zdroj: Moravskoslezský deník

« Novější zprávy | 1 2 3 4 5 6 7 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:02
zapadá v 20:01