..: Aktuality a články - Švýcarsko :..

Ilustrační obrázekKomerční sdělení - Vlak je ve Švýcarsku - navzdory hornatému terénu - nejpřirozenějším způsobem dopravy. Už když do země přiletíte, zjistíte, že obě nejdůležitější letiště v zemi - Curych a Ženeva - mají vlastní nádraží. A když do vlaku nastoupíte, můžete si celkem dlouze vybírat, jakým způsobem si přejete cestovat.

Chcete-li až nadbytek místa pro nohy, široká (v některých vlacích dokonce v kůži vyvedená) křesla a méně spolucestujících, zvolte první třídu. Stačí-li vám prostě jen čisté, klimatizované prostředí a obyčejná čalouněná sedadla, jeďte druhou třídou. I když bývá plná, místo k sezení najdete.

Ilustrační obrázekBern - Švýcarský Stadler Rail vyhrál výběrové řízení národního dopravce SBB na dodávku padesáti dvoupodlažních šestivozových elektrických jednotek DOSTO (RABe 513) pro příměstskou dopravu. Vozidla s celkovou délkou 150 metrů mají být uzpůsobena pro cestovní rychlost 160 km/h. Celková cena zakázky činí 1,024 miliardy CHF (15,2 miliard korun). Soupravy mají mít kapacitu pro 526 sedících cestujících, z toho 112 v 1. třídě. Do provozu by se měly dostat v roce 2011, přičemž dodávky mají podle podmínek kontraktu pokračovat až do roku 2015.

Ilustrační obrázek Luzern – Tunel na úzkorozchodné trati Luzern – Stans – Engelberg bude do provozu uveden v prosinci roku 2010. Tuto informaci přináší občasník „zb mobil“ švýcarské železniční společnosti Zentralbahn (ZB) „léto 2008“. Stavba tunelu byla přerušena po povodních v srpnu 2005, během nichž se objevil třetí „vodní výron" a tunel byl každou vteřinu zaplavován 1 100 litry vody. Původní projekty musely být přepracovány a schváleny „Spolkovým úřadem pro dopravu“ (Bundesamt für Verkehr).

Ilustrační obrázekŠvýcarsko - Fotbalový svátek UEFA EURO 2008, který hostila ve Švýcarsku 4 města – Basilej, Bern, Curich a Ženeva, již skončil. Mnohé týmy oslavují úspěchy, jiné analyzují důvody neúspěchu. Významným pomocníkem organizátorů a fanoušků především ve Švýcarsku byl švýcarský dopravní systém. Jak se s touto akcí dokázali organizátoři dopravy vypořádat? Co nabídli cestujícím navíc? Existovaly nějaké problémy? Odpovědi se pokusíme zodpovědět na základě poznatků získaných přímo na místě – ve Švýcarsku.

Ilustrační obrázek Evropa - Jaká je budoucnost rychlé dálkové železniční dopravy v Evropě? Rychlé vlaky budou jezdit pod zemí - alespoň to tvrdí příznivci projektu Swissmetro, který prezentuje vizi dálkových magnetických rychlovlaků, jezdících ve speciálních vákuových tunelech. Průměr jednoho tubusu by činil pouhých 5 metrů, soupravy by byly poháněné vlastním lineárním elektromotorem. Připravované "metro" by pak ve vzdálené budoucnosti podle optimistických odhadů propojilo všechna významná města ve Švýcarsku i dalších zemích.

Ilustrační obrázekPraha - Za branami společenosti Siemens Kolejová vozidla s.r.o. v pražském Zličíně lze v současné době spatřit výrobu elektrických jednotek pro švýcarský Curych. Technické označení jednotek je Desiro RABe 514 a jsou především určeny pro tratě curyšského S-Bahnu. Na výrobě se přitom podílí i švýcarský Stadler, jeden z hlavních konkurentů Siemensu na trhu s kolejovými vozidly. Podobně jako v případě CityElefantů se jedná o dvoupodlažní elektrickou jednotku pro regionální dopravu, přestože jednotky pro Švýcarsko jsou koncepčně vyvíjeny jako čtyřvozové a v mnoha ohledech se výrazně odlišují.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Linz - Tajemství, o kterém na středečním křtu českého fotbalového taura v Brně mluvili zástupci českých i rakouských drah, bylo odhaleno. Tento pátek (22.2. 2008) byli pozvaní zástupci médií a další zájemci v Linci seznámeni s novou podobou lokomotivy 1116.264. Ta v dílnách tamějšího TS Linz obdržela design propagující celý šampionát a všechny účastnické státy společně. Stroj společně prezentovali Josef Halbmayr za ÖBB-Personenverkehr a Michaela Steinacher z ÖBB-Werbecenter. Tím se celá fotbalová série reklamních lokomotiv uzavírá, po stroji UEFA a 16 národních je tento poslední.

Ilustrační obrázek Vídeň - Letošní fotbalové Mistrovství Evropy pořádají společně Rakousko a Švýcarsko. Pro obě země to je jedna z nejdůležitějších událostí tohoto roku. Náležitě se na něj proto připravují i oba národní železniční dopravci: ÖBB a SBB. Při příležitosti evropského fotbalového svátku se plánuje posílení spojů a nasazení zvláštních vlaků během mistrovství, stejně jako zavedení zvýhodněných "fotbalových“ jízdenek. Vedlejší, ale o to viditelnější akcí jsou speciální nátěry na lokomotivách obou společností.

19.11.2007 - 12:00 - Přímé lehátkové a lůžkové vozy Praha - Basilej od nového GVD

CNL DBPraha, Curych - Od 9. prosince budou na vlaku EN 352/353 Johannes Kepler jezdit denně z Prahy do Basileje přímé lehátkové a lůžkové vozy pod značkou City Night Line (CNL). Pojedou přes Lipsko a Frankfurt n. M. Süd místo současné skupiny vozů JLV do Wiesbadenu. Odjezd z Prahy hl. n. bude ve 20:25, příjezd Basel v 10:37. Zpět vyjede v 18:04, do Prahy přijede v 8:18. Cena začíná na 29 € za jízdenku ve voze k sezení s oddíly a 49 € za lehátko. Nově bude možné v tarifu Spar-Night koupit všechny kategorie jízdenek. Od prosince 2007 také divize Dálková doprava DB sjednotí své noční vlaky CityNightLine, DB Nachtzug a UrlaubsExpress pod značku City Night Line.

zdroj: CNL, IDOS

Ilustrační obrázekBern - Velmi zajímavého vývoje investic do infrastrukrury jsou svědky ve Švýcarsku Během roku 2005 zde bylo investováno 4,2 miliardy franků do rozvoje silniční a 4,4 miliardy do železniční sítě. Toto je výrazné zvýšení investic do železnice, především oproti počátku devadesátých let, kdy byly do železnic investovány 2 miliardy a 3,8 miliardy do silnic. Tyto prostředky byly z velké části vynaloženy na realizaci projektů Bahn 2000 a nových alpských magistrál - Gotthardského a Lötschbergského alpského tunelu.

Ilustrační obrázekAndermatt - Švýcarské Alpy nabízejí nejedno železniční lákadlo a to nejen pro železniční nadšence. Jedním z těch světoznámých je Glacier Express, s trochou nadsázky označovaný za nejpomalejší rychlík na světě. Sítí elektrifikovaných, částečně ozubnicových úzkokolejných drah (rozchod 1000 mm) původně tří soukromých společností jsou spojena od 30. let známá alpská letoviska mezi městem Zermatt, ležící pod vrcholem Matterhornu, a městem Chur. Cestou mezi Rhônou a Rýnem překonává dva velké průsmyky. Napojení má na slavnou Lötschberg-Simplonskou a Gotthardskou alpskou dráhu. Své jméno dostal podle řady vyhlídek na alpské ledovce, z nichž ten nejznámější je ten, ze kterého pramení Rhôna. Ačkoliv ho i dnes můžete spatřit z oken vlaku, tak právě tam už trasa dnešního Glacieru nevede. Jak k tomu došlo?

Ilustrační obrázekŠvýcarsko - Od 15. září do 16. listopadu budou mít cestující jedinečnou šanci svézt se novým, 34,6 kilometrů dlouhým tunelem pod Alpami, který urychlí průjezd na jedné z hlavních švýcarských tratí mezi stanicemi Spiez - Brig. Tunel byl otevřen již 16. června, avšak s pravidelnou osobní dopravou se počítá až od prosincové změny jízdního řádu. Zvláštní vlak NEAT Express bude po dva měsíce jezdit každý den, avšak cestující musí počítat s případným omezením plynoucího z neplánované údržby.

Ilustrační obrázek Bolzano – Trať Bolzano-BozenMerano-MeranMalles Venosta-Mals vznikla jako část projektu, který dále počítal s jejím prodloužením přes Reschenpass do údolí Innu a rakouského Landecku. Avšak společně s řadou jiných vzal i tento projekt po první světové válce definitivně za své. Trať prochází táhlým alpským údolím Vinschgau řadou oblouků mezi nekonečnými jabloňovými sady. Jižní Tyrolsko je původně rakouské území, které připadlo po první světové válce Itálii. Dnes je autonomní oblastí, odkud němčina dosud nezmizela – ani z názvů sídel, ani z jazyka místních obyvatel.

Ilustrační obrázekKerzers – Na rozhraní německé a francouzské části Švýcarska severně od Bernu najdete stanici, kde se v ostrém úhlu kříží dvě normálněrozchodné jednokolejné elektrifikované trati různých společností. Jde o trať Lyss – Lausanne z roku 1876, kterou v roce 1902 převzala SBB, a trať Bern – Neuchatel společnosti BN, která byla před několika lety převzata společností BLS. Trať každé společnosti má své tři koleje a na jednom zhlaví stanice dochází ke křížení s propojkami. Toto křížení projíždějí všechny vlaky včetně TGV Bern – Paříž maximální rychlostí pouhých 50 km/h.

18.7.2007 - 12:00 - Testy CIS DUE ve Švýcarsku

Ilustrační obrázekBern - Dne 12.7.2007 se uskutečnila první testovací jízda naklápěcího vlaku druhé generace ETR 610.001, neboli CIS DUE. Mezi stanicemi Grenchen Süd a Solothurn pendloval vlak tam a zpět a byla měřena výška zdvihu drátů během průjezdu sběrače. Vlak byl v minulosti testován i na zkušením okruhu VÚŽ v Cerhenicích. Nová jednotka CIS DUE by měla být nasazena v Německu, Švýcarsku a Itálii.

zdroj: Lok-report

« Novější zprávy | 1 2 3 4 5 6 ... 8 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:00
zapadá v 20:03