..: Aktuality a články - ČR Středočeský :..

Nehody a mimořádnosti – exkluzivně, foto: Martin Grill a Lukáš Procházka Praha — Velké omezení čeká cestující v Praze a Středočeském kraji, jakož i zpoždění v dálkové dopravě. Zhruba v 9 hodin došlo v obvodu stanice Praha hl.n. ke stržení trolejového vedení rychlíkem 670 z Brna a poškozen při události byl i jeden z kotevních sloupů. Veškerá doprava je značně omezena a vlaky jsou operativně ukončovány na okolních nádražích. Dle odjezdových tabulí SŽDC se na hlavním nádraží jezdí velmi omezeně pouze mezi 5. a 7. nástupištěm. Odhady obnovení provozu jsou zatím poměrně neurčité, na webu Českých drah je aktuálně uveden čas ukončení oprav a obnovení provozu v 18 hodin. Postiženo bude odhadem 250 spojů, některé jsou a budou zcela odřeknuty, jiné vedeny náhradními soupravami v části trasy a další zpožděny.

Návěstidlo, Valašské Meziříčí, foto: Zdeněk ŠnajdrAdamov/Velim — Po projetí návěstidla v poloze Stůj a vjetí do cesty jinému vlaku na dálkově řízené trati 220 u Strančic minulý týden, došlo dnes deset minut před 11. hodinou k obdobné situaci v Adamově, kdy vlak EC 278 vjel na kolej obsazenou osobním vlakem 4012. Dle dostupných informacích Drážní inspekce souprava zastavila zhruba 50 metrů od dotčeného vlaku. Z dosavadních informací z probíhajícího vyšetřování vyplývá, že vlak EC 278 měl v době mimořádné události na vjezdovém návěstidle do Adamova návěst povolující jízdu, tudíž zřejmě neprojel stůj. Zda došlo k použití přivolávací návěsti, či je na vině staniční zabezpečovací zařízení typu AŽD - ETB nebo pochybení výpravčího je zatím v šetření, stejně tak jako proč osobní vlak 4012 stál na 2. koleji a zabraňoval tak přijíždějícímu mezistátnímu spoji v plynulém předjetí. Dle zatím nepotvrzených informací po vjezdu vlaku 4012 zůstala na vjezdovém návěstidle 2L svítit zmiňovaná přivolávací návěst a na ni vjelo do stanice i EC 278. Vzhledem k podmínce jízdy podle rozhledu tak k ohrožení cestujících nedošlo.

13.10.2012 - 0:00 - RegioJet poprvé nasadí hektora na zvláštní vlak

721.151, Zličín (RegioJet), 24. 8. 2011, foto: Josef Petrák Praha — Soukromý železniční dopravce RegioJet po více než roku pravidelného provozu v Česku pro jednou vypraví vlak zcela jiného rázu: příští sobotu, 20. října 2012, vypraví z Prahy-Smíchova společného nádraží (severní nástupiště) okružní zvláštní vlak přes Středočeský, Karlovarský a Plzeňský kraj. V čele soupravy se bude vyjímat jediná motorová lokomotiva společnosti, hektor 721.151, jenž potáhne zapůjčené vozy historické řady Bix, včetně jednoho s bistro oddílem. Vlak pojede po zajímavé trase přes Prahu-Žvahov do Hostivice, Rakovníka, Bečova nad Teplou, Mariánských Lázní a Domažlic, dále pak přes Plzeň hlavní nádraží zpět na pražský Smíchov (osobní nádraží). Dopravce slibuje na palubě servis podobný vlakům IC RJ, tedy včetně kávy, vody a noviny, ovšem bez Wi-Fi. Absenci internetového připojení by však o víkendu měla více než kompenzovat posílená nabídka piv z provenience malých českých pivovarů. Za okružní jízdenku zájemci zaplatí 890 Kč, podrobnosti o akci a možnosti rezervace pak naleznou v Kalendáři akcí.

Zdroj: RegioJet

Historická souprava, foto: ŽMZ, o.s. Zlonice - Letošní sezóna Železničního muzea Zlonice byla v pořadí již patnáctá, dalších let se však muzeum pravděpodobně nedočká. Jeho provoz v současné podobě před nedávnem označil Živnostenský úřad ve Slaném jako nelegální. Zájemci tak mají poslední čtyři záříjové soboty, kdy mohou muzeum navštívit. Po té bude činnost muzea s nejvyšší pravděpodobností ukončena. Důvody shrnuje předseda občanského sdružení Klub Železničního muzea Zlonice Tomáš Čech: "Živnostenský úřad došel velmi svérázným výkladem Zákona o sdružování občanů k závěru, že zde členové spolku provozují nelegální živnostenskou provozovnu." Vyjádření úřadu se nepodařilo získat, vedoucí živnostenského odboru Lucie Ovšonková uvedla, že k situaci nebude poskytovat žádné informace.

Souprava vlaku R683, foto: Lukáš Kohout Kolín — (Aktualizováno 16.6.2012 13:00) Dnes přibližně v 14:40 došlo při demolici starého vojenského objektu stojícího v těsné blízkosti zastávky Kolín-zastávka, ležící na hlavním železničním koridoru mezi Kolínem a Prahou, ke zřícení části cihlové zdi na přilehlou první traťovou kolej. Menší množství sutin spadlo i do druhé traťové koleje, kde do nich následně najel zvláštní vlak 11052 převážející rakouskou parní lokomotivu 52.100 na víkendový sraz parních lokomotiv v Lužné u Rakovníka. Do hromady suti v první koleji krátce na to najel R 683 jedoucí z Prahy do Brna.

30.5.2012 - 17:00 - Vlaky do Všetat nově plně integrovány

Motorový vůz 854 v úseku Neratovice - Tišice, foto: Chary Praha — S platností od pátku 1. června 2012 dochází k plné integraci linek S3 a R3 i v úseku Praha–Čakovice – Všetaty (trať 070). Ve vlaku na této relaci tak budou nově platit nejen předplatní jízdní doklady PID, ale i jízdenky PID pro jednotlivou jízdu. Cestující je před nástupem do vlaku povinen označit jízdenku v označovacím strojku, který je umístěn na každé železniční stanici a zastávce ve zmíněném úseku, samozřejmě pokud již nemá jízdenku označenou například z MHD. V takovém případě se již jízdenky znovu neoznačují.

Zdroj: ROPID

21.5.2012 - 8:14 - V Liběchově na trati 072 vykolejil nákladní vlak

Nehoda u Liběchova, foto: Drážní inspekceLiběchov — Včera ve 23.45 vykolejil na trati 072 ve stanici Liběchov plně naložený nákladní vlak s uhlím. Dle zjištění Drážní inspekce ujel vlak i po vykolejení ještě asi 3,5 kilometru, přičemž došlo ke stržení několika sloupů trakčního vedení a závažnému poškození železničního svršku včetně několika výhybek v Liběchově. Následně vykolejený vůz již nevydržel, převrátil se a částečně zasypal osobní automobil, který stál poblíž kolejiště. Škoda se zatím odhaduje na více než 110 milionů korun, z toho sto milionů na trati, deset milionů na vlaku a 50 tisíc na automobilu. Oprava tratě a odklízení následků nehody mělo původně trvat dle webu Českých drah minimálně do dnešní půlnoci, nakonec se však trať zprůjezdnila již před třetí hodinou odpolední. S odklízením pomáhal také speciální nehodový vlak. Do doby odklizení převážela cestující v úseku Mělník - Štětí náhradní autobusová doprava. Tu však komplikovala také omezení na okolních silničních komunikacích, takže vznikala zpoždění až 40 minut.

Zdroje: České dráhy, Česká televize, Drážní inspekce

2.2.2012 - 18:00 - Pozvánka na fotojízdu s M 262.1002 do Dětenic

M 262.1002, Červený Potok - Podlesí, foto: Jan Máca Pozvánka — Dovoluji si vás tímto srdečně pozvat na fotojízdu s historickým motorovým vozem M 262.1002, která se uskuteční dne 31. března 2012. Vlak pojede v trase Kolín (odjezd asi v 8.20) - Chlumec nad Cidlinou - Městec Králové - Křinec - Jičín - Mladějov - Dolní Bousov a dále po dnes již osobní dopravou nevyužívané trati ve směru Dětenice - Kopidlno - Nymburk město - Nymburk hl.n. - Kolín (příjezd asi ve 20.00). Cestou se uskuteční asi 10 až 15 fotozastávek na nejzajímavějších místech trasy a také zastávka v krčmě v Dětenicích. Cena celé jízdy je stanovena na 800 korun, případný druhý rodinný příslušník pak už jen 400 korun a další dva příslušníci z téže rodiny mohou jet zdarma. Pro informace a přihlášky kontaktujte organizátora Bohumíra Chmelaře, viz detaily akce. Uzávěrka přihlášek je 20. února 2012.

Tuto i další zvláštní jízdy najdete v kalendáři akcí spravovaném portálem ŽelPage.

Praha hlavní nádraží - Výh. Praha-Libeň Vítkov, foto: Chary Praha — Nový jízdní řád přinese změny i v Praze a Středočeském kraji. Tato oblast přitom bude prakticky jediná, kde dojde k nárůstu objemu objednaných vlaků, a to až o tři procenta. K posílení provozu totiž dojde zejména na trati 173 mezi Prahou a Nučicemi a také na tratích 091, 122 a 231. Několik spojů nově pojede i v rámci Městské linky. Mezi další, neméně důležité změny patří i nasazovaná vozidla – častěji se zde setkáme s jednotkami řady 471 CityElefant a Regionovami. Do systému linek pražského Eska budou zařazeny i všechny ostatní tratě v Pražské integrované dopravě, které tam doposud nejsou.

9.11.2011 - 17:00 - Trať 220 u Benešova postihl výpadek elektrického proudu

363.127 v čele rychlíku mezi Červeným Újezdem a Střezimíří, foto: Andrew33 Benešov u Prahy (aktualizováno 10.11. 14.30) — Dne 9. listopadu, kolem třetí hodiny odpolední došlo na trati 220 mezi Benešovem u Prahy a stanicí Střezimíř k rozsáhlému výpadku dodávky elektrického proudu. Z tohoto důvodu je provoz na trati výrazně omezen a mnohé vlaky nabíraly vysoká zpoždění, jiné jsou pak ve své trase zkráceny nebo dokonce zcela odřeknuty. Zavedena byla náhradní autobusová doprava a současně se pracuje na opravě. Ta však potrvá, dle vyjádření Českých drah, minimálně do dnešní půlnoci. V provozu dochází vlivem mimořádnosti také k zajímavostem v řazení. Například na rychlíku 647 z Prahy do Českých Budějovic byla k vidění čtyřvozová příměstská jednotka řady 452. Částečně se také projevil nedostatek personálu drah a špatné informování cestujících ze strany SŽDC jako správce infrastruktury a také ze strany dopravce Českých drah. Několik minut před pátou hodinou bylo již obnoveno napájení v úseku Benešov u Prahy - Ješetice. I přesto se však mezi Benešovem a stanicí Střezimíř objevují opakovaně náhlé výpadky. Vlaky R 657 z Prahy do Benešova a R 200 v opačném směru byly vedeny náhradními soupravami. Aktuálně je provoz obnoven, k vyšším zpožděním by tak už docházet nemělo.

Zdroje: České dráhy, ŽelPage

814 Zdirec nad Doubravou, foto: Ondra Malek Komentář — Právě v době, kdy se v řadě regionů vyvažuje objednávka regionálních spojů mezi autobusy a vlaky na mnoha menších kratších relacích, zahájilo sdružení silničních dopravců Česmad Bohemia boj proti "ztrátové a neekologické železniční dopravě". Operuje přitom konkrétními čísly, u nichž ale zpravidla chybí metodika výpočtu. Došlo ovšem i na silná slova, tak se nelze nezeptat o čí zájem se tu jedná?

Exponáty v depozitáři, foto: Jiří Randa, JRtrain Chomutov / Lužná u Rakovníka — O víkendu 10. a 11. září 2011 bude veřejnosti opět zpřístupněn železniční depozitář Národního technického muzea. Po oba dny může široká veřejnost navštívit běžně nepřístupné prostory, ve kterých jsou deponována historická kolejová vozidla Národního technického muzea. V sobotu 10. září bude navíc vypraven z Železničního muzea Českých drah v Lužné u Rakovníka zvláštní historický vlak v čele s parní lokomotivou 464.008 bulík, který návštěvníky zaveze přímo do depozitáře, bývalého chomutovského depa kolejových vozidel.

Trhání původní výhybky č. 3 strojem Valditera TLP 550, Poříčany, foto: Louis Armstrong Úvaly — Modernizace tranzitního koridoru mezi pražskými Běchovicemi a Úvaly může konečně začít. Po dvanácti letech totiž nečekaný zvrat vyřešil zdlouhavý spor mezi SŽDC a rodinou Brzákových, která nechtěla na svém pozemku připustit výstavbu betonové protihlukové zdi. Podle nejnovějšího posudku Agentury pro posuzování vlivů na životní prostředí přítomnost pětimetrové stěny nebude nutná, a rekonstrukce posledního zbývajícího traťového úseku mezi Prahou a Pardubicemi tak může začít již příští rok. Nejnovější vývoj by tak mohl být nejen zásadním precedentem pro další železniční stavby, ale také impulsem k zásadnímu přehodnocení postoje k protihlukovým opatřením, který v konečném důsledku může státu ušetřit ročně až miliardu korun za desítky kilometrů často nechtěných ochranných bariér.

T 334.0087 při jízdě fotovlaku, foto: Radim Říha Zdice — Vážení čtenáři, jistě není železničního nadšence, který by neznal legendární motorové lokomotivy tehdejší řady T 334.0, dnes známé pod číselným označením 710. Právě tyto lokomotivy si díky svému, většinou zelenému, barevnému kabátu vysloužily přezdívku Rosnička. Ačkoliv byly navrženy pro lehkou a střední posunovací službu, používaly se i pro lehkou, zejména nákladní dopravu na vedlejších tratích. Značný útlum jejich provozu přišel v devadesátých letech, k 1. lednu 1993 nezůstala v provozu, bohužel, ani polovina z dodaných strojů. Vzhledem k tomu, že letos to je již padesát let od zahájení jejich sériové výroby, pořádá Výtopna Zdice slavnostní setkání této lokomotivní řady včetně několika zvláštních jízd.

Legios, 1263.003-6, Opočno pod Orlickými horami - Očelice, foto: RavenNymburk — Výrobce lokomotiv a nákladních vozů LEGIOS, někdejší LOSTR Louny, pokračuje v expanzi svých výrobních aktivit v Česku. Poté, co firma v uplynulých čtyřech letech prakticky ztrojnásobila svůj roční obrat, teď plánuje rozšíření činnosti do nových prostor ve středních Čechách. Umožňuje jí to akvizice opravárenského podniku ŽOS Nymburk, který od roku 2005 vlastnila slovenská společnost ŽOS Vrútky. „Po loňském rozběhu výroby v novém závodě v Horním Slavkově Legios opět významně posílil výrobní kapacity a strukturu nabízených výrobků a služeb. V Nymburku se bude nadále rozvíjet především opravárenství lokomotiv, ale závod se postupně zaměří i na výrobu nákladních vagonů a komponentů pro železniční vozidla,“ cituje týdeník Euro generálního ředitele Legiosu Radka Rybáčka.

Starší zprávy
« Novější zprávy | 1 2 3 4 5 6 ... 31 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2018 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Nabídka eShopuopen/close
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
» Přidat odkaz
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 04:53
zapadá v 21:15

meteo meteo
:. Novinky na VLAKY.NET
Poslední příspěvek Tisovecká zubačka sťa prázdninová atrakcia
Blíži sa čas školských prázdnin a dovoleniek a teda aj každoročné riešenie otázky, ako túto dobu čo najlepšie využiť na rekreáciu, zábavu a možno tiež poučenie. To všetko ponúka návšteva národnej kultúrnej ...

Poslední příspěvek Dvakrát pod Matterhorn (2)
Po návratu domů z březnové cesty pod Zermatt jsem náhodou natrefil na nabídku turistického zájezdu do švýcarských hor. Neváhal jsem a zajistil hned dvě místa. Destinace byla lákavá a pro mne částečně známá. ...

Poslední příspěvek Seminár SVTS: Ing. Rastislav Cenký: Reforma verejnej osobnej dopravy a harmonizácia objednávania výkonov ...
Slovenská vedeckotechnická spoločnosť dopravy, v gescii riaditeľa Odboru obchodu GR ŽSR Ing. Miroslava Matúška a s podporou magazínu VLAKY.NET, si vás dovoľujú pozvať na ďalšiu zo série odborných prednášok, ...