..: Aktualności i artykuły - ČR Plzeňský :..

Současná realita na trati 160, foto: Vladimír Plzeň — Celkem čtyři uchazeči se přihlásili do tendru v Plzeňském kraji, který vybere dopravce na třech neelektrizovaných tratích na období od prosince 2011 do prosince 2026. Jedná se o České dráhy, Viamont, ČSAD Jablonec a RegioJet (dceřiná firma Student Agency). Zadávací dokumentaci si vyzvedly i další čtyři firmy, mezi nimi například Veolia Transport, která se poté rozhodla soutěže neúčastnit. Stejně tak možná překvapí absence společnosti Arriva, jejíž dnešní dceřiná společnost Vogtlandbahn před lety iniciovala záměr na provoz souprav Desiro Classic ve společném projektu s ČD právě na domažlické trati a jejíž lokomotivy nyní na této trati vozí mezistátní rychlíky.

nehody_a_mimoradnosti_uni, foto: MGSíť SŽDC — Dnes kolem půl deváté ráno došlo na trati 170 ke střetu rychlíku 753 v úseku Rokycany - Holoubkov s pracovním strojem, provádějícím práce na sousední koleji. Podle dostupných informací nedošlo k žádnému zranění. Osobní vlaky 7807 a 7808 byly operativně v postiženém úseku nahrazeny náhradní autobusovou dopravou, R 351 a R 754 vyčkaly na uvolnění trati v okolních stanicích. Cestující z nich měli možnost využít i náhradních autobusů. Provoz byl v 10:15 obnoven, k jakým škodám došlo však zatím není známo. R 753 kvůli srážce dosáhl zpoždění 98 minut, R 754 86 minut, R 354 31 minut a R 351, jenž si vezl zpoždění od výluky mezi Planou u Mariánských Lázní a Chebem ve výsledku 57 minut. Osobní vlaky 7807 a 7808 se opozdily o hodinu.

Do výčtu mimořádností se ve 14:42 přidalo vykolejení vlaku NEx 48162 ve stanici Omlenice na trati 196. Dvacetivozová souprava prázdných autovozů do Kolína, v čele s 363.065-4 se na přejezdu srazila s automobilem, přičemž došlo k vykolejení lokomotivy a šesti vozů. Řidič osobního auta, který zřejmě nerespektoval signalizaci PZZ, srážku nepřežil. Předběžně odhadovaná škoda se pohybuje kolem 5 milionů korun. Na místo je z Plzně povolán nehodový vlak s jeřábem EDK 750. Provoz se dle Drážní inspekce podaří obnovit až během zítřka. Mezi Českými Budějovicemi a Summerau je zavedena náhradní autobusová doprava. [fotografie z místa]

754.060, Staňkov, 20. 8. 2009, foto: Pavel Martoch Plzeň — Dosud se v Česku mluvilo o liberalizaci regionální dopravy a hledání vhodného dopravce formou výběrového řízení především v souvislosti s Libereckým krajem, kde má část spojů v Jizerských horách od roku 2011 zajistit Arriva prostřednictvím dceřiné společnosti Vogtlandbahn. Většinu spojů ale bude i přes protesty konkurenčních dopravců nadále provozovat akciová společnost České dráhy. Příklad severních Čech nyní následuje Plzeňský kraj, který v úterý 8. 9. 2009 vyhlásil soutěž na některé své tratě. Od tendru si slibuje nejen nižší ceny (subvence), ale také kvalitnější vlaky.

Klasika na Špičáku - motorová lokomotiva 754 s osobním vlakem, foto: TAURUS Klatovy — Již v roce 2011 by měly začít elektrizační práce na 49 km dlouhém horském úseku tratě číslo 183 z Klatov do Železné Rudy. Ještě dříve mají proběhnout dvě související stavby, a sice rekonstrukce železničních stanic a zastávek na trati a výstavba dálkového řízení celé trati z Klatov. Současný postup je poměrně překvapivý, neboť ještě v minulém roce byla tato trať z elektrizačního programu HVDI vyřazena kvůli nutnosti nákladných předelektrizačních úprav.

transport metra, foto: Michal KutyPraha — V březnu tohoto roku jsem Vám přinesl článek, ve kterém jsem se snažil popsat, jak probíhají vcelku netypické transporty souprav metra mezi Prahou a Plzní. V následné diskuzi pak padlo několik dotazů, kdy se další z nich uskuteční, aby byla možnost si případně pořídit dokumentační fotografii této zajímavé přepravy. Vzhledem k tomu, že jsem měl tento týden možnost nahlédnout do plánu prací, ve kterých byly víkendové noční přetahy mezi depy v Hostivaři, Kačerově a na Zličíně, vznesl jsem dotaz a bylo mi opravdu potvrzeno, tuto sobotu 20. června se uskuteční přeprava soupravy metra z Plzně do Prahy a zpět.

233.066, R 350, 8.6. 2009, foto: Jan Tauber Plzeň / Domažlice / Furth im Wald — Pro mnohé srdeční záležitost, pro jiné naopak běžný den na západočesku. Toto pondělí, 8.6. 2009, plzeňské depo započalo zácvik strojvedoucích na motorových lokomotivách Arriva, známých jako Herkules, které by měly postupem času nahradit typické modrobílé stroje se žlutým pruhem řady 754 na vozbě mezistátních rychlíků do Bavorska. Zhruba o čtvrt století mladší herkulesy řady 223 by brejlovce na těchto výkonech měly nahradit od II. změny jízdního řádu 14. června. Praktickým cvičným jízdám předcházelo pozemní školení přímo v depu a hlavně několik dřívějších testů těchto strojů na rychlících v úseku Plzeň — Furth im Wald. Lokomotivy Siemens ER 20 známé jako Hercules patří k nejmodernějším dieselovým strojům nabízeným evropskými lokomotivkami a navíc jako jeden z mála moderních typů je schválen v roce 2007 pro provoz na síti SŽDC. I proto si tento typ krátce představíme.

498.022 + 464.202, Grygov, 3.3.2007, foto: piitrPlzeň - V letošním roce oslavuje plzeňská Škoda významné výročí v historii firmy, a to 150 let svého působení na tuzemském i světovém trhu. Oslavy tohoto výročí vyvrcholí 6. června akcí Škoda day v Plzni. Vlastní "Škoda day" proběhne ve dvou částech. Dopolední program je určen především pro zaměstnance a jejich rodiny. Uskuteční se přímo v areálu firmy, kde budou mít návštěvníci jedinečnou příležitost prohlédnout si lokomotivy, tramvaje a další výrobky, a to včetně možnosti navštívit stanoviště lokomotivy 109E. Pro děti budou připraveny zábavné atrakce nebo koncert. Večer se mohou lidé přijít pobavit na plzeňské Náměstí Republiky, kde vystoupí oblíbené skupiny Čechomor, Divokej Bill a Semtex.

nostalgie Sezóna nejrůznějších nostalgických jízd se nám zdárně rozbíhá a po vydařeném prvním májovém víkendu přichází druhý, podobně jako ten uplynulý plný nepřeberných možností na nostalgické a fotografické akce. Tři volné dny jsou tak skvělou příležitostí vyrazit ven a nadýchat se čerstvého voňavého vzduchu jarní přírody a ještě voňavějšího (alespoň pro některé) kouře parních lokomotiv.

transport metra, foto: Michal Kuty Každý z nás jistě alespoň jednou za život využil, nebo využije k cestování po Praze jednu z linek pražského metra. Na všech třech trasách ještě před pár lety jezdily soupravy typu 81-71 ruské výroby, než se i zde pomalu začalo s obměnou vozového parku. Na lince C je nahradily vozy Siemens typu M1 a na trase A rekonstruované vozy ze závodu ŠT Plzeň typu 81-71M. V současné době pomalu vrcholí i obměna vozového parku na trase B, kde budou rovněž nasazeny rekonstruované vozy typu 81-71M. Málokdo z nás ale postřehl, že celá tato akce týkající se modernizovaných vozů metra byla, je a ještě krátkou dobu bude úzce spjata s železnicí jako takovou.

Rn 69901 přiváží 380.001 do Velimi, foto: Chary Plzeň, Velim - V neděli bylo na českých kolejích k vidění hned několik neobvyklých věcí. A návoz nečinné lokomotivy 380.001 (109E), tedy takzvaného Messerschmitta, byl jen jednou z nich. Zejména kolem trati 170 se zasvěcení diváci vrátili v čase zpět, a to rovnou nadvakrát. Mohli se potěšit vzpomínkou na rychlíky z šedesátých let, nebo otřást nad faktem, že Messerschmitt znovu od západu přeletěl Česko, a to právě v den 70. výročí nacistické okupace Čech a Moravy. Ale nepředbíhejme…

372.010-9 ČD Cargo, foto: ČD Cargo Cheb — Již několik dní je v železniční stanici Cheb v provozu nová třímostová kolejová váha typu Trapper DRS, díky které zaměstnanci společnosti ČD Cargo od 1. ledna zjišťují aktuální hmotnost nákladních vozů a jejich obsahu. Každý ze tří elementů je na sobě nezávislý a poskytuje okamžitý údaj o celkové hmotnosti. Váha je provozní v několika režimech; váží jak stojící vozy (staticky), tak i vozy v pohybu (dynamicky), které přes vážící most přejíždějí. Celý systém je propojen s řídícím počítačem, přes který se následně vyhodnocují data. Výhodou této váhy je, že souprava při vážení nemusí být rozpojena, což výrazně ulehčuje a zrychluje práci.

Ilustrační obrázekPlzeň - Zase o něco větší kapacity má ve svém domácím městě plzeňská Škoda. V uplynulém týdnu totiž dotáhla ke zdárnému konci více než čtyřměsíční jednání o převzetí tamější správkárenské společnosti MOVO. I když cenu akvizice ani jedna strana nezveřejnila, svůj podíl na transakci údajně má i nedobrý finanční stav společnosti. "Podepsali jsme smlouvy na koupi Mova, čekáme na vyjádření antimonopolního úřadu," potvrdil ředitel Škoda Transportation a místopředseda představenstva Škoda Holding Tomáš Krsek.

Ilustrační obrázekCheb - V únoru 2007 byla do DKV Plzeň převzata z pražského depa malá motorová lokomotiva „Bejček“ T 211.0101 (700 101-9) z roku 1960 a výrobního čísla 4936. Jedná se o historické vozidlo ČD určené k zachování a Občanské sdružení Plzeňská dráha ve spolupráci s DKV Plzeň provedlo v PJ Cheb opravu této motorové lokomotivy, která je od roku 1997 neprovozní a postávala v areálu PJ Vršovice. V průběhu oprav byla lokomotiva prohlášena za kulturní památku ČR. Oprava malé posunovací lokomotivy je u konce a já bych Vám rád přestavil její průběh v následující fotoreportáži.

Ilustrační obrázekZdice - O nejbližším víkendu se koná akce v areálu výtopny Zdice připomínající 80 let od položení základního kamene výtopny. Do Zdic se vydají dvě parní lokomotivy, plzeňská Šlechtična 475.111 a zlíchovská Dvoustovka 213.902. Vlaky vyjedou z Plzně a Prahy do Zdic a během dne zavítají až do Březnice na trati 200. Ve spolupráci s organizátorem oslav, nakladatelstvím SAXI, jsme pro naše čtenáře připravili další minifotosoutěž.

Ilustrační obrázek Domažlice - Od tohoto pondělí slouží oficiálně veřejnosti nově zrekonstruované nádraží v Domažlicích. Nachází se na trati 180 Plzeň - Furth im Wald a zastavují zde nejen regionální vlaky ale také mezinárodní rychlíky v relaci Praha - Mnichov a Praha - Norimberk. Dvouletá rekonstrukce za 46 milionů korun sebou přinesla novou odbavovací halu, bezbariérový přístup do budovy, nástup do vlaku pomocí nové zvedací plošiny, digitální informační systém a nový staniční rozhlas. Samotná výpravní budova dostala také novou fasádu. Bezpečnost ve stanici i jejím okolí monitoruje kamerový systém.

« Nowsze wiadomości | 1 2 3 4 5 6 ... 11 | Starsze wiadomości »    
ŽelPage - elektroniczny magazyn kolejowy
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Publiczne używanie treści bez zgody autora nie jest dozwolone.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Logowanieopen/close
 
 
  
 
Zapomniane hasło   
Zarejestruj się   
:. Położenie pociągów CZopen/close
Położenie pociągów CZ
 
:. Szukanieopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info dla fotografówopen/close
Przydatne informacje
dlafotografów (ČR)

Słońce
wschodzi o 06:04
zachodzi o 20:00