..: Aktuality a články - ČR Olomoucký :..

Červenka- modernizace žel. koridoru, foto: PPeťaMohelnice - 29. října byl slavnostně otevřen modernizovaný úsek trati 270 mezi Zábřehem na Moravě a Červenkou. Z Přerova do České Třebové tak bude možnost využít maximální traťové rychlosti 160 km/h, resp. 120 km/h pro nákladní vlaky, čímž by se mohly o pár minut zkrátit tolik sledované jízdní doby. Rekonstrukce 25 km dlouhé dvoukolejné trati, stejně jako nácestných stanic a jejich vybavení, trvala tři a čtvrt roku. Během ní byl kompletně vyměněn svršek, upraven sklon v obloucích, opraveno 22 mostů či postaveny 4 km protihlukových stěn. Díky situování části tratě do chráněné krajinné oblasti Litovelského Pomoraví šlo o jednu z nejnáročnějších staveb svého druhu. Celá stavba si vyžádala investice ve výši 4,6 miliardy korun.

Regionova, foto: Louis ArmstrongOlomouc - Od nového GVD bude na trati č. 275 zavedena taktová doprava v úseku Olomouc - Drahanovice. Navíc by trať měla být od první změny zaintegorvána do IDSOK v úseku z Olomouce do Náměště na Hané. Na trati bude v pracovní dny hodinový interval od 4 do 22 hodin (o víkendu zatím dvouhodinový). Některé vlaky budou vedeny do Drahanovic, zbývající vlaky do Náměště na Hané. České dráhy na spoje nasadí jednotky Regionova, které umožní dle konečného návrhu poskytnout službu přepravy cestujících na vozíku, stihnout navržené jízdní doby i obrat na volné trati v zastávce Náměšť na Hané. Vlak vyjede z olomouckého hlavního nádraží každou hodinu v X:31, první vlak do Náměště na Hané vyjede již ve 4:21. Na hlavním nádraží v Olomouci tak budou mít osobní vlaky z trati 275 nově přípoje na osobní vlaky do a ze všech směrů.

Ilustrační obrázekOlomouc - Uvést jednu z lokomotiv řady 141 DKV Olomouc do obnoveného historického laku - taková myšlenka se zrodila minulý rok v hlavě jednoho z místních fotografů současné železnice. Cíl je jasný: dát jednomu z mála provozních strojů této řady, která nyní pravidelně slouží na místních výkonech s Os vlaky na trati č. 301 Olomouc - Prostějov - Nezamyslice, vzhled, v jakém začal svou službu na kolejích ČSD v polovině minulého století. Podobně, jako se již několikrát složila skupina nadšenců železniční techniky na speciální, z jejich kapes zaplacené historické jízdy, vzešel pokus sesbírat po tisícovce také na nový lak pro "bobinu". V současné době je projekt ve fázi shromažďování finanční částky, která byla s ČD dohodnuta na 200­ tisíc Kč. Zbylé náklady na uvedení vlastního stroje do LAKu PUR I, ve výši cca 70 - 80 tisíc korun, slíbily ČD doplatit. Vzhledem k tomu, že jde o zatím unikátní projekt, rozhodli jsme se čtenářům ŽP zprostředkovat podrobnosti.

Ilustrační obrázekTovačov - V neděli 28. září se po roce opět vydala olomoucká parní „Rosnička“ 464.202 se soupravou historických „Rybáků“ po jinak osobními vlaky nevyužívané lokálce z Kojetína do Tovačova. Důvodem této jízdy, která se koná pravidelně už od roku 2005, byly tradiční Svatováclavské hody v Tovačově.

Letošní jízda byla podobně jako v minulých letech vedena z Olomouce (odj. 7.50) přes Přerov a Kojetín do Tovačova (příj. 9.15). Po objetí soupravy a dobrání vody ze dvou hasičských aut pak vlak v čele s lokomotivou 464.202 v postavení „nůší“ napřed odjížděl v 9.45 do Kroměříže (příj. 10.25), kde byla „Rosnička“ za přihlížení veřejnosti otočena na točně v depu. Po dobrání vody pak ve 12.37 opět v „obráceném postavení“ vyrazila s „Rybáky“ do Tovačova (příj. 13.18), kde už lokomotiva naposledy objela vozy, dobrala vodu a ve 14.20 odjela domů do Olomouce.

Ilustrační obrázekLos Angeles, Moravičany - na těchto místech se momentálně vyšetřují železniční neštěstí. V Americe se srazil nákladní vlak s osobním vlakem a u Moravičan na trati z České Třebové do Olomouce se srazily dva nákladní vlaky - poštovní expres s lokomotivou nejspíše 362.165 najel zezadu do nákladního vlaku vedeného lokomotivou 163.014. Bohužel obě nehody si vyžádaly oběti. Nehodu na Šumpersku nepřežil strojvedoucí. Obětí druhé nehody je ještě víc. Podle dosavadních odhadů je mrtvých nejméně 15 a kolem 70 zraněných, z toho 10 v kritickém stavu. Z trosek vykolejeného vlaku nejsou ještě všichni cestující vyproštěni.

Aktuálně: Dle sdělení tiskového mluvčího ČD byl provoz na trati obnoven v 19:02. Vliv na provoz však bude po této záležitosti znatelný až do rána.

25.8.2008 - 18:59 - Stržená trolej u Hustopeč zkomplikovala lidem cestu do práce

Ilustrační obrázekHustopeče nad Bečvou - Stržená trolej u Hustopeč nad Bečvou na trati 280 mezi Hranicemi na Moravě a Valašským Meziříčím zapříčinila v pondělí ráno zpoždění několika vlaků. K mimořádné události došlo v časných ranních hodinách. Postižený úsek se povedlo zprovoznit ke konci ranní špičky po osmé hodině.

Trolej u Hustopeč strhla lokomotiva společnosti ČD Cargo. Desítkám lidí zkomplikovala vzniklá situace cestu do práce. Osobní vlaky 3221 a 3224 byly odřeknuty v celé své trase. R 620 Matalík byl odřeknut v úseku Valašské Meziříčí - Olomouc hlavní nádraží. Mezi nejvíce postižené osobní vlaky patřily Os 3222 (87 min. zpoždění) a Os 3203 (60 min. zpoždění). Po šesté hodině vzniklé zpoždění nepřesahovalo 40 minut. V osm hodin se již situace uklidnila.

Na trati 280 mezi Hranicemi na Moravě město a Hustopečemi nad Bečvou navíc v těchto dnech probíhá výluka traťové koleje. Na stejné trati se během letošního léta jedná již o třetí mimořádnost. V červnu komplikovala regionální i dálkovou dopravu stržená trolej v Hranicích, při špatném počasí nevydržela nápor větru trolej u Hustopeč.

zdroj: Babitron, vlastní pozorování

Ilustrační obrázek Kojetín – Letos se již po desáté v sobotu 9. srpna 2008 konal na zámku v Tovačově (nejen) folkový festival Tovačovský portál, který je po Výlovu Hradeckého rybníka a Svatováclavských hodech asi největší místní kulturní akcí pro veřejnost. A stejně jako v loňském roce, také letos se naše občanské sdružení Kroměřížská dráha rozhodlo ve spolupráci s Českými drahami vypravit při této příležitosti zvláštní osobní vlaky po jinak pro osobní dopravu uzavřené trati Kojetín – Tovačov. Cílem tohoto záměru nebylo jen pomoci návštěvníkům Portálu dostat se do Tovačova, který je zejména o víkendech hromadnou dopravou dost špatně dostupný, ale též více zpřístupnit město se všemi jeho pamětihodnostmi a zajímavostmi turistům a zájemcům o projetí se po tovačovské trati. Posledním, ale neméně významným důvodem, proč to celé děláme (a rádi bychom i nadále dělali) je, že bychom tuto téměř zapomenutou hanáckou lokálku rádi vrátili do povědomí širší veřejnosti a tím jí snad i do budoucna zajistili alespoň částečné zmrtvýchvstání.

Červenka - Na dvě hodiny musel v pondělí 4.8.2008 mimořádně zastavit vlak EC 106 Praha na své trase mezi Olomoucí a Zábřehem na Moravě. Za Olomoucí totiž na druhém vagónu soupravy řady Bmee evidenčního čísla 060 začaly hořet podvozky a ve stanici Červenka poté vlak zastavil personál. Vzniklý oheň se ihned snažili zdolat drážní zaměstnanci, po chvíli na místo dorazili i hasiči. Při zásahu musel být odpojen proud z trolejí. Podle mluvčího Českých drah zatím podrobnosti nejsou známy. "Příčina požáru, stejně jako výše škody jsou zatím v šetření," uvedl Ondřej Kubala.

Ilustrační obrázekŠumperk - Dnes v ranních hodinách na trati 290 mezi stanicemi Šumperk a Nový Malín v Olomouckém kraji došlo v 9.25 ke srážce osobního vlaku 3619 s osobním automobilem. Událost se stala na přejezdu vybaveném výstražnou signalizací. Ta byla podle šumperské policie v době nehody v pořádku. Řidič podle dosavadních informací přehlédl signalizaci PZZ. První kusé informace mluvily o jedné oběti, což později šumperská policie vyvrátila. Řidič osobního vozu byl podle ní jen lehce zraněn. Bezprostředně po mimořádné události byl na trati zastaven provoz, který je již pravděpodobně obnoven v plném rozsahu. Počet střetů automobilů s drážními vozidly má však v poslední době vzrůstající tendenci. K nehodám však bohužel dochází i na samotných kolejích.

Ilustrační obrázek Šumperk - V neděli 15.6. 2008 zahájí státní organizace SŽDC první etapu modernizace trati č. 291 Šumperk - Zábřeh na Moravě. Elektrifikace tak umožní zavést přímé vlaky z Olomouce do Šumperka bez nutnosti přesedat v Zábřehu na Moravě. Jako první bude modernizován úsek Šumperk – Bludov. V tomto úseku budou cestující až do 3.10. 2008 přepravování autobusy.

Ilustrační obrázek Petrov nad Desnou - Železnice Desná usiluje o prodloužení železniční trati č. 293 až k bráně budoucího největšího lyžařského areálu v Jeseníkách. Děje se tak přesně deset let poté, co po obnoveném úseku poničené tratě mezi Šumperkem a Sobotínem projel první vlak. „Současné vedení svazku hodlá trať dále rozvíjet. Usilujeme o moderní železnici, kterou budou ve větší míře využívat turisté mířící do Jeseníků,“ říká místostarosta Sobotína Luboš Mátych.

Ilustrační obrázekRapotín - Již deset let jezdí údolím říčky Desné vlaky s logem Železnice Desná, a to na trati 293 Šumperk - Kouty nad Desnou s odbočkou z Petrova nad Desnou do Sobotína. V roce 1997 trať totálně zničila povodeň. Ministerstvo dopravy a České dráhy ji poté označily za ztrátovou a neperspektivní. 30. dubna 2008 uplynulo deset let od chvíle, kdy znovu vyjely vlaky v úseku Šumperk - Sobotín. O rok později se znovuzrodila celá opravená trať až do Koutů nad Desnou.

Ilustrační obrázek Olomouc - Železniční objekty v hanácké metropoli zřejmě přitahují sebevrahy - v jediném týdnu chtěli svůj život ukončit hned dva, nakonec však skončili na protialkoholní záchytné stanici a provoz nebyl nijak narušen. První z nich vyšplhal na osvětlovací sloup a chtěl skočit. Zastavil jej až policejní vyjednavač, který s ním následně strávil na sloupu další tři hodiny, než je oba konečně mohla snést vysokozdvižná plošina. Na zemi se zjistilo, že čtyřicetiletý muž se předtím notně opojil alkoholem a nevystřízlivěl ani během dlouhého pobytu na stožáru.

Ilustrační obrázek Jeseník - Vlak z Polska chtěli v okolí stanice Hradec – Nová Ves na Jesenicku vykolejit školáci. Policie s pomocí informací od starosty této obce usvědčila 3 chlapce, kteří koncem března na koleje pokládali kameny. „Jde o 3 nezletilé děti z obce Široký Brod. Následovalo prověřování a na základě pohovoru se děti k tomuto činu přiznaly. Přímo činu se dopustil jen jeden hříšník, ostatní dva jen přihlíželi,“ říká mluvčí pobočky policie v Jeseníku Monika Kutláková.

Ilustrační obrázek Jaro je již pár týdnů v plném proudu a s ním se rozbíhají i první letošní zajímavé odklony. Již od března tedy jezdí nákladní vlaky i tam, kde se v běžném provozu setkáváme téměř výlučně s osobní dopravou - jen občas zavítá manipulační vlak, obslouží pár stanic a zase v tichosti zmizí. Někdy ale přijde změna a zapomenutými lokálkami se rozburácejí výkonné diesely. Jakákoli nepřetržitá výluka na trati, po niž se denně přepravuje náklad, může znamenat zajímavé vozby po náhradních trasách - tak jako tomu bylo před několika týdny v podhůří Králického Sněžníku.

« Novější zprávy | 1 2 3 4 5 6 ... 13 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:08
zapadá v 19:57