..: All news and reports - ČR Královéhradecký :..

11.10.2008 - 6:27 - Osobní doprava do Žacléře obnovena

642 Desiro ViamontTrutnov, Žacléř - Viamont v červenci převzal dopravu na trati 043 Trutnov - Královec - Žacléř a ve spolupráci s PKP PR obnovil víkendový provoz vlaků přes hraniční přechod do Lubawky, Sędzisławi, Jelenie Góry a Łwówku Śłąskiego. Na přeshraniční spoje byla nasazována polská "Desira" SA 134 z produkce firmy Pesa Bydgoszcz. Vzhledem k tomu, že se nepodařilo přesvědčit polskou stranu o vhodnosti zachování víkendové osobní železniční dopravy přes hraniční přechod Královec - Lubawka i po konci měsíce září 2008 bude dopravce od soboty náhradou provozovat alespoň víkendovou železniční osobní dopravu v relaci Trutnov hlavní nádraží – Trutnov-Poříčí – Královec – Žacléř třemi dvojicemi vlaků a to nejspíše motorovými vozy 810. Platný jízdní řád je k dispozici na stránkách dopravce.

zdroj: Viamont a.s.

Ilustrační obrázek Trutnov - Během minulého víkendu (5. července) spustila společnost Viamont pravidelnou osobní dopravu z Trutnova do polských měst Lubawka, Kamienna Góra, Jelenia Góra a Lwówek Śląski. Zatím budou přes hranice jezdit 3 páry vlaků jen o letních víkendech. Jan Ivanko z Viamontu říká, že spoje by měli využívat zejména turisté. Viamont provoz přes hranice obnovil poté, co převzal po ČD provoz na trati Trutnov - Žacléř. "Do Žacléře, který má s Trutnovem rychlejší spojení autobusem, již vlaky nezajíždějí. Trať jsme protáhli do Polska," uvádí dále Ivanko.

Hradec Králové hl.n.Hradec Králové - metropole Královéhradeckého kraje, ležící na soutoku Labe a Orlice. Město Hradec Králové je jedno z najvýznamnějších turistických a kulturních center Královéhradeckého kraje. Na území města a v jeho přilehlém okolí žije zhruba 95 tisíc obyvatel. Je zřejmé, že takovéto město vyžaduje kromě jiného i kvalitní dopravní infrastrukturu, do které neodmyslitelně patří i železniční síť. Je však nutno hned na úvod poznamenat, že Hradec Králové není tak významným železničním uzlem jako například sousední Pardubice. Na samotném území Hradce Králové můžeme najít 3 větší vlakové stanice. Největší a nejvýznaměnjší ja samozřejmě Hradec Králové hl.n., dalšími nádražími spíše maloměstského, menšího typu, ovšem nezanedbatelného významu pro obyvatele jednotlivých městských částí Hradce Králové, jsou Hradec Králové-Slezské předměstí a Hradec Králové-Kukleny. Dále jsou na území města i 2 menší zastávky - Plotiště nad Labem a Hradec Králové zastávka. Tento článek je zaměřen především na stanici Hradec Králové hlavní nádraží.

Ilustrační obrázek Kostelec nad Orlicí - Policisté obvinili 2 nyní již bývalé zaměstnance Českých drah z neposkytnutí pomoci, když 1. května 2008 nepomohli mladíkovi, kterého srazil vlak v úseku Doudleby nad Orlicí - Kostelec nad Orlicí zastávka. Obvinění nezjišťovali rozsah jeho poranění a neposkytli mu první pomoc. Z místa nehody se vrátili zpět do vlaku a pokračovali v jízdě, aniž by něco nahlásili v železniční stanici nebo zavolali na tísňovou linku. Mladík na následky této nehody později zemřel.

Ilustrační obrázek Častolovice - České dráhy řeší vážné porušení předpisů u dvou zaměstnanců, kteří pravděpodobně zatajili, že jejich vlak přejel muže. V pátek 2.5. kontaktovala ČD policie s tím, že u trati mezi Častolovicemi a Kostelcem nad Orlicí nalezli policisté mrtvého muže. Vyšetřovatelé přišli s podezřením, že ho mohl srazit vlak. Následným vyšetřováním se zjistilo, že muže ve čtvrtek 1.5. krátce po 5 hodině ráno skutečně srazil první ranní vlak, který jel z Doudleb do Týniště nad Orlicí.

Ilustrační obrázekHradec Králové - Mezi Hradcem Králové a Smiřicemi vyjedou náhradní autobusy kvůli rekonstrukci mostu přes Trotinu a opravě kolejiště ve stanici Předměřice nad Labem. Ve večerních a časně ranních hodinách pojedou náhradní autobusy v celé trati Hradec Králové – Jaroměř. Výluka potrvá od čtrvtka 24.4. 7:35 do pondělí 5.5. 19:20 a mezi Hradcem Králové a Smiřicemi vyjedou pouze autobusy. Mezi Smiřicemi a Jaroměří pojedou vlaky přes den, od 19:15 do 6:00 hodin budou nahrazeny NAD i v tomto úseku.

Ilustrační obrázekBroumov - Stanice ležící na trati 026 Meziměstí - Otovice zastávka se staniční budovou v 10. kilometru trati. Stanice má 4 dopravní koleje, 3 manipulační. Ze 2. staniční koleje odbočuje nepoužívaná vlečka do VEBY ale na její části je používaná část koleje k vykládce uhlí pro uhelné sklady. Délka dopravních kolejí dosahuje až 500 metrů. Ve stanici jsou dvě stavědla. Zabezpečovací zařízení ve stanici je zastoupeno: ručně ovládané vyhýbky na klíče, světelné návěstidla (odjezdová pouze skupinová), od listopadu 2007 je v provozu elektronický dopravní deník. Ve stanici pracují tři železniční zaměstnanci: výpravčí, pokladní a dozorce vyhýbek. Hlavními přepravci v nákladní dopravě jsou: Diakonie, uhelné sklady, Veba a občas Lesní společnost. V současné době je na části druhé staniční koleje odstaveno 28 vozů, které čekají na svůj další osud, před opravou 9.koleje v Meziměstí stály naproti St. 2 v žst. poblíž depa. Většina vlaků přijíždí a odjíždí z 1. koleje, náklad přijíždí a odjíždí ze 3. koleje. Z části druhé koleje se zajíždí do uhelných skladů a na zbytku koleje je 28 odstavených vozů, na 4. koleji vykládá Diakonie, na 6. koleji nakládá STEF železo a na 8.koleji nakládá Diakonie.

Ilustrační obrázekAdršpach - Dopravna D3 ležící na trati 047 s budovou v Km 24.7 trati Trutnov - Teplice nad Metují. Dopravna má v současnosti 3 koleje z toho jedna je průjezdná, druhá (blíže k budově) se skladištěm. Tato kolej slouží výjimečně k nakládce dřeva, ale častěji k objíždění souprav vlaků, které zde končí. Nakonec třetí kolej je na tom asi nejhůře, je zarostlá trávou a nepoužívá se. Hlavní význam stanice je vidět v letním období, protože v bezprostřední blízkosti stanice je známé Adšpašsko-Teplické skalní město. Někdy ani soupravy složené s motorového vozu 810 a přívěsného 015 mají co dělat, aby všechny cestující převezli. Ve stanici od května do září pracuje pokladní. V nejbližší době by se mělo celé nádraží opravit ale zatím se nic neděje. Měla by se odstranit první kolej se skladištěm a opravit druhou a třetí kolej, mezi kterými vznikne moderní nástupiště. Dále by měla být stanice vybavena samovratnými výhybkami s ohřevem na plyn a obec Adršpach by měla upravit přednádražní prostor. Zní to jako hezká budoucnost této malé staničky, uvidíme co z toho bude pravda.

Ilustrační obrázekJelenia Góra - Ve polské Jelenie Góře proběhlo v polovině ledna česko-polské jednání, jehož cílem bylo posoudit možnost obnovy mezinárodní železniční dopravy na trati spojující města Trutnov a Jelenia Góra přes Královec a Lubawku. Za českou stranu se zúčastnili mj. představitelé Královéhradeckého kraje v čele s náměstkem hejtmana, zástupci místní samosprávy a senátorem Ivanem Adamcem.

Ilustrační obrázekTrutnov - Do flotily východočeských "čtyřek" přibyl nový exemplář. Dlouho očekávaný a tajnostmi opředený stroj 754.050 7.1.2007 konečně vyrazil vlastní silou na trať. Dlouho se spekulovalo mezi laickou veřejností, jak tento stroj vlastně bude vypadat. Otázkou bylo jaký lak ponese, bude z něj počítačem nabušená mašina jako 754.018, nebo klasická 754 jako velká většina lokomotiv. To vše byly velké otazníky, které se odhalovaly postupně během prosince.

Ilustrační obrázekJičín - Již několik let je připravován projekt přestavby nádraží v Jičíně, přepravního uzlu Českého ráje. Při něm by mělo dojít k přesunu autobusového nádraží z centra města k tomu vlakovému, a měl by tak vzniknout kompletní dopravní terminál pro místní obyvatele i pro poměrně velkou skupinu turistů, kteří navštěvují město a oblast Českého ráje. Nyní však jičínská radnice naráží na vcelku nepochopitelný problém. ČD Reality požadují od města 20 tisíc korun za pouhé získání přístupu k podmínkám výběrového řízení o opravě vlakového nádraží.

Ilustrační obrázekPec pod Sněžkou - Poslední rok provozu zřejmě čeká starou lanovku na naší nejvyšší horu. Radnice v Peci pod Sněžkou se totiž konečně dohodla s Krkonošským národním parkem na výstavbě nové lanovky na Sněžku a vláda v pondělí schválila záměr ji v první zóně národního parku vybudovat. Její stavba přijde na zhruba 400 milionů a za přispění rozvojových fondů EU měla být zahájena již příští rok. První cestující by měla odvézt v roce 2009.

Starou lanovku vyrobila Transporta Chrudim v licenci legendárního lanovkáře - švýcarské firmy Von Roll v letech 1946-1950 a jedná se tak svým způsobem o unikátní technickou památku, v podstatě nejstarší provozovanou svého druhu v Evropě. Nová lanovka povede ve stejné trase.

Ilustrační obrázekHanušovice - Malá lokálka a všude kolem hluboké ticho. Jen malý motoráček občas pročísne klid svým kvílivým zvukem. Poslední martinský sníh pomalu taje a u cest zůstávají stát hluboké kaluže. Všední děj na trati 025 z Dolní Lipky do Hanušovic. Nikdo z přítomných by si nemyslel, že se trať 025 stane na krátkou dobu dějištěm symfonie dvou šestiválcových motorů. Je to už několik let, co po celé trati neprojíždí pravidelně žádný nákladní vlak. Poslední manipulák trasovaný po celé délce byl zrušen v GVD 2002/2003. V posledních letech byl veden stroji řady 742, výjimečně 749. Je také zajímavostí, že na této trati se uskutečnila poslední jízda řady 781 právě v čele zmiňovaného manipulačního vlaku do Hanušovic. Jednalo se o stroj 781 505 a stalo se tak 15.10.1995. Teď trať znovu ožila bubláním motorů dvojice lokomotiv řady 749.

Ostroměř - budova nádraží Ostroměř - Vítězem 1. ročníku soutěže o nejkrásnější nádraží České republiky, a tedy nejkrásnějším nádražím roku 2007, je nádraží Ostroměř u Hořic. Leží na křižovatce tratí Jičín – Hradec Králové a Trutnov - Chlumec nad Cidlinou. Těsné druhé místo zaujaly nedaleké Smiřice. Zvláštní ocenění získávají nádraží Děčín, Bohumín, Teplice, Železná Ruda – Alžbětín, Horní Planá u Lipna, Vrané nad Vltavou, Václavice u Náchoda, Cebiv u Konstantinových Lázní, Poláky a Želina u Kadaně. Vítěze vyhodnotili zástupci vyhlašovatelů z návrhů zaslaných veřejností.

Ilustrační obrázekKopidlno - Na základě údajů o využití spojů dojde v Královéhradeckém kraji ke zrušení 1 % vlaků, jejichž provoz je vysoce neefektivní. Mezi nejméně využité spoje patří například vlaky na trati 063 v úseku Kopidlno – Dolní Bousov. Na této trati dnes jezdí v pracovní dny 6 párů vlaků, ale od letošního prosince místo nich pojede 7 párů nových autobusových spojů.

« Newer messages | 1 2 3 4 5 6 ... 9 | Older messages »    
ŽelPage - Czech railway webzine
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Public use not allowed without explicit permission of author.
zc.egaplez@ofni | Forum
© 2001-2014 ŽelPage, o. s.
:. Sign inopen/close
 
 
  
 
Forgot your password?   
Register   
:. eShop offeropen/close
:. Current train position - Czech Rep.open/close
Current train position - Czech Rep.
 
:. Current train position - Slovakiaopen/close
Current train position - Slovakia
 
:. Searchopen/close

 
   
 
 
   
 
» Add a new link
:. Weather for Photographersopen/close
Photographing conditions
in the Czech Republic

Sun
rises at 07:31
sets at 18:01

meteo meteo
:. Current discussions
Poslední příspěvek Re: Až budu velký, chtěl bych pracovat na dráze...
Aleš Liesk  - 13.10. (13:10)
No jestli jste použil podobnou gramatiku jako zde, tak vás strčili do složky ...

Poslední příspěvek Re: Osobní vozy
barbados  - 13.10. (9:09)
Zdravím , chtěl bych se zeptat kde bych našel plánek s číslováním sedadel ...

Poslední příspěvek Re: Až budu velký, chtěl bych pracovat na dráze...
VM OTV KVR  - 7.10. (14:20)
Pro zájemce o práci na dráze, respektive u trolejářů z okolí Karlovarska Probíh ...

Poslední příspěvek Ex ČD
kakov  - 2.10. (19:44)
Zdravím, má někdo prosím přehled, jak cirka bývají obsazeny expresy ČD ...

Poslední příspěvek Re: Alternativní přihlašování
adnan20  - 1.10. (13:13)
ilí návštěvníci, na diskusní fórum není ani nadále možné se přihlásit ...

Další diskuze >>>
:. New on VLAKY.NET
Poslední příspěvek Konferencia KPŽT 2014
Dňa 30. októbra 2014 sa v Trnave uskutoční konferencia 'Železnice v Trnavskom regióne, história – súčasnosť – budúcnosť', ktorú usporadúva Klub priateľov železníc Trnavy a okolia (KPŽT). ...

Poslední příspěvek Ako som sa cez Skalité a Zwardoń trepal: Łeba
Letný výlet do prímorského mestečka Łeba má súvis s mojim posledným článkom Kolej torfowa Podczerwone – Puścizna Wielka. Chcel som si obzrieť ďalšiu úzkokoľajná železnicu na rašelinisku ...

Poslední příspěvek 175 let železnice u nás – dva dny, dva pohledy
Bylo by vskutku ostudou, kdyby reportáž z nejvýznamnější letošní železniční akce dal dohromady někdo jiný, než člověk, kterému se to vše odehrálo přímo pod nosem. Takže se toho ujmu, ...