..: All news and reports - ČR Královéhradecký :..

Jednotka SA135 KD, foto: Koleje Dolnośląskie (www.kolejedolnoslaskie.eu)Legnica - Během uplynulého roku jsme Vám na ŽelPage přinášeli zpravodajství o reformě PKP, vedoucí k převzetí regionální dopravy jednotlivými vojvodstvími, ale také k výrazným zásahům do tarifního systému. Poněkud stranou pozornosti však zůstali dopravci, zřízení na popud samotných vojvodství. Nejznámějším jsou Koleje Mazowieckie, které již 4 roky zajišťují dopravu v okolí polského hlavního města. V závěru roku 2008 o sobě daly vědět zejména nepříliš vydařenými výběrovými řízeními na nákup vratných souprav a lokomotiv.

Druhým nejvýznamnějším dopravcem je akciová společnost Koleje Dolnośląskie. Její historie je o poznání kratší: provoz na trati Legnica - Świdnica - Kłodzko - Międzylesie zahájila teprve s příchodem GVD 2008/09. Ovšem již po několika týdnech se síť provozovaných spojů dále rozšířila. Od 5.1.2009 tak můžeme její služby využít na čerstvě reaktivované trati Wałbrzych - Nowa Ruda - Kłodzko, která prochází na více místech ve vzdálenosti 2 - 3 kilometry od hranice s ČR. Do budoucna chystá nejen obnovení provozu na dalších polských tratích, ale i expanzi do Saska a ve spolupráci s Viamontem také do Hradce Králové a na Liberecko.

Všestary, foto: flegisVšestary - obec rozprostírající se přibližně šest kilometrů severozápadně od Hradce Králové se skládá celkem z šesti místních částí: Bříza, Chlum, Lípa, Rosnice, Rozběřice a Všestary. Každá z místních částí je znázorněna i na obecním znaku obce a to dělovými koulemi. Dělové koule mají připomínat válečné události z roku 1866 (Prusko-rakouská válka), které se v blízkosti obce odehrály. V současné době žije na území obce přibližně 1 600 stálých obyvatel. Všestary jsou zřizovatelem základní devítileté školy, jejíž součástí jsou i dvě mateřské školky. Na území obce nenajdeme žádné větší průmyslové podniky, pouze zemědělské družstvo. Za zmínku jistě stojí, že v této obci sídlí celkem známá prodejna modelové železnice. Převážná většina obyvatel této destinace za prací dojíždí do nedalekého Hradce Králové. Obyvatelům se nabízí možnost spojení s okolními obcemi veřejnou dopravou. Využít mohou dopravu autobusovou a železniční.

810+010, foto: CharyRychnov nad Kněžnou - Jak jsme Vás již dříve na ŽelPage informovali, České dráhy na počátku května minulého roku řešily stížnost na strojvedoucího a průvodčího Os 15200, kteří nedaleko Kostelce nad Orlicí na Rychnovsku po srážce muže vlakem nehodu nehlásili a pokračovali v jízdě dál. Policejní vyšetřovatelé nedlouho po incidentu přišli s podezřením, že jednadvacetiletého mladíka mohl s největší pravděpodobností usmrtit právě vlak. Následně se strojvedoucí i průvodčím doznali, že se ani nesnažili poskytnout první pomoc, střet neohlásili a nepočkali na záchranáře, což je v hrubém rozporu s vnitřními předpisy ČD. Dráhy s těmito muži okamžitě ukončily pracovní poměr. Oba pak čelili podezření z neposkytnutí pomoci, z čehož je při následném vyšetřování policie obvinila.

náchodský zámek + JŘ 2009, foto: radekedarNáchodsko - Od neděle 14. prosince platí nový jízdní řád, který je v mnoha směrech revoluční - nejenže ho poprvé vydává SŽDC, s.o., ale rovněž přináší mnoho novinek. Snad nejvýznamější z nich je zavedení taktové dopravy na taktem dosud nedotčených tratích, nebo dokonce zavedení úplně nových dopravních modelů. V tomto článku se zaměřím na své "domácí" tratě: 026 (Meziměstí - Broumov) a 033 (Náchod - Starkoč).

SZJ_Conrd Vorlauf - sesterská lokomotiva Norris, foto: SŽJJaroměř - Téměř sto let činné služby, dvacet let nejisté budoucnosti a posledních patnáct sezon v péči jaroměřských nadšenců. Tento prazvláštní životopis má lokomotiva 411.019, dříve u Rakouské severozápadní dráhy označená VIIa 340, a zřejmě jej ještě zdaleka nedopsala. Společnost železniční výtopna Jaroměř (SŽJ) totiž v posledních několika letech intenzivně pracuje na jejím zprovoznění a zdá se, že vše míří dobrým směrem. Lokomotiva letos dostala nová kola a 12. prosince končí sbírka, po níž by mělo být možné opravit i kotel a tendr.

LO vz. 37 v Orlických horách, rok 1938, sbírka FannyPanské Pole - Po nějaké době bych se opět rád vrátil k výstavbě našeho předválečného opevnění a k drahám, které se na ní podílely. Tentokrát se podíváme na hřeben Orlických hor do blízkého okolí dělostřelecké tvrze Hanička. Podúsek "B" lehkého opevnění vz. 37 zde stavěla dvojice podnikatelů. Byl to Ladislav Syrový z Prahy a František Havlíček ze Žamberka. Ten kvůli dopravě materiálu na problematická staveniště nechal v sedle Panské Pole a na úbočí přilehlého Anenského vrchu (991 m) vybudovat dvojici úzkorozchodných tratí. V závěru se krátce zmíním i o pevnostní železnici na samotné Haničce.

11.10.2008 - 6:27 - Osobní doprava do Žacléře obnovena

642 Desiro ViamontTrutnov, Žacléř - Viamont v červenci převzal dopravu na trati 043 Trutnov - Královec - Žacléř a ve spolupráci s PKP PR obnovil víkendový provoz vlaků přes hraniční přechod do Lubawky, Sędzisławi, Jelenie Góry a Łwówku Śłąskiego. Na přeshraniční spoje byla nasazována polská "Desira" SA 134 z produkce firmy Pesa Bydgoszcz. Vzhledem k tomu, že se nepodařilo přesvědčit polskou stranu o vhodnosti zachování víkendové osobní železniční dopravy přes hraniční přechod Královec - Lubawka i po konci měsíce září 2008 bude dopravce od soboty náhradou provozovat alespoň víkendovou železniční osobní dopravu v relaci Trutnov hlavní nádraží – Trutnov-Poříčí – Královec – Žacléř třemi dvojicemi vlaků a to nejspíše motorovými vozy 810. Platný jízdní řád je k dispozici na stránkách dopravce.

zdroj: Viamont a.s.

Ilustrační obrázek Trutnov - Během minulého víkendu (5. července) spustila společnost Viamont pravidelnou osobní dopravu z Trutnova do polských měst Lubawka, Kamienna Góra, Jelenia Góra a Lwówek Śląski. Zatím budou přes hranice jezdit 3 páry vlaků jen o letních víkendech. Jan Ivanko z Viamontu říká, že spoje by měli využívat zejména turisté. Viamont provoz přes hranice obnovil poté, co převzal po ČD provoz na trati Trutnov - Žacléř. "Do Žacléře, který má s Trutnovem rychlejší spojení autobusem, již vlaky nezajíždějí. Trať jsme protáhli do Polska," uvádí dále Ivanko.

Hradec Králové hl.n.Hradec Králové - metropole Královéhradeckého kraje, ležící na soutoku Labe a Orlice. Město Hradec Králové je jedno z najvýznamnějších turistických a kulturních center Královéhradeckého kraje. Na území města a v jeho přilehlém okolí žije zhruba 95 tisíc obyvatel. Je zřejmé, že takovéto město vyžaduje kromě jiného i kvalitní dopravní infrastrukturu, do které neodmyslitelně patří i železniční síť. Je však nutno hned na úvod poznamenat, že Hradec Králové není tak významným železničním uzlem jako například sousední Pardubice. Na samotném území Hradce Králové můžeme najít 3 větší vlakové stanice. Největší a nejvýznaměnjší ja samozřejmě Hradec Králové hl.n., dalšími nádražími spíše maloměstského, menšího typu, ovšem nezanedbatelného významu pro obyvatele jednotlivých městských částí Hradce Králové, jsou Hradec Králové-Slezské předměstí a Hradec Králové-Kukleny. Dále jsou na území města i 2 menší zastávky - Plotiště nad Labem a Hradec Králové zastávka. Tento článek je zaměřen především na stanici Hradec Králové hlavní nádraží.

Ilustrační obrázek Kostelec nad Orlicí - Policisté obvinili 2 nyní již bývalé zaměstnance Českých drah z neposkytnutí pomoci, když 1. května 2008 nepomohli mladíkovi, kterého srazil vlak v úseku Doudleby nad Orlicí - Kostelec nad Orlicí zastávka. Obvinění nezjišťovali rozsah jeho poranění a neposkytli mu první pomoc. Z místa nehody se vrátili zpět do vlaku a pokračovali v jízdě, aniž by něco nahlásili v železniční stanici nebo zavolali na tísňovou linku. Mladík na následky této nehody později zemřel.

Ilustrační obrázek Častolovice - České dráhy řeší vážné porušení předpisů u dvou zaměstnanců, kteří pravděpodobně zatajili, že jejich vlak přejel muže. V pátek 2.5. kontaktovala ČD policie s tím, že u trati mezi Častolovicemi a Kostelcem nad Orlicí nalezli policisté mrtvého muže. Vyšetřovatelé přišli s podezřením, že ho mohl srazit vlak. Následným vyšetřováním se zjistilo, že muže ve čtvrtek 1.5. krátce po 5 hodině ráno skutečně srazil první ranní vlak, který jel z Doudleb do Týniště nad Orlicí.

Ilustrační obrázekHradec Králové - Mezi Hradcem Králové a Smiřicemi vyjedou náhradní autobusy kvůli rekonstrukci mostu přes Trotinu a opravě kolejiště ve stanici Předměřice nad Labem. Ve večerních a časně ranních hodinách pojedou náhradní autobusy v celé trati Hradec Králové – Jaroměř. Výluka potrvá od čtrvtka 24.4. 7:35 do pondělí 5.5. 19:20 a mezi Hradcem Králové a Smiřicemi vyjedou pouze autobusy. Mezi Smiřicemi a Jaroměří pojedou vlaky přes den, od 19:15 do 6:00 hodin budou nahrazeny NAD i v tomto úseku.

Ilustrační obrázekBroumov - Stanice ležící na trati 026 Meziměstí - Otovice zastávka se staniční budovou v 10. kilometru trati. Stanice má 4 dopravní koleje, 3 manipulační. Ze 2. staniční koleje odbočuje nepoužívaná vlečka do VEBY ale na její části je používaná část koleje k vykládce uhlí pro uhelné sklady. Délka dopravních kolejí dosahuje až 500 metrů. Ve stanici jsou dvě stavědla. Zabezpečovací zařízení ve stanici je zastoupeno: ručně ovládané vyhýbky na klíče, světelné návěstidla (odjezdová pouze skupinová), od listopadu 2007 je v provozu elektronický dopravní deník. Ve stanici pracují tři železniční zaměstnanci: výpravčí, pokladní a dozorce vyhýbek. Hlavními přepravci v nákladní dopravě jsou: Diakonie, uhelné sklady, Veba a občas Lesní společnost. V současné době je na části druhé staniční koleje odstaveno 28 vozů, které čekají na svůj další osud, před opravou 9.koleje v Meziměstí stály naproti St. 2 v žst. poblíž depa. Většina vlaků přijíždí a odjíždí z 1. koleje, náklad přijíždí a odjíždí ze 3. koleje. Z části druhé koleje se zajíždí do uhelných skladů a na zbytku koleje je 28 odstavených vozů, na 4. koleji vykládá Diakonie, na 6. koleji nakládá STEF železo a na 8.koleji nakládá Diakonie.

Ilustrační obrázekAdršpach - Dopravna D3 ležící na trati 047 s budovou v Km 24.7 trati Trutnov - Teplice nad Metují. Dopravna má v současnosti 3 koleje z toho jedna je průjezdná, druhá (blíže k budově) se skladištěm. Tato kolej slouží výjimečně k nakládce dřeva, ale častěji k objíždění souprav vlaků, které zde končí. Nakonec třetí kolej je na tom asi nejhůře, je zarostlá trávou a nepoužívá se. Hlavní význam stanice je vidět v letním období, protože v bezprostřední blízkosti stanice je známé Adšpašsko-Teplické skalní město. Někdy ani soupravy složené s motorového vozu 810 a přívěsného 015 mají co dělat, aby všechny cestující převezli. Ve stanici od května do září pracuje pokladní. V nejbližší době by se mělo celé nádraží opravit ale zatím se nic neděje. Měla by se odstranit první kolej se skladištěm a opravit druhou a třetí kolej, mezi kterými vznikne moderní nástupiště. Dále by měla být stanice vybavena samovratnými výhybkami s ohřevem na plyn a obec Adršpach by měla upravit přednádražní prostor. Zní to jako hezká budoucnost této malé staničky, uvidíme co z toho bude pravda.

Ilustrační obrázekJelenia Góra - Ve polské Jelenie Góře proběhlo v polovině ledna česko-polské jednání, jehož cílem bylo posoudit možnost obnovy mezinárodní železniční dopravy na trati spojující města Trutnov a Jelenia Góra přes Královec a Lubawku. Za českou stranu se zúčastnili mj. představitelé Královéhradeckého kraje v čele s náměstkem hejtmana, zástupci místní samosprávy a senátorem Ivanem Adamcem.

« Newer messages | 1 2 3 4 5 6 ... 9 | Older messages »    
ŽelPage - Czech railway webzine
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Public use not allowed without explicit permission of author.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2016 Spolek ŽelPage
:. Sign inopen/close
 
 
  
 
Forgot your password?   
Register   
:. eShop offeropen/close
:. Current train position - Czech Rep.open/close
Current train position - Czech Rep.
 
:. Searchopen/close

 
   
 
 
   
 
» Add a new link
:. Weather for Photographersopen/close
Photographing conditions
in the Czech Republic

Sun
rises at 06:13
sets at 19:51

meteo meteo
:. New on VLAKY.NET
Poslední příspěvek Krušnohorská lokálka Olbernhau – Neuhausen opět na chvíli ožila
Do městečka Neuhausen na saské straně Krušných hor sice stále vedou koleje, ale od roku 2001 už sem žádné pravidelné vlaky nezajíždějí. Zvláštní vlaky sem zavítají jen párkrát za rok, například u příležitosti ...

Poslední příspěvek S tátou a „Jízdenkou na léto“ do Osoblahy
Už nějakou dobu jsem měla od rodičů slíbený výlet do Osoblahy. Táta by jel, ale mámě se tam moc nechtělo. Vyšlo to až letos a tímto výletem jsem společně s tátou odstartovala výlety s 'Jízdenkou na léto' ...

Poslední příspěvek Velká cesta na sever – Poznáváme Pobaltí (2. díl)
Vítej, čtenáři, u dalšího dílu našeho cestopisu. Rozloučili jsme se v Tallinnu a nyní budeme cestovat po Estonsku, a to v rámci možností zejména vlakem. Po návštěvě Tartu se s Estonskem rozloučíme a zamíříme ...