..: Aktuality a články :..

24.5.2013 - 14:00 - Výluka v brněnském uzlu zkomplikuje dopravu

Brno hlavní nádraží, foto: Ivan_B Brno — Mezi 13. červencem a 11. srpnem proběhne rozsáhlá výluka v brněnském uzlu. Opravou viaduktu budou odříznuty stanice Brno-Židenice a Brno hlavní nádraží. Výluka postihne všechny vlaky, nevyjímaje mezinárodní spoje EuroCity a vlaky D1 Express, které byly zavedeny především proto, aby poskytly cestujících rychlou a pohodlnou alternativu cestování v době rekonstrukce dálnice D1. Výluka také oživí pro osobní dopravu již desítky let nepoužívané nádraží Brno-dolní, postavené u současné Rosické ulice před více než 150 lety, které je dnes součástí nákladního průtahu mimo Brno hl.n. Budou zde postavena provizorní nástupiště a v blízkosti nádraží bude také zřízena zastávka náhradní autobusové dopravy pro úsek Brno hl.n. - Brno-dolní. Rychlíky ve směru Havlíčkův Brod budou výchozí ze stanice Brno-Královo Pole, spoje vedené přes Českou Třebovou pak budou začínat v Brně-Slatině. Osobní vlaky ve směru Blansko budou pak výchozí ze stanice Brno-Židenice. Předpokládá se také provoz posilových spojů tramvajové linky 6 z Králova Pole na Hlavní nádraží v návaznosti na vlaky končící ve stanici Brno-Královo Pole. Rychlíkové spoje směřující do Ostravy budou v úseku Brno - Přerov/Nezamyslice odřeknuty a nahrazeny autobusy, protože bude zároveň probíhat i výluka tratě mezi Rousínovem a Přerovem.

Zdroj: Deník.cz, idnes.cz

2.4.2013 - 7:00 - Vítězem kontraktu na zajištění dopravy v Porúří se stává Abellio

Bombardier Talent 2 - vizualizace, foto: Bombardier Transportation Düsseldorf — Koordinátor západoněmecké aglomerace Porýní-Porúří Verkehrsverbund Rhein-Ruhr vybral pro období 2016 až 2028 dopravce Abellio Rail k zajištění provozu v balíku tratí, zvaném Niederrhein-Netz, který se nachází v severní oblasti Porýní-Porúří a čítá linky RB33 Mönchengladbach - Krefeld - Wesel a RB35 Dusseldorf - Emmerich, přičemž druhá jmenovaná linka by měla být v roce 2017 prodloužena do nizozemského Arnhemu. Tento kontrakt, který byl podepsán 22. března 2013, zadává podmínky, že dopravce musí zajistit vhodná vícesystémová vozidla, která budou prodána VRR a následně budou dopravci pronajímána.

Zdroj: RailwayGazette, Verkehrsverbund Rhein-Ruhr

5.3.2013 - 22:00 - Stadler Rail dodá 21 jednotek Flirt pro Srbské železnice

ŽS Flirt, foto: Stadler Bělehrad — Švýcarský Stadler vyhrál kontrakt na dodávku 21 střídavých elektrických jednotek Flirt3, určených pro příměstské vlaky v okolí Bělehradu. Kontrakt financovaný Evropskou bankou pro obnovu a rozvoj v hodnotě 100 milionů eur byl podepsán 4. března 2013 v Bělěhradě, přičemž vozidla budou dodávána v průběhu let 2014 až 2015 s dvoutýdenní periodou. Tyto plně klimatizované čtyřvozové jednotky budou mít 234 míst k sezení, z toho 14 v první třídě. Maximální rychlost bude 160 km/h. Jednotky budou vybaveny zabezpečovacím zařízením Indusi, ale budou připraveny k montáži palubní části ETCS úrovně 2.

Zdroj: Stadler Rail, Railway gazette

13.2.2013 - 23:00 - Stadler získal kontrakt na jednotky pro moskevský Aeroexpress

Stadler Aeroexpress, foto: Aeroexpress Moskva — 12. února byly oficiálně vyhlášeny výsledky výběrového řízení na dodání 16 čtyřvozových a 8 šestivozových dvoupodlažních jednotek, s možností opce, pro moskevský AeroExpress, který zajišťuje spojení největších moskevských letišť Vnukovo, Šeremetěvo a Domodědovo s nejvýznamnějšími železničními stanicemi. Vítězem tendru se stal švýcarský Stadler Rail, který porazil výrobce drážních vozidel Alstom a Škoda Vagonka. Celkově bude objednáno 112 vozů, s možností kontrakt rozšířit o dalších 60 v případě uplatnění opce. „Díky těmto jednotkám je možné vyřešit problém navyšování kapacity spojený s neustále rostoucí popularitou vlaků Aeroexpress při omezené infrastruktuře, která vyžaduje neobvyklé koncepce vozidel,“ sdělil ředitel společnosti Alexej Krivoruško a dodává: „Díky novým vlakům se zvýší kapacita o 30-40 %.“ Nové jednotky budou uvedeny do provozu v průběhu roku 2015, přičemž kompletní série, vyrobená částečně ve Švýcarsku a částečně v nově vybudované továrně v běloruském Minsku, dorazí k provozovateli do konce roku 2016.

Zdroj: RailJournal, AeroExpress

Wien Praterstern (Nord), EC do Prahy, 1216.2 ÖBB, foto: Juraj Kováč Vídeň/Sopron — Jízdní řád se v noci z 8. na 9. prosince 2012 nemění nejen v České republice, ale také v sousedních zemích. Více i méně zásadní novinky přinese také v Rakousku. Mezi nejlákavější patří například zavedení konceptu meziregionálních vlaků REX200, které budou jezdit pravidelně až dvousetkilometrovou rychlostí konkrétně z Vídně přes St. Pölten do Amstetten, díky čemuž se výrazně zkrátí cestování mezi Vídní a městy ležícími na nejvytíženějším rakouském koridoru. Další významnou změnou bude otevření nové vysokorychlostní tratě přes Tullnerfeld, díky čemuž vlaky ze Salcburku do Vídně či opačně dorazí o 23 minut dříve. Změny v jízdních řádech avizují nejen Rakouské spolkové dráhy ÖBB, ale také soukromí dopravci GySEV a WESTbahn.

4.12.2012 - 7:00 - DB Schenker Rail Polska kupuje 23 lokomotiv Siemens Vectron

183.923 Vectron, Czech Raildays 2011, foto: Josef Petrák (Aktualizace 5. 12. 2012) Zabrze — DB Schenker Rail Polska podepsala smlouvu na nákup 23 nových lokomotiv Siemens Vectron, přičemž půjde o prvního dopravce v Polsku vlastnícího tyto lokomotivy. Dodávky lokomotiv začnou v nejbližších týdnech a potrvají až do roku 2015. Objednána je jednosystémová stejnosměrná varianta. S nákupem 23 nových lokomotiv bude mít DB Schenker Rail Polska moderní a efektivní flotilu elektrických vozidel, díky čemuž bude naše postavení na polském trhu železniční dopravy mnohem silnější. Tyto lokomotivy pozdvihnou úroveň a kvalitu námi nabízených služeb na vyšší úroveň a umožní nám dostat se ještě blíže k našemu cíli, což je poskytování prémiových služeb říká prezident společnosti Christian Schreyer. Součástí kontraktu je opce na dalších 13 exemplářů. Jedná se už o třetího zákazníka kupujícího Vectrony. Railpool převzal v listopadu první z 6 strojů. Dva stroje pak objednal italský dopravce FuoriMuro.

Zdroj: Rynek kolejowy, railcolor.net

24.10.2012 - 14:00 - Pomozte vybrat nejkrásnější nádraží ČR 2012

Roztoky u Prahy, anketa Nejkrásnější nádraží ČRPraha — Letos probíhá již šestý ročník soutěže o Nejkrásnější nádraží ČR. Soutěž má za cíl zlepšit stav českých nádraží a okolních budov a oceňuje dobré příklady v péči o prostředí železničních stanic a zastávek, často ze soukromé iniciativy jejich zaměstnanců. Letos bylo nominováno 38 nádraží. Finalisty volili zástupci čtrnácti spolupracujících organizací a do finále postoupily stanice Bělá nad Radbuzou, Česká Třebová, Jindřichův Hradec, Luhačovice, Mariánské Lázně, Mnichovice, Nemilkov, Opava východ, Šumperk a Telč. Svého favorita můžete podpořit až do 11. listopadu na adrese www.nejnadrazi.cz nebo pomocí SMS na číslo 736 300 202 ve tvaru NADRAZI JMENO STANICE za cenu běžné sms dle operátora. Alternativní možnost hlasování je též poštou na adresu Asociace Entente Florale CZ – Souznění, o.s., V pevnosti 159/5b, 128 00 Praha 2. Deset vylosovaných hlasujících obdrží vstupenky do Království železnic a jízdenky na historické vlaky. Vítězné nádraží bude slavnostně vyhlášeno v Senátu dne 12.12.2012.

Děkujeme předem za Vaši podporu soutěži, kterou spolupořádáme!

Siemens Inspiro - Metro 2 Varšava - exteriér, foto: Juraj Kováč Berlín (aktualizováno 19. 9. 16.00) — InnoTrans nejsou pouze vysokorychlostní jednotky a výkonné megalokomotivy, i když tvoří těžiště venkovní expozice a zaznamenávají nejvíce zájmu. Ve skutečnosti ale každým ročníkem sledujeme vzestup nenápadnějších vozidel, jejichž působištěm nejsou hlavní koridory, ale městská zástavba. Vedle klasických tramvají, které berlínský veletrh nabízí po tuctech, se tak stále častěji objevují méně typická vozidla na míru, přepravující cestující pod povrchem, nebo skrze kombinaci MHD s konvenční železnicí. A právě zde letos náš report začneme: u čtyřech exponátů, jež mají za cíl řešit kapacitní omezení veřejné dopravy ve Varšavě, Stuttgartu, Bielefeldu a v malebné severozápadní Francii.

InnoTrans 2011, foto: Messe Berlin Berlín — Po dvou letech se berlínské veletržní prostory otevřely firmám a zájemcům o kolejovou techniku. Od úterý 18. do pátku 21. září probíhá na výstavišti Berlin Messe mezinárodní dopravní veletrh InnoTrans. Celkem se zde představuje více než 2.300 vystavovatelů dopravních a strojírenských firem z oblasti železničních vozidel a jejich komponentů, vozidel městské hromadné dopravy či konstrukce tunelů ze 43 zemí světa a probíhá tu světová premiéra více než 80 exponátů. Dominují budou přirozeně firmy německé, několik exkluzivních novinek z Polska a na veletrhu nechybí ani zástupci z České republiky.

Aktuální postřehy a fotografie z veletrhu můžete sledovat na našem profilu na Facebooku.

6.8.2012 - 6:00 - DB modernizují 773 vozů pro vlaky InterCity

Náhradní souprava, Apmz DB, foto: Georgo Berlín — Německé dráhy zahájily modernizaci celkem 773 vozů pro vlaky InterCity v hodnotě 250 mil. eur. Vozy obdrží zcela nový centrální zdroj energie, klimatizační jednotku, redesign interiéru, jehož součástí bude například dosazení sedaček Grammer ICE 3000, podobných těm které se nachází ve vozech Ampz146 Českých drah a do některých vozů Bpmz294 a Bpmz295 budou instalovány háky na kola, čimž bude zvýšen počet vozů s přepravou kol ze 129 na 163. Modernizace se bude týkat 86 vozů řady Avmz108, 41 vozů řad Apmz119 a Apmz127, 63 vozů řady ARkimbz266, 121 vozů řady Bvmsz186, 358 vozů řad Bpmz294, Bpmz295 a Bpmdz295, 72 řídících vozů řady Bpmbdzf a 34 Bimdzf, těm ovšem klimatizace nebude dosazena. Díky této generální opravě budou do roku 2013 z dálkové dopravy vyřazeny vozy řad Bimz264 a Bimz259, Bimdz267 a Bimdz268 a i poměrně zastaralá řada Bvmz111, které představují původní nerekonstruované Avmz z vlaků TEE přeznačené na druhou třídu. Modernizace budou probíhat do roku 2014 v dílnách DB v Neumünsteru, Kasselu a Norimberku. Úpravami neprojdou jídelní vozy řady WRmz134, které jimi prošly už před delší dobou. V počátku se objeví především na IC Hamburg - Stuttgart kde budou od jízdního řádu 2012/2013 pravidelně nasazovány. Fotografie jednoho z modernizovaných vozů zveřejnili fanoušci na diskusním fóru a také sledují čísla již upravených vozů, které můžete potkat na vlacích DB Bahn Fernverkehr. K modernizaci bude použito asi 46.000 nových sedadel, 42.000 m2 nového koberce a 27.000 m2 fólie s dekorem dřeva na obložení interiéru.

Zdroj: Deutsche Bahn, Drehscheibe Foren, ICE Treff

Bbdgmee236 ČD - exteriér, foto: Václav HoráčekPraha — Spolu s létem se na dálkových spojích jezdících po českých kolejích objevují dvě nové řady osobních vozů. První je zástupce více než šedesátikusové série modernizovaných klimatizovaných bezbariérových vozů Českých drah, které umožňují i převoz jízdních kol, druhou novinkou je skromná dvoukusová série vozů řady ASmz pro RegioJet, které se dopravce snaží prezentovat jako pojízdné internetové kavárny. Zatímco prvně jmenovanou novinkou jsme se již svezli, druhá sice ještě na koleje nevyjela, ale protože se jedná o bývalé vozy ÖBB, tak si dovolíme zhodnotit i je.

13.7.2012 - 17:26 - Metrans rozšiřuje svůj lokomotivní park o další tři lokomotivy

METRANS 761.001 a 002, Dunajská Streda, 12. 5. 2011, foto: Jan Vagala Praha — Operátor kombinované dopravy Metrans rozšiřuje svůj lokomotivní park třetí akvizicí u výrobce Siemens Mobility. Zakázka zní na tři dieselelektrické lokomotivy Siemens ER20 Cargo, v Česku označené řadou 761. Začátkem roku 2013 tak bude tento dopravce disponovat již sedmi lokomotivami této řady, jež jsou využívány především na území Slovenska, Maďarska a Slovinska na vlacích Dunajská Streda - Košice - Velká Ida a Dunajská Streda - Budapešť - Hodoš. Společnost Metrans pořídila v roce 2010 tři dieselelektrické lokomotivy řady 761, které byly dodány v první polovině roku 2011. V roce 2012 byla uzavřena smlouva o dodání další lokomotivy, která má být dodána v nejbližších týdnech a konečně v červnu 2012 byla uzavřena smlouva na dodání dalších třech lokomotiv řady 761 s datem dodání v průběhu léta 2013. Společnost Metrans zajišťuje pravidelnou údržbu těchto lokomotiv v kolínských dílnách Metrans Dyko Rail Repair Shop vlastními pracovníky za podpory specialistů a logistického zázemí společnosti Siemens. Zde se provádí také údržba elektrických vícesystémových lokomotiv Bombardier F140MS Traxx nasazovaných mj. na vlaky Praha - Rotterdam.

Zdroj: Siemens

25.6.2012 - 20:00 - ČD zavádějí jízdenku na léto

Nové ČD centrum v Praze hl. n., foto: České dráhy Praha — Jízdenka na léto 2012. Tak zní název nové síťové jízdenky, kterou České dráhy zavedly jen před pár dny. Jízdní doklad s 14denní platností stojí 990 korun a lze na něj cestovat 2. třídou všech vlaků ČD v České republice. Jízdenku je možné koupit od 29. června, a to v platnosti 14 dní po sobě jdoucích dní od 1. července 2012 do 31. srpna 2012. Jízdenka je ovšem nepřenosná a mohou si ji koupit pouze majitelé In-karty s jakoukoliv zákaznickou aplikací nebo držitelé ISIC karty. Při nákupu přes EPIK na pokladně se vám na účet u In-karty nahrají 3 % z ceny jízdenky, což činí 30 korun. V srpnu se navíc plánuje akce na In-karty pro držitele ISIC karty.

Zdroj: České dráhy

29.5.2012 - 11:00 - Od prosince končí přímé železniční spojení Prahy a Norimberka

223.067 Arriva, ALX 86206, Hergatz, 26. 7. 2008, foto: Josef PetrákPraha — Od prosince skončí přímé železniční spojení mezi Prahou a Norimberkem. Bavorská železniční společnost BEG chce dva páry vlaků jezdící na této relaci (Ex 350/Ex 353 Karel Čapek a Ex 354/Ex 357 Jan Hus) odklonit do Mnichova. Důvodů je více – především velmi nízká vytíženost a existující přímé autobusové spojení SC Bus/DB Expressbus (1050-1066). Cesta vlakem trvá zhruba 4 hodiny a 50 minut, zatímco autobus ji zvládne o 70 minut rychleji. „Je to důsledek konkurence DB, která nabízí časté autobusové spojení mezi Norimberkem a Prahou po kvalitní dálnici. Bez nové trati, jejíž stavbu spolková vláda opakovaně odkládá, nejsou pomalé vlaky konkurenceschopné vůči autobusům,“ zdůvodnil připravovanou změnu Fritz Czeschka, ředitel společnosti BEG, financující provoz vlaků na německém území. Ve Schwandorfu, kde se rozdělují ramena Praha – Norimberk a Praha – Mnichov, budou nadále zajištěny přípoje na vlaky dopravce Allgäu Expres (Alex).

Zdroj: Česká televize

25.5.2012 - 9:00 - Výluka úseku Ostrava-Svinov - Vítkovice přinese změny v dopravě

680.001-5, Výh. Polanka nad Odrou výhybna - Ostrava-Svinov, foto: Payus Ostrava — Od dnešního rána, 25.května 2012 7.00, zahájila Správa železniční dopravní cesty výluky mezi stanicemi Ostrava-Svinov a Ostrava-Vítkovice, která skončí 28.června v 17.00. Ta přinese změny organizace dopravy na trati jak pro regionální, tak dálkovou dopravu. Dálkové vlaky budou jezdit mimo žst. Ostrava-Vítkovice a osobní vlaky budou úvraťovat ve výhybně Polanka nad Odrou. Expres 231 Kysuca pojede ze žst. Ostrava-Kunčice přes Ostravu-Střed do žst. Ostrava hlavní nádraží odkud bude pokračovat jako EC 137 Moravia do Budapešti. Opačný EC 136 Moravia bude mimořádně končit v žst. Ostrava-Svinov odkud bude pokračovat jako Ex 231 Kysuca přes Ostravu hlavní nádraží a Ostravu-Střed do žst. Ostrava-Kunčice a dále po své trase do Žiliny a Sp 1642 pojede podle upraveného jízdního řádu též přes Ostravu hlavní nádraží a Ostravu-Střed do žst. Ostrava-Kunčice kde vyčká příjezdu Os 3407 jako návazného vlaku ze žst. Ostrava-Vítkovice. Všechny osobní vlaky krom tří budou odjíždět v době pravidelného odjezdu a budou o cca. 10 minut opožděny. Vybrané vlaky (Os 3405, Os 3409 a Os 3413) budou odjíždět zhruba o 10 minut dříve, tedy bez přípoje od rychlíku z Brna. Předmětem výluky bude oprava mostu přes trať 270.

Zdroj: České dráhy

« Novější zprávy | 1 2 3 4 5 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2017 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Nabídka eShopuopen/close
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
» Přidat odkaz
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 07:24
zapadá v 18:09

meteo meteo
:. Novinky na VLAKY.NET
Poslední příspěvek Mašinky jako vyšité? Nejen jako! (3)
Milí čtenáři internetového magazínu VLAKY.NET! Po delší době je tu další volné pokračování článku o vyšitých mašinkách. V minulém díle jsem se zaměřil na dopravce AWT a teď pro změnu jsme se vrhli na něco ...

Poslední příspěvek Naše téma: Noční doprava na železnici
Ať chceme nebo ne, lůžkové a lehátkové vozy postupně mizí z evropské železnice. Deutsche Bahn je přestala provozovat loni v prosinci a letos se přidá maďarská Utasellátó. Proč se ubytovací vozy stávají ...

Poslední příspěvek Letní putování Čechami, Moravou a Slovenskem (2)
Na konci první části líčení mých zážitků z dovolenkového cestování po území někdejšího Československa (s malou odbočkou na polské území) jsme se rozloučili 16. srpna ve vlaku z Bratislavy do Břeclavi. ...