..: Aktuality a články :..

anketaAnketa - Mám tu pro Vás novou anketu: Již měsíc a půl je v provozu nová fotogalerie, která by měla být lepší než původní. A nás zajímá Váš názor - líbila se Vám fotogalerie víc před změnou, nebo po změně, kdy je posuzování nových fotografií přísnější?

Stará anketa: Jakou známkou hodnotíte barevné řešení Regionovy - motorové jednotky 814-914 ?
1-výborné (269); 2-chvalitebné (264); 3 - dobré (192); 4 - dostatečné (91); 5 - nedostatečné (533), průměrná známka 3,26. Ještě na závěr doplním, že grafický vzhled navrhla firma Konting, grafické řešení si vybíraly České dráhy.

810 - ilustrační fotoStředočeský krajský úřad přehodnotil svůj původní záměr zastavit dotace a tím i provoz na devíti středočeských regionálních tratích. Kraj prohlašuje, že jednal na základě čísel, které obdržel od Českých drah. České dráhy v dokumentu tvrdily, že se na vyjmenovaných tratích přepraví minimální počet cestujících. Jak k číslům přišly se jen těžko dozvíme.
Nyní je jisté, že provoz na některých tratích bude zastaven nejdříve s 1. změnou jízdního řádu, tj. od 26.2.2006. Na kterých tratích se skutečně zastaví provoz se dozvíme později. Je možné, že se kraj bude řídit i peticemi, které dostává. Středočeský kraj se chce také dohodnout s pražským primátorem na financování vlaků, které jsou využívány zejména Pražany.

Původní zpráva z 9.10.2005:

Středočeský krajský úřad navrhl několik tratí, na kterých by měla být zastavena osobní doprava, respektive navrhl tratě, které by přestal dotovat. To vyvolalo řadu nevole a petičních akci.
Petiční akce byla ukončena. O dalším vývoji Vás budeme informovat.

RegiosprinterKarlovy Vary - Mariánské Lázně - Pokud 15.listopadu potvrdí zastupitelstvo Karlovarského kraje rozhodnutí rady, přijdou České dráhy o provozování osobní drážní dopravy na trati Karlovy Vary - Mariánské Lázně.
Rada kraje tak rozhodla na základě výběrového řízení, které vyhlásila.
Do soutěže se přihlásily společnosti České dráhy, Viamont a Railtrans. Hlavním měřítkem pro výběr dopravce se stala cena za vlakový kilometr. České dráhy nabídly cenu 80,40Kč, Viamont 64,60Kč a Railtrans 84,20Kč. Rada kraje vybrala společnost Viamont. Za necelých 400 000 vlakokilometrů za rok zaplatí kraj přes 25 milionů. Ročně tak ušetří kolem šesti milionů korun.
Společnost Viamont kromě nižší ceny nabídla modernější vlaky - Regiosprintery, které si pronajímá na trať Kraslice - Sokolov (některé spoje zajíždějí až do Karlových Varů) od společnosti Vogtlandbahn.
České dráhy plánovaly, že na trať nasadí rekonstruovanou řadu 814-914.
Pokud zastupitelstvo rozhodnutí rady schválí, začne Viamont provozovat osobní dopravu od 1.ledna 2006 podle jízdních řádů, které si dohodl Viamont s krajem. Otázkou zůstává, za jaké ceny bude Viamont jezdit.
Od 11.12.2005 do 31.12.2005 budou dopravu zajišťovat ještě České dráhy.
Hejtman Karlovarského kraje zdůraznil, že pokud chtějí České dráhy dotaci na provoz osobních a spěšných vlaků od 1.1.2006, chce kraj ekonomický rozbor nákladů na jednoho cestujícího. Dle hejtmana je toto požadavek i jiných krajů. Uvidíme, jak se k tomu České dráhy postaví.

Třebovice - Rudoltice - Na 3.železničním koridoru finišuje další významná stavební akce. Jedná se o úsek Třebovice v Čechách (polovina stanice) - Rudoltice v Čechách (krajní výhybka č. 20 od Třebovic), což je úsek dlouhý cca 7,6 kilometrů, kde budou práce ukončeny 18.10.2005 ráno. Tento úsek byl dříve řešen velmi zajímavě, protože každá kolej vedla úplně zvlášť. 2. traťová kolej vedla skrz Třebovický tunel (vznikal v letech 1842-1845), který je dnes zasypán a slouží k odvodňování nové trati. 1. traťová kolej vedla ve vyšší niveletě a 2.TK dvakrát překonávala.

680.001-Pardubice hl.n.Pardubicko - Od pondělí do pátku 10. - 14.10.2005 probíhají rychlostní testy jednotky řady 680 mezi stanicemi Pardubice hl.n. - Kostěnice - Moravany - Uhersko - Zámrsk a opačně.
Jízdy se konají takto:
pondělí 160 a 170 km/h, úterý 180 a 190 km/h, středa 200 a 210 km/h, čtvrtek 220 a 230 km/h, pátek rezervní den pro případ, že se některá část zkoušek nestihne. Ve směru Zámrsk - Pardubice pojede pendolino nejvýše 210 km/h.
Jsou stanoveny tyto časové trasy:
Pardubice - Zámrsk 10:00 - 10:15, 11:50 - 12:05
Zámrsk - Pardubice 10:50 - 11:05, 13:45 - 14:05, případně 14:55 - 15:10
Zkoušky vykonává jednotka 680.001, přejezdy, zástávky a stanice jsou hlídané, aby nebyla ohrožena bezpečnost cestujících a silničního provozu.
Případnou dokumentaci zkoušek rádi přijmeme na e-mailu info@zelpage.cz. Děkujeme Vám.

Na snímku je jednotka 680.001 v Pardubicích hl.n. při výjezdu na první rychlostní zkoušku 160 km/h.

Tisková zpráva ČD

RegionovaRegionova - Když jsem viděl první návrhy vzhledu 814-914, viděl jsem klasický nátěr, co má většina motorových vozů ČD. Najednou se objevil zvláštní návrh barevného řešení Regionovy. Abych pravdu řekl, tato barevná kombinace mne dosti zaskočila. Proto mne napadla nová anketa, abych zjistil, jaký názor máte Vy čtenáři. Hodnoťte jako ve škole...

Stará anketa: Souhlasíte s tím, aby byla zastavena doprava na devíti tratích ve Středočeském kraji?

705 lidí tratě podpořilo a 104 lidí by tratě nechalo zavřít.

451.008 Uhříněves - HostivařIV.koridor - V sobotu v sedm ráno bude zahájena první nepřetržitá výluka IV.koridoru. Výluka 2.TK (Uhříněves - Hostivař) bude trvat cca 36 dní.
Během sobotního dopoledne bude vypnuto a sneseno trakční vedení, poté bude zahájeno snášení železničního svršku. Další popis.

810-patří k lokálkámAnketa - Mám tu pro Vás novou anketu, která je hodně aktuální. "Souhlasíte s tím, aby byla zastavena doprava na devíti tratích ve Středočeském kraji?" Jedná se o tratě, které jsou vyjmenované v příslušné novince.
Stará anketa měla téma: Myslíte si, že se do konce roku rozběhne alespoň jedna stavba na IV.koridoru mezi Prahou a Českými Budějovicemi ? Správnou odpověď ANO zvolilo 371 lidí, NE 544 lidí.
Vcelku mě pobavilo, a nejen mě, jak přibývaly hlasy u NE, i když se první stavba již rozběhla. Zvláštní ;-)

810-ilustrační foto Po Ústeckém a Královéhradeckém kraji chce redukovat železniční dopravu kraj Středočeský. Zatímco v Ústeckém a Královéhradeckém kraji se seškrtávaly jen jednotlivé spoje, Středočeský kraj se rozhodl seškrtat celé tratě (seškrtá hrazení ztrát z těchto tratí). Kraj tvrdí, že spoje na níže uvedených tratích jsou velmi málo využívané a cestující může přepravit autobus s daleko nižšími náklady.
Konkrétně se jedná o tyto tratě:
tratě, kde provoz nahradí autobusy:
-094 Vraňany - Lužec nad Vltavou
-126 Rakovník - Louny
-173 Beroun-Závodí - Rudná u Prahy - Praha-Smíchov
-210 Vrané nad Vltavou - Dobříš
-233 Čelákovice - Mochov

tratě, které by měly být zrušeny bez náhrady:
-013 Bošice - Bečváry
-095 Vraňany - Straškov
-096 Straškov - Zlonice
-125 Krupá - Kolešovice

Kraj sice navrhl, aby byl provoz na těchto tratích zastaven, ale bude záležet na dopravci, jak se zachová. Kraj totiž dá Českým drahám menší množství peněz a bude na nich, jak s nimi naloží.
Letos uhradí kraj ztrátu cca. 775 milionů korun, v příštím roce hodlá na ztráty vyčlenit jen 750 milionů. Dalších 5 milionů půjde na autobusy, které nahradí provoz na pěti tratích.
Nový jízdní řád 2005/2006 bude jak vidno plný překvapení, doufejme, že těchto překvapení nebude přespříliš.

451.039IV.koridor - Stavba IV.koridoru se konečně rozeběhla a proto jsem sepsal článek, který bude tvořen průběžně. Jeho náplní je zatím stručný popis první zahájené stavby - Praha-Hostivař - Uhříněves, která se rozjela obrovským tempem. V současné době je v 2.TK kompletně dokončeno bagrování jam pro patky a postupně se díry plní betonem - většína je již hotova. Včera bylo vztyčeno i devět sloupů.

O aktuálních výlukách se dozvíte ve výlukách na koridorech a napěťovky v napěťovkách. Pokud má někdo zájem nám se zpravodajstvím (textovým nebo obrazovým) ze staveb na IV.koridoru pomoci, budu rád, když se mi ozvete na můj e-mail-Děkuji.

Přiložený snímek pořídil Tomáš Bareš dne 7.9.2005. Osobní vlak 9151 (Praha-Benešov) jede po nesprávné koleji mezi stanicemi Hostivař - Uhříněves. Okolí tratě je již teď trochu jiné.

451.008IV.koridor - Někteří lidé nevěřili, že se ještě letos začne stavět čtvrtý koridor, ale opak je pravdou. Již 5.9.2005 bude zahájena první stavba "Optimalizace Praha-Hostivař - Strančice" konkrétně mezi stanicemi Praha-Hostivař - Praha-Uhříněves.
5., 8., 9. září budou denní výluky (vždy 8.20 - 16.05) 1.TK
6., 7., 10., 11. září budou denní výluky (vždy 8.20 - 16.05) 2.TK
Důvodem výluk je betonáž základů sloupů trakčního vedení. Denní výluky budou probíhat zřejmě celé září. Od října jsou v plánu nepřetržité výluky. Nejprve přijde na řadu 2.TK, poté 1.TK. Každá z výluk bude trvat přes měsíc. Plán je takový, že výluky pro letošek skončí v polovině prosince.
Na snímku je jednotka řady 451 na benešovské trati.

AnketaAnketa - Po delší době se dnes mění anketa. Tentokrát pro Vás máme spíše tipovací anketu: "Myslíte si, že se do konce roku rozběhne alespoň jedna stavba na IV.koridoru mezi Prahou a Českými Budějovicemi?" Odpovědi jsou jasné - ano nebo ne.
Minulá anketa: "Představte si, že ve stejný čas, za stejné peníze pojede z Pardubic do Liberce nebo opačně spoj dvou společností. Kterou společnost a vozidlo byste si vybrali? "
České dráhy a motorový vůz řady 854+Btn by si vybralo 1050 lidí,
Connex a motorovou jednotku Desiro by si vybralo 803 lidí. Nyní sice vyhrály České dráhy, ale před časem s přehledem vyhrával Connex.

GVD 2005/2006 - České dráhy před několika dny vydaly konečný návrh železničního jízdního řádu pro období 2005/2006. Tento návrh vznikl na základě požadavků od krajských úřadů a ministerstva dopravy, které objednávají osobní dopravu - osobní a spěšné vlaky. Tento návrh se sice nazývá konečný, ale definitivní předlohou jízdního řádu ještě není. Až do 9.9. jsou možné drobné změny. Právě 9.9. je konečná uzávěrka tohoto jízdního řádu. Pokud se Vám tedy něco nelíbí, pište přímo na příslušný krajský úřad.
Letmým pohledem jsem si všiml, že doprava nebude zastavena na žádné trati, jen mezi Broumovem a Otovicemi zastávkou a Svobodnými Heřmanicemi a Jakartovicemi nepojede žádný vlak. Je možné, že takových tratí je více.
Diskutovat o novém jízdním řádu můžete v našem diskusním fóru.
Jednotlivé tabulky tratí JŘ GVD 2005/2006 naleznete například na adrese gvd.kvalitne.cz.

451 v Kutné Hoře hl.n.Kutná Hora - Dne 23.7. zavítala jednotka řady 451 DKV Praha do stanice Kutná Hora hlavní nádraží, aby bylo možné vyzkoušet, zda mezera mezi nástupištěm a vstupním prostorem jednotky není příliš velká, což by se případně napravilo. Jednotka bude mít prostor mezi návěstidlem a stykem proudových soustav jen cca. 100 metrů.
Zkouška byla úspěšná a nástupiště nebude nutné upravovat.
V konečném návrhu jízdního řádu 2005/2006 ČD se počítá s tím, že pět párů vlaků Praha - Lysá - Kolín pojede denně až do Kutné Hory a zpět.
Do budoucna se s podobným testem uvažuje i v případě jednotek řady 471. To je ale zatím vzdálená budoucnost.
Na snímku je jednotka 451.085+086 při zkouškách v Kutné Hoře, foto: Josef G.

Mapa Třebovice - RudolticeTřebovice v Čechách - Již dnes v 18.00 hodin bude zahájen provoz po modernizované 2.TK mezi stanicemi Rudoltice v Čechách - Třebovice v Čechách a zároveň budou otevřeny 1.kolej + sudá skupina a nové nástupiště v sudé skupině Třebovic. Celá traťová kolej je modernizovaná a ve značné části též přeložená. Velkou zvláštností této stavby jsou milánské stěny mezi rudoltickým zhlavím Třebovic a km 8,35 a pevná jízdní dráha typu Rheda 2000 v km 9,5 - 10,0. Vlaky budou po 2.TK jezdit zatím maximálně 100 km/h a to proto, že si svršek a spodek musí "sednout". Zvýšení rychlosti na cílovou hodnotu se dá předpokládat zřejmě ještě do konce roku.
5.8.2005 v 7.00hodin bude zahájena výluka liché skupiny v Třebovicích (vyjma 1.koleje, která je již hotova) a 1.TK Třebovice - Rudoltice a staré trati tak bude definitivně odzvoněno. Rychlost vlaků jedoucích po 2.TK bude snížena s ohledem na bezpečnost dělníků na 50 km/h. Během prvního týdne výluky bude demontováno trakční vedení, sloupy TV a snesen železniční svršek. Pokud si tedy chcete vyfotit vlak na staré trati, máte poslední šanci.
Malý plánek je přiložen. Šedá je původní trať, která je nyní částečně pryč a brzy bude i ta zbylá šedá minulostí. Tmavě modrá značí již modernizované úseky.

« Novější zprávy | 1 2 3 4 5 6 ... 34 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:04
zapadá v 20:00