..: Aktuality a články - ČR Praha :..

ČD - České dráhy vypraví v sobotu 23. dubna zvláštní vlak pro fotbalové fanoušky na utkání 1. ligy Sparta Praha – Baník Ostrava.
Ve vlaku platí běžný tarif Českých drah. Zpáteční jízdenka například z Ostravy hl. n. do Prahy-Dejvic stojí 500 Kč, při nákupu skupinové jízdenky lze ušetřit i více než 200 Kč za osobu.
Pro zajištění pořádku a bezpečnosti cestujících během jízdy vlaku je zajištěn doprovod Policie ČR.

orient-expressPraha - Vybrané spoje Orient Expressu jezdí i přes hlavní město České republiky Prahu, při cestě z Benátek přes Vídeň a Paříž do Londýna. Orient Express vyjíždí vždy ve středu z italských Benátek, Vídní projíždí ve čtvrtek ráno a odpoledne okolo 17. hod. (oficiálně 17:03 hod.) přijíždí do Prahy na hlavní nádraží. Odtud vyjíždí na další cestu v sobotu po 14. hod. (oficiálně 14:45 hod.).
Termíny Orient-Expressu v Praze v roce 2005 a 2006
19.5.-21.5., 16.6.-18.6., 15.9.-17.9., 6.10.-8.10.2005, 27.4.-29.4., 8.6.-10.6., 21.9.-23.9., 19.10.-21.10.2006

363Praha - V sobotu 16.4.2005 dopoledne byl na 40 minut přerušen provoz na největším nádraží v Česku - v Praze na hlavním nádraží. Důvodem byla nečinnost zabezpečovacího zařízení. V tomto případě přestanou vjíždět do a vyjíždět ze stanice vlaky. Vlaky byly odkláněny na jiná pražská nádraží. Dotčené spoje byly zpožděny.

912001Řada 912
Nízkopodlažní motorový vůz, jehož prototyp již nyní jezdí na trati Praha Masarykovo nádraží - Rakovník, bude mít brzy další posily. První dvoudílné soupravy, které vznikají přestavbou starších motorových vozů řady 810 ve společnosti Pars Nova, se na tratích objeví v říjnu letošního roku. Zkoušky vlaků budou probíhat po celé republice. V Praze by se měly objevit až v roce 2006 a budou jezdit na trati směrem na Kladno. Nasazení na trati Posázavského pacifiku je nejisté. Zejména o víkendech je na této trati velká frekvence cestujících a jsou zde nasazovány patrové vlaky.
Zmodernizované vlaky budou podobné stávajícímu prototypu, ale budou mít jinou barevnou úpravu. V nové jednotce budou oba vagony průchozí a bude vybavena i informačním systémem. Motorové vlaky budou mít úspornější motory a budou rychlejší, díky čemuž by se mohly zkrátit intervaly na vybraných tratích.
471012Řada 471
Už v tomto roce by se měly objevit na pražských tratích další 3 třívozové pantografové soupravy. S jejich nasazením se počítá na tratích Praha - Kolín - Pardubice a na trati Praha - Beroun, kde jsou nasazovány zejména kvůli turistům, kteří míří na hrad Karlštejn. Poslední jednotku převzaly ČD v lednu. V roce 2005 tak celkem převezmou od společnosti ČKD Vagonka Ostrava 4 jednotky za celkem 800 mil. Kč. Pantografové soupravy řady 471 jezdí max. rychlostí 140 km/h, současných 16 jednotek je nasazováno na 71 spojích v okolí Prahy, jejich průměrný denní oběh činí 497 km. Hmotnost prázdné jednotky je 155 tun a jejich délka je zhruba 80 m. Celková kapacita jednotky je 310 míst (287 ve 2. třídě a 23 v 1. třídě). Nákup těchto jednotek financují ČD z úvěrů od Eurofirmy a částečně z vlastních zdrojů. ČD mají objednáno celkem 30 patrových elektrických jednotek této řady.
Nové řady
ČD, a. s., plánují v příštích letech i nákup jednopodlažních elektrických jednotek, které doplní patrové 471. Po dokončení Nového spojení by tak mohl být uskutečněn projekt městské železnice, kdy by vlaky jezdily v krátkých časových intervalech. K tomu není důležitá jen modernizace tratí, ale i obnova vozového parku. V ostatních regionech nahradí nové soupravy klasické vlaky tažené lokomotivou, které jsou provozně dražší.

Vlak na DobrisPraha - České dráhy pořádají jízdu parního vlaku v sobotu 14. a 21. 5. 2005. Vlak pojede z žst. Praha Braník do Dobříše a zpět.
Jízdní řád vlaku:
TAM: Praha Braník - 10:10, Praha Zbraslav - 10:25, Vrané nad Vltavou - 10:36, Měchenice - 10:43, Mníšek pod Brdy - 12:10, Malá Hraštice - 12:24, Dobříš - 12:40
ZPĚT: Dobříš - 15:10, Malá Hraštice - 15:30, Mníšek pod Brdy - 15:50, Měchenice - 16:16, Vrané nad Vltavou - 16:30, Praha Zbraslav - 17:00, Praha Braník - 17:15
Předprodej jízdenek začíná 15. 4. 2005 v osobní pokladně žst. Praha Braník, vždy od 7 do 18 hodin. V sobotu 14. 5. 2005 vystoupí v Měchenicích hudební skupina Brass Band Rakovník, v Dobříši pak hudební skupiny Vlak na Dobříš a Pacifik. Následující sobotu probíhají ve městě Dobříšské slavnosti.

471012_smallPraha - Dosavadní projekty počítaly s modernizací tratě Praha - Kladno s odbočkou na letiště Praha-Ruzyně. Praha 1 usiluje o rychlodráhu z žst. Praha hlavní nádraží, které má přímé spojení s dalšími městy republiky vlaky Ex, IC, EC a SC.
Praha 6, jejímž územím trať prochází, proti železničnímu spojení tvrdě protestuje a usiluje o prodloužení trasy A pražského metra na letiště. Magistrát podporuje železniční spojení s letištěm, ale z žst. Praha Masarykovo nádraží.
V projektech se počítá s celkovou cestovní dobou z Masarykova nádraží na letiště Praha-Ruzyně, terminál Sever 26,5 min., traťovou rychlostí 80 km/h (označení rychlodráha je proto nesprávné) a intervalem 10 min. Délka trasy by byla 20,3 km a měla by 9 stanic (Masarykovo nádraží, Bubny-Vltavská, Výstaviště, Dejvice-Hradčanská, Veleslavín, Liboc, Ruzyně, Dlouhá Míle, Letiště Ruzyně). V tomto případě by neslo železniční spojení v rámci PID označení Příměstská linka 7, Městská linka 22.
Navíc Středočeský kraj podporuje prodloužení železniční trati ze zastávky Praha Ryzyně do Kladna Ostrovce. Tento úsek by měl také 9 stanic a měřil by 20,0 km. Celková jízdní doba do Kladna města bude 42,5 min.
V posledních dnech přichází Ministerstvo dopravy ČR pod vedením Ing. Milana Šimonovského s novou myšlenkou. Rádo by ustoupilo od futuristických vizí a začalo by pouze modernizovat železniční trať z Masarykova nádraží na letiště. Trať by zůstala jednokolejná, ale zvýšila by se propustnost trati díky její rekonstrukci a vybavení novým zabezpečovacím zařízením. Není ani jisté, zda by se trať elektrifikovala.
Určitě by zde ale jezdily zcela nové dieselové či elektrické jednotky. V případě elektrických jednotek by se zřejmě jednalo o řadu 471. Rekonstrukce stanic by byla minimální.
Připomeňme, že Vláda České republiky schválila projekt "Rychlodráha Praha Masarykovo nádraží - Letiště Ruzyně" do skupiny projektů PPP (Public-Private-Partnership; financování veřejným i soukromým sektorem).

NS Praha - Od úterý 29.března 9.10 hodin do čtvrtka 14.dubna 2005 se bude konat nepřetržitá výluka 2.traťové koleje Praha-Libeň Praha Masarykovo nádraží. Důvodem je pokračující výstavba Nového spojení, konkrétně stavební práce na opěře silniční estakády, díky které bude zrušen přejezd v ulici Pod Plynojemem a zajištění stavební jámy pod kolejí u podchodu ulice U Invalidovny.

Během výluky budou některé vlaky odkloněny.
Konkrétně vlaky EC 73, 75, 107, 135, 136; IC 141, 501, 503 budou veden v úseku Praha hl.n. - Praha Běchovice odklonem přes Prahu-Vršovice a Prahu-Malešice (EC 136  opačně).
Vlaky Os 9360, 9362, 9364, 9368 a 9370 budou z Prahy Libně vedeny do žst. Praha Holešovice, kde budou ukončeny. Mezi Libní a Masaryk. n. nebude zavedena NAD. Cestující použijí MHD.
Vlaky 9365, 9367, 9369 a 9371 budou výchozí ze stanice Praha-Holešovice s odjezdy shodnými s Masarykovým nádražím, tedy 13.07 - 14.07 - 15.07 - 16.07. Ostatní vlaky jedoucí jednokolejným úsekem mohou být zpožděny, maximálně však v řádu minut.

Porucha na 471Praha - Na odstavném nádraží v Praze dnes nad ránem údajně "spadly dráty" na obou výjezdech, což způsobilo uvěznění souprav ranních vlaků. O následcích a podrobnostech vás budeme informovat.

Doplněno v 17.00:
V půl čtvrté ráno došlo ve stanici Praha-ONJ-odjezdk zamotání vlaku Sv 29000 (471 souprava pro Os 9323 do Kolína) do trolejového vedení. Následkem toho bylo vypnutí napětí nac celým odjezdem a trať. koleje do Vršovic seř. n. a obou kolejí do Vršovic. Kdy byla výluka ukončena a další následky zjišťujeme.
Zjištěné následky:
- IC 121 opožděn o 140 minut (st.hr.), IC 141 Detvan jel pár minut za Košičanem.
-odřeknuté příměstské vlaky nebo jejich zpoždění
Budeme Vás dále informovat...

infoPraha - 16. března 1985 byla zdemolována památkově chráněná část objektu stanice Praha - Těšnov (dříve Severozápadní a později Denisovo nádraží). Severní křídlo budovovy bylo zbořeno již roku 1973 v souvislosti s výstavbou pražské Severojižní magistrály. Nádraží Těšnov vyrostlo na pomezí Nového Města a Karlína v letech 1872 - 1875. Odstřel budovy se stal symbolem necitlivého přístupu úřadů k památkám. Známá novorenesanční budova se stala pro odborníky, ale i pro veřejnost symbolem toho, jak by se vyspělá země neměla chovat ke svému kulturnímu bohatství.

nove_spojeni_smallPraha - Stavba "Nového spojení" se připravuje od 60. let 20. stol., teprve vloni se začalo opravdu stavět. Komplex nových železničních tunelů, mostů a tratí výrazně zlepší a zrychlí železniční dopravu v hlavním městě. Místo zastaralé jednokolejné trati pod Vítkovem zde bude postavena nová estakáda. Tunely se začnou razit v květnu a lze očekávat v průběhu stavby i dny otevřených dveří. Systém nových tunelů výrazně zrychlí a zlepší železniční dopravu v Praze. Oproti nynějším 10 - 50 kilometrovým rychlostem se zvýší až na 80 - 100 km/h. Nové tratě spojí i Masarykovo nádraží s Vysočany, které citelně chybí. Nový komplex přijde na necelých 10 mld. Kč, tunely by mohly být hotovy už v roce 2008. Bude také potřeba zřídit nové zastávky - Podbaba, Rajská zahrada, Vyšehrad, Kačerov, Karlín) a bude nutné zmodernizovat trať z Masarykova nebo hlavního nádraží k ruzyňskému letišti. V rámci modernizace by mělo dojít k elektrifikaci a zdvojkolejnění trati, která by neměla být označována rychlodráhou. Celková cestovní doba z centra města na letiště by totiž měla být 26,5 minuty při traťové rychlosti max. 80 km//h a interval vlaků ve špičce by měl být 10 minut.

masarykovo_smallPraha - Urbanisticko-dopravní studie hlavního města má za úkol vyřešit problémy Masarykova a hlavního nádraží. Praha 1 musí dát své stanovisko do 7. 3. 2005. Jedna varianta počítá s možností převedení dojezdu z Masarykova nádraží na hlavní nádraží, druhá varianta předpokládá vysunutí části Masarykova nádraží na úroveň magistrály. Jedná se o dlouhodobou vizi (výhled 10 - 15 let). Dle starosty Prahy 1 Vladimíra Vihana je v Praze luxus mít v centru 2 velká nádraží (Masarykovo a hlavní).

InfoPraha - Vláda plánuje přesun kamiónů na železnici. Na základě studie, kterou pro vládu zpracovaly České dráhy, by se měl vybudovat terminál systému Ro-La v Brně a provozovat tento systém na trati do Drážďan. Tímto vláda chce odlehčit dálnici D1 a D8 vedoucí do Německa. Dle ČD by bylo možné denně přepravit 12 vlaky až 250 kamiónů. Nejdříve by se ale měla obnovit trasa z Lovosic, která byla pro nezájem loni v červenci zrušena.
Otázkou zůstává, zda plán v této podobě má své opodstatnění. Dle zástupců kamionových dopravců denně projede dálnicí více jak 9000 kamionů a systém Ro-La je drahý a pomalý.

nove_spojeni4_smallPraha - Nové spojení je novou liniovou stavbou železniční infrastruktury přivádějící tratě do pražských železničních stanic Hlavní nádraží a Masarykovo nádraží ze severního a východního směru. Celý uzel bude vybaven jednotným systémem elektrické trakce a moderním zabezpečovacím zařízením. Po dokončení Nového spojení bude umožněn rychlý a bezproblémový dojezd všech dálkových vlaků do centra Prahy, přímé spojení Vysočan, příp. Holešovic s Masarykovým nádražím bez úvratě v Libni, ale i zavedení příměstských a městských vlaků s krátkými intervaly přes hlavní nádraží. Nové spojení zajistí plnohodnotné zapojení železnice do Pražské integrované dopravy a odlehčí pražským ulicím. V současné době odvážejí nákladní vlaky zeminu z místa stavby. Denně odjíždí z místa 1 vlak, který má 20 Ua vozů, hnacími vozy jsou 2 lokomotivy řady 751, na postrku je 742. Vlak odjíždí ze staveništní koleje okolo 9:30 hod. ve směru Smíchov - Zličín - Hostivice a dostává se do místa vykládky - Jenečka. V 11:30 hod. se provádí posun na vyloučenou kolej ve směru na Středokluky a probíhá vykládka. Zpět se vlak vrací ve 14:30 hod., v 16:30 hod. je na pracovní koleji připraven na další nakládku. V harmonogramu stavby se počítá s tím, že v prosinci 2005 dojde ke zprovoznění silniční estakády nad ulicí Pod Plynojemem. Ke zprovoznění celého Nového spojení najednou dojde ke konci roku 2007, a to včetně elektrifikace traťových kolejí a 1. etapy Hlavního nádraží. Na rok 2008 zůstane pouze dokončení 2. etapy Hlavního nádraží, čtyřkolejové propojení do stanice Libeň od současného mostu Balabenka a propojení depa Libeň s kolejemi Hlavní nádraží - Vysočany.
Bližší informace získáte například na www.novespojeni.cz

451001Trať č. 231 - Na železniční trati 231 Praha - Lysá nad Labem - Kolín se počítá s otevřením tří nových zastávek, z nichž 2 jsou již uvedeny v jízdním řádu. Novými zastávkami by měly být Praha-Rajská zahrada, Čelákovice-Jiřina a Ostrá. Nejdále s přípravami jsou v Ostré. Zastávka bude vybudována z prostředků SFDI a cena činí 8 mil. Kč, celá stavba by měla být dokončena v květnu letošního roku. Jako zastávka (s označením zastávka otevřena ode dne vyhlášení) je Ostrá uvedena v JŘ od roku 2001/2002. Další zastávka by měla být vybudována v Čelákovicích-Jiřině, kde město jedná o možnosti získání dotace. Bude-li zastávka vybudována, budou na území města stanice Čelákovice a zastávky Čelákovice zastávka (O74 Čelákovice - Neratovice) a Čelákovice-Jiřina, která je uvedena v JŘ od roku 2003/2004. V poslední době se jedná o stavbě zastávky Praha-Rajská zahrada s možností přestupu na linku B pražského metra. Architektem návrhu zastávky je Ing. arch. Patrik Kotas, který se podílel na návrhu stejnojmenné stanice metra a navrhoval i barevné řešení a design interiéru rychlovlaku ČD pendolino.

tatryBrno, Praha - Na začátku roku se tradičně konají dvě největší výstavy cestovního ruchu v České republice. Druhý víkend v lednu se koná výstava GO a REGIONTOUR v Brně, třetí víkend v únoru probíhá v Praze výstava HolidayWorld. V roce 2005 se obou akcí zúčastnila i drážní cestovní kancelář ČDtravel (dříve CK ČD). Na veletrzích se představila řada nových tváří, jednou z nich byl i ředitel ČDtravel Petr Gregor. Tato cestovní kancelář nabízí své produkty již 15 let. V letošním roce ji čekají velké personální a organizační změny a CK se připravuje na získání certifikátu ISO a na změnu zákona o cestovním ruchu. 1. 3. 2005 bude Dozorčí rada ČD, a. s. informována o projektu založení dceřiné společnosti ČD travel, s. r. o. jediným zakladatelem, a to ČD, a. s. s peněžitým vkladem ve výši 1 mil. Kč. Jako nová dceřiná společnost ČD by měla ČDtravel působit od 1. 6. 2005.

« Novější zprávy | 1 ... 26 27 28 29 30 31 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:52
zapadá v 20:09