..: Aktuality a články - ČR Praha :..

Pendolino v DěčíněPraha - Děčín Z důvodů jiných zkušebních jízd nepojede v pondělí 8. srpna 2005 souprava 680.003 pendolino na obvyklém spoji R 772 Praha - Děčín a R 777 Děčín - Praha, kde je vysokorychlostní jednotka testována v rámci zkušebního provozu s cestujícími. Na vlaku bude nasazena náhradní souprava z obvyklých rychlíkových vagónů. Od úterý 9. srpna 2005 by měla být souprava 680.003 pendolino na těchto spojích opět v provozu.

Zdroj : České dráhy

Poškozený_vůz Utrhnuté_spřáhloPraha hl.n. - Dnes, několik minut po čtvrté hodině odpolední, došlo v železniční stanici Praha hl. n. k poruše na soupravě vlaku R 623, která odjížděla ze třetího nástupiště. Nevydrželo spřáhlo spojující lokomotivu 162 040-0 a první vůz soupravy A 51 54 19-41 069-8. K přetržení došlo již za mostem nad Seifertovou ulicí, v klesání na Hrabovku, a proto byly zablokovány všechny výjezdy z 1. a 2. nástupiště směrem na východ. Tato nehoda omezila i vlak SC 503 MANAŽER, který však odjel pouze s několikaminutovým zpožděním. Poškozený vůz byl odpojen a zbytek soupravy přetažen zpátky ke třetímu nástupišti. Vlak odjel bez vozu první třídy s asi hodinovým zpožděním. Poloha soupravy po poruše.

koridorVýluky na koridorech - Na III.koridoru panuje velmi čilý stavební ruch. Mezi Třebovicemi a Rudolticemi v Čechách se začíná rýsovat přeložená 2. traťová kolej. Původní kolej je již dávno vytrhaná a pomalu zarůstá.

Dalším stavebním úsekem je část odb.Tatenice - Hoštejn, kde probíhá výluka 1.TK a liché skupiny v Hoštejně. Výluka bude ukončena 22.6.2005 v 19 hodin a 24.6.2005 v 7 hodin bude zahájena výluka 2.TK a sudé skupiny v Hoštejně. Stavba v 1.TK není ale ještě úplně hotova, protože zbývá dokončit úsek, který bude procházet novým tunelem Malá huba (324m). Během právě končící výluky byla modernizována část traťové koleje shodná s modernizovanou polohou TK. Zbytek bude dodělán po dokončení tunelu Malá huba.

Info o akciPraha - Zajímavá akce se koná v pátek 17. a sobotu 18. června v Praze. Na několika místech v hlavním městě se v rámci akce Věda v ulicích proběhnou různé expozice vědy a techniky. Mimo mnohé zajímavosti z různých oborů se představí i železnice. Po oba dny si tak můžete prohlédnout rychlovlak Pendolino (680.003) na Masarykově nádraží, vždy od 10 do 18 hodin. Bude přístupné včetně stanoviště strojvedoucího, přítomni budou i 2 instruktoři, kteří budou odpovídat na všechny otázky týkající se Pendolina. Několikrát za den by také měla proběhnout simulace naklápění.
Příznivce páry jistě zaujme jediný provozuschopný parní válec v České republice, který bude vozit návštěvníky na Letné.

Bližší informace : Projekt Česká hlava

páraKladno - Ve dnech 17. až 19. června 2005 proběhnou oslavy zahájení provozu největší české uhelné dráhy v Kladně.
V prostorách lokomotivního depa v sousedství železniční stanice Kladno proběhne výstava parních lokomotiv Českých drah, Klubu historie kolejové dopravy, Národního technického muzea a Společnosti Buštěhradské dráhy. Zároveň se budete moci v areálu depa projet přenosnou průmyslovou malodráhou ze Železničního muzea Zlonice.
Výstava bude pro veřejnost otevřena od 17. do 19. června vždy od 9.00 do 18.00 hod.

V sobotu a neděli pojedou navíc parní vlaky z Prahy Masarykova nádraží do Kladna a zpět. Další parní vlaky budou jezdit v okolí Kladna.

Ve všech posilových vlacích platí jízdné Českých drah včetně slev (podle Tarifu TR 10), neplatí jízdní doklady PID. Navíc můžete ušetřit až 50 % jízdného se slevou VLAK+ . S touto slevou můžete cestovat z kterékoliv železniční stanice nebo zastávky do stanice Kladno a zpět. Zpáteční jízdenky se slevou VLAK+ lze zakoupit ve dnech 17., 18. a 19. června 2005. Pro jízdu zpět je třeba si jízdenky nechat orazítkovat pamětním razítkem na výstavě lokomotiv. Jízdenky mají pro cestu zpět prodlouženou dobu platnosti až do půlnoci 20. června 2005.

Informace a jízdní řády zvláštních vlaků : www.cd.cz/kladno

PendolinoPraha - České dráhy upozorňují zájemce o jízdu rychlovlakem Pendolino řady 680, že ve dnech 13. až 20. června 2005 nebude tato souprava nasazena na vlaky R 772/777 Praha - Děčín - Praha z důvodu prezentace soupravy na mezinárodním veletrhu kolejové techniky Czech Raildays v Ostravě.
Po ukončení veletrhu se souprava Pendolino vrátí od 21. června 2005 k dalšímu zkušebnímu provozu s cestujícími na rychlíky R 772/777 na trase Praha - Děčín - Praha. Jak sdělil tiskový mluvčí ČD, Petr Šťáhlavský, zkušební provoz bude na této trase probíhat až do odvolání.
Tisková zpráva ČD

strucnePraha - Od 1.6.2005 budou z technických důvodů vypnuty výdejní zařízení poboček cestovní kanceláře ČDtravel v žst. Brno hlavní nádraží, Praha hlavní nádraží a Praha Holešovice. V uvedených stanicích lze zakoupit jízdní doklady v mezinárodních pokladnách.

vodopádPraha - Dnes odpoledne došlo po náhlém krupobití na hlavním nádraží k částečnému zaplavení. Voda se hnala podchody až na nástupiště metra, které směrem do Ládví projíždělo. Ilustrační snímek z mobilu zachycuje vodopád na jižním spojovacím schodišti mezi oběma halami. Vliv na vlakovou dopravu nebyl zaznamenán.

451Praha, Středočeský kraj - Pražská integrovaná doprava (PID) tvoří jednotný regionální dopravní systém hromadné dopravy na území Hlavního města Prahy a Středočeského kraje založený na preferenci kolejové dopravy (metro, tramvaje, vlaky). Na začátku roku 2004 bylo v systému PID zahrunto 221 stanic a zastávek v okruhu do 50 km od centra Prahy na více než 650 km tratí. Jízdní doklady PID využívá více než 65% cestujících a denně je přepraveno vlaky přes 80 tisíc osob. Za rok toto číslo dosahuje 23,5 mil., což je více než 13% objemu přepravy v celé síti ČD, a. s. (179 mil. cestujících za rok 2004). Dalších 6,5 mil. cestujících přijíždí do Prahy dálkovou dopravou.

Od 1.7.2005 dochází k razantnímu zdražení jízdenek MHD, o kterém je již rozhodnuto městskou radou. Ta ale nemá pravomoci na zdražení jízdenek pro Středočeský kraj, se kterým bude muset ROPID jednat. O zdražení jízdenek a doplňkových kuponů PID ROPID s vedením Středočeského kraje zatím nejednal, protože společnost ROPID, která je organizátorem městské a příměstské dopravy tyto ceny teprve počítá. Přestupní jízdenka v Praze na 60 minut zdražuje ze současných 12 na 20 Kč a bude platit 75 minut.

Například jízdenka z Prahy Masarykova nádraží do Čelákovic (2. pásmo, čtyřpásmová jízdenka P,0,1,2) stojí s tarifem PID nyní 24 Kč a je platná 120 minut (cestující jede 30 min. vlakem bez karty Z a poté může cestovat 90 min. MHD), oproti tomu vlaková jízdenka stojí 28 Kč (s Kartou Z), 40 Kč (bez Karty Z) a zpáteční 50 Kč (bez prokázání slevy), ale nelze používat MHD, kdy si cestující musí zakoupit ještě jízdenku např. za 12 Kč. Cenové zvýhodnění PID je proto nesporné. Podobná cenová zvýhodnění platí i pro měsíční, čtvrtletní a roční kupony.

27.5.2005 - 19:47 - Výstava vláčků v Praze

810Praha - Od 30.5. do 12.6.2005 bude probíhat výstava vláčků v Jindřišské věži v Praze, která se nachází v bezprostřední blízkosti žst. Praha Masarykovo nádraží a Praha hlavní nádraží. Nad akcí převzal záštitu generální ředitel ČD Ing. Josef Bazala. Modely budou vystavovány ve 4.-6. patře věže. K vidění budou modely vláčků ve všech obvyklých měřítcích a funkční kolejiště velikosti H0. Zájemci budou mít možnost zakoupit si pohlednice, kalendáře či drobné předměty se železniční tematikou.

novespojeniPraha - Ve čtvrtek 26.5.2005 se konalo uložení sošky sv. Barbory, patronky horníků, což je tradiční a nezbytný akt před započetím hornického díla. Z 267 stavebních objektů Nového spojení budou jednou z dominant 2 dvoukolejné tunely pod vrchem Vítkov. Jeden tunel bude dlouhý 1.332 m, druhý bude ještě o 13 m delší. Příjezd do tunelů z hlavního nádraží bude po železniční estakádě, což je mostní objekt o 12 polích dlouhý 510 m, který bude osazen svislými přímými sloupy (ne obloukovými jak počítal návrh). S ražbou tunelů se začne na začátku června letošního roku.

Parní vůz Komarek připraven k přepravěPraha - NTM - Parní vůz M 124.001 opustil po 56 letech budovu Národního technického muzea v Praze na Letné. V půl třetí odpoledne "vyjel" po kolejích z haly a krátce po čtvrté odpoledne byl pomocí dvou jeřábů uložen na tahač firmy SKANSKA. Během noci bude přepraven do Českých Velenic, kde se podrobí generální opravě. Ta by měla být dokončena v příštím roce.

451 mezi Uhříněvsí a HostivaříStrančice - Praha-Hostivař - SŽDC vyhlásila druhou veřejnou obchodní soutěž (=VOS) na zhotovitele stavby s názvem: "Optimalizace trati Strančice - Praha Hostivař". První VOS byla vyhlášena loni v listopadu a vyhrála jí firma GJW. Soutěž ale byla zrušena a nyní byla vyhlášena nová.
Součástí optimalizace je: 18,2 kilometrů dlouhý úsek trati (Strančice - Hostivař), 6 nových a 15 rekonstruovaných mostů, rekonstrukce 5  a novostavba 4 zdí, protihlukové stěny v délce 17 kilometrů, montáž a úprava trakčního vedení v celém úseku a novostavba tří budov, které budou sloužit jako trafostanice. Součástí optimalizace jsou také stanice Strančice, Říčany, Praha-Uhříněves.
Po dokončení optimalizace budou vlaky v tomto úseku jezdit rychlostí 105 - 140 km/h.
Pokud se podaří vybrat zhotovitele a bude s ním včas podepsána smlouva, začne se kopat v září tohoto roku. První má přijít na řadu úsek Praha-Hostivař - Praha-Uhříněves + napojení vlečky Metrans do Uhříněvsi.
Celá stavba vyjde na 3,2 miliardy korun.

471Praha - V následujících letech by měla proběhnout jedna z největších změn v historii pražské železniční dopravy. Nejstarší pražské nádraží (Masarykovo) buď zcela zanikne (reálnější verze) a nebo se výrazně zmenší (méně pravděpodobné).

V prvním případě nahradí zcela Masarykovo nádraží žst. Praha hlavní nádraží. V případě zániku Masarykova nádraží budou vlaky z Negrelliho viaduktu pokračovat do tunelu pod Husitskou ulicí a vyjedou u zadních nástupišť hlavního nádraží. Tato nová nástupiště budou navazovat na nově vybudovanou stanici plánované trasy metra D na jihovýchod Prahy. Zrušení Masarykova nádraží nahrává i to, že město přehodnotilo původní projekt rychlodráhy z Masarykova nádraží na letiště. Za výchozí stanici se nyní označuje Praha hlavní nádraží, kde je návaznost i na dálkové vlaky.

Ilustracni fotoPraha - Magistrát hl. m. Prahy připravil 2 varianty, jak by měl vypadat dopravní uzel Praha v budoucnu. První varianta počítá s tím, že se zmenší rozloha Masarykova nádraží a to se posune za prodloužené ústí Opletalovy ulice směrem do Karlína. Nádraží by se mělo propojit s hlavním přestupním uzlem MHD na Florenci. Druhá varianta počítá s tím, že Masarykovo nádraží zcela zanikne a v Praze vznikne jediný hlavní železniční uzel na hlavním nádraží. Z toho vyplývá, že plány na zahloubení nástupišť Masarykova nádraží definitivně padly. Po dobudování trasy D by na hlavním nádraží končily či projížděly i všechny příměstské vlaky.
Návrhy doposud neschválily ani České dráhy ani městská část. Jednotlivé strany už ale podepsaly memorandum o vzájemné spolupráci. Vybranou variantu by mělo zastupitelstvo definitivně schválit příští rok.
Podle původních plánů by měl být po roce 2008 postaven první úsek nové trasy D pražského metra z Hlavního nádraží do Nových Dvorů (nebo až do Písnice). Podle odhadů by trasa D včetně nákupu vlaků přišla na 44 mld. Kč. Tato trasa je lépe připravena než prodloužení trasy A pražského metra z Dejvic k ruzyňskému letišti přes motolskou nemocnici. Toto prodloužení je důležité i z hlediska výstavby železniční trati z Prahy Masarykova (či hlavního) nádraží na Letiště v Ruzyni a dále až do Kladna.

« Novější zprávy | 1 ... 25 26 27 28 29 ... 31 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:02
zapadá v 20:01