..: Články - ČR Moravskoslezský :..

Ilustrační obrázek Ostrava - Do konce roku 2006 zbývalo asi 80 hodin, když dva severomoravští šotouši došli k názoru, že by bylo vhodné uzavřít rok 2006 nějakou svéráznější šotoakcí. Martin Grill alias Eightyfour zvolil úsek a datum, já alias Adam jsem vymyslel program a v průběhu odpoledne 28. prosince ještě zlákal do této akce našeho společného známého z Prajzké Tomáše Duhaně alias Duhyho. Slovo dalo slovo a sraz byl naplánován na 29.12.2006 v 9:00 na nádraží ve Studénce. Tam začíná jedna z místních lokálek, kterou jsme se vzhledem k její délce (nebo spíš krátkosti) rozhodli projít celou. V seznamu tratí ji najdete pod číslem 279, jež označuje přibližně 7 km kolejí ze Studénky do Bílovce.

3Bohumín - Vážení čtenáři ŽelPage, připravili jsme pro Vás nový cyklus pod názvem „Monografie stanic“. Každý měsíc se budeme snažit připravit nový článek o stanici, která je něčím významná. Dočtete se o minulosti, současnosti i budoucnosti této stanice.

První článek z této série pojednává o stanici Bohumín.

Dále hledáme autory dalších článků. Pokud se k nám chcete připojit, kontaktujte . O čem bude příští článek pojednávat, záleží jen na Vás!

Dotazy a připomínky, prosím, pište na diskuzi.

5 jednotek 680 na ONJ v PrazeOstrava – Dnes se v Ostravě konala konference s názvem Doprava – Předpoklad i nástroj rozvoje cestovního ruchu pod záštitou náměstka hejtmana Moravskoslezského kraje Mgr. Pavla Drobila a náměstka primátora statutárního města Ostravy Ing. Víta Rupricha, která byla doprovodným programem k navazující výstavě Dovolená a Region 2006. Závěry konference, které se týkají železniční dopravy, najdete v následujícím článku.

471 - ilustrační fotoOstrava - Dobrá zpráva pro všechny, kteří cestují vlakem mezi Opavou a Ostravou. České dráhy slibují, že do roka se bude cestujícím na trati č. 316 jezdit podstatně lépe. Na nově rekonstruovanou a elektrizovanou trať totiž vyjedou nové soupravy vlaků - elektrické jednotky řady 471, které lze momentálně spatřit např. mezi Prahou a Pardubicemi a nebo mezi Prahou a Berounem.

Bohumín - Dne 30.11.2005 byla v železniční stanici Bohumín na téměř 3 km ukončena kompletní modernizace včetně nástupišť, podchodů, budov DKV, zabezpečení atd. Cena investice tohoto projektu se dle SFDI vyšplhala na něco přes 2 mld. Kč. Jelikož se jedná o poměrně výjimečnou stanici s velkým počtem končících a začínajících významných spojů, jsou zde zbudovány potřebné technologické objekty. Studie firmy ILF Consulting též řešila přechod mezi levostranným a pravostranným provozem, který se nyní nachází právě v Bohumíně.

vypravni budova v rekonstrukci(08.10 2005)Ostrava - Rekonstruovaná historická železniční budova s novou prosklennou přístavbou na vlakovém nádraží v Ostravě-Svinově bude 6.prosince slavnostně otevřena. Do té doby by měli stavebníci ukončit poslední úpravy.Původní termín ukončení stavby byl stanoven na konec listopadu. Stavba tak bude otevřena o necelý týden později v souvislosti s načasováním jiné akce Českých drah."V úterý 6.prosince bude slavnostní inaugurační jízda rychlovlaku SC Pendolino na trase z Prahy do Ostravy a v rámci toho se bude otevírat také opravená hala" uvedl včera mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Otevřít opravenou nádražní budovu by podle něj měli přijet do Svinova také ministr dopravy Milan Šimonovský, ministryně informatiky Dana Bérová a možná také primiér Jiří Paroubek.

KyklopOstrava - V sobotu 17.9. vyjel na trať 323 Ostrava - Valašské Meziříčí opravdu zvláštní vlak. Pod názvem "Fotojízda s kyklopem" vyrazila na trať souprava tažená lokomotivou T478.4068 a složená z patrové jednotky Btjo a celozeleného služebního vozu Ds. Největší lákadlo celé akce však bylo na konci soupravy - motorová lokomotiva T499.0002, kyklop. Tento neprovozní stroj se po několika letech opět objevil na trati, byť jen v závěsu vlaku.

obrazekOstrava - Pokud nevíte, zda se jet podívat na probíhající veletrh Czech Raildays, máme pro Vás informaci, co tam najdete zajímavého. Poté, co vloni v Ostravě nebyla jednotka řady 680, letos tam již opravdu je. Z českých vozidel je zastoupena řada 854 vozem 854.212 (ex 852.012) - vůz ze zatím poslední 3. série rekonstrukcí vozů 852, 853 na řadu 854 a lokomotiva pro zkušební účely 124.601 (Lokomotiva je jako jediná z vozidel v ČR vybavena evropským zabezpečovacím zařízením ETCS). Ze Slovenska dorazila jednotka 840, která byla vyrobena v ŽOS Vrútky (zde byla provedena montáž, licenci na jednotky GTW 2/6 má firma Stadler). Dále je zde zastoupen i městský provoz. Pouze ve středu v době od 12:00 do 15:00 bude v zadní části areálu vystaven motorový vůz Dm12 pro finské železnice VR - vůz bude stažen ze zkoušek.

Veletrh můžete navštívit až do čtvrtka. Otevírací doba je 9:00 - 18:00.Vstupenka stojí 40 Kč, děti a důchodci mají slevu.

Ze slíbených vozidel se veletrhu neúčastní nové metro ze Škody DT Plzeň Mt6 - z důvodu problémů s přepravou do Ostravy.

Na snímku z loňské akce je stroj 340.055. Foto: Tomáš Novotný.

obrazekOstrava - 23.-25.4.2004 uspořádal Ing. Zdeněk Hudec ve spolupráci s firmou Railtrans a dalšími zvláštní jízdu po síti OKD bez pravidelné osobní dopravy s vozidly VT56 VS32 VT57 Grossschönau a na koridoru i 742-520-0 Viamont. Nikdo po krásném pátečním odpoledni asi nečekal, jak deštivý víkend to přichází, přesto vám můžeme nabídnout fotoreportáž z akce.

Ostrava/Praha - V sobotu 8.11.2003 se konalo fotbalové klání Sparta Praha - Baník Ostrava. Pro fanoušky ostravského klubu byl vypraven mimořádný rychlík v trase Ostrava hl.n. - Praha Libeň - Praha Dejvice, odkud měli fanoušci pokračovat na spartanský stadion autobusy. Jízdu vlaku z Ostravy do Prahy Libně obstarala lokomotiva 163 260 DKV Ostrava, v úseku Praha Libeň - Praha Dejvice jely motorové lokomotivy 751 017 (vlaková) a 749 146 (postrk), obě DKV Praha. Vše ale bylo trochu jinak.

obrazekOstrava - Od středy do soboty (18. - 21.6.2003) se konal veletrh Czech Raildays v komerčním obvodu Ostravy hlavního nádraží. Před výstavou se předpokládalo, že se bude účastnit několik horkých novinek, ale některé nedorazily. Mezi největší lákadla měla patřit jednotka řady 680 ČD, ale kvůli protáhlému období zkoušek přijelo do ČR pozdě. Dále se neúčastnila novinka firmy ŽOS Vrútky jednotka 840 ZSSK (typ GTW 2/6 od firmy Stadler).

« Novšie správy | 1 2 3   
ŽelPage - elektronický magazín o dráhach
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Verejné použitie obsahu bez výslovného súhlasu autora nie je dovolené.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Prihlásenieopen/close
 
 
  
 
Zabudnuté heslo   
Zaregistrovať sa   
:. Poloha vlakov CZopen/close
Poloha vlakov CZ
 
:. Vyhľadávanieopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pre fotografovopen/close
Informácie o podmíenkach
na fotenie v ČR

Slnko
vychádza v 06:02
zapadá v 20:01