..: Články :..

Stéblová — Už jen pomníček uprostřed vegetace, udržovaný lidmi z okolí, připomíná nejhorší železniční neštěstí v československých dějinách. Z dodnes nevyjasněných příčin se tam za sychravého podvečera krátce před 17:45 dne 14. listopadu 1960 čelně střetly dva osobní vlaky, přičemž zahynulo 118 lidí. Takové číslo je a snad i zůstane v celé historii našich železnic nepřekonaným. V době dlouhých souprav měly spoustu vozů i oba inkriminované vlaky. Osobní vlak 608 z Liberce do Pardubic, tažený "krokodýlem" 354.7128, si vezl dvanáct vagónů, mezi dvěma "hurvínky" M 131.1272 a 1327 se pak vezly čtyři lehké přípojné vozy. Oba vlaky byly, jak už to tehdy bývalo, plné.

ČD 971.024, Sp 1618, Odb. Chotěbuz, foto: Liška Česko — Někteří železniční dopravci pro samou honbu za nejefektnějšími a mediálně atraktivními vlaky pozapomínají na minoritní skupiny cestujících. České dráhy nejsou výjimkou, spíše naopak; bezbariérovost se v jejich slovníku zatím příliš nevyskytuje. Jak se tedy jednoho dne dařilo v českých vlacích jedné „zabariérované“ skupině – čerstvým rodičům s kočárkem? Ač odjakživa fandím železnici a jako adolescentní „režijkář“ jsem české tratě doslova prokřižoval, už dlouho, až na občasné svezení Eskem, jsem nevyužil jejích služeb a paradox mě přivedl zpět do dálkového vlaku až po několika letech. Shodou okolností v roli čerstvého otce, a to hned „v plné polní“ – s manželkou, obsazeným kočárkem, jezevčíkem a několika zavazadly. Schéma klasické — první část cesty regionálním spojem, poté přestup na vlak vyšší kvality. A jak mě modrá armáda po letech přivítala?

19.4.2010 - 16:31 - V Meziměstí ujela drezína směrem na Polsko

MUV 69.1026 Ústí n.O. 4.9.2004Meziměstí — (Aktualizováno 23.24) Dnes, tedy v pondělí 19. 4. 2010 ve 13.30, z železniční stanice Meziměstí ujela drezína MUV 69 po odbočce trati 026 směrem ke státní hranici s Polskem. Během samovolné jízdy projelo pracovní vozidlo celkem tři železniční přejezdy. První, v obvodu železniční stanice Meziměstí, byl zabezpečen spuštěnými závorami. Dalším přejezd s frekventovanou mezinárodní silnicí č. 302 je sice zabezpečen světelnou signalizací, ale ta nebyla v době průjezdu aktivována. Třetí přejezd, zabezpečený výstražnými kříži, je naštěstí pouze na místní komunikaci. Vozík, který během nekontrolované jízdy dojel, v rozporu s prvními informacemi, až 700 metrů za hranici na polské území, byl nalezen bez posádky, strojvůdce vypadl během jízdy. Mimořádná událost nezpůsobila velké materiální škody, se štěstím nedošlo na kolizi na přejezdu a pouze jedna výhybka byla rozříznuta. A tak by celá událost mohla mít i mírně humorný nádech, nebýt toho, že strojvedoucí (1956) ji bohužel zaplatil životem. Byl totiž nalezen bez známek života vedle trati a jeho zjištěné srdeční selhání bylo také označeno za předběžnou příčinu celé neobvyklé nehody.

Zdroj: Drážní inspekce

Prosenice — Včera 21. 1., pět minut před půlnocí, vykolejila část nákladního vlaku Nex 46723 (ČD Cargo), jedoucího z Prosenic do Přerova. Provoz na II. tranzitním železničním koridoru byl omezen, přinejmenším do dnešního večera se dotčeným úsekem bude projíždět bez dalšího omezení jen po 1. traťové koleji. Zpoždění osobních dopravy zatím není velké, výrazněji postižen byl zatím R 832 Bohumín - Brno, který mešká téměř tři čtvrtě hodiny, podobný "bonus" si přivezly i R 735 opačným směrem a IC 542 Leoš Janáček. Ostatní rychlíky ve stejné relaci nabírají průměrně deset až dvacet minut.

Ikona gordikon, foto: NIcKON Praha — Dlouhé čekání nakonec přineslo ovoce. Kdo se, podobně jako autor tohoto textu, koncem minulého století zamiloval do simulátoru Gordikon, dostal k Vánocům 2009 krásný dárek. Přesně na Štědrý den totiž vyšla nová verze legendárního programu, a to po neuvěřitelných osmi letech! Kromě podpory operačního systému Microsoft Windows čeká na fanoušky přepracovaná mapa, zohledňující stav bohumínského nádraží po rekonstrukci, a řada dalších příjemných novinek.

Mladá Boleslav — V neděli 1. 11. 2009, půl hodiny před půlnocí, vykolejila na hlavním nádraží v Mladé Boleslavi posunovací lokomotiva 742.061 společnosti ČD Cargo. Staniční posunovací záloha přejela výkolejku, čímž se oba podvozky dostaly mimo kolej a došlo k protržení palivové nádrže. Prestože šlo o nevelkou nehodu s relativně malými škodami a bez zranění, z vykolejené lokomotivy uniklo přibližně 3000 litrů nafty. Vzhledem k blízkosti řeky Jizery jsou nyní v pohotovosti záchranáři a ekologové, aby společně minimalizovali dopady potenciální ekologické katastrofy, která by nastala, kdyby nafta prosákla až k vodnímu toku.

Demolice pilíře na Hrabovce, foto: Josef Petrák Praha - Po více než stoletém dunění vlaků se v sobotu 9. května 2009 definitivně uzavřela historie menšího ze dvou legendárních žižkovských mostů, známých z mnoha filmů, nostalgických povídek a vyobrazení. V rámci závěrečných fází výstavby Nového spojení byl snesen a rozmontován poté, co čtyři roky od vytrhání kolejového svršku ještě sloužil jako provizorní vozovka pro silniční stavební techniku, pracující na dokončování východního zhlaví hlavního nádraží a přilehlých staveb.

Lokomotivy 230 ČD Cargo, Hradčany, 6.4.2006, foto: Václav RůžekŠumperk – Pars nova, součást skupiny Škoda Holding, provede hlavní opravu dalších 39 lokomotiv řad 230 a 240 pro společnost ČD Cargo. "Smlouva byla podepsána na základě vyhraného výběrového řízení, které Cargo vyhlásilo v létě loňského roku," uvádí k tomu obchodní ředitel Pars nova Vladimír Beránek. Je to v krátké době již druhý získaný kontrakt na opravu populárních "laminátek".

Praha hl.n.Velký Osek – Další železniční stanice, která se brzy promění z "místa duchů" v moderní součást měststké infrastruktury, bude nádraží ve Velkém Oseku na Kolínsku. Spojení tratí 231 a 020 se stane terminálem autobusové i vlakové dopravy, hotelem, úschovnou kol, parkovištěm a informačním centrem. Chybět nebude ani podchod.

Hodiny SBB Česká republika - Změnu času na letní ze soboty 28. na neděli 29. března se dotkne jedenadvaceti nočních dálkových vlaků Českých drah. Ručičky hodin se ve 2:00 SEČ posunou o hodinu dopředu. Cestující, kteří se chystají cestovat po změně času, by proto měli počítat s tím, že noční dálkové vlaky pojedou v části trasy ve změněných časech.

680 PardubicePardubice - Správa železniční dopravní cesty bude od 15. března do 9. dubna t.r. opravovat výhybky na kostěnickém zhlaví stanice Pardubice hl.n., čímž podstatně omezí jeho propustnost. Regionální vlaky mezi Pardubicemi a Kostěnicemi budou nahrazeny autobusy, které pojedou dříve než původní vlaky. K úpravám dojde také u některých dálkových vlaků, vlaky vyšší kvality naopak omezeny prakticky nebudou.

Metro Praha, foto: Vítek_VPraha - Možná jste nevěděli, že metro není jedinou železniční sítí pod pražskými ulicemi. Ještě hlouběji vedou kolektory, sdružující v bezpečném podzemí různé sítě; vedle vodovodu, plynu a optických kabelů totiž vedou místy i koleje. Největší jámy a komory jsou totiž spojeny úzkokolejnou železnicí, jejíž koleje měří v součtu více než 3 kilometry. Nechybí odbočky, tříkolejná remíza a samozřejmě ani lokomotiva s vagóny

logo Správy železniční dopravní cestyJihomoravský kraj - Železniční trať mezi Brnem a Rapoticemi čeká během čtyř let rekonstrukce a elektrifikace. Po jejím dokončení nejvyšší traťová rychlost stoupne z dosavadních 60 až na 120 kilometrů za hodinu a mezi Střelicemi a Zastávkou u Brna dojde na zdvoukolejnění. Samotné práce v terénu by měly začít na jaře roku 2010 a skončit v polovině roku 2012. ČTK to zjistila z oznámení Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) jihomoravským úřadům pro posouzení vlivů stavby na životní prostředí.

logo2, foto: CDPraha - Více než čtyřicet tisíc zaměstnanců společností ČD a ČD Cargo, a.s., si může dnes oddychnout. Po "rekordně krátkém, věcném a korektním jednání" byla podepsána kolektivní smlouva mezi generálními řediteli obou společností, Petrem Žaludou a Josefem Bazalou, a zásupci osmi odborových organizací. Zaměstnancům zaručuje od ledna 2009 zvýšení mezd průměrně o 4 %. Obě strany si průběh jednání pochvalovaly a ocenily úroveň komunikace mezi vedením a odbory. Nespokojenost tedy zbývá jen pro těch několik stovek provozních zaměstnanců, kteří mají být v nejbližší době propuštěni.

Praha - Z důvodu dokončovacích prací při přestavbě pražského hlavního nádraží, které řídí Správa železniční dopravní cesty, bude od 30. listopadu do 12. prosince upravena trasa některých rychlíků z Prahy do Havlíčkova Brodu, České Třebové, Jihlavy a Brna (a v opačném směru). Omezení vlaků se dotkne také osobních vlaků a rychlíků do/z Plzně. Na objízdných trasách nebudou vlaky zastavovat v žádných stanicích (týká se stanice Praha-Libeň).

« Novější zprávy | 1 2 3 4 5 6 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:04
zapadá v 20:00