..: Cikkek :..

Realp DFB, odjezd, foto: zhmOberwald — Pátek 18. června 2010 přinesl horské dráze na Furce historický okamžik – po 28 letech byla znovu u Oberwaldu kolejově propojena přerušená trasa přes horské sedlo Furka. Tím se naplnil i jeden z nejdůležitějších předpokladů pro znovuotevření trati Oberwald – Gletsch, a celá, skrze ledovcový Glacier Express známá trať je znovu průjezdná. Zatlučením posledního zlatého hřebu poblíž přejezdu "Bogen" v km. 41.525 to stvrdili v pátek v 16 hodin i čtyři tamní představitelé. Manfred Willi, vedoucí stavby DFB, pak hned vedle připevnil pamětní desku k tomuto památnému dni. Malá oslava byla ještě obohacena o pozitivní zprávu spolkového drážního úřadu, který vydal provozní povolení pro trať Realp – Gletsch na právě začínající sezonu 2010. Zbývající dva měsíce do slavnostního otevření trati 12. srpna 2010 budou využity pro dokončovací práce, testy, školení zaměstnanců – vše s cílem i pro tento poslední úsek včas získat potřebná povolení k provozu.

Choceň, anketa Nejkrásnější nádraží ČR Praha — V pátek 18. června byly v historických prostorách hlavního sálu Valdštejnského paláce Senátu PČR za účasti zástupců desítky finalistů vyhlášeny výsledky třetího ročníku hlasovací soutěže o nejkrásnější nádraží České republiky 2010. Smyslem soutěže je najít pozitivní příklady péče o nádraží, zpravidla vycházející nikoliv právě z povinnosti, ale z dobré vůle zaměstnanců, obyvatel, obcí i představitelů stanic. Vzbudit zájem veřejnosti a obcí o nádraží — své vizitky, vstupní brány. Najít ty, kteří konkrétně za touto péčí stojí, vyzdvihnout je a odměnit vlídným slovem a drobnou cenou. Stejně jako tito lidé pečují o „svá“ nádraží dobrovolně, je i samotná soutěž připravována pod vedením nezávislého občanského sdružení Entente Florale, a proto k ní i náš magazín ŽelPage má blízko a hrdě poskytl soutěži plnou mediální podporu.

14.5.2010 - 10:00 - Výpadek informačního systém na pražském hlavním nádraží

Praha hlavní nádraží bez IS, foto: Zdeněk Michl Praha — Informační systém pražského hlavního nádraží je mimo provoz. Nefungují cedule s údaji o odjezdech v odbavovací hale, ani podchodech na nástupiště i na nástupištích samotných. České dráhy jakožto operátor dráhy situaci koordinačně nezvládají. Fungují pouze dva monitory pod odjezdovými tabulemi; naopak akustický informační systém poskytoval v této situaci neadekvátní informace o doplňkovém prodeji propagačních předmětů s železniční tématikou v ČD centru. Stejně tak pravidelně cestující nabádal k zvýšené pozornosti v důsledku poruchy informačního systému. Naopak chyběli terénní zaměstnanci dráhy, kteří by cestující operativně informovali a usměrnili při hledání svého spoje. Provozovatel nevyužil ani možností interaktivních informačních panelů na nástupištích, které tak nadále zobrazují pouze obecný výpis příjezdů a odjezdů, místo aby upozornily na aktuální spoj.

Zdroj: ŽelPage

Desiro Vogtlandbahn, VT.018, Bad Brambach, 30. 9. 2007, foto: Miloš Plauen — Účelové sdružení veřejné osobní dopravy Vogtland (Zweckverband ÖPNV Vogtland) vypsalo výběrové řízení na provozování kolejové dopravy v síti „Vogtland“, kterou dnes provozuje Vogtlandbahn, dceřiná společnost Arriva Deutschland, na období od konce roku 2012 do konce roku 2027. Konkrétně jde o německé tratě KBS 539 Zwickau Zentrum/Herlasgrün – Falkenstein – Zwotental – Adorf/Kraslice (pokračování do Sokolova po trati 145 provozované společností Viamont) a tratí KBS 541 Gera – Greiz – Weischlitz a KBS 544 Zwickau Hbf – Plauen ob Bf – Hof/Bad Brambach (pokračování do Vojtanova a Chebu po trati 147 provozované Českými drahami).

PF 2010, foto: Payus Ctěné čtenářstvo, dovolte mi, abych v této vzácné chvíli poděkoval jménem členů našeho občanského sdružení za vaši rekordní přízeň v uplynulém roce a poodhalil něco z toho, co na ŽelPage v roce 2010 chceme dosáhnout a k čemu vás budeme i nadále potřebovat. Budiž nám radost, nadšení a samozřejmá lehkost, s jakou naše týmy připravily vydařenou silvestrovskou show, inspirací pro následující rok.

19.4.2008, Gesäusebahn, foto: Tomáš KubovecŠtýrsko — 6. září prozatím na základě mimořádné změny jízdního řádu vyvolané prohlášením ÖBB o velké nehospodárnosti spojů naposledy vyjely osobní vlaky po trase tzv. Gesäusebahn, rakouské trati v údolí Enže (Enns) v úseku Kleinreifling - Hieflau - Admont - Selzthal. Trať v tomto úseku prochází dnes jakoby zapomenutým regionem Xeis (Gesäuse) se značným turistickým potenciálem a projíždí napříč jediným parkem Rakouska, do jehož jádrové oblasti existovalo pravidelné vlakové spojení divokou soutěskou Gesäuse.

loko 99, Lößnitzgrundbahn u Drážďan, foto: MartanDrážďany — Přes 50 zraněných, z toho 4 těžce, velké škody na vozidlech, včetně historických, a minimálně do 15. září náhradní autobusovou dopravu si vyžádala srážka dvou parních vlaků na výletní úzkokolejné trati Lößnitzgrundbahn (Radebeul Ost - Radeburg) s historickým parním provozem na předměstí Drážďan, k níž došlo v sobotu 12. září v 17.45, a která tak předčasně ukončila víkendové oslavy 125 let trati. V obou vlacích cestovalo celkem 250 cestujících.

13.7.2009 - 9:00 - Cisalpino - zázrak se opět odkládá

Cisalpino2 Curych, Miláno — Až do druhé změny jízdního řádu bylo původně odloženo zavedení nových jednotek Cisalpino Due (ETR 610) na dálkové vlaky spojující Itálii se Švýcarskem přes alpské průsmyky Lötschberg–Simplon a Gotthard z důvodů probíhajícího schvalovacího řízení pro provoz ve Švýcarsku. Zaveden byl dočasný jízdní řád s přestupy, zapůjčeny jednotky ICN a další soupravy od SBB i Trenitalia. Provoz vlaků Cisalpino se stal každodenním symbolem zpoždění a nečekajících přípojů. Prakticky každé ráno například ujíždí cestujícím ranního spoje z Milána kvůli zpoždění v řádu 10–15 minut z hranic jejich náhradní souprava a ti pak dojíždějí o hodinu později s přestupem navíc. Nyní je tento provizorní jízdní řád prodloužen do odvolání.

Zdroj: Cisalpino AG

SA-134 po roce opět v Trutnově, foto: TwixTrutnov - Po velmi úspěšné loňské letní sezóně dochází od soboty 6. června ke znovuzavedení sezónní víkendové železniční dopravy na trati z Trutnova do Královce. Vlaky pojedou dále do Polska, jejich cílovou stanicí bude Jelenia Góra, provozovány budou 3 páry spojů do konce září. Do města Jelenia Góra se lze z Čech dopravit rovněž autobusem, který jezdí z Jablonce nad Nisou přes Harrachov a Szklarskou Porębou vždy o sobotách. Denně v pravidelných intervalech jezdí také autobusy mezi Náchodem a polským lázeňským městem Kudowa Zdrój.

cestou do Vydrova, foto: Zdeněk Michl Čierny Balog - První dva květnové víkendy byly na Balogu věnovány oslavám stého výročí lesní železničky a lokomotivy U 34.901, kterou do Balogu zapůjčilo Kysucké muzeum, kde dnes působí. O druhém víkendu se akce zopakovala u příležitosti pátého výročí slovenského partnerského webu VLAKY.NET.

Výluky Praha - Během nedávných problémů v dopravě z důvodů následků vichřice málem zapadla jedna relativně důležitá novinka. České dráhy rozšířily svůj informační systém výluk o mimořádnosti, tedy nepředvídatelné situace, kdy například vlivem nepříznivého počasí, výpadku napájení, poruchy vozidel nebo nehody na přejezdu dojde ke vzniku nepravidelnosti a zpoždění vlaků ČD. Všechny informace o omezeních jízdy vlaků teď naleznou cestující na jedné společné adrese www.cd.cz/omezeniprovozu. Nespornou výhodou nového systému pro cestující je, že informace o mimořádných událostech se na webu ČD objevují mnohem rychleji než dříve.

No. 7 Vitznau Rigi Bahn, foto: Zdeněk MichlLuzern - Ve čtvrtek 21. května v poledne se lokomotiva číslo 7 opět vydala na koleje výletní ozubnicové železnice Vitznau - Rigi Bahn. Lokomotiva konstruktéra Niklause Riggenbacha se stojatým kotlem pochází z roku 1873. Byla první lokomotivou vyrobenou v čerstvě zřízené lokomotivce SLM (Schweizerische Lokomotiv- und Maschinenfabrik) Winterthur a pyšní se tak výrobním číslem 1. U příležitosti 50. výročí Verkehrshausu (národního dopravního muzea) byla dočasně znovuuvedena do provozního stavu a až do 28. září bude jezdit v čele oblíbených parních vlaků pro veřejnost.

6.5.2009 - 7:00 - Fotosoutež s Flügelradtouristik

Fotosoutěž Severní Čechy - První letošní fotosoutěž, připravená ve spolupráci se saským pořadatelem zvláštních jízd Flügelradtouristik, již zná své výherce. Pětice finalistů vzešla z hlasování registrovaných uživatelů, kdy každý mohl zvolit své až tři favority a jim přidělit 1, 2 a 3 body. Z této pětice jsme losovali výherce; na příští výlet do Prahy s expresem Labe-Vltava se vydá mah. Gratulujeme a děkujeme všem za účast. Již brzy se můžete těšit na další soutěž.

Zdroj: Kompletní výsledky fotosoutěže

souprava po příjezdu do Lunz am See, foto: MichawelWaidhofen an der Ybbs – Rakousko je v očích mnoha železničních fanoušků spojeno i s legendárními úzkokolejnými tratěmi o rozchodu 760 mm. Ty se ale již nějaký čas nehodí do podnikatelského plánu koncernu ÖBB. Hned tři sítě takových drah se nachází v sousedním Dolním Rakousku - v okolí pohraničního Gmünd NÖ dvě tratě s čistě turistickým provozem, které měly být původně i propojené v Nové Bystřici se sítí dnešních Jindřichohradeckých místních drah, ze St. Pölten vycházející elektrifikovaná trať do poutního místa Mariazell a konečně Ybbstalbahn.

ikonka nostalgie - barevnáBlíží se prodloužený víkend a tak tu máme další tipy na ty nejlepší železniční zážitky, kterých je opět připravena celá řada. Zvláštní místo v nich však zaujímají dvě rozsáhlé akce - oslavy 150. výročí tratě Pardubice - Liberec připravené Společností železničí výtopna Jaroměř a 100 let Čiernohronskej železnice.

« Újabb hírek | 1 2 3 4 5 ... 13 | Régebbi hírek »    
ŽelPage - az elektronikus vasutas magazin
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
A tartalom nyilvános használata kizárólag a szerző beleegyezésével lehetséges.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Bejelentkezésopen/close
 
 
  
 
Elfelejtett jelszó   
Regisztráció   
:. Vonatkésés Csehországopen/close
Vonatkésés Csehország
 
:. Keresésopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info fotósok számáraopen/close
Fotózási feltételek
Csehországban

Nap
kel: 06:02
nyugszik: 20:01