..: Články :..

Paříž - Ve včerejších večerních hodinách začala časově neomezená stávka francouzských železničářů. Ti protestují především proti plánované privatizaci SNCF a následné předpokládané ztrátě pracovních míst i přesto, že šéf SNCF Louis Gallois všechny ubezpečil, že rušení spojů, tratí, ani ztráta pracovních míst po privatizaci nehrozí.

Mnoho lidí se tak dnes do práce vydalo autem, což způsobilo ohromné dopravní zácpy na silnicích a dálnicích především v okolí hlavního města. Někteří se pokoušeli využít to málo vlaků, které je v provozu, protože stávkující se zavázali udržet v provozu cca 40% vlaků kategorie TGV a cca 25% regionálních spojů, vlaky EuroStar a Thalys vyjely bez omezení. Většina Francouzů, kteří jsou na podobné stávky zvyklí, si prostě vzala den volna.

Časově neomezená stávka, která byla zahájena 21.11. ve 20:00 má trvat minimálně 24 hodin. Na případném prodloužení stávky se dohodnou předáci odborových organizací dnes na jejich společné schůzce. Ve středu by se k železničářům měli připojit i zaměstnanci pařížského metra. Zdá se tedy, že po třítýdenních rasových a sociálních nepokojích se na Francii valí další problémy.

Praha - Jak jistě všichni víte, dne 30. října (neděle) ve 3:00 hod. se změní letní čas (SELČ) na čas zimní (SEČ). Posuneme tedy ručičky hodinek o celou hodinu zpět a noc tak bude o 60 minut delší. Toto opatření se samozřejmě dotkne i vlaků. Zde je malé shrnutí...:

R 200 "Silesia" odjede z Petrovic u K. ve 2:15 SEČ
R 201 "Silesia" odjede z Petrovic u K. ve 2:00 SEČ
R 202 "Chopin" odjede z Petrovic u K. ve 2:50 SEČ
R 203 "Chopin" odjede z Petrovic u K. ve 2:10 SEČ
R 208 "Vltava" odjede z Olomouce hl. n. ve 2:40 SEČ
R 209 "Vltava" odjede z Ostravy-Svinova ve 2:44 SEČ
R 223 "Vihorlat" odjede z Horní Lidče ve 2:15 SEČ
R 374 "Pannonia" odjede z Brna hl. n. ve 2:04 SEČ
R 375 "Pannonia" odjede z Tišnova ve 2:24 SEČ
R 376 "Devín" odjede z Hradce Králové ve 2:55 SELČ (dle letního času)
R 377 "Devín" odjede z Hradce Králové ve 2:55 SELČ (dle letního času)
R 420 "Excelsior" odjede z Kolína ve 2:18 SEČ
R 421 "Excelsior" odjede z Pardubic hl. n. ve 2:03 SEČ
R 423 "Cassovia" odjede z Olomouce hl. n. ve 2:39 SEČ
R 424 "Laborec" odjede z Hranic na Moravě ve 2:30 SEČ
R 425 "Laborec" odjede z Ostravy-Svinova ve 2:17 SEČ

Doplněno dle příspěvku od -ps- 19:20
Bratislava - Změna času se na Slovensku týká těchto vlaků:
R222 přejde na SEČ v Považské Bystrici
R223 přejde na SEČ v Horní Lidči
R337 přejde na SEČ v Čadci
R612 přejde na SEČ v Liptovském Mikuláši
R613 přejde na SEČ v Povážské Bystrici
R381 přejde na SEČ v Plavči.
Rychlíky, které budou mezi druhou a třetí hodinou ranní na cestě, zůstanou stát v nejbližší železniční stanici a dále budou pokračovat podle SEČ.

Středočeský kraj - V pátek 21.10. bylo možné se na středočeských tratích setkat se zajímavým spolucestujícím. Hejtman Středočekého kraje Ing. Petr Bendl se rozhodl osobně přezkoumat situaci na tratích, na nichž by měla být od letošního prosince zastavena osobní doprava. Hejtman se vydal vlakem z Nučic do Rudné a z Čisovic do Nové Vsi pod Pleší. Důvodem této "poznávací" cesty bylo především velké množství protestů, kterými byl KÚ doslova zavalen po zveřejnění informace o zastavení dopravy. Ze slov hejtmana Bendla cituji: "Přesvědčil jsem se, že na tratích Vrané nad Vltavou - Dobříš i Beroun - Rudná - Praha rozhodně nejezdí prázdné soupravy. Navrhnu proto v pondělí 24.10. na jednání zastupitelstva, aby se původní rozhodnutí přehodnotilo. Odboru dopravy dáme za úkol, aby s Českými drahami připravil návrh, jak osobní dopravu na některých tratích zachovat a provozovat ji hospodárněji." Podle hejmana by se podobně měly prověřit ještě tratě Louny - Rakovník a Vraňany - Straškov. Ing. Bendl chce též jednat s primátorem hl m. Prahy Pavlem Bémem o finanční účasti hlavního města, protože některé spoje využívají z velké části právě Pražané.

751065 ve ZvoleněvsiNoutonice - Dnes krátce před polednem došlo k vznícení stroje 751.065 z PJ Kralupy n. Vlt. mezi žst. Noutonice a zastávkou Kováry. Lokomotiva právě vezla prázdné cisternové vozy z ruzyňského letiště coby vlak Pn 65598/9.

Lokomotiva E499.004 na Masarykově nádraží v Praze. I ona před lety zahajovala provoz na Štrbské rampě.Štrba - "Elektrifikáciou k socializmu" hlásal tehdy hrdý nápis na čele ověnčených E499.001 a 004, které právě zahajovaly dopravu v závislé trakci v úseku Poprad - Spišská Nová Ves, tedy na známé "Štrbskej rampe". V letošním roce si připomínáme již padesáté výročí od tohoto významného kroku v dějinách ČSD (ŽSR), který je dodnes zapsán zlatým písmem v kronikách těchto železničních správ.

Zničené auto z nehody na přejezdu u Veselíčka - foto: Valmez.Brno,TuborgHořice - Nejen vykolejený vůz rychlíku v Plzni dnes narušil drážní dopravu. Krátce před polednem usmrtil osobní vlak devětačtyřicetiletou ženu na železničním přejezdu chráněném světelnou signalizací mezi stanicemi Hořice v Podkrkonoší a Hněvčeves. Podle PČR žena, která byla na místě mrtvá, pravděpodobně spáchala sebevraždu.

Veselíčko - Patnáct minut po 20. hodině se u zastávky Veselíčko na trati mezi Žďárem na Sázavou a Novým Městem na Moravě střetl nákladní vlak s automobilem. Řidič vozu byl zraněn. Provoz na trati byl přerušen.
Doplnění (1.10. 10:50) : Zraněný řidič osobního vozu skončil s poraněními dolních končetin v novoměstské nemocnici. Na lokomotivě řady 742 nevznikly při nehodě téměř žádné škody. Kolem půl jedenácté ukončila Drážní inspekce vyšetřování a souprava nákladního vlaku byla odtažena do žel. st. Nové Město na Moravě. Doplnění a foto : Valmez.Brno.Tuborg

Zdroj : Novinky.cz

Klášterec n. O. - V úterý dopoledne byla skvělá příležitost přenést se opět tak trochu do historie. Na nově zrekonstruovaném železničním mostě u žst. Klášterec nad Ohří na trati č. 140 Chomutov - Cheb si daly dostaveníčko dvě parní krasavice. Jejich návštěva zde nebyla bezúčelná. Obě měly prověřit pevnost výše zmíněného mostu. A tak se libeňský "Albatros" a budějovický "Štokr" předvedly v celé své kráse několika zde čekajícím fotografům, stejně jako nicnetušící veřejnosti. Je třeba dodat, že zatěžkávací zkoušky proběhly na výbornou, a tak může být most v nejbližších dnech předám do plného užívání.

Jihozápad Čech - Čtyři nehody, způsobené pravděpodobně nepozorností, zkomplikovaly v pondělí 5.9. železniční dopravu na jihozápadě Čech. První se odehrála v časných ranních hodinách na trati 194, přesněji ještě v obvodu žst. České Budějovice, kde osobní vlak srazil 54 letou ženu. Provoz na trati Kájov - České Budějovice byl obnoven po sedmé hodině ranní. Ke druhé nehodě došlo na trati č. 170 mezi stanicemi Kařez a Zbiroh, kde vlak srazil sedmašedesátiletou ženu. Přičiny nehody zatím vyšetřuje policie. Provoz byl veden pro druhé traťové koleji. Třetí nehoda zkomplikovala dopravu na trati 225 krátce po poledni, když osobní vlak usmtil šedesátiletého muže mezi stanicemi Horní Cerekev a Jihlávka. Zatím je v šetření, zda šlo o nešťastnou náhodu, či o sebevraždu. Ke čtvrtému a nejkurióznějšímu střetu došlo v podvečer na trati č. 190 u žst. Starý Plzenec, kde jedoucí vlak srazil dva koně. Obě zvířata byla na místě mrtvá, jejich těla odklidili příslušníci HZS a doprava mezi Plzní a Českými Budějovicemi tak mohla být obnovena poměrně rychle. Černé pondělí si tak na kolejích vybralo svou daň.

Praha - Z důvodu prezentace elektrické jednotky řady 680 ČD typu Pendolino v žst. Olomouc nebude v pondělí 5.9. na páru rychlíků R772/R777 řazena jednotka 680.003. Oba páry vlaků budou vedeny v klasickém řazení, tedy 162 + 4*B + BDs (BDbmsee?) + A150. Od úterý 6.9. bude na páru rychlíků R772/777 opět řazeno Pendolino.

Beroun - V úterý 16.8. v 9:53 srazil rychlík R264 směřující z Prahy do Mnichova v Berouně muže. Zjevně opilý muž se zvedl z lavičky na peroně a spadl přímo pod kola rychlíku, který právě projížděl kolem. Přivolaný lékaž mohl pouze konstatovat smrt. Po odstranění následků pokačoval rychlík do své cílové stanice se zpožděním +77 min. Od začátku roku 2005 se jedná o 140. osobu sraženou vlakem, přičemž již 95 lidí přišlo o život.

České lokálky - Již 11.12.2005 vstoupí do platnosti nový jízdní řád železniční dopravy. Jeho konečná podoba je již dokončena a k dispozici na internetu, ale podle všeho se do prosince ještě můžeme dočkat dalšího nemilého překvapení v podobě zastavení dopravy, resp. jejího neobjenání krajskými úřady. Kromě již "tradičních" tratí s neobjednanou dopravou, což jsou 046 Hněvčeves - Smiřice, 121 Hostivice - Podlešín, 257 Kyjov - Mutěnice a 332 Hodonín - Holíč (SR), letos přijdou na řadu tratě 302 Nezamyslice - Morkovice (zde se jedná o ukončení náhradní autobusové dopravy v režii ČD), část tratě 314 Opava východ - Svobodné Heřmanice, konkrétně úsek Jakartovice - Svobodné Heřmanice a část tratě 026 Broumov - Otovice zast. Damoklův meč dále visí i nad tratěmi 164 Kadaň - Kaštice a 165 Vilémov u Kadaně - Kadaňský Rohozec a nově i nad tratí 096 Zlonice - Roudnice nad Labem, resp. nad její částí ze Zlonic do Straškova. Dnes obdrželi zástupci dotčených obcí návrh jízdního řádu autobusové linky Zlonice - Straškov, která prakticky přesně kopíruje stávající trať. Pod návrhem byla podepsána paní Lucie Benešová ze středočeského krajského úřadu, která se mj. "podepsala" i pod loňské nečekané zastavení osobní dopravy na trati 121. Je třeba dodat, že starostům dotčených obcí se návrh příliš nelíbí, protože linky navrhované potenciálním dopravcem, tedy ČSAD Slaný, ve Straškově příliš nenavazují na spoje do Roudnice n. L., která je přirozeným centrem tohoto regionu a navíc autobus ukončí svou jízdu v obci, nikoliv u nádraží ČD. V nejbližších dnech a týdnech se ukáže, jestli se starostům podaří uhájit zájmy běžných občanů proti vůli úředníka KÚ, který rozhoduje z kanceláře uprostřed Prahy a o místních poměrech nemá nejmenší tušení.

Zastávka u Brna - V dopravní kanceláři stanice Zastávka u Brna na trati 240 Brno - Jihlava se dnes po patnácté hodině propadla podlaha, která až do pasu zasypala mladou výpravčí. Ta musela být hospitalizována na traumatologickém oddělení nemocnice v Bohunicích s polámanými žebry, zhmožděnými zády a hrudníkem a s podezřením na další zranění. Pád podlahy bohužel poškodil i staniční zabezpečovací zařízení JOP, a tak musejí být všechny vlaky v tomto úseku nahrazeny autobusy. To samozřejmě způsobilo komplikace, a proto vlaky v tomto úseku nabírají zpoždění v řádu desítek minut (např.: Os 4836 +90 min., R668 Junák +90 min., Os4816 +70min, R862 vyjel z Brna hl.n. s již téměř půlhodinovým zpoždením). Zpoždění se samozřejmě ještě mohou zvýšit. Příčina propadu podlahy je zatím neznámá a bude prošetřena DIČR.

StručněPraha - Již od listopadu 2006 se na našich kolejích setkáme s dvanácti novými lůžkovými vozy Českých drah. Ty pro ČD vyrobí firma Siemens a jejich nákup vyjde na 26,5 mil. eur tedy asi 800 mil. Kč. Finančním partnerem této transakce bude společnost ING Lease. Každý vůz bude mít kapacitu 36 lůžek a maximální rychlost až 200km/h. ČD je chtělí nasadit především na destinace v jižní a západní Evropě (Itálie, Německo, ...). Hlavním záměrem je začlenit tyto vozy do sítě EuroNight a zvýšit tak svůj podíl na mezinárodní osobní dopravě. Podle slov generálního ředitele ČD Josefa Bazaly by se tak v budoucnu mohly objevit i na přímých spojích mezi Prahou a Bruselem.

Praha - Dle slov tiskového mluvčího Českých drah, a. s., Petra Štáhlavského vydala Dozorčí rada akciové společnosti předběžný návrh na vypsání výběrového řízení na dodávku dvanácti lůžkových vozů řady WLABmz. Výběrové řízení může být vypsáno již v březnu, přičemž výše zmíněné vozy by se na našich kolejích měly objevit během roku 2006. Nové vozy budou určeny pro rychlosti do 200km/h, plně klimatizovány a vybaveny uzavřeným systémem WC. Budou nabízet oddíly první i druhé třídy, ale i nadstandardně vybavená kupé s vlastním sociálním zařízením. Bude se tak jednat o první vozy ČD, které splní přísná kritéria pro provoz luxusních nočních spojů v EU. Po jejich převzetí se s nimi budeme moci setkat převážně na relacích do západní Evropy (zejména Německo, výhledově Švýcarsko a Itálie). Nákup těchto vozů bude financován leasingem, který bude splácen z provozu těchto vozů v zahraničí.

Na ilustračním snímku je vůz řady WLABmee - prozatím nejmodernější lůžkový vůz ČD.

Náchodsko - Mnoho obcí v Královéhradeckém kraji, která mají v Polsku svá partnerská města kritizují, že neexistuje jediná železniční trať pro osobní dopravu, která by tyto dva regiony spojila. Zástupci města Náchod, polské Kudowy Zdrój a euroregionu Glacensis proto přišli se studií znovuobnovení železniční trati, která do roku 1945 končila až na polské straně státní hranice. "Nová" trať by měla být dlouhá cca 6km a bylo by zde třeba vystavět - zvláště na českém území - několik umělých staveb včetně přemostení řeky Metuje a prostoru silničního hraničního přechodu Náchod - Běloves. Investory projektu by měli být státní vlastníci dopravní infrastruktury a Evropská unie. Předběžné náklady na výstavbu se odhadují na 500 mil. Kč. V nejbližších dnech bude studie předána odborné veřejnosti k posouzení. Zda projekt vznikne bude záležet především na dostatečném ekonomickém zajištění ze strany investorů.

« Novější zprávy | 1 2 3 4 5 ... 8 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:04
zapadá v 20:00