..: Články :..

zelam-zelpageČadca - Na Slovensku vstupuje v platnost 10.12.2006 nový jízdní řád slovenských železnic (ŽSR). Tady je přehled "novinek" z příhraničního regionu Kysuc. Změny se týkají i grafikonu pro nákladní dopravu. V hraniční stanici před Polskem, Skalitém, se zjednoduší odbavení nákladních vlaků PKP Cargo a ŽS Cargo. Polská strana už nebude vykonávat ani technické prohlídky, vše si zajistí jen slovenský vozmistr.
Největší změny však budou v osobní dopravě a to následující:

*Trať 127 Žilina – Čadca – Mosty u Jablunkova (ČD):
Na spojích do ČR a zpět dojde kromě posunu časových poloh jednotlivých vlaků i ke zrušení některých. Vlak Os 2804 (současný odjezd z Čadce v 8.33 h) a Os 2806 (současný odjezd z Čadce v 10.33 h) bude zrušen. V opačném směru bude zrušen Os 2801 (současný příjezd do Čadce v 9.13 h). Přibude nový vlak Os 2901 (příjezd do Čadce v 5.03 h) z Českého Tešína, který bude jezdit od pondělí do pátku. Na úseku trati Čadca – Žilina bude nynější vlak Zr 334 Skalnica (současný odjezd ze Žiliny v 15.00 h) do Krakova v novém JŘ odjíždět ze Žiliny o hodinu později - v 16.00 hod. Z tohoto důvodu bude vlak Os 7836 (odjezd ze Žiliny v 14.45 h) v pracovních dnech jezdit až do Skalitého-Serafínova a naopak vlak Os 3920 (odjezd ze Žiliny v 15.45 h) bude ukončen v Čadci.

*Trať 128 Čadca – Makov:
Na této trati nastanou jen malé změny . Vlak Os 4006 bude odjíždět z Čadce v 7.36 h. Vlak Os 4016 pojede z Čadce už v 16.56 h jako přípoj z vlaku Zr 334 ze Žiliny. Vlak Os 4025 bude odjíždět z Makova už ve 21 h.

*Trať 129 Čadca – Skalité – Zwardoň PKP:
Na této trati dojde k podstatným změnám, a to hlavně omezení, resp. zrušení některých spojů. Vlak Os 3902 (odjezd z Čadce v 5.33 h) zrušen. Nově pojede Os 4120 do Skalitého s přípojem do Zwardoně s odjezdem z Čadce v 6.33 h. Vlak Os 4122 (odjezd z Čadce v 7.33 h) pojede v úseku Skalité - Skalité-Serafínov denně do 31.3.2007, od 1.4.2007 jen v sobotu a ve svátky. Podobné vlakové spoje Os 4124 (odjezd z Čadce v 11.02 h) do Skalitého-Serafínova a Os 4125 (odjezd ze Skalitého-Serafínova v 11.50 h) do Čadce pojedou do 31.3.2007 denně a od 1.4.2007, v úseku Skalité - Skalité-Serafínov a zpět, pojedou jen v sobotu a ve svátky. Vlak Os 4128 (odjezd z Čadce v 19.32 h) pojede v sobotu jen do Skalitého a vlak Os 4129 (odjezd ze Skalitého-Serafínova ve 20.12 h) nepoveze cestující v sobotu v celé délce trasy. Místo současného vlaku Zr 334 pojede Os 7836 (odjezd z Čadce v 15.33 h) do Skalitého-Serafínova. Zpět v 17.22 h se ze Skalitého-Serafínova vrátí vlak Os 4127 do Čadce v 17.45 h.

Zdroj: MY noviny, Kysucké noviny (SK)

471 City ElefantOstrava/Opava - Na opavském nástupišti na nádraží v Ostravě-Svinově budou v pátek 8.12. představeny dvě nové elektrické soupravy 471 CityElefant a současně bude zahájen provoz nově elektrifikovaného úseku trati 316 z Ostravy-Svinova do Opavy. Slavnostní ceremoniál za účasti představitelů Moravskoslezského kraje a primátorů Opavy a Ostravy začne v 9:30 hodin. Zároveň při této příležitosti dojde ke křtu těchto jednotek na jména "Ostrava" a "Opava" (pravděpodobně 471 024 bude pokřtěna na Opavu).


Ostrava Svinov Tím, že na opavském nádraží stále probíhají nekončící stavební práce, nemohly být tyto vlaky představeny také opavské veřejnosti. Jeden z vlaků přijede do Opavy pouze na chvíli a hned pojede zpátky do Ostravy, kde začne jeho prezentace pro veřejnost v době od 10:20 do 13 hodin. Jedna ze souprav 471 vyjede na pravidelnou jízdu na na trati Ostrava - Opava 10.12., druhá asi o deset dní později.

zdroj: Mladá fronta DNES

zelpageBrno - Asi nejvýraznější pomocí pro příměstskou dopravu v integrovaném dopravním systému na jižní Moravě je zavedení nočních spojů do okolních obcí, což do teď výrazně chybělo.

zelpageBratislava - Slovenský dopravce ZSSK potvrdil, že v novém JŘ zachová spojení i na regionálních tratích, které původně chtěl zrušit. V tištěném jízdním řádu je dále uvedeno: "K 1.1.2007 připravují ZSSK rozsáhlejší změny v tarifní a produktové oblasti." A co společnost plánuje? Například zrušit rychlíkové příplatky a nahradit je poplatky za vzdálenost, a to nad 100 km. Určitě to bude pomoc pro cestující, kteří musí použít rychlík na kratší trasu. Nové zrychlené spoje budou mimo jiné i na trati Bratislava - Komárno. Úřad pro regulaci železniční dopravy však změny ještě zatím neschválil, pokud se tak stane, tak začnou platit od ledna nebo února příštího roku.

zdroj: ZSSK

od patriota J.Zytkactk graf orlova-ostravaOrlová - Orlovští radní chtějí během několika let zahájit provoz vlakotramvaje, která po tramvajových tratích i železničních kolejích doveze pasažéry za půl hodiny do centra Ostravy. Vyřešili by tak ojedinělou situaci města s 35 tisíci obyvateli, do kterého nemohou lidé dojet vlakem, přestože Orlová leží uprostřed kolejové sítě těžebního gigantu - OKD. Zhruba 3mld.korun na vybudování trati a nákup vozů chce město získat z dotací EU. Nejvýhodnější trasa vede z centa Orlové do staré části města, kde se napojuje na koleje OKD a po nich pokračuje přes Rychvald a ostravskou čtvrť Heřmanice až do centrálních částí Ostravy. Tam by se trať napojila na již fungující tramvajovou síť. Délka celé trasy by byla necelých 16 km, ale nově by se přitom musely vybudovat jen 3 kilometry kolejí.

Podle Českých drah, které údajně chtějí zapojit veškerý potenciál k využití kolejové dopravy a na vypracování této studie se také podílely, by mohly podobné vlakotramvaje díky husté a dnes málo využívané síti kolejí OKD v ostravsko-karvinské aglomeraci propojit v budoucnu i další města regionu, zejména Havířov, Bohumín a Karvinou. Podle orlovské radnice je technická realizace projektu otázkou dvou až tří let, mnohem složitější ale bude získat na projekt dostatek peněz. Mohlo by se to ale podařit díky mimořádně vysokým dotacím, které bude Česká republika čerpat z fondů EU v rozpočtovém období 2007 až 2013. Nyní bude záležet na radních a zastupitelích Moravskoslezského kraje, jestli projekt podpoří a zařadí jej mezi své priority. Kraj již ohlásil podporu vybudování nové tříkilometrové železniční tratě na letiště Mošnov a rovněž má zájem na zkvalitnění kolejové dopravy v okolí Nošovic na Frýdecko-Místecku, kde se zabydluje automobilka Hyundai.

zdroj: ČTK, Moravskoslezský den


http://okresy.mojenoviny.cz/ostrava/zpravy/doprava_vlakotramvaj_orlova_zh.html

zelpageKarviná - Dostat se přímým vlakovým spojem z Karviné do Prahy nebude od zavedení nového grafikonu ČD tak jednoduché jako dosud. Od 10.12. se totiž budou spoje kategorie IC Karviné vyhýbat. Oficiálním důvodem je zahájení stavby železničního koridoru Bohumín - Mosty u Jablunkova a díky tomu i přeložení vlaků EC/IC přes Horní Lideč. Z Karviné tak bude jezdit jediný přímý spoj (IC Ostravan), který vyjede krátce po půl šesté ráno a v Praze bude před desátou hodinou. Vedení karvinského magistrátu považuje vlakové spojení Karviné s hlavním městem za velmi špatné a chce situaci řešit na úrovni kraje a s vedením Českých drah.

zdroj: Moravskoslezský deník

Berlin Hbf, DBBerlín - Letos na konci května německá metropole po třinácti letech budování otevírala nové hypermoderní hlavní nádraží. Byla to velkolepá show, na niž se přišly podívat desetitisíce Berlíňanů. Po půlroce provozu nádraží za 600 miliónů € (17 miliard Kč), kde pod zemí stavějí také rychlíky z Prahy, však hrozí, že Německé dráhy (DB) budou muset jako stavitel část budovy zbourat. Architekt Meinhard von Gerkan totiž vyhrál soud, u nějž DB zažaloval, že do jeho projektu vnesly a realizovaly úpravy bez jeho souhlasu a poškodily tak jeho autorská práva. Dodatečné vybourání plochého betonového stropu spodního nástupiště a prodloužení skleněného tubusu nadzemky by si podle rozpočtu drah vyžádalo zhruba 40 miliónů eur (1,1 mld. Kč).

Podle rozhodnutí soudu stavitel nepřiměřeně zasahoval do výběru materiálů a ztvárnění interiéru stavby, čímž poškodil Gerkanovu estetickou koncepci. Šéf DB Hartmut Mehdorn však naopak architekta, který má za sebou desítky realizací po celém světě, viní z malichernosti. „Za tento egoistický tah zaplatíme všichni,“ varoval Mehdorn. „Budeme bojovat. Objednali jsme si nádraží, ne katedrálu,“ dodal. S největší pravděpodobností si tak cestující, kteří si dosud na luxusním hlavním nádraží pochvalovali hlavně dostatek služeb a čistotu, budou muset v nejbližší době zvyknout na dunění sbíječek, prach a dřevěné bednění.

zdroj: Právo

cdHavlíčkův Brod/Žďár nad Sázavou - Početné tlupy bezdomovců stále více obtěžují cestující v nádražní hale ve Žďáře nad Sázavou. "V červnu jsme na základě neustálých stížností cestujících zaměstnali v nádražní hale bezpečnostní agenturu. Podařilo se tak aspoň na měsíc zajistit pořádek," říká Lenka Horáková, vrchní přednostka uzlové železniční stanice Havlíčkův Brod. Jenže práce agentury už skončila a daleko početnější, drzejší a agresivnější bezdomovci jsou zpět. Okupují už nejen halu, ale nocují i v odstavených vlakových soupravách, znečisťují je a ničí. Bezdomovci neustále naloženi v alkoholu svým neurvalým a drzým chováním otravují jak drážní personál, tak i cestující čekající na vlakové a autobusové spoje. Ti jsou pobouřeni a stěžují si. Proto se železničáři opět rozhodli zaměstnat bezpečnostní agenturu, která bude prostory haly hlídat. Pro dráhu to bude znamenat samozřejmě vysoké výdaje. Přednostka doufala,že tento problém vyřeší i za pomocí žďárské radnice, ale ta to odmítá s tím, že problém na nádraží ČD je problémem a vizitkou Českých drah. Naopak radnice oponuje tím, že na nádraží až čtyřikrát denně posílá městskou policii,což jindy nebývalo zvykem. Naopak v Jihlavě i Havlíčkově Brodě jsou s osobami bez přístřeší jen minimální problémy.

zdroj: Vysočina

Aktualizace v 15 hod.:
Přítrž řádění bezdomovců na nádraží ve Žďáru nad Sázavou má nakonec učinit bezpečnostní agentura. Na ostrahu nádraží její pracovníci již nastoupili. Navíc se chystá i otevření čekárny pro cestující.

zdroj: Právo

rtePraha - Soukromí železniční dopravci si chtějí stěžovat vládě na České dráhy, které od nich hodlají vybírat poplatky za použití nádraží cestujícími. Poplatek od 170 do 470 korun za vůz a jedno zastavení považují za diskriminující a hlavně likvidační. Podle Českých drah se musí externí dopravci spolupodílet na nákladech na provoz nádraží, která hodlají používat.

4.12.2006 - 21:29 - Bleskovka - Vykolejení vlaku v USA a následná evakuace

Illinois - Agentura AP dnes informovala o tom, že v blízkosti amerického městečka Christopher ve státě Illinois vykolejil nákladní vlak a vytekla z něj neznámá chemikálie. Přes 70 domů bylo evakuováno a asi deset lidí bylo převezeno do místní nemocnice s mírnými příznaky otravy. Příčiny nehody zatím nejsou známy.

zdroj: iHNed

desna-zelpageŠumperk - Vlastník 23 km dlouhé železniční tratě Šumperk - Kouty nad Desnou, Svazek obcí údolí Desné, připravuje elektrifikaci této trati včetně odbočky do Sobotína. Investice si podle předsedy svazku obcí Ondřeje Koppa vyžádá přibližně pět set miliónů korun. "Již v roce 2005 jsme nechali zpracovat podrobnou studii a během příštího roku chceme zvládnout vyřízení veškeré administrativy," řekl Právu Kopp.
Samotná stavba by údajně měla začít ve druhé polovině roku 2008 nebo až v roce 2009. Její dokončení majitelé odhadují na rok 2010. "O elektrifikaci rozhodlo hlavně to, že provoz elektrických souprav je ekologičtější a tišší na rozdíl od nafty," vysvětlil Kopp. Kvůli husté síti zastávek bude pak i proces častého brzdění vlaku po elektrifikaci snadnější. Záměr Svazku navazuje na elektrifikaci trati ze Zábřehu do Šumperka, kterou chystají České dráhy už na příští rok. "Elektrifikace nám pomůže dopravit se bez přestupů až do Zábřehu na Moravě nebo do Olomouce. Tím se místním obyvatelům usnadní zdlouhavé cestování za kulturním životem nebo za studiem," podotkl Kopp s tím, že i turisté mířící do údolí Desné díky elektrifikaci budou pohodlněji cestovat.

zdroj: Právo

zelpageOpava - Na trati mezi Opavou a Hradcem nad Moravicí přehlédla čtyřatřicetiletá řidička se svým vozem zleva přijíždějící vlak. Nehoda, která se stala ve středu pár minut před 20 hod., opět potvrdila, že pokud na Opavsku dojde k železniční nehodě, pokaždé je to na této trati. Tři přejezdy jen pár stovek metrů od sebe nehody přitahují jako magnet. Ta středeční se stala na silnici mezi Opavou a Kylešovicemi. Řidička VW Golf přežila srážku s vlakem bez jediného šrámu. Bez újmy na zdraví se obešlo i jedenáct cestujících ve vlaku včetně strojvedoucího. Policie na místě vyloučila, že by řidička či strojvedoucí pili před jízdou alkohol. Škoda podle drážního inspektora přesáhne tři sta tisíc korun (údajně jen na vlaku je to 250 tisíc). Vlaky se na koleje vrátily až po odstranění následků nehody ve 22:15 hod. Ženě kvůli nehodě hrozí postih za trestný čin poškozování a ohrožování provozu obecně prospěšného zařízení.

zdroj: Opavský a Hlučínský deník

zelpageBratislava - V grafikonu osobní železniční dopravy na příští rok se podle ministra dopravy SR Lubomíra Vážného, nic měnit nebude. Dokonce nedojde ani ke zrušení žádného vlakového spoje. Také potvrdil,že se zvýší objem financí pro výkony ve veřejném zájmu o 400 mil.Sk na 5,4 mld.Sk, což je podle ministra strop, který se nesmí překročit. Ministr dále uvedl, že v roce 2007 budou hledat řešení kolem optimalizace a efektivnosti osobní vlakové dopravy. S optimalizací taky mimojiné souhlasí i ŽSSK. " Nadále budeme sledovat využití jednotlivých vlaků a ty,které budou nedostatečně vytížené,navrhneme zrušit nebo omezit,"uvedl mluvčí ŽSSK Miloš Čikovský.

zdroj: Aktuality.sk

zelpageOstrava - Jízdu moderní klimatizovanou příměstskou vlakovou soupravou CityElefant mohou cestující už nyní vyzkoušet na trati mezi Ostravou a Českým Těšínem. České dráhy ji tam v minulých dnech uvedly do zkušebního provozu před plánovaným oficiálním nasazením dvou těchto souprav na trať Opava - Ostrava od 8. prosince. Obě tyto jednotky budou pokřtěny jmény "Opava" a "Ostrava".

V novém JŘ se počítá s vlaky CityElefant na trati Opava - Ostrava - Český Těšín tak, aby se staly součástí konceptu rychlého spojení velkých měst Moravskoslezského kraje s Prahou za nejvýše tři hodiny a 50 minut. Některé spoje budou zajíždět až do Jablunkova.

Dvouposchoďové elektrické vlaky CityElefant jsou patrové nízkopodlažní soupravy, které mají nahradit příměstské vlaky vyráběné v šedesátých a sedmdesátých letech. Nástupní prostor je nízkopodlažní, se snadným vstupem pro lidi se zdravotním postižením, staré lidi, maminky s kočárky a vozíčkáře. Uvnitř jsou moderní pohodlné sedačky s textilním potahem. Vlak nabízí také místa pro cestující s jízdními koly. Vlaky CityElefant nabídnou také místa první třídy pro náročné cestující.

Název CityElefant vybralo vedení Českých drah v rámci vyhlášené soutěže. Výrobcem těchto souprav je ČKD Vagonka Ostrava.

zdroj: Moravskoslezský deník

zelpageOstrava - České dráhy nabídnou také cestujícím z Ostravska od 10. prosince několik nových spojů, a to zejména s Brnem a mimo jiné i nový vlak IC Moravia do Bratislavy. Další novinkou díky nedávno dokončené modernizaci a elektrizaci tratě 316, bude zavedení přímých regionálních vlaků z Opavy do Českého Těšína bez nutnosti přestupu v Ostravě-Svinově. Dopravu do slezské metropole Opavy navíc ČD posílí dalšími dvěma spěšnými vlaky.
Nové spoje do Brna nasadily ČD podle vlastních statistik, ze kterých vyplývá velká poptávka po lepším spojení mezi severem a jihem Moravy. Současný dvouhodinový interval rychlíků bude doplněn dalšími pěti páry vlaků, takže ve špičce bude mezi Ostravou a Brnem hodinový takt. ČD rovněž nabídnou slíbené zrychlení Pendolina spojující Ostravu s Olomoucí a Prahou. Také konkurenční společnost Railtrans se svým produktem RT Express vhodně "zahustí" dopravu mezi Ostravou,Olomoucí a Prahou. Na druhou stranu z Ostravy zmizí některé páry EC a IC jedoucí na Slovensko, které budou odkloněny přes Horní Lideč. Budou nahrazeny dvěma páry rychlíků od Žiliny končící v Ostravě-Svinově. Ostravsko však čekají i mezinárodní změny. Konečně skončí "železná opona" na peáži přes polské Glucholazy a díky tomu tam budou oficiálně zastavovat i rychlíky do Jeseníku. S opětovným otevřením hraničních přechodů mezi Jindřichovem ve Slezsku,Glucholazy a Mikulovicemi budou cestující pasově odbaveni přímo na nástupišti ve stanici Glucholazy. Také začnou jezdit osobní vlaky z Ostravy hl.n. přes Chalupki do Raciborze a Katowic.
Celkově začne podle nového JŘ v celé republice jezdit o 5,5 procenta vlaků víc, a to především dálkových spojů na objednávku ministerstva dopravy. Naopak musejí cestující počítat například s komplikacemi při cestě regionálními spoji z jednoho kraje do druhého. Cestující také čeká nepříjemnost v podobě zdražení zákaznických a zpátečních jízdenek.
Nové dálkové vlakové spoje v Ostravě:
EC Comenius na trati Praha - Ostrava - Krakov, IC Moravia na trati Bohumín - Ostrava -Břeclav - Bratislava, IC Manažer na trati Ostrava -Olomouc - Zábřeh - Pardubice - Praha s raním odjezdem do Prahy a večerním příjezdem do Ostravy. Tento vlak nabídne rychlé spojení z Bohumína, odjezd 3.48 hodin, do Prahy Holešovic a večerní zpět z Prahy Holešovic v 19.26 hodin. Mezi Ostravou-Svinovem a Prahou bude zastavovat tento vlak podobně jako vlaky kategorie SC Pendolino. Ráno i večer u nich bude zabezpečen přípoj z a do Karviné.

zdroj: ČTK,Moravskoslezský deník

Jen pro zajímavost, reportáž o nejmodernějším nádraží v ČR vyšla na Technetu.

« Novější zprávy | 1 2 3 4 5 ... 7 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:52
zapadá v 20:09