..: All news and reports - Slovensko (celé) :..

SNCB 1203, Bad Schandau, foto: Jiří KlementBrusel/Brno — Chronický nedostatek hnacích vozidel pro alternativní dopravce v Česku a na Slovensku možná bude brzy prolomen. Mohla by se o to zasloužit série dvanácti belgických lokomotiv řady 12 SNCB, která údajně v uplynulých dnech našla nového majitele právě v tuzemsku. Dřívější spekulace o zájmu Regiojetu včera nepřímo potvrdil nizozemský časopis Op de Rails, který mluví i o možných přestavbách příbuzné řady 11.8.

ZSSK Bdmpeer 203 (exteriér), CRD 2014, foto: Josef Petrák Ostrava — Slovenský výrobce kolejových vozidel ŽOS Vrútky představil na veletrhu Czech Raildays 2014 nový model vozu pro dálkové vlaky Železničnej spoločnosti Slovensko. Řada Bdmpeer staví na konceptu velkoprostorových vozů druhé třídy Bmpeer, nasazovaných na rychlících a vlacích InterCity/EuroCity z domovských stanic Bratislava, Košice a Žilina. Oproti padesátce předchozích vagonů obdobné řady je zde ale hlavním rozdílem dvojice zařízení pro ukotvení tří jízdních kol v obou krajních částech hlavního salonu. Zároveň je interiér nově rozdělen na čtvrtiny pomocí dvou skleněných přepážek s posuvnými dveřmi. Série deseti kusů nové řady byla pořízena díky uplatnění opce z roku 2010. Vagon celkem pojme 76 sedících cestujících a šest kol. Maximální cestovní rychlost činí 160 km/h.

350.003 na IC 405 pri Štrbe, 16.8.2009, foto: Bea ŽeltvayováBratislava — Druhá zmena cestovného poriadku prinesie od 15. júna aj zmeny týkajúce sa komerčných vlakov Železničnej spoločnosti Slovensko. Doterajší posilový Ex 1502 Chopok bude nahradený dotovaným rýchlikom, naopak pribudne piatkový a nedeľný vlak kategórie InterCity na trase Bratislava - Prešov - Humenné. Zároveň sa chystá zmena obmedzení jazdy niektorých IC vlakov počas víkendov a zavedenie nových komerčných názvov. Zároveň ale ZSSK plánuje ukončenie prevádzky nadväzujúcich autobusových spojov medzi Trnavou a Nitrou.

Barónka pod Lomnickým Štítom, apríl 2009, foto: Bea ŽeltvayováBratislava  — Podobne ako po minulé roky, aj toto leto ponúkne slovenský národný železničný dopravca zvýhodnené sieťové lístky pre držiteľov jeho vernostných kariet a študentských preukazov. Univerzálny lístok Slovak platí vždy 31 dní, najviac však do 31. augusta 2014 (lístok zakúpený po 1. auguste bude mať skrátenú platnosť) na neobmedzené cestovanie vlakmi Železničnej spoločnosti Slovensko, pričom použitie vlakov EuroCity je bez príplatku. Do vlakov InterCity si však bude nutné zakúpiť rezerváciu, pričom dopravca zatiaľ nezverejnil detaily týkajúce sa jej ceny.

16.5.2014 - 17:34 - Staré vozy řady Bdt pro ZSSK zmodernizuje ŽOS Trnava

Výstražná samolepka, upozornění na vypadnutí, Bdtee ZSSK, foto: Georgo Bratislava — Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) před nedávnem vyhlásila veřejnou soutěž na modernizaci až 30 vozů řady Bdt. Ze dvou nabídek pak vyhrála ta, kterou podala společnost ŽOS Trnava. Ta zvítězila s nabídkou, že všech 30 vozů zmodernizuje za částku 23.106.840 eur (633,6 milionů korun), což byla mírně menší částka, než původně předpokládaných 23,9 milionů eur. Smlouva počítá s modernizací nejdříve pouze jednoho vozu a následnou opcí na 29 dalších. Vozy budou po rekonstrukci podobné řadě Bdgteer ZSSK — velkoprostorové, klimatizované, s prostorem pro jízdní kola a oddílem pro vlakvedoucího. Modernizace má být spolufinancovaná z kohezního fondu EU.

Zdroj: TED Europa

R 420 Excelsior na trati Žilina - Košice, foto: JohníkPraha — Ačkoliv příchod nového jízdního řádu je ještě daleko a nastane až za více jak půl roku, již nyní se objevují některé zprávy o plánované redukci nočních vlaků spojujících Čechy, Moravu a Slovensko. Úmysly Ministerstva dopravy a Českých drah nepřímo potvrdil i mluvčí ČD Petr Šťáhlavský: „Skutečně dojde k úpravě rozsahu noční dopravy mezi ČR a SK. Místo tří tras současných vlaků budou realizovány dvě, čímž reagujeme na vývoj poptávky jak v ubytovacích vozech, tak ve vozech k sezení,“ uvedl Šťáhlavský. Na železničních diskuzních fórech se v souvislosti se zrušením mluví zejména o dnešním vlaku R 440/441 Excelsior.

861.001-6, Štrba zastávka - Štrba, foto: Matej Jurík Bratislava — Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) pokračuje v pozvolné obnově svého vozového parku, a tak se cestující v regionálních vlacích mohou těšit na nové motorové jednotky. Ty by měly být nasazeny mezi Humenným a Prešovem, Nitrou a Leopoldovem či Košicemi a Kechnecom, pokud zde dojde k obnovení regionální osobní dopravy. ZSSK uspořádala elektronickou aukci, ve které se sešli dva účastníci – Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz a domácí ŽOS Vrútky. Přesto, že vyhlašovatel původně kalkuloval s cenou až 90 miliónů eur za 20 jednotek, výsledek aukce pro něj byl potěšující. Jedna jednotka z vrútecké žosky vyjde na necelých 3,9 miliónu eur, celá zakázka pak na 77,9 mil. €. Nové jednotky by se od stávající řady 861 měly odlišovat jen v detailech, cestující se s nimi poprvé svezou na přelomu let 2014-2015. Nákup bude kofinancován z prostředků Evropské unie. Nutno podotknout, že slovenská média si ve svých zprávách zpravidla neodpustila poznámku o tom, že společnost ŽOS Vrútky patří bývalému předsedovi SNS Víťazoslavu Moricovi.

971.001 ZSSK, Žilina, 27. 5. 2010, foto: Josef Petrák Bratislava — Slovenské Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja v páteční tiskové zprávě oznámilo posílení vlakové dopravy na území celého Slovenska. Podle ministra Jána Počiatka dojde v prosinci 2013 k navýšení ročního objemu objednávaných vlakových kilometrů o 480 tisíc; jedná se o první rozšíření ministerské objednávky po dlouhé době. Další dobrou zprávou je schválení finančního příspěvku ve výši 170 milionů eur na 29 nových klimatizovaných souprav, a to z Operačného programu Doprava.

Štrba, R 612 Váh, foto: Johník Bratislava — Internetový predaj cestovných lístkov je čoraz populárnejší. Vyplýva to zo zverejnených štatistík Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK), ktorá zaznamenala v roku 2012 prudký nárast počtu dokladov zakúpených cez internet. Službu využilo v predchádzajúcom roku viac ako 324 tisíc cestujúcich, čo je oproti roku 2011 nárast o viac ako 150 tisíc transakcií. Cestujúci si navyše už rok môžu zakúpiť cestovný doklad aj cez mobilný telefón, pričom približne osemtisíc už ich túto službu využilo. Štátny dopravca však tento stav nepovažuje za konečný a pripravuje v najbližšom období zmeny, ktorými chce elektronický predaj ďalej zatraktívniť.

13.7.2012 - 17:26 - Metrans rozšiřuje svůj lokomotivní park o další tři lokomotivy

METRANS 761.001 a 002, Dunajská Streda, 12. 5. 2011, foto: Jan Vagala Praha — Operátor kombinované dopravy Metrans rozšiřuje svůj lokomotivní park třetí akvizicí u výrobce Siemens Mobility. Zakázka zní na tři dieselelektrické lokomotivy Siemens ER20 Cargo, v Česku označené řadou 761. Začátkem roku 2013 tak bude tento dopravce disponovat již sedmi lokomotivami této řady, jež jsou využívány především na území Slovenska, Maďarska a Slovinska na vlacích Dunajská Streda - Košice - Velká Ida a Dunajská Streda - Budapešť - Hodoš. Společnost Metrans pořídila v roce 2010 tři dieselelektrické lokomotivy řady 761, které byly dodány v první polovině roku 2011. V roce 2012 byla uzavřena smlouva o dodání další lokomotivy, která má být dodána v nejbližších týdnech a konečně v červnu 2012 byla uzavřena smlouva na dodání dalších třech lokomotiv řady 761 s datem dodání v průběhu léta 2013. Společnost Metrans zajišťuje pravidelnou údržbu těchto lokomotiv v kolínských dílnách Metrans Dyko Rail Repair Shop vlastními pracovníky za podpory specialistů a logistického zázemí společnosti Siemens. Zde se provádí také údržba elektrických vícesystémových lokomotiv Bombardier F140MS Traxx nasazovaných mj. na vlaky Praha - Rotterdam.

Zdroj: Siemens

12.3.2012 - 22:00 - Metrans zakoupí další lokomotivu ER20 EuroRunner

METRANS 761.001 a 002, Dunajská Streda, 12. 5. 2011, foto: Jan Vagala Praha — Společnost Metrans, která je největším operátorem kombinované dopravy ve střední a východní Evropě, zakoupí pro svého dopravce Metrans Rail další dieselovou lokomotivu ER20 EuroRunner z produkce Siemens Mobility. Ta se tak stane již čtvrtým exemplářem této řady, kterou dopravce využívá k vozbě vlaků na linkách Dunajská Streda – Velká Ida a Dunajská Streda – Budapešť – Hodoš. Dodána má být do konce září tohoto roku. „Přímé vozby nákladních vlaků jsou rychlé, operativní a hospodárné. Zásadně přispívají k tomu, aby se silnice a dálnice odlehčily od těžké dálkové nákladní dopravy, která má negativní dopad na životní prostředí. Lokomotivy Siemens jsme zvolili také proto, že přinášejí v provozu úspory paliva a mají nízké provozní náklady,“ řekl generální ředitel společnosti Metrans Jiří Samek. Lokomotivy jsou vybaveny vlakovými zabezpečovači Mirel a Indusi, aby nebylo nutné přepřahat na hranicích. Pro potřeby dálkové přepravy disponují též přídavnou naftovou nádrží pro minimalizaci zbrojení během jízd. Od poloviny března bude společnost pro opravy lokomotiv využívat také vlastních dílen Metrans Dyko Rail Repair Shop v Kolíně.

Zdroj: Metrans

VT643.09 RegioJet, Dunajská Streda, 31. 1. 2012, foto: Juraj Kováč Bratislava/Dunajská Streda — Železniční dopravce RegioJet v úterý 31. ledna 2012 představil novinářům a pozvaným hostům jak motorové jednotky Bombardier Talent, tak tarifní nabídku, které nabídne cestujícím od 4. března v osobních vlacích mezi Bratislavou, Dunajskou Stredou a Komárnem. Provoz na této lince zajistí na základě devítileté smlouvy o závazku veřejné služby, kterou uzavřeli začátkem roku 2011. Novinkou bude taktový jízdní řád se základním intervalem 1 hodina mezi Bratislavou a Dunajskou Stredou, resp. 2 hodiny mezi Bratislavou a Komárnem. Ve špičkových časech budou navíc vedeny posilové zrychlené spoje mezi Bratislavou-Novým Mestom a Dunajskou Stredou.

7.1.2012 - 15:00 - ZSSK připravují soutěže na další nová regionální vozidla

071 ZSSK, podvozek, foto: Josef PetrákBratislava — Železničná spoločnosť Slovensko těsně před koncem roku vyvěsila v evropském věstníku veřejných zakázek dvě předběžná oznámení o připravovaných soutěžích na nová vozidla pro regionální dopravu. Obě zakázky mají být spolufinancovány z fondů Evropské unie, konkrétně z Operačního programu Doprava 2007-2013. První poptávka by se měla týkat celkem 25 motorových jednotek pro meziregionální dopravu a druhá 10 patrových elektrických jednotek pro dopravu příměstskou. Kapacita, ani vybavení souprav doposud nebylo nijak specifikováno. Přesto lze předpokládat, že minimálně požadované vybavení souprav se nebude lišit od nyní dodávaných vozidel. V současnosti již Železničná spoločnosť Slovensko odebírá obdobný typ vozidel z předchozích soutěží. Slovenská společnost ŽOS Vrútky dodává 12 třívozových motorových jednotek řady 861 a česká Škoda vagonka 10 třívozových patrových jednotek řady 671.

Zdroj: TED 1, 2

Jízdní řád 2012 přichází., foto: ŽelPage Beroun — 12.12.2011 0.00 — Vážení čtenáři, vážení kolegové, zazvonil zvonec a on–linu je konec. Během čtyřicet hodin dlouhého nepřetržitého zpravodajství nedošlo na síti SŽDC k žádným vážnějším komplikacím, přechod do nového jízdního řádu se až na drobnosti zdařil. Ze Žiliny vyjel historicky první mezistátní vlak InterCity mezi ČR a Slovenskem čistě v režii soukromého dopravce RegioJet. Všem, kteří se dočetli až sem na konec, děkuji za trpělivost a doufám, že jste byli s prací redakce spokojeni. Za spolupráci děkujeme diskuznímu portálu K-report.net a jeho přispěvatelům, provozovateli jedinečného projektu TV Choceň Ing. Jiřímu Bělohlávkovi, domácímu pivovaru Berounský medvěd za profesionální přístup, skvělé jídlo a WiFi připojení zdarma a v neposlední řadě především vám, vážení čtenáři. Děkujeme za všechny zaslané fotografie, videa a jiné materiály, které jsme v maximální možné míře využili. Těm, na které se nedostalo, se omlouváme. Všem cestujícím přejeme do nového GVD mnoho štěstí, spokojenosti a kilometrů bez nehod a zpoždění!

Jízdní řád 2012 přichází., foto: ŽelPage Beroun — Tradiční „šotosilvestr“ je tady. Obdobně jako v minulých letech se můžete i letos těšit na velkou porci textu ke čtení, doplněného o aktuální postřehy z provozu a fotografie vlaků, které v novém grafikonu končí, nebo naopak začínají. Nový jízdní řád vstoupí v platnost zítra, v neděli 11. prosince. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) nově počítá jen s jedinou změnou v průběhu roku, která je plánována na neděli 10. června 2012. Přiložit ruce k dílu můžete i vy, vážení čtenáři, a to například prostřednictvím e-mailové adresy jr2012@zelpage.cz nebo našich stránek na sociálních sítích Twitter a Facebook. Jakékoliv připomínky, náměty, fotografie, videa či jiné materiály, jimiž bychom mohli vysílání obohatit, rádi uvítáme. Za spolupráci děkujeme diskuznímu portálu K-report a provozovateli jedinečného projektu Choceň.TV. Z technických důvodů pokračuje on–line zpravodajství ve druhé části.

« Newer messages | 1 2 3 4 5 ... 18 | Older messages »    
ŽelPage - Czech railway webzine
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Public use not allowed without explicit permission of author.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2016 Spolek ŽelPage
:. Sign inopen/close
 
 
  
 
Forgot your password?   
Register   
:. eShop offeropen/close
:. Current train position - Czech Rep.open/close
Current train position - Czech Rep.
 
:. Searchopen/close

 
   
 
 
   
 
» Add a new link
:. Weather for Photographersopen/close
Photographing conditions
in the Czech Republic

Sun
rises at 06:16
sets at 19:47

meteo meteo
:. New on VLAKY.NET
Poslední příspěvek Parní Hradec byl zase parný
Letošní tradiční královéhradecké 'Mezinárodní nábřeží paromilů' se vyznačovalo vyšší teplotou a nižší účastí vystavovatelů i návštěvníků, než by z pohledu zdravotního a organizátorského bylo zdrávo. Oba ...

Poslední příspěvek Krušnohorská lokálka Olbernhau – Neuhausen opět na chvíli ožila
Do městečka Neuhausen na saské straně Krušných hor sice stále vedou koleje, ale od roku 2001 už sem žádné pravidelné vlaky nezajíždějí. Zvláštní vlaky sem zavítají jen párkrát za rok, například u příležitosti ...

Poslední příspěvek S tátou a „Jízdenkou na léto“ do Osoblahy
Už nějakou dobu jsem měla od rodičů slíbený výlet do Osoblahy. Táta by jel, ale mámě se tam moc nechtělo. Vyšlo to až letos a tímto výletem jsem společně s tátou odstartovala výlety s 'Jízdenkou na léto' ...