..: Aktuality a články - Německo Sasko /Sachsen :..

Ilustrační obrázekHarrachov - Protože obnovení pravidelné dopravy mezi Harrachovem a Szklarskou Porębou ještě loni nedostávalo ani mlhavé obrysy, potěšila nás na jaře zpráva o zvláštním vlaku, který měl tuto trať posledního června projet. Později byla trasa vlaku zkrácena ke státní hranici a v osudný den vlak dojel pouze k výkolejce za zastávkou Harrachov. Ani z plánované jízdy do Polska na podzim nic nebylo, a tak jsme si trať nakonec projeli ve vlastní režii, i když ne tak doslova. Přibalili jsme si totiž běžky.

9.7.2007 - 21:00 - Zítra stávka strojvůdců na DB

Ilustrační obrázekBerlín - V úterý, 10.7.2007, se uskuteční stávka německých strojvůdců, kteří jsou zastupováni odborovou organizací GDL. Stávka potrvá od 8:00 do 11:00 hod. Je nutné počítat se zpožděními i mezistátních spojů z a do Německa.

O průběhu vyjednávání ŽelPage informovala:

6.7.2007
5.7.2007
3.7.2007

zdroj: 3sat, s přispěním Miroslava Zikmunda

Desiro Erzgebirgsbahn, DBPraha - V rámci tarifních změn spojených se 2. změnou jízdního řádu došlo k výraznému posunu také v oblasti přepravy do zahraničí. Pro cestování jak v německém, tak i v rakouském příhraničí mají cestující nyní k dispozici dvě nové cenově zajímavé možnosti.

15.6.2007 - 15:00 - Německý Franken-Sachsen-Express je úspěšný

Mapa trasy Franken-Sachsen-Express, zdroj: DBDrážďany - Od 10.12.2006 jezdí na trase mezi Norimberkem a Drážďany ve dvouhodinovém taktu až 8 párů vlaků pod značkou Franken-Sachsen-Express. Jízdní doba 4:20 hod. byla zatím dodržena z 93% a během prvních 6 měsíců cestovalo tímto expresem 214.000 osob. Od 9.12.2007 se plánuje zavedení hodinového taktu na trase Norimberk - Drážďany a navíc budou zlepšeny přestupní vazby ve stanici Hof. Na vlacích jsou řazeny jednotky VT 612. DB také uvažují o poskytování lepších služeb na palubě vlaku, například v oblasti cateringu.

zdroj: Tisková zpráva DB

25.5.2007 - 21:00 - Nádraží Bad Schandau bude rekonstruováno a přestaveno

Ilustrační obrázekBad Schandau – Za tři dny, tedy 28.5.2007, začne přestavba nádraží v Bad Schandau, která potrvá až do léta 2008. Nádraží je známé snad každému cestujícímu, který cestoval do Německa. Plánuje se kompletní výměna kolejí a rekonstrukce nástupišť. Nástupiště 3/4, která dříve sloužila k celní a pasové kontrole budou odstraněna, naopak vystaveno bude zbrusu nové. Rekonstrukce se dotkne také podchodu pro cestující, který bude nově vybaven i výtahem. Nástupiště budou ze současných 30 cm navýšeny na 55 cm. Letní hala bude odstraněna, čímž bude památkově chráněná nádražní budova opět plně viditelná.

zdroj: Bahnnews

Ilustrační obrázek Berlín - Nárůst přepravených zákazníků v Sasku, Berlíně i Braniborsku. Dobré známky dostaly DB i v hodnocení kvality. Chystají se nové akční nabídky.

Desiro, Erzgebirgsbahn, DB Drážďany - Spolková země Sasko investuje v roce 2007 do rozvoje regionální dopravy 218 miliónů € (6,1 miliardy Kč). Peníze půjdou do regionální železniční a autobusové dopravy. Od těchto investic si zemská vláda slibuje vyšší atraktivitu veřejné dopravy, rychlejší spojení a moderní vozový park.

Ilustrační obrázekDěčín - V roce 2006 opět vzrostl počet přepravených cestujících mezi Saskem a severními Čechami (Ústecký a Liberecký kraj). Nabídky spojů Elbe-Labe-Sprinter využilo 57.000 cestujících (o 19.500 více než v roce 2005) a vlakem WanderExpressBohemica cestovalo 3.634 osob.

City-Tunnel LeipzigLipsko - Čtyři kilometry dlouhý podzemní železniční tunel v budoucnu spojí Hlavní a Bavorské nádraží v saském Lipsku. Po rozsáhlých přípravných pracích bude v pondělí, 15.1.2007, zahájena ražba tunelu v rámci projektu „City-Tunnel Leipzig".

Moldava v Krušných horách, foto autoraMoldava - Přes deklarace větší podpoře železničích spojů do turistických oblastí, Ústecký kraj plánuje vlaky do Moldavy v budoucnu plně nahradit autobusy. Tunely a mosty na trati číslo 135 jsou ve velmi špatném stavu a na jejich opravu v současnosi nejsou peníze.

Pokladny v Praze hl.n., ŽelPage Děčín - Za výhodnými předvánočními nákupy do Spolkové republiky Německo umožňují levně cestovat také České dráhy. Například z Liberce nebo Děčína do Drážďan může na víkendovou jízdenku SONE+ cestovat za celkovou cenu 160 Kč až 5 osob. V nabídce jsou ale i další výhodné ceny.

SONE+

Multifunkční víkendová síťová jízdenka SONE+, kterou o sobotách a nedělích mohou cestující použít k cestování vlaky ČD, umožní za dostupnou cenu navštívit i příhraniční oblasti Německa. Podmínky pro využití jsou takřka shodné jako na síti ČD, s tím, že jízdenka SONE+ musí být vydána elektronicky (nelze použít jízdenku ručně psanou). SONE+ platí v rozsáhlých oblastech Saska a Bavorska - například při cestách do Budyšína, Drážďan či do Řezna. Ve vnitrostátní přepravě ČD lze jízdenku SONE+ za 360 Kč navíc použít ve spojení s platnou místenkou i ve vlacích EC, IC a SC (nejdále tedy do pohraniční přechodové stanice, např. Děčín hl.n.). Jízdenka platí rovněž v rámci dopravního svazu ZVON a v autobusové lince Teplice v Čechách – Drážďany (dopravce VVO, resp. RVD Dresden). Jízdenku SONE+ pro Os vlaky za 160 Kč lze navíc využít i v rychlících R 450–455 v úseku Domažlice – Furth im Wald Gr. V těchto vlacích platí i v Německu.

EURegio Německo

Pro každého, kdo chce výhodně cestovat do Německa nejen o víkendu, je určena jízdenka EURegio. S jízdenkou EURegio lze cestovat ve druhé třídě ve všech kategoriích vlaků kromě vlaků EuroCity, R 378/379 Kopernikus a EN 352/353. Jízdenka se prodává vždy jako zpáteční a platí jeden den. EURegio je možno využít kterýkoli den v týdnu na tratích Ústí nad Labem - Děčín - Pirna - Dresden - Meissen a Tanvald - Liberec - Zittau - Dresden/Bautzen.

München/Nürnberg Spezial

Jízdenky München Spezial a Nürnberg Spezial jsou určeny pro každého, kdo se rozhodne cestovat do Mnichova nebo Norimberka z Prahy nebo Plzně. Cena zpáteční jízdenky v úseku Praha - Mnichov je 52€ (z Plzně o 5€ levnější) a z Prahy do Norimberka stojí 42€ (z Plzně o 5€ levnější). Jízdenky se vydávají pouze jako zpáteční a výhradně pro 2. vozovou třídu. Děti v doprovodu vlastních rodičů nebo prarodičů cestují po tratích DB bezplatně. Doba platnosti jízdenky je 1 měsíc od prvního dne platnosti.

EGRONET

Ilustrační foto Jízdenka EGRONET je určena jak jednotlivcům, tak rodinám. Jízdenka platí na vybraných železničních tratích a ve vybraných autobusových spojích v České republice (kromě vlaků EC, IC) a Německu (v osobních a spěšných vlacích VBG, RB, RE) v příhraničních oblastech a opravňuje cestujícího k neomezenému počtu jízd na linkách stanovených zúčastněnými dopravci. Doba platnosti jízdenky EGRONET je 1 den od pondělí do pátku, nejdříve však od 07:30 do 03:00 hod. následujícího dne, resp. 1 den v sobotu a neděli bez omezení. Jednodenní jízdenka stojí 100 Kč pro jednotlivé cestující všech kategorií (děti do 6 let jsou přepravovány bezplatně) a nově je při zakoupení dvou jednodenních jízdenek pro jednotlivce možné cestovat ve skupině maximálně 2 dospělý a maximálně 4 děti od 6 do 15 let (jedno dítě se počítá jako jedna dospělá osoba), děti do 6 let cestují vždy bezplatně. Jízdenku je možné zakoupit u pokladen v železničních stanicích Aš, Aš město, Cheb, Chodov, Mariánské Lázně, Františkovy Lázně, Sokolov, Karlovy Vary, Karlovy Vary dolní nádraží a lze ji zakoupit až v dvouměsíčním předprodeji. Každý cestující, který cestuje na jízdenku EGRONET, si může bezplatně přepravit jízdní kolo v rámci přepravy spoluzavazadel. Na jednu jízdenku EGRONET může být přepraveno nejvýše 1 kolo.

LIBNET+

Jízdenka je výsledkem spolupráce 3 zemí na projektu Euroregion Nisa a je na celý rok 2007 vyhlášena jako akviziční sleva ČD. Na jízdenku lze cestovat v Os a Sp, ve vlacích Railtrans, ve vybraných autobusových spojích a tramvajových linkách. Jízdenka pro 1 osobu starší 15 let a 1 dítě do 15 let stojí 130 Kč, pro skupinu max. 5 osob starších 15 let 260 Kč a za kolo zaplatí cestující 90 korun.

zdroj: Tisková zpráva ČD

180 DB na vlaku OsDresden - Praha - Od 10.12.2006 jezdí do Drážďan, jakožto proudloužení dřívějšího nočního vlaku Devín, nový rychlík číslo 376/377 nesoucí název Galileo Galilei. Na tomto rameni nabízí cestování jak ve 2. vozové třídě, tak i v lůžkových a lehátkovém voze. Navíc vzhledem k posunu vlaků EC mezi Českou republikou a Německem o hodinu dopředu, kdy poslední přímý vlak z Berlina Hbf do ČR jede již v 16:46, je možno využít následného IC 2071 do Dresden Hbf a zde přestoupit právě na R 377. Toto se také odehrává ve dvouhodinovém taktu dálkových vlaků, které jinak nově přepřahají ve stanici Dresden Hbf.

Řada 180 DB a moderní vozy

Všechny vozy v řazení vlaku jsou na této relaci novinkou, a začít můžeme už od lokomotivy. V současnosti řada 180 DB na žádném vlaku v dálkové osobní dopravě do ČR pravidelně nejezdila, nyní se tedy objevuje na tomto páru vlaků. Za lokomotivou jsou řazeny dva osobní vozy ZSSK řady Beer, zbytek vlaku je již určen k cestování v horizontální poloze. Konkrétně jde o vozy MÁV, jeden řady Bcmz, druhý WLABmz, které oba pokračují z Bratislavy do Budapešti Keleti. Dále jde o vůz ČD řady WLABmee, který v Břeclavi přechází na Chopin do Vídně, a nakonec o vůz ZSSK řady WLABmee, ten opouští soupravu již v Praze hl.n. a přechází na Excelsior do Košic. V opačném směru je řazení analogické.

Kde udělali soudruzi z NDR chybu?

Výše zmíněný přestup od Berlína není tak komfortní, jak by si někdo u této mezinárodní relace představoval. Vzhledem k malému počtu průjezdných kolejí na drážďanském hlavním nádraží (tedy směr ČR) zřejmě není snadné zorganizovat přestup na jednom nástupišti. Realizované řešení je však výrazně horší, než kdyby končící IC přijel na některou kusou kolej v dolním "patře" nádraží a R by stál nahoře, např. na koleji 3, na kterou místo toho přijíždí ono IC. Staniční rozhlas v souladu s vlakovým hlášením (kde se ve dvou jazycích dozvíme, že D-Zug jede do Bratislavy přes Vídeň nebo Budapešť!?) informuje, že máme jít na kolej 4 - tu však není tak snadné nalézt. Důvtipnější a němčiny znalejší cestující přijdou na to, že jde u kusou kolej za staniční budovou, tedy až za mostem přes přednádražní komunikaci. Nemusí se tedy po schodech, ovšem od zadní části IC k přední části R to pár set metrů chůze je. Po túře směr koncová světla vlaku ve tmě se dostaneme k úzkému nástupišti naprosto nedůstojnému pro mezinárodní vlak jedoucí do 4 evropských zemí. Po přejití dřevěné rampy nás čekají rozpraskané a různě nakloněné dlaždice se štěrkem, do vozů Beer už se nastupuje z trávy se štěrkem, i když díky prakticky nulovému osvětlení to téměř není vidět. Na "pragotronu" je napsáno Praha, na všech vozech kromě vozu ČD jsou v oknech papíry o směru jízdy ještě z ranního Galilea, vlakovým rozhlasem nikdo nic neřekne.

Kdo tím jezdí?

Dresden Hbf Z Drážďan by všechny cestující ve vozech Beer spočítal na prstech i středně zručný dělník na pile, oproti personálu s policií jsou v oslabení. Ani v ubytovacích vozech žádný velký ruch znát není, i když přeci jen všechny prázdné nejsou. Další cestující pak přistupují až v ČR, zejména v Ústí nad Labem a Lovosicích, potom už snad přesáhne obsazenost vlaku jednoho člověka na kupé... Tak jaký je tedy význam tohoto spoje? Jako spojení z "vnitrostátního" Německa do ČR zřejmě nevelký, když od uvedeného IC přestupuje pár cestujících (doslova pár). I z Drážďan je vlak slabě využit, není to tím, že na rychlík v podstatě neexistuje výhodné přeshraniční jízdné? A pokud je smysl tohoto spoje coby řadový vnitrostátní rychlík, proč zrovna v Kralupech nestaví? Jinak je zřejmě třeba hodnotit lehátkový a lůžkové vozy, které, ač ne příliš využité, by při ukončení jízdy v Praze stejně zahálely, a nabízejí takto zajímavé možnosti cestování z Německa, které dosud v podstatě chyběly. Vaše názory na tento vlak uvítám v komentářích.

Praha hl. n., 15.12.2006, ŽelPage Z Prahy pokračuje Galileo Galilei jako klasický noční spoj, obohacený o polovinu rychlíku od Chebu, přičemž druhá s ubytovacími vozy ZSSK tvoří část Excelsiora, jako tomu ostatně bylo dosud. V opačném směru je to obdobné, viz také řazení na ŽelPage. To už je ale jiná kapitola.
Tento článek vznikl na základě cesty vlakem 377 z Dresden Hbf do Prahy hl.n., uskutečněné ve čtvrtek 14.12.2006, tedy v pracovní den krátce po zavedení tohoto spoje. Ještě poznámka na okraj: Z nějakých důvodů vlak plynule nabíral zpoždění, které přesáhlo 10 minut, což je už omezující pro včasný přesun vozu ZSSK na Excelsior.

zdroj: Vlastní pozorování, Jízdní řád, Řazení vlaku

810 - ilustrační fotoDolní Poustevna - Přestože je třeba nejdříve vyřešit technické a další otázky vybavenosti železničního hraničního přechodu Dolní Poustevna-Sebnitz, pověřený odborný tým již zpracovává jízdní řád na trase ze Šluknovska do Děčína.

Děčín-Prostřední Žleb - ilustrační fotoDěčín - Od dnešního dne České dráhy posilují osobní vlaky spojující Děčín a Bad Schandau. Tyto spoje lidé nejčastěji využívají v prosincové soboty, kdy vyrážejí za nákupy do Drážďan na vánoční trhy. Do Německa tak vyjedou vlaky posílené o jeden vůz, který má kapacitu osmdesát míst k sezení. "V případě zvýšeného zájmu jsme připraveni operativně posílit vlaky o další vůz. Základní kapacita vlaků je tři sta dvacet míst," řekl za České dráhy Petr Hinterholzinger. Pro víkendové cesty do Drážďan lze v osobních vlacích využít jízdenku SoNe+ za 160 korun (platí pro 5 osob, z čehož nejvýše dva mohou být dospělí).

zdroj: Děčínský deník

DesiroSokolov - Vlakové soupravy RegioSprinter, které používá při přepravě cestujících mezi Karlovarským krajem a příhraničními oblastmi v Sasku společnost Viamont, využívají lidé především k cestám za nákupy v německých městech. Dalšími z důvodů, proč lidé do Německa RegioSprintery cestují, je studium či cesta do zaměstnání. Vyplynulo to z průzkumu společnosti Viamont na železnici mezi Karlovými Vary, Sokolovem, Kraslicemi a Zwickau. Výzkum uskutečnil Viamont mezi lidmi v soupravách během dvou dnů v říjnu.

"Tazatelům odpovědělo 302 respondentů", informoval ředitel Divize Regionální dráhy firmy Viamont František Kozel. "Z odpovědí vyplynulo, že ve 32 procentech jsou motivem k cestě nákupy. Asi 30 procent lidí cestuje za studiem německých středních a vysokých škol. Za prací u německé firmy, nebo české firmy, jež v Německu působí, jezdí asi 16 procent lidí. Lékařské služby jsou důvodem k cestě v 17 procentech a v pěti procentech je to pak vyřizování formalit na úřadech", uvedl.

« Novější zprávy | 1 2 3 4 5 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:02
zapadá v 20:01