..: Aktuality a články - ČR Vysočina :..

T 478.1001 + T 478.1004, Nedvědice, foto: Šlechtična Bystřice nad Pernštejnem - Již posedmé se o prvním prodlouženém červencovém víkendu bude na trati číslo 251 odehrávat železniční část akce s názvem „Slavnosti pernštejnského panství”. V posledních letech se tato nostalgická akce těší velkému zájmu nejen železničních fandů, ale i široké veřejnosti a stala se již v tomto kraji tradicí. Pokud se ohlédneme za předchozími ročníky akce, měly vzestupnou tendenci a loňský ročník proběhl ve znamení setkání všech čtyř provozních „kulatých zamračených“ – tedy lokomotiv T 478.1001 a 1002 zastupujících prototypy a dále 751.004 a 749.006 z ověřovací série, což spolu se setkáním dvou parních lokomotiv řady 475.1 bylo skutečnou lahůdkou. Proto se pojďme seznámit s tím, co organizátoři akce připravili na letošní červenec.

Jihlava, foto: Adys Jihlava – V kraji Vysočina má být od letošní druhé změny GVD zrušeno zřejmě až 41 regionálních vlakových spojů. Podle náměstka hejtmana Libora Joukla jsou tyto vlaky málo využívané, a proto kraj nechce platit jejich ztráty a raději je nahradí levnějšími autobusy. Českým drahám se tato změna nelíbí, protože prý povede k rozpadu přestupních vazeb. "Bohužel jsou tím ohroženy i vlaky z druhé strany, kde už těch cestujících je víc," říká ředitel Krajského centra ČD Miroslav Havel.

Telč, foto: Marek Topič Jihlava - Po dlouhých letech podudržovanosti tratě z Kostelce do Slavonic, otevřené na přelomu devatenáctého a dvacátého století, se našly peníze na její revitalizaci. Je v plánu investice do infrastruktury v hodnotě 850 milionů. Po skončení modernizace má být trať bezpečnější a provoz na ní levnější a rychlejší. Podle Jana Veselovského z plzeňské pobočky Správy železniční dopravní cesty ovšem ani po roce 2012, kdy rekonstrukce skončí, nebude obnovena trať Slavonice – Dobersberg. O její opětovné vybudování totiž nemají zájem Rakušané, kvůli vysokým sumám a malé užitnosti. V současné době je osobní doprava na rakouské straně vedena ÖBB pouze ze Schwarzenau do Waidhofenu a.d Thaya. Nákladní doprava je sporadická.

KolejeČeská republika - Jízdní řád 2008/2009 s sebou nepřináší jen tolik diskutované nové či zrušené vlakové spoje, nové řazení vlaků či tarifní změny. Počínaje 14.12.2008 začnou vlaky zastavovat i ve třech nových zastávkách na Chebsku, Jihlavsku a Kroměřížsku. Po osmi měsících od slavnostního otevření tak budou moci vlaky začít využívat i obyvatelé a návštěvníci Pomezí nad Ohří. Nová vlaková zastávka potěší také (nejen) zaměstnance Kosteleckých uzenin či obyvatele kroměřížského sídliště Oskol.

814 Zdirec nad Doubravou, foto: Ondra MalekŽdírec nad Doubravou - Dnes ve 12:55 došlo na trati 238 u železniční stanice Ždírec nad Doubravou k čelní srážce osobního vlaku s posunujícím dílem. Podle posledních zpráv bylo ošetřeno 12 - dvě těžká zranění s podezřením na vnitřní krvácení a dvě středně těžká; 10 z nich bylo odvezeno do nemocnice a podle záchranné služby zasahoval i vrtulník. Policie a Drážní inspekce jsou již na místě a zahajují šetření, trať je uzavřena a náhradní autobusová doprava je zavedena na osobní i dálkové spoje v úseku Hlinsko - Ždírec nad Doubravou.

Ilustrační obrázekJihlava - Projekt výstavby vysokorychlostní železniční tratě přes Vysočinu, který schválila vláda, vyvolává negativní reakce řady obcí i samotného kraje. Železniční stavba, představující pás dlouhý 100 kilometrů a široký přibližně 600 metrů, by měla zasáhnout území přibližně 40 sídel, jež namítají, že pro ně bude znamenat překážku v jejich dalším rozvoji. Za starosty se staví i krajský úřad v Jihlavě, přestože zastupitelé již schválili dokument o další perspektivě územního rozvoje, který s plánovanou VRT počítá. Projekt výstavby ovšem dosud není definitivní; stavba samotná je navíc plánována až v delším časovém horizontu.

Ilustrační obrázekJménem všech členů, zaměstnanců a fanoušků tratí 250 a 251 si Vás všechny dovolujeme pozvat na šotoakci těchto tratí. Začátek je stanoven na sobotu 24. května v 8:45. Sraz bude před budovou železniční stanice Tišnov, kde se provede i monografie této stanice, možná i prohlídkou depa, ale to se ještě musím domluvit s Pepíkem.

Ilustrační obrázek Kostelec u Jihlavy - Když v neděli 3.2.2008 došlo k provozní poruše na stroji 814.010 Regionova v Kostelci u Jihlavy, začala ŽelPage sledovat spolehlivost těchto jednotek. Dle zjištěných informací zůstal v stroj stát v Kostelci na výměnách. Jak potvrdil strojmistr z PP Telč, "Prý najeli na výměny a regionova ztuhla. Zablokovala se kola a cestující museli vlak opustit."

Ilustrační obrázek Třebíč - Podle občanského sdružení Metropolis by mohla na vlakovém nádraží v Třebíči v budoucnu vzniknout až patnáctipatrová budova se zázemím pro cestující, s obchody, službami, kancelářemi a restaurací. Nová železniční stanice má být dominantou lokality mezi Okresním soudem a nemocnicí. Zatím je ovšem tento projekt jenom ve stadiu plánů a představ. K výstavbě chybějí peníze a souhlas majitelů pozemků.

Ilustrační obrázekJihlava - Kraj Vysočina poprvé s Českými drahami (ČD) vyjednal možnost penalizace za zpoždění vlaků. Nové ustanovení je součástí smlouvy, kterou za týden projednají krajští radní. Jak dnes ČTK řekl náměstek hejtmana Václav Kodet, v příštím týdnu by také mělo padnout rozhodnutí o tom, jaké vlakové spoje na Vysočině budou od března zrušeny. Omezení regionální dopravy prosazují dráhy, protože nejsou spokojeny s částkou, kterou od kraje letos dostanou na ztrátové osobní spoje.

Světlá nad Sázavou - V sobotu ráno cca v 7:45 ve Světlé nad Sázavou srazil R 673 na přechodu šedesátiletou ženu. Vlak ji vlekl několik metrů, svědkové neštěstí se jí snažili poskytnou první pomoc, ovšem její zranění nebyla slučitelná se životem a přivolaný lékař už mohl pouze konstatovat smrt. Podle vyjádření policie se nejspíš jednalo o nepozornost a nešťastnou náhodu. O sebevraždu prý nešlo.

12.12.2007 - 16:27 - Mimořádná změna jízního řádu

Praha - Rekonstrukce pražského hlavního nádraží neúprosně pokračuje. Z toho důvodu dojde v těchto dnech k první dlouhodobější mimořádnosti v novém jízdním řádu. Od dnešního rána do nedělní půlnoci budou vybrané rychlíky do/z Brna přes Havlíčkův Brod odkloněny z Prahy-Vršovic do Prahy-Smíchova. Cestující do stanice Praha hlavní nádraží využíjí MHD nebo osobní vlaky ČD z Prahy-Vršovic nebo Prahy-Smíchova. Omezení se dotkne na příjezdu do Prahy vlaků: R 673, R 677, R 679, R 681, R 607, R 683, R 685 a na odjezdu z Prahy vlaků: R 670, R 672, R 674, R 676, R 678, R 680 a R 682. Podrobný výpis navazujících osobních vlaků je k dispozici na webových stránkách Českých drah. Cestující mohou v době výluky získat informace o jízdě těchto spojů 24 hodin denně na infolince 840 112 113.

Zdroj: České dráhy

20.11.2007 - 0:38 - V Leštině u Světlé vykolejily tři vozy Pn 64203, provoz byl přerušen

Ilustrační obrázek, foto: Milan VojtekLeština u Světlé - V pondělí v 15:35 vykolejily poslední tři vozy (2x Tdgns a 1x Res) vlaku Pn 64203 (Nymburk seř.n. - Brno-Maloměřice) na odjezdovém zhlaví stanice Leština u Světlé na trati Kolín - Havlíčkův Brod (230 ČD). Vozy nejprve poškodily koleje, pražce, železniční přejezd a nedávno rekonstruované výhybky, poté se převrátily a poškodily stožáry trakčního vedení. Provoz byl přerušen v obou kolejích mezi stanicemi Světlá nad Sázavou a Leština u Světlé. V místě je až do odvolání zavedena náhradní autobusová doprava v úseku Leština u Světlé - Světlá nad Sázavou, rychlíky 374/375 Pannonia jely odklonem přes Českou Třebovou. Dle serveru Českých drah měl být provoz v omezeném rozsahu obnoven v úterý ráno v 5 hodin. Příčina vykolejení a výše škod na železničním infrastruktuře, na vozech a na nákladu se šetří. V 8:38 byl obnoven provoz po jedné traťové koleji.

zdroj: České dráhy, a.s.

Ilustrační obrázek Žďár nad Sázavou - O nádraží ve Žďáru nad Sázavou není zájem. Ani po opakovaných výběrových řízeních se totiž nenašel nikdo, kdo by měl zájem si ho dlouhodobě pronajmout a také opravit. České dráhy proto stanici vyřadily z projektu Živá nádraží, díky kterému staré železniční stanice postupně získávají nový vzhled. Markéta Krausová z tiskového odboru ČD říká, že modernizace žďárského nádraží by měla být provedena jiným způsobem, například ve spolupráci se samosprávami. Budova byla postavena před 40 lety na trati, po níž jezdí i rychlíky mezi Prahou a Brnem. Denně jí projde několik tisíc cestujících; zázemí poskytuje i pro sousední autobusové nádraží. Větší opravy se ale zatím neprováděly.

Rekonstrukce řady 770 pro Sokolovskou uhelnouJihlava - Velká zakázka na modernizaci velkých lokomotiv pro velkého odběratele zřejmě čeká jihlavskou pobočku společnosti CZ Loko. Objektem zájmu jsou stroje řady ČME 3, ekvivalentní českým řadám 770/771, které od šedesátých až do devadesátých let produkovala ČKD. V první fázi by se mělo jednat o celkovou modernizaci asi dvacítky strojů pro ukrajinského a litevského zákazníka, konečný rozsah zakázky by mohl být ale až desetinásobný a překročit dvě stovky lokomotiv. Areál jihlavské lokomotivky se proto musí rozšířit o novou halu za asi 180 milionů korun.

« Novější zprávy | 1 2 3 4 5 6 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:54
zapadá v 20:07