..: Aktuality a články - ČR Plzeňský :..

12.2.2011 - 18:00 - Na Špičák o jarních prázdninách výhodně vlakem

Špičák, foto: JonyPlzeň - České dráhy vycházejí vstříc školákům a všem lyžařům z Plzeňského kraje. O jarních prázdninách od pondělí 14. do pátku 18. února posílí vlaky, ve kterých se čeká největší nápor cestujících; z Plzně ve vybraných vlacích dojedou až na Špičák bez přestupu. Sp 1960 odjíždí z plzeňského hlavního nádraží v 7.02 a na Špičák dorazí v 9.00. Pokud se cestující prokážou platným jízdním dokladem, bude jim, v rámci partnerského programu ČD a vybraných skiareálů - ČD Ski, poskytnuta sleva 10 % na celodenní permanentku v lyžařském centru SportService Špičák, a to až do 27. března. Vleky se nachází přibližně 250 metrů od zastávky Špičák, kam České dráhy zdarma dopraví lyže, snowboardy a boby. Ze Špičáku se pak mohou lyžaři vydat zpět R 829, který odjíždí v 17.03 a do Plzně dorazí v 18.56.

Zdroj: České dráhy

Jízdní řád 2010/2011 ČD/ŠZDC, foto: České dráhy Plzeňský kraj — Stejně jako minulý rok vám, čtenářům, přináším přehled změn a novinek v jízdním řádu 2010/2011. Cestující budou mít možnost využívat nové spoje Plzeňské linky mezi stanicemi Kozolupy a Blovice, vedené jednotkami RegioNova. Po delší době se do Plzně vrací vlaky vyšší kvality, konkrétně kategorie expres (Ex). Jedná se o současné rychlíky Praha – Plzeň – Domažlice – Mnichov/Norimberk a zpět. Ke značným změnám dochází na trati 160, vedoucí z Plzně do Žatce. A v neposlední řadě se až na výjimku nesvezete vlakem do Střelských Hoštic, Dolního Poříčí, Katovic a Pracejovic, neboť osobní vlaky budou končit již v Horažďovicích–předměstí a nebo naopak ve Strakonicích. Tímto „územím nikoho“ budou projíždět pouze rychlíky.

Regionova, foto: Louis Armstrong Plzeň — Integrovaná doprava Plzeňska se dočká nového, dosud nevídaného prvku. Plzeňský kraj, objednavatel regionálních vlakových spojů, společně s plzeňským Krajským centrem osobní dopravy (KCOD) Českých drah totiž od začátku nového jízdního řádu 2010/2011 spouštějí první příměstskou železniční linku, vedenou skrz město. V Plzeňském kraji se sice s definicí rozsáhlého dopravního systému typu Eska zatím nepočítá; nová Plzeňská linka (PL) ale vyhoví cestujícím, kteří hledají rychlou možnost přesunu v rámci západočeské metropole, stejně jako je tomu v případě pražské S29 (Strančice – Praha–Vysočany) či ostravské S1/R1 (Opava východ – Český Těšín). Ocení ji ale všichni, kdo se po Plzni rádi pohybují vlakem. Ten doposud ve zdejších podmínkách nebyl zrovna ideálním dopravním prostředkem, především kvůli menší četnosti spojů a zastaralým soupravám.

Techmania Science Center, foto: Techmania science centerPlzeň — Každý železniční příznivec již jistě slyšel o plzeňské Techmanii, budované v areálu plzeňské Škodovky. Toto regionální technické muzeum bylo založeno v roce 2005 společností Škoda holding a Západočeskou univerzitou v Plzni se záměrem vybudovat moderní interaktivní muzeum. V expozicích Techmania Science Center, jak je muzeum nazýváno, jsou vystaveny nejrůznější technické i vědecké exponáty a část je věnována historii Škodových závodů, kde jsou mimo jiné vystaveny dvě historické elektrické lokomotivy - nejstarší dochovaná elektrická lokomotiva u nás Škoda 2 ELo (ČSD E 424.0) z roku 1928 a nejkrásnější stroj své doby, "laminátka" Škoda 32 E (řada S 699.0) z roku 1963. Nyní, při příležitosti oslav Dne železnice, se v prostorách Techmanie uskuteční výstava železničních modelů. Své nekonečně dlouhé kolejiště, složené z jednotlivých modulů, zde představí Klub Zababov.

Viktor Paggio, Jiří Zimola, Vít Bárta a Martin Kuba, foto: Michal Šimek Tábor/České Budějovice — V pátek 10. září 2010 navštívil ministr dopravy Vít Bárta Jihočeský kraj. Z Prahy odcestoval rychlíkem Českých drah do Tábora, kde mu byl ředitelem Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Janem Komárkem představen dokončený úsek IV. národního tranzitního železničního koridoru v úseku Doubí u Tábora – Tábor. V rámci dalšího programu se přesunul do  Českých Budějovic, kde jednal o budoucnosti dopravy v kraji a oznámil i aktuální situaci ve financování investic SŽDC do modernizace drážní infrastruktury. Zejména na III. železničním koridor se opět začíná stavět, jelikož se ministerstvo dopravy dohodlo s dodavateli na úsporách a zjednodušení staveb. A další stavby se opět rozběhnou v dalších dnech a týdnech.

8.7.2010 - 6:00 - Z Plzně do Chebu po dlouhé době opět vlakem!

koleje-koridor Cheb — Po dlouhé době bude trať 170 z Plzně do Chebu bez výluk. Poprvé po čtyřech měsících stavebních prací pojedou cestující úsekem Mariánské Lázně – Cheb vlakem. Nepřetržitá výluka v tomto úseku končí 8. 7. v 19.00. Vlaky tak budou moci jezdit celou trasu z Plzně do Chebu. Ne však nadlouho, protože v sobotu 31. 7. v 7.00 začíná další nepřetržitá výluka, tentokrát v úseku mezi stanicemi Pavlovice a Svojšín. Tato část tratě byla při stavbě třetího tranzitního koridoru mezi Plzní a Chebem ponechána na konec z důvodu špatně přístupného terénu a nutnosti opravy tunelů. Skončit by měla ke konci tohoto nebo začátkem příštího roku.

Zdroj: České dráhy

Železná Ruda–Alžbětín, anketa Nejkrásnější nádraží ČR Jablonec nad Nisou — Není tomu tak dávno, co České dráhy přistoupily k rekonstrukcím mnoha nádražních budov. Kompletní přeměnou tak prošla například budova v Třeboni, Holešově nebo Písku. Zatím poslední přišla na řadu budova v Jablonci nad Nisou, která byla slavnostně otevřena symbolickým přestřižením pásky 24. června 2010. Stavební práce budou zahájeny také na mnoha objektech v Plzeňském kraji, z nichž jmenujme například Klatovy, Kaznějov či Tachov. Právě rekonstrukce tachovské budovy bude v tomto regionu svým rozsahem patřit mezi největší stavební projekty. Kromě modernizace vnějšího vzhledu si od ní vlastník slibuje také zvýšení kultury cestování.

Konkurence Student Agency a ČSSD: Desiro proti 810 (Moravské Budějovice), foto: Juraj KováčPlzeň — Zatímco propagační jízdy RegioJetu v krajích se pomalu blíží ke konci, žlutá Desira z českých tratí rozhodně jen tak nezmizí. Student Agency totiž chce na své "žluté jaro na železnici" navázat hned několika dalšími projekty. Již v polovině června spustí provoz svých prvních pravidelných spěšných vlaků na trase Plzeň - Domažlice, v průběhu letní sezóny bude zajišťovat dopravu návštěvníků několika hudebních festivalů, od března příštího roku se chystá na dálkovou trasu Praha - Ostrava a nápady ji zatím nedochází. Jednotka Desiro Classic se tak v pátek 4. června vůbec poprvé podívala do Jihlavy – ne ani tak proto, aby následovala reklamní Regio-shuttle Českých drah, ale v rámci prezentace návrhu zavedení přímého železničního spojení Znojma s Havlíčkovým Brodem, který již podpořili krajští radní na Vysočině i na jižní Moravě. RegioJet tak chce usilovat o převedení státních subvencí z mezistátních vlaků na nové rychlíkové relace, ačkoli nemá jistotu, že v případě vypsání tendru zajímavé trasy skutečně získá. Firma si přesto věří a chce postupně představit další podobné projekty.

380.007 u ČD Cargo, Beroun, 26. 5. 2010, foto: Tomáš Valenta Chrást u Plzně — Lokomotiva Škoda 109E, na kterou již netrpělivě čekají České dráhy, vyjela na veřejnou železniční síť. Stroj 380.007 je propůjčen společnosti ČD Cargo, která ho bude nasazovat na své vlaky, čímž umožní realizaci nutných jízdních zkoušek bez cestujících. První jízdu podnikla lokomotiva 007 ve středu 26. května, kdy vyjela na páru lokomotivních vlaků mezi Plzní a Berounem. Dnes, ve čtvrtek 27. května, byla škodovácká chlouba nasazena na první nákladní vlak do Berouna. Po odjetí předepsaného počtu kilometrů by pak Drážní úřad měl strojům řady 380 povolit také zkušební provoz s cestujícími. Tyto testy by v dohledné době měly vést k završení procesu schvalování typu podle nejnovější normy TSI HRS, přičemž co nejdříve po úspěšné homologaci v ČR by měl následovat obdobný postup i v Německu a Rakousku.

Plakát Po Kolejích - Plzeň, foto: Petr Holub Plzeň — Už druhý díl putovní výstavy fotografií byl oficiálně představen v neděli 31. ledna 2010. Výstava „Po Kolejích“ organizovaná serverem ŽelPage za pomoci zdejších galeristů a také partnerů, kteří poskytli výstavní prostory či jinou pomoc, se koná v obvodní knihovně v Plzni-Skvrňanech. Slavnostního setkání se zúčastnil také předseda sdružení Zdeněk Michl, který krátce představil celý server. Na programu byla projekce fotografické a filmové tvorby s železniční tematikou – nejdříve mohli návštěvníci vidět asi 20minutovou prezentaci s fotkami některých galeristů a poté následovalo filmové ohlédnutí za parními jízdami roku 2008 formou Ročenky 2008 od Petra Holuba, kterou můžete získat také přes e–shop.

Plzeň, foto: Hrady Plzeň/Klatovy — Zaměstnancům ČD na trati Plzeň - Klatovy se radikálně změnil život; přišli totiž o pracoviště v podhůří Šumavy, která jim zajišťovala živobytí. Od prosince 2009 je totiž trať dálkově ovládána z Klatov a původní zabezpečovací zařízení nahradilo nové. Celý úsek trati je tak obsluhován z Klatov. Jednokolejná, od září 1996 částečně elektrifikovaná železniční trať 183 Plzeň – Klatovy – Železná Ruda-Alžbětín, která ročně přepraví tisíce návštěvníků nejen lyžařských středisek, ale i zájemců o cykloturistiku, dostala v úseku Plzeň – Klatovy novou tvář. Vyměnilo se totiž 5 „červených“ výpravčích za jednoho „černého“, který cca 50kilometrový úsek ovládá z Klatov. Od roku 2012 by se k tomu měl přidat cca 40kilometrový zbytek trati.

Lok-Parade, Penzing, 26.4. 2008, foto: Tomáš Kubovec Plzeň — Jistě jste zaregistrovali výstavu fotografií ŽelPage pořádanou v bohumínské knihovně. Pokud jste ji nestihli navštívit nebo pro vás byl Bohumín příliš vzdálený, nyní máte další šanci! První etapa měla velký úspěch, a protože nám fotky zůstaly ve vlastnictví, pokračuje výstava v největším městě na západě Čech. V prostorách Obvodní knihovny Plzeň–Skvrňany uvidíte od 16. ledna 2010 do 28. února 2010 35 fotografií z prostředí železnice a také života kolem ní; všechny ve formátu A4. I ti, kteří již v Bohumíně byli, si jistě přijdou na své, protože jsme rozšířili seznam vystavujících o několik jmen; nově se představují Matouš Vinš, Pavel Martoch a Lukáš Hradecký. Pavel Kopec představí některé své nové fotografie. Dále vystavují: Tomáš Kubovec, Josef Petrák, Tomáš Duhaň, Martin Grill, Zdeněk Šnajdr, Samir Lepara, Matěj Grék a Jan Beránek.

Mapa Plzeňského kraje, foto: České dráhy a. s. Plzeňský kraj — V návaznosti na nedávný článek o jízdním řádu a tarifu pro rok 2010 bych rád podrobněji zrekapituloval jízdní řád v Plzeňském kraji a zejména změny v řazení vlakových souprav. Mnozí z vás jistě zaregistrovali mimo jiné pozitivní změny v řazení rychlíků z Prahy přes Plzeň do Německa a zpět. Právě ty patří mezi ty významnější, stejně jako ukončení využívání výlukového jízdního řádu od 16. prosince na trati z Plané u Mariánských Lázní do Chebu. I přesto nás díky stavebním činnostem na III. tranzitním koridoru čekají změny. Především pak v časových posunech odjezdů a příjezdů dotčených vlaků. A v neposlední řadě se nám na trati z Rokycan do Nezvěstic ukáží častěji Regionovy. Pojďme se tedy podívat na jednotlivé tratě podrobněji.

Současnost a asi i budoucnost na trati 180, foto: Petr LuxPlzeň — Prozatím bez dalších komentářů zrušila Krajská rada Plzeňského kraje veřejnou soutěž na provozování regionální osobní dopravy na třech neelektrizovaných tratích. Navzdory prohlášením o přínosu výběrového řízení pro kraj i cestující, a plánům na další soutěže v příštích letech, chce kraj nyní prodloužit smlouvu s Českými drahami o dalších 10 let. Kromě ČD podaly do soutěže nabídky společnosti Viamont, RegioJet a ČSAD Jablonec. Aktualizace 8.11.2009: RegioJet přepracoval a znovu odeslal svou nabídku.

Škoda 109E / 380.001, závod Škoda TS, Plzeň, foto: Škoda Transportation Plzeň — Aktualizováno 19:45 Dodání dvaceti nových třísystémových lokomotiv pro rychlost až 200 km/h od Škody Transportation pro České dráhy se výrazně zpožďuje. Podle původních plánů už měly být 4 měsíce v testovacím provozu. Ve skutečnosti zatím probíhají pouze tovární testy. Podle informací týdeníku Euro za to hrozí plzeňské Škodovce smluvní penále ve výši až 200 milionů korun. Generální ředitel Českých drah Petr Žaluda týdeníku řekl, že v současné době činí penále zhruba 80 milionů korun a budou je po dodavateli lokomotiv tvrdě vymáhat. Jedním z hlavních důvodů zpoždění vývoje je změna bezpečnostních norem, kterým se nové lokomotivy musí přizpůsobit a zcela jim vyhovět. Škoda tak musela změnit spoustu věcí včetně původního vnějšího designu, který normy nesplňoval. Samotný výrobce odmítl situaci jakkoliv komentovat.

« Novější zprávy | 1 2 3 4 5 ... 11 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:02
zapadá v 20:01