..: Aktualitások és cikkek - ČR Moravskoslezský :..

Ostrava — Dnes krátce po patnácté hodině došlo ve stanici Ostrava–Kunčice k projetí návěsti Stůj osobním vlakem Os 2841. Strojvedoucí dle předběžných informací nerespektoval návěst Stůj na odjezdovém návěstidle a zastavil rychločinným brzděním zhruba 50 metrů před výhybkou, kterou momentálně pojížděl zpožděný spoj IC 1007 RegioJet.

13.2.2013 - 11:43 - Tendr na krnovské rychlíky byl zrušen kvůli vyřazení Arrivy

Ministerstvo dopravy ČR, foto: MD ČRPraha — V prosinci 2014 měl provoz na dotované lince R27 (Olomouc - Krnov - Opava - Ostrava) převzít nový dopravce, vzešlý z veřejné soutěže. To se ale s velkou pravděpodobností nestane, neboť intenzivně sledovaný tendr na krnovské rychlíky byl dnes ministerstvem dopravy v souladu se zákony zrušen. Důvodem je setrvání pouze jediného účastníka výběrového řízení, společnosti Regiojet, zatímco konkurenční firma Arriva vlaky byla vyřazena kvůli nedodání podkladů o odborné způsobilosti zaměstnanců k provozování dopravy. Pokud Arriva nepodá odvolání proti tomuto rozhodnutí, dojde s největší pravděpodobností k vypsání nového výběrového řízení. Do hry se tak znovu dostanou České dráhy, které od účasti v soutěži upustily kvůli zrušenému výběrového řízení na dodávku nových vlaků pro tuto linku.

Zdroj: E15.cz

Tramvaj do Hlučína, foto: Josef Chvosta - ŽP Ostrava — Rozvoj těžkého průmyslu a těžby nerostných surovin v karvinsko-ostravské pánvi v polovině 19. století přinesl Ostravsku systém příměstských tramvajových tratí, který byl ve své době zcela jedinečným projektem. V té době vznikala tramvajová síť v Ostravě a úzkorozchodné příměstské tratě východně od Ostravy. Kolejová doprava byla po roce 1929 doplněna autobusy, čímž došlo ke kompletní dopravní obslužnosti Ostravy a okolí. Pokud dnes přijedete do Ostravy, hledali byste tento unikátní dopravní systém marně. Z meziměstských tramvajových tratí se do dnešních dnů zachovala pouze jediná tramvajová trať z Ostravy Poruby do Budišovic. Co jen mohlo vést k úpadku tohoto uceleného dopravního řešení?

vizualizácia jednotky LINK pre České dráhy, foto: PESA.pl Praha — České dráhy v pátek vypsaly další ze svých plánovaných výběrových řízení na nová kolejová vozidla. Oproti všem dosavadním tendrům, má ale ten aktuální prvenství v historii, že se jedná o první potávku na vozidla určená do připravovaných tendrů Ministerstva dopravy. To ale také znamená, že účastníci jdou od začátku do soutěže, jejíž vítěz vozidla dodá jen v případě úspěchu Českých drah v připravovaném tendru na rychlíky linky R27 Olomouc - Opava - Ostrava. ČD jako státem vlastněná akciová společnost jako jediná v této soutěži musí k veřejnému tendru přistoupit. Ostatní dopravci mohou oslovit výrobce napřímo.

Setkání generací, Czech Raildays, Ostrava 16.6.2009, foto: Richard Weber Ostrava — LEO Express si svůj FLIRT schovává pro berlínský InnoTrans, RegioShark pro České dráhy ještě neopustil Zkušební centrum ve Velimi a RegioJet se momentálně více soustřeďuje na přípravy, než na prezentaci. Přesto letošní ročník drážního veletrhu Czech Raildays slibuje jednu z nejatraktivnějších podívaných za celou dobu své třináctileté existence. Již zítra v 9.30 se otevřou brány areálu nákladového nádraží v ostravském Přívoze, kde se široké veřejnosti vůbec poprvé představí celá řada zásadních novinek, s nimiž se cestující v ČR a na Slovensku svezou v příštích několika měsících. Letošní ročník se navíc nese zejména v duchu česko-slovenské produkce – po menší odmlce se ve velkém opět prezentuje Škoda Vagonka i ŽOS Vrútky, které v současnosti realizují hned několik významných projektů pro státní dopravce v regionu. Světovou premiéru si ale na CRD letos odbude také výrobce CZ LOKO s novou dieselovou lokomotivou, nebo dosud nejdrastičtěji modernizovaný brejlovec v barvách SD-KD.

Osobák na Vlárský Průsmyk, foto: Martin Pitřík Uherské Hradiště — Kdo by neměl rád zapadlé vedlejší tratě, kde se kolem kolejí tyčí dřevěné telegrafní sloupy, kde vlaku kynou mechanická návěstidla a kde se koleje skrývají pod porosty trávy a plevele. Právě na několik takových tratí se můžete dnes „vypravit“ – alespoň přečtením této reportáže. Již déle než rok jsem plánoval návštěvu podhorské trati z Vlárského Průsmyku do Uherského Hradiště, značené v jízdních řádech číslem 341 a mezi lidmi známé také pod názvem vlárská dráha. Minulé léto jsem váhal, zda se vypravit právě sem, či podruhé navštívit unikátní ozubnicovou horskou železnici z Tanvaldu do Kořenova v Jizerských horách. Tenkrát jsem volil Jizerské hory, neboť jsem si nemohl nechat ujít cestu po obnoveném úseku do Sklarszké Poreby a na návštěvu vlárské dráhy tak došlo až v průběhu letošních Velikonoc. Jedním z impulzů pro realizování cesty se stala také akční jízdenka ČD NET Lidl.

25.5.2012 - 9:00 - Výluka úseku Ostrava-Svinov - Vítkovice přinese změny v dopravě

680.001-5, Výh. Polanka nad Odrou výhybna - Ostrava-Svinov, foto: Payus Ostrava — Od dnešního rána, 25.května 2012 7.00, zahájila Správa železniční dopravní cesty výluky mezi stanicemi Ostrava-Svinov a Ostrava-Vítkovice, která skončí 28.června v 17.00. Ta přinese změny organizace dopravy na trati jak pro regionální, tak dálkovou dopravu. Dálkové vlaky budou jezdit mimo žst. Ostrava-Vítkovice a osobní vlaky budou úvraťovat ve výhybně Polanka nad Odrou. Expres 231 Kysuca pojede ze žst. Ostrava-Kunčice přes Ostravu-Střed do žst. Ostrava hlavní nádraží odkud bude pokračovat jako EC 137 Moravia do Budapešti. Opačný EC 136 Moravia bude mimořádně končit v žst. Ostrava-Svinov odkud bude pokračovat jako Ex 231 Kysuca přes Ostravu hlavní nádraží a Ostravu-Střed do žst. Ostrava-Kunčice a dále po své trase do Žiliny a Sp 1642 pojede podle upraveného jízdního řádu též přes Ostravu hlavní nádraží a Ostravu-Střed do žst. Ostrava-Kunčice kde vyčká příjezdu Os 3407 jako návazného vlaku ze žst. Ostrava-Vítkovice. Všechny osobní vlaky krom tří budou odjíždět v době pravidelného odjezdu a budou o cca. 10 minut opožděny. Vybrané vlaky (Os 3405, Os 3409 a Os 3413) budou odjíždět zhruba o 10 minut dříve, tedy bez přípoje od rychlíku z Brna. Předmětem výluky bude oprava mostu přes trať 270.

Zdroj: České dráhy

19.5.2012 - 15:00 - Motorové jednotky řady 814 v korporátním nátěru

814 190-5, foto: Whupi Český Těšín — Dvě motorové jednotky řady 814, známé také pod obchodním názvem Regionova, byly opatřeny nátěrem v korporátním stylu Českých drah, který vytvořilo v minulosti Studio Najbrt. Jedná se o vozidla 814.190-5 a 814.191-3 určená pro Moravskoslezský kraj. Tyto jednotky budou nasazeny na trať 322 z Frýdku-Místku do Českého Těšína, společně s dalšími dvěma v celovozovém polepu propagujícím nákup jednotek z daní evropských daňových poplatníků prostřednictvím fondů EU. Jedna souprava zůstane v klasickém žluto-zeleném nátěru vytvořeném studiem Konting. Zajímavostí je především to, že Regionovy se měly korporátnímu laku úplně vyhnout. Podle slov tiskové mluvčí Českých drah Kateřiny Šubové nakonec budou v novém modro-bílém nátěru Regionovy zastoupeny v těchto dvou kusech. Slavnostní představení se bude konat 1. června 2012 ve Frýdku-Místku.

Zdroj: České dráhy

23.4.2012 - 20:00 - Hranice a Frýdek-Místek spojí ČD Bus až od začátku května

Vizualizace ČD Busu, foto: České dráhy, a.s. Hranice/Frýdek-Místek — České dráhy v polovině března představily pilotní linku projektu ČD Bus spojující stanice Hranice na Moravě a Frýdek-Místek. Zahájení provozu bylo nakonec o celý měsíc odloženo. Licence na linku 920089 Hranice - Frýdek-Místek je nyní zajištěna a zahájení provozu se plánuje na 1. května 2012. Provoz zajistí autobusy BOVA Futura (na ilustračním snímku) a Renault Iliade dopravce Veolia Transport. Od středy 25. dubna bude spuštěn předprodej jízdenek a rezervací. Co se palubního servisu týká, mj. by mělo být dostupné bezplatné internetové připojení přes wifi. Pokud se chystáte cestovat s ČD Busem, tak připomínáme, že v autobusu platí jízdné ČD s povinnou místenkou za 0 korun. Bez místenky budou přepraveni cestující pouze se souhlasem řidiče v případě volných míst v autobusu. Na jednosměrné a zpáteční jízdné získáte 25% slevu i bez zákaznické In-karty s aplikací IN25. Od železniční stanice Hranice na Moravě linka bude vyjíždět z nově zřízené zastávky umístěné na současných parkovacích stáních nalevo od východu z haly.

Zdroj: České dráhy, Veolia Transport

Logo setkání Český Těšín/HavířovNěkdy na počátku ledna se v mé e–mailové schránce objevila zpráva od Martina Ostruszky. Obsahovala pozvánku na V. setkání příznivců a milovníků železnice v Havířově. Odepsal jsem, že se akce s radostí zúčastním a kontaktoval jsem své přátele z Těšína, aby jeli také. V polovině ledna pak vyšel zde na ŽelPage Martinův článek Komu čest, tomu čest! s krátkým exkurzem do historie setkávání železničních fandů na Slezsku a s dalšími podrobnostmi ohledně jubilejního V. ročníku.

Dovolte tedy krátké ohlédnutí za jedním vydařeným dnem.

10.3.2012 - 9:00 - Trať přes Głuchołazy se možná uzavře

Západ slunce nad Glucholazy, foto: Martin Grill Głuchołazy – Peážní trati mezi Mikulovicemi a Jindřichovem ve Slezsku možná hrozí, podle drážních odborníků, úplné uzavření. Důvodem je neuspokojivý stav železničního svršku v okolí stanice Głuchołazy, po němž musí vlaky jezdit třicetikilometrovou rychlostí. Ačkoliv ministerstvo dopravy České republiky, potažmo České dráhy, platí za užívání dopravní cesty ročně nemalé peníze, polská strana do infrastruktury neinvestuje. 17 kilometrů dlouhý úsek na polském území, za nějž je jakožto správce infrastruktury zodpovědná společnost PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK), tak nadále chátrá. Jak vyplynulo z posledního jednání polského ministerstva dopravy, je uvažováno o třech řešeních – uzavření tratě, oprava dotčeného úseku nebo snížení poplatků za průjezd Polskem. Prozatím se do nedohledna odsouvají i úvahy o nové zastávce na trati v Głuchołazích. Polská strana již v minulosti zastavila provoz svých osobních vlaků do Głuchołaz, rovněž tak ve výběrovém řízení, připravovaném Ministerstvem dopravy ČR na linku Ostrava – Krnov – Olomouc, se (prozatím?) neuvažuje s větví Krnov – Głuchołazy – Jeseník. Špatný stav trati ale netrápí pouze vlaky na Jesenicku, obdobně je na tom i trať mezi Hrádkem nad Nisou a Varnsdorfem.

Zdroj: ČT

460, Šenov - Havířov, foto: Lukess Praha/Havířov — Předchozí článek z pera (nebo spíše klávesnice) historika výtvarného umění vám představil historii havířovského nádraží, připomněl dobu, kdy vznikal projekt nádražní budovy, osvěžil v paměti, co to je bruselský styl. Zazněl v něm zásadní nesouhlas s demolicí nádražní budovy, kterou chystají České dráhy a byla vám nabídnuta možnost připojit svůj podpis k petici za záchranu stávajícího havířovského nádraží. Protože ŽelPage se snaží o vyrovnaný a vyvážený pohled, pojďte se podívat, co by, v případě, že bude stávající nádražní budova zbourána, mělo stávající objekt nahradit. Záměr „udělat něco“ s havířovským nádražím není nový – České dráhy se na havířovskou radnici obrátily už asi před deseti lety s vizí vybudovat u nádraží komplexní dopravní terminál. To by odstranilo stávající problém, kdy do Havířova přijedete vlakem a potřebujete pokračovat do blízkého okolí autobusem. Ale autobusové nádraží je v Havířově na opačném konci města a zdaleka ne všechny spoje zajíždějí k nádraží ČD. Bez místní dopravy se zpravidla neobejdete. A naopak – ti, kdo přijedou z blízkého okolí do Havířova autobusem, tak pak už raději dají přednost tomu jet dál opět autobusem, než se kodrcat na vlak přes celé město. Konečně se začíná něco dít.

celkový pohled na halu havířovského nádraží, foto: Adam Guzdek Havířov — Regionálními i celostátními médii již proběhla zpráva o zamýšlené demolici hlavní budovy železničního nádraží v Havířově a jeho náhradě zcela novým objektem. Důvodů k tomuto rozhodnutí je dle vyjádření Českých drah hned několik: „…z technického hlediska je budova celkově dožilá, příliš kapacitně velká, energeticky náročná a prostředí je vůči cestujícím nedůstojné.“ Nový objekt by měl navíc integrovat i další funkce – měl by obsahovat například stání autobusů a taxislužby, parkoviště, zázemí pro cyklisty atp. Tento dopravní terminál má být vybudován „po vzoru Švýcarska nebo Rakouska“. Proti plánované demolici se ovšem ozvaly protesty odborné i laické veřejnosti. Nesouhlas vyjádřila například Česká komora architektů a také pracovníci státní památkové péče.

Stanice Český Těšín, foto: Martin PitříkČeský Těšín — 12. května 2010 byla slavnostně zahájena další stavba na III. tranzitním koridoru: Optimalizace trati Bystřice nad Olší – Český Těšín. Stavba za více než 3,7 miliardy korun by měla být dokončena 31. března 2012. Při plánované modernizaci železničního koridoru mezi Bohumínem a Slovenskem vyrostou v centru Českého Těšína protihlukové bariéry. Podle zhotovitelů projektu by měly přispět ke snížení hladiny hluku, který způsobují projíždějící vlaky. Vedení města i místní lidé se však bouří a argumentují tím, že plánovaná stavba znehodnotí tvář historického centra. Projektant oponuje tvrzením, že optimalizaci trati bez postavení protihlukových bariér nelze provést, neboť je v rozporu se současnými normami, nicméně skutečná efektivita využití protihlukových stěn je nanejvýš nejistá.

Hlavní vchod do stanice Ostrava - Vítkovice, foto: Dennis Hűbsch Ostrava — Marketingové akce Českých drah týkající se realit vyvolávají zejména v poslední době ohlasy – tu větší, jako třeba v případě prodeje pozemků v bezprostředním okolí pražského Masarykova nádraží – tu menší, jako v případě ohlášení prodeje nepotřebného nemovitého majetku. Před časem Českými drahami halasně propagovaný projekt „Živá nádraží“ v tichosti zapadl, byly vyzobány jen rozinky. Nechceme klást otázky, proč ministerstvo dopravy konečně nedotáhlo rozdělení Českých drah do zdárného konce a nepřevedlo veškerou infrastrukturu potřebnou k provozu železnice, tedy i nádražní budovy, do majetku Správy železniční dopravní cesty, která by logicky měla s tímto majetkem nakládat a pokud by nebyl dostatečně využíván jak jí samotnou, tak dalšími dopravci, pak teprve by mohla nepotřebné nemovitosti nabízet k prodeji – a výnos z prodeje znovu vracet do údržby dopravní cesty. Majetek nyní prodávají České dráhy, bez ohledu na možné využití jinými dopravci, a vylepšují si tak své hospodaření. Chceme vám představit jedno nádraží, které si můžete od Českých drah koupit: nádraží Ostrava-Vítkovice.

Régebbi hírek
« Újabb hírek | 1 2 3 4 5 ... 20 | Régebbi hírek »    
ŽelPage - az elektronikus vasutas magazin
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
A tartalom nyilvános használata kizárólag a szerző beleegyezésével lehetséges.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Bejelentkezésopen/close
 
 
  
 
Elfelejtett jelszó   
Regisztráció   
:. Vonatkésés Csehországopen/close
Vonatkésés Csehország
 
:. Keresésopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info fotósok számáraopen/close
Fotózási feltételek
Csehországban

Nap
kel: 06:04
nyugszik: 20:00