..: Nachrichten und Artikel - ČR Karlovarský :..

Mariánské Lázně - Zpívající fontána, foto: Jiří Randa, JRtrain Mariánské Lázně — Jednoho dne, kdy slunečné počasí přímo lákalo k nějakému výletu, jsem spolu s rodinou vyrazil jen tak na odpoledne do Mariánek. Asi tu každý očekává, že jsme použili k cestování vlak, ale zklamu Vás. Použili jsme tolik zatracovaný, nicméně osvědčený dopravní prostředek - auto, nebo také "gumokol", chcete-li. Důvody byly dva, časový (vlakem to trvá z Kynšperka opravdu dlouho) a jisté pracovní vyřizování, které by vlakem nešlo realizovat vůbec. Zkrátka, jak se říká, spojili jsme příjemné s užitečným. Vzhledem k času jsme si nedali nijak závratné cíle, jako jsou dlouhé procházky po lázních, drahá pohoštění, jež nabízejí místní podniky, a jiná lázeňská lákadla. Bylo hezky, slunečno, tak jsme se jeli podívat do parku Boheminium a na zpívající fontánu. Dá se říci, že to se železnicí nemá nic společného, ale opak je pravdou.

VT 46, Ilustrační foto: MirKoTeplá — V posledních dnech, kdy se množí případy vykolejení vlaků, se výčtu mimořádností nevyhne ani Karlovarsko, kde nehodová událost tentokrát postihla stroj soukromého dopravce. Ve středu 19. srpna v podvečer v obci Teplá na trati 149 mezi Mariánskými Lázněmi a Karlovými Vary vykolejil na výhybce č. 1 motorový osobní vlak společnosti Viamont. Při nehodě nebyl nikdo zraněn, nicméně kvůli vyšetřování příčin nehody a vyprošťování vozu byla doprava zastavena až do 19. hodiny následujícího dne. Mezi Teplou a Mariánskými Lázněmi tak byla prakticky na celý jeden den zavedena náhradní autobusová doprava.

Nové ČD centrum v Mariánských Lázních, foto: České dráhy Mariánské Lázně — Ve čtvrtek 30. července 2009 bylo slavnostně otevřeno nové ČD centrum v Mariánských Lázních. Výstavba ČD centra, v němž zákazníci Českých drah naleznou veškeré služby související s cestováním vlakem, je součástí pokračující revitalizace stanice, kterou provádí společnost Grandi Stazioni ČR. Rekonstrukce železniční stanice začala v lednu 2008 a po celou dobu se provádí za plného provozu. Zároveň k Mariánským Lázním postoupila výstavba III. železniční koridoru, kdy cestující v úseku mezi Mariánskými Lázněmi a Stříbrem musí použít náhradní autobusovou dopravu. Od 3. srpna tohoto roku začíná další fáze výstavby a to v úseku Planá u Mariánských Lázní – M.Lázně – Lázně Kynžvart. Veškeré osobní vlaky budou v daném úseku nahrazeny autobusy, rychlíky budou nahrazeny NAD v úseku Františkovy Lázně – Cheb – Mariánské Lázně – Planá u Mariánských Lázní. Revitalizace železniční stanice, výstavba nových nástupišť a železničního svršku spolu s výlukou úseku trati by měla skončit v závěru letošního roku.

KolejeČeská republika - Jízdní řád 2008/2009 s sebou nepřináší jen tolik diskutované nové či zrušené vlakové spoje, nové řazení vlaků či tarifní změny. Počínaje 14.12.2008 začnou vlaky zastavovat i ve třech nových zastávkách na Chebsku, Jihlavsku a Kroměřížsku. Po osmi měsících od slavnostního otevření tak budou moci vlaky začít využívat i obyvatelé a návštěvníci Pomezí nad Ohří. Nová vlaková zastávka potěší také (nejen) zaměstnance Kosteleckých uzenin či obyvatele kroměřížského sídliště Oskol.

Ilustrační obrázekCheb - V únoru 2007 byla do DKV Plzeň převzata z pražského depa malá motorová lokomotiva „Bejček“ T 211.0101 (700 101-9) z roku 1960 a výrobního čísla 4936. Jedná se o historické vozidlo ČD určené k zachování a Občanské sdružení Plzeňská dráha ve spolupráci s DKV Plzeň provedlo v PJ Cheb opravu této motorové lokomotivy, která je od roku 1997 neprovozní a postávala v areálu PJ Vršovice. V průběhu oprav byla lokomotiva prohlášena za kulturní památku ČR. Oprava malé posunovací lokomotivy je u konce a já bych Vám rád přestavil její průběh v následující fotoreportáži.

Karlovy Vary, Merklín – V úterý večer zhruba ve 20 hodin došlo na nechráněném přejezdu u obce Merklín na trati 141 ke srážce motorového osobního vlaku číslo 27006 s kamionem. Motorový vůz řady 810 po srážce vykolejil jednou svou nápravou a stanoviště strojvedoucího bylo nárazem zcela zničeno, stejně tak jako kabina kamionu společnosti Hanzalík. Při nehodě bylo zraněno 5 osob, z toho 3 cestující lehce. Strojvedoucí byl s vážnými poraněními letecky transportován do plzeňské fakultní nemocnice, kde dnes v dopoledních hodinách zraněním podlehl.

Ilustrační obrázek Živě - Vlny zpoždění na železnici pokračují. Tentokrát ovšem nejsou na vině stávkující železničáři, ale rozmarné počasí. Vítr kombinovaný s bouřkou opět ukazují svou sílu. Tentokráte je postiženou trať 231 z Prahy do Lysé nad Labem, kde silný vítr poškodil trolejové vedení. Podle současných informací strhl kus plastu, který se pak mezi troleje zaklínil. Podle meteorologů by měla bouře postupovat přes celou Českou republiku směrem dále na východ. Ohnisko hlavních dopravních problémů se tak bude pravděpodobně přesouvat směrem na Ostravsko a Slovensko.

Předpoklady meteorologů se bohužel vyplnily a krom rozvratu železniční dopravy na téměř celém území České republiky si rozmary počasí vyžádaly i oběť nejvyšší, na Svitavsku na pětatřicetiletou ženu spadl strom a usmrtil ji. O průběhu situace na železnici naleznete v následující on-line reportáži.

20:15 - Jelikož se situace na našich kolejích uklidňuje, rozhodli jsme se tento živý přenos ukončit. Pokud by ale v noci došlo k jakékoli další mimořádnosti, budeme připraveni vás nadále informovat. Redakce Želpage vám děkuje za pozornost a přeje příjemný zbytek dne.

Ilustrační obrázekPomezí nad Ohří - Po letech mají obyvatelé Pomezí nad Ohří na Chebsku opět k dispozici železniční zastávku. Přes území přesposlední obce před česko-německou státní hranicí sice železnice vedla několik desetiletí, nicméně místní zastávka po dobu své existence sloužila pouze pro celní a pasovou kontrolu. Tento týden ovšem přináší pro místní obyvatele zásadní změnu: zastávka byla oficiálně otevřena pro osobní dopravu, ačkoli na první osobní vlak si místní ješté nějakou dobu počkají. Reálné datum začátku zastavování osobních vlaků nyní závisí od tvůrců jízdního řádu i požadavků objednavatele regionální dopravy. Starosta Pomezí nad Ohří Ladislav Dolhý ovšem i tak netají svou spokojenost: "Byl obrovský zájem i ze strany přeshraničního sdružení obcí. Je tu cyklostezka, ale chyběla tu železniční zastávka. Předpokládáme, že to oživí turistický ruch. Ale umožní to i pro naše lidi z obce jezdit do Chebu. Poslední autobus odtud jezdí před půl osmou večer a pak už nejede nic."

Autor: Adys Neues Email senden

Ilustrační obrázekChomutov - "Hraní na automatech zpříjemňuje cestujícím čekání na vlak," zní argument provozovatele snack baru na chomutovském vlakovém nádraží. Od města žádá, aby mu byla udělena výjimka na provoz herních automatů, jenž je od začátku letošního roku omezen městskou vyhláškou na dobu od 14 do 22 hodin. „Došlo tím k omezení našich služeb cestujícím ČD,“ píše ve své žádosti jednatel společnosti, která podnik provozuje. Svou snahu opírá také o tvrzení, že nádraží leží mimo obytnou zónu města, takže od případných hráčů nehrozí narušování veřejného pořádku. „Provoz výherních automatů neslouží stálým hráčům, ale cestujícím, kteří si krátí čekání na vlak,“ píše se v dopise. Šance na získání výjimky je ale podle všeho mizivá.

Autor: Adys Neues Email senden

Ilustrační obrázek Kraslice - Cestující, kteří využívají vlaková spojení soukromého železničního přepravce Viamont na trati Kraslice - Sokolov, si za jízdenky připlatí. Přepravní společnost zdražuje už od 1.4 2008. Zvedne ceny v průměru o 18%. Ke zdražování sáhl Viamont po 6 letech a argumentuje to tím, že rostou vstupní náklady na provoz osobní drážní dopravy. „Nicméně si myslím, že zdražení není nijak dramatické,“ říká vedoucí regionální dráhy společnosti Viamont v Kraslicích Pavel Raška. Ceny se podle jeho slov nebudou měnit například na trasách dlouhých 1 - 4 kilometry. Tam cestující zaplatí současných 8 korun.

Autor: Adys Neues Email senden

26.3.2008 - 14:19 - Fotosoutěž a podrobnosti k jízdě FRT do Karlových Varů

Ilustrační obrázekPraha - V sobotu 29. března zažijí podkrušnohorské tratě jeden z parních svátků. Na jejich koleje totiž zavítá karlovarský lázeňský expres německého spolku Flügelradtouristik (FRT), který projede ze saského Nossen přes Drážďany, Děčín a Teplice až do Karlových Varů, večer potom po téže trase zpět. Protože lze očekávat značný zájem fotografů i dalších fanoušků, dojednali jsme na ŽelPage zveřejnění kompletního jízdní řádu (pdf). Za souhlas se zveřejněním děkujeme FRT. Bezprostředně po víkendové jízdě bude na ŽP vyhlášena fotosoutěž, jejíž vítěz by měl získat jednu jízdenku na další akci FRT. Všem fotografům přejeme dobré světlo. Nebo Sonne immer im Rücken?

Ilustrační foto: Vítek_V

Ilustrační obrázekZábřeh, Cheb - Radnice v obou jmenovaných městech se rozhodly zbudovat cyklostezky na tělesech zrušených železničních tratí, ovšem bojují s převodem tratí od SŽDC do svého majetku kvůli evropským dotacím na vybudování. Ani jedna z nich nemá dostatek prostředků, zábřežská míní vyřešit problém dlouhodobým pronájmem, zatímco chebská shání zbytek do požadovaných sedmi milionů, protože původně měla platit jen čtyři.

Autor: NIcKON Neues Email senden

Ilustrační obrázekPlzeň - Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) vypracuje do září letošního roku Strategický obchodní plán železniční dopravy, který nejméně na 15 let stanoví základní potřeby železniční infrastruktury v ČR. Po konzultaci se všemi kraji zahrne dvousetstránkový materiál dlouhodobé přepravní potřeby obyvatel a firem využívajících železnici. Podobný dokument, který zahrne požadavky krajů, je v ČR zpracováván poprvé, řekl dnes ČTK Ivan Doležal z pražské SŽDC.

Autor: NIcKON Neues Email senden

Ilustrační obrázekSokolov/Chodov - Trestní oznámení na neznámécho pachatele bylo podáno SŽDC na základě zjištění nesrovnalostí v hospodaření. Záhy se ale ukázalo, že za trestným činem stojí zaměstnanci Českých drah, konkrétně trojice mistrů traťových okrsků. Ti měli rozkrást a odvézt do sběru koleje a kovový odpad za více než jeden milión korun, který byl majetkem SŽDC ve správě ČD. Pachatelů již byli dopadeni a obviněni z trestného činu krázeže. Po shromáždění potřebných důkazů byli umístěni do policejní cely, kde nyní čekají na výrok soudu. V případě odsouzení jim hrozí trest odnětí svobody až na osm let.

Ilustrační obrázekStříbro - Na trati číslo 170 v úseku Stříbro - Pňovany, včetně žst. Vranov u Stříbra, byly vybetonovány základy a následně dosazeny sloupy a stožáry trakčního vedení bez konzol. Staré sloupy zatím odstraněny nebyly. Traťová kolej (TK) v tomto úseku čeká na rekonstrukci, která by měla proběhnout v roce 2008 při nepřetržité výluce v předpokládaných termínech 7. března - 6. června. V úseku Pňovany - Kozolupy je zatím rozpracováno okolí žst. Plešnice, samotná stanice je zatím v původním stavu. Během výluky by mělo dojít k dokončení optimalizace žst. Plešnice a jejího blízkého okolí (položení obou nových TK, dokončení nového nadjezdu a zbourání starého blízko obce Hracholusky a přestavba žst. Plešnice na zastávku). Jinak mimo zmíněnou žst. Plešnici a její okolí je úsek Pňovany - Kozolupy již alespoň kolejově dokončen (zdvojkolejnění úseku a rekonstrukce kolejí žst. Pňovany a Kozolupy). V úseku Cheb (mimo žst.) - Všeboř byly vystavěny základy pro sloupy a stožáry TV zatím jen u pravé traťové koleje při pohledu od Chebu na Všeboř.

« Neuere Nachrichten | 1 2 3 4 5 ... 10 | Ältere Nachrichten »    
ŽelPage - Elektronisches Eisenbahnmagazin
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Öffentliches Ausnutzung ohne klaren Genehmigung des Autors nicht gestattet.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Anmeldenopen/close
 
 
  
 
Vergessenes Passwort   
Registrieren   
:. Aktuelle Zugposition CZopen/close
Aktuelle Zugposition CZ
 
:. Suchenopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info für Fotografenopen/close
Bedingungen zum Fotografieren
in der CZ

Sonne
geht auf um 06:02
geht unter um 20:01