..: Aktuality a články :..

15.11.2008 - 15:00 - Přípravy prvního stroje ES64U4-C pro PKP Intercity

pkp taurua, foto: bahnnewsLinec - V dílnách Siemensu finišují s výrobou prvního kusu taurusu pro Polsko. Po absolvování nezbytných testů, a zaškolení strojvedoucích, nebude nic bránit tomu, aby byl předán do rukou dopravce. PKP Intercity, v rámci kontraktu za 44 milionů euro, obdrží celkem deset lokomotiv. Čtyřsystémové stroje typu 1216.2 (index značí úpravu pro provoz ve střední Evropě) dostanou v Polsku přidělenu řadu EU44. Tato verze je homologována i pro provoz na kolejích SŽDC, proto by nebylo překvapením jejich nasazení na páry EC Sobieski a Polonia, dosud zdržovanými dvěma přepřahy (směrem z Polska do Vídně: v Bohumíně z PKP EP09 na ČD 362, v Břeclavi pak na ÖBB 1116).

Zdroj: Bahnnews Austria

E6ACT-02, foto: ZNLEGliwice - Když se v české kotlině někdo zmíní o železničních strojích našich severních sousedů, většině "vláčkofilů", a tímto směrem zainteresovaných lidí, se na mysl vkrade věc nevábných tvarů, vyvedených v roztodivných barevných kombinacích, a s obrovskými svítilnami ne nepodobnými lucernám. Není co divit - drtivá většina motorových i elektrických lokomotiv, brázdících polské koleje, skutečně mnoho krásy nepobrala (pozn. autora: Mně se líbí, vyznávám funkční design, a tyto lokomotivy jím bezesporu překypují...) Avšak nastal čas obrátit list, a představit (možná) novou železniční kapitolu PKP. Přichází E6ACT.

logo_sncf_ntv, foto: MGŘím - Nejmladší italský dopravce NTV (Nuovo Trasporto Viaggiatori S.p.a) vybral SNCF, coby technologického partnera pro asistenci při zavádění vysokorychlostních vlaků. Předseda NTV Luca di Montezemolo a prezident SNCF Guillaume Pepy podepsali dohodu, která zajistí francouzskému národnímu dopravci 20% podíl v konsorciu. Na základě smlouvy budou do 14členné výkonné řady NTV jmenováni dva zástupci SNCF. Italové už v září oznámili, že hledají spojence při provádění vysokorychlostních testů, a údajně o tom jednali i s DB.

Ilustrační obrázekMošnov - O záměru přivést koleje k mezinárodnímu letišti Leoše Janáčka jste už možná někteří četli, či slyšeli - informace to není nijak nová. Jelikož se mi však do rukou dostalo oznámení o záměru samotném, které na svých třech stech stránkách podává podrobnější informace, rozhodl jsem se ty nejdůležitejší sepsat a podělit se o ně s vámi. Jedná se totiž o první účelně budovanou „osobní letištní kolej“ u nás, a ač délkou nepříliš zajímavou, půjde o relativně rozsáhlou stavbu. Celý název záměru zní: „Rekonstrukce a zkapacitnění trati Studénka – Mošnov“, a i z pohledu do mapy je tedy více než zřejmé, že se bude týkat trati 325 ze Studénky do Veřovic, konkrétně úseku Studénka – Sedlnice. Počítá se s rekonstrukcí železničního svršku a spodku, a všech traťových staveb tak, aby bylo dosaženo traťové rychlosti 90 km/h a umožněna zábrzdná vzdálenost 700 m. Zároveň bude část trati 325, spolu s nově vybudovanou spojkou do Mošnova, elektrifikována podobným způsobem, jako nedaleká trať 316 (ovšem bez AVV).

Ilustrační obrázek Milovníkům půlstoletí starých veteránů z ČKD bohužel hned v začátku utřu slinu, protože nemám na mysli ty „jejich“ šestiválce, nýbrž motorové vozy řady 810. Jejich pohonná jednotka disponuje stejným počtem cylindrů, a ač naležato, a s o něco nižším objemem, jde o stejně populární a nesmrtelný stroj. V tomto díle šotoušova průvodce bych se rád zaměřil na lokální tratě na severu Moravy, kde se „osmsetdesítky“ prohánějí téměř výlučně. Osobně jsou mým nejčastějším cílem, a to hned z několika důvodů – na lokálce si člověk nejlépe zarelaxuje, motoráčky krásně pasují do zdejší krajiny a v neposlední řadě je to jediné osobní vozidlo v běžném provozu, na které jsem schopen reagovat aparátem v dostatečné rychlosti v případě, že se nacházím v režimu Standby…

1.8.2008 - 7:00 - BeNEX objednal 26 elektrických jednotek u Alstomu

Alstom Coradia LirexNěmecko - Jedenadvacet třívozových a pět čtyřvozových souprav Coradia Continental (dříve Coradia Lirex, jež byla testována na okruhu v Cerhenicích) za úhrnnou sumu 100 miliónů € dodá francouzský Alstom německému dopravci BeNEX (Hamburger Hochbahn). Vlaky budou jezdit na regionální síti Regensburg - Donauthalbahn, kde BeNEX začne od prosince 2010 zajišťovat dopravu po následujících 12 let. Počet celkem vyrobených kusů dané řady se tak vyhoupne k číslu 233, přičemž v nabídce výrobce je od roku 2002. Jednotka je v provozu zatím u německých a švédských dopravců.

Zdroj: Railway Gazette

Ilustrační obrázekFotogalerie - Na základě skutečností, které jsem vypozoroval v dění ve fotogalerii v poslední době, jsem si dovolil sestavit krátké pojednání. Netřeba se obávat, že by snad šlo o nějaký soubor pravidel "kterak se v galérii chovati", ač by to některé pasáže mohly naznačovat. Berte to, prosím, pouze jako pokus o nástin jevů, které mě donutily k zamyšlení, a doufám, že k němu přivedou i některé z vás - speciálně ty, jichž se kterákoliv část následujícího textu může (byť okrajově) týkat, a dosud si to neuvědomovali.

Ilustrační obrázekSoutěž - Druhý ročník fotografické soutěže, ve které jste měli možnost hlasovat do posledního února, je za námi. Vzhledem k faktu, že se za loňsky rok ve fotogalerii sešla solidní hromada povedených a krásných děl, nebylo jednoduché jak ze strany autorů fotky nominovat (tedy vybrat tu nejvhodnější), tak ze strany hlasujících snímek zvolit. Dobrá věc se však nakonec povedla, a tak vám po měsíci od prvního avíza o soutěži přináším její výsledky, jejichž slavnostní vyhlášení proběhne na narozeninové jízdě při příležitosti sedmého výročí ŽelPage. Ceny do soutěže ochotně zaslal Vlad, kterému bych touto cestou chtěl poděkovat jak za tento velkorysý dar, tak za jeho neutuchající morální podporu celé ŽelPage.

soutez ŽelPage - V pátek 15.2.2008 byly uzavřeny nominace autorů do fotosoutěže, a tak přichází na řadu další její část. V ní se můžete vyjádřit i Vy, návštěvníci našeho serveru, je tu totiž hlasování. Jak to provést?

Ilustrační obrázekŽelPage - Nadešel čas, abychom vyhlásili druhý ročník ankety o fotografie roku. Pravidla se nebudou v ničem lišit od loňska, stejně jako rozdělení fotografií do kategorií tak, jak je znáte z naší fotogalerie. Ta před nedávnem prošla reorganizací - například nově mají svou kategorii nedělitelné soupravy složené z hnacího a řídícího vozu, tedy 471 s 971 a 814 s 914. Tyto kategorie jsou pak zařazeny podle trakce hnacího vozidla. Samostatné řídící vozy (943 a 954) pak spadají do kategorie "Motorové vozy". Pro úplnost však zmíním všechny podskupiny - Elektrické lokomotivy, motorové lokomotivy, elektrické jednotky, motorové vozy, parní lokomotivy, zahraniční železnice, pracovní mechanismy, umělecká galerie a noční fotografie. Ostatní pravidla a podmínky si dovolím citovat z loňského oznámení o soutěži.

Ilustrační obrázekIlustrační obrázekVzhledem k faktu, že nepatřím mezi klasické šotouše, nečekejte v mém ohlédnutí za uplynulým jízdním řádem ani fotky a komentáře k odklonům, ani reportáže z uzavíraných tratí. Jednak proto, že v mém rodném kraji k podobným věcem dochází velmi sporadicky, a druhak hlavně kvůli tomu, že do těchto témat prostě nejsem zainteresován. Stručně řečeno - fotím to, co právě jede. Proto doufám že se nebudete zlobit, když své pojednání napíšu jako obyčejný deník železničního fotografa. Předchozí GVD pro se pro mě nesl ve znamení hromadnějších fotoakcí a poznávání kolejnicí stejně praštěných kolegů (děkuji Petru Majerníkovi za trefné označení naší úchylky), a z mých fotografií zde na ŽP jasně vyplývá orientace na oblíbené motoráčky řady 810 a lokomotivy soukromých dopravců. Osobně bych však své výlety tématicky neškatulkoval, focení železnice je prostě mou velkou vášní, a tak se při plánování výletu nerozhoduji ani podle řazení vlaků na dané trati, ani "zaručeně spolehlivé" depeše o odklonech, neřkuli dlouhodobých výlukách. Prostě se seberu, jedu a... Vlaky všech barev, tvarů a délky - třeste se!

Ilustrační obrázekVaršava - Pro květiny do Amsterodamu? Na Oktoberfest do Mnichova? Nebo snad do švýcarské Bazileje? PKP Intercity se na svém webu již chlubí novou nabídkou - revoluce v mezinárodním spojení. Nová přímá spojení do Budapešti, Bratislavy, Košic, Amsterodamu, Norimberku, Mnichova a Bazileje, plus nový spoj z Poznaně do Berlína.

Ilustrační obrázekBohumín, Ostrava - Letošní Den železnice na Ostravsku se nesl ve znamení 160. výročí železnice v tomto regionu. Při této příležitosti byl vypraven zvláštní protokolární vlak v čele s "Rosničkou" 464.202, který svezl cestující z Přerova do Bohumína. V tamnějším depu, stejně jako v sousedním Ostravském, na ně čekal různorodý doprovodný program. Samosebou nemohly chybět prohlídky deponií, výstava kolejových vozidel hnacích i jiných, či projížďky historickými vlakovými soupravami.

Ilustrační obrázekČR - Možná jste již zaregistrovali kreslené billboardy, které se začaly objevovat v okolí železničních stanic či zastávek, ale také podél silnic. Jde o novou preventivní kampaň, jejímž objednatelem je Drážní inspekce ČR. Tentokrát je zaměřena na rizika hrozící na železnici lidem, kteří porušují zákon, a mohou svým počínáním ohrozit svůj život či zdraví.

Czech RaildaysOstrava - Již tento měsíc se uskuteční 8. ročník mezinárodního veletrhu drážní a manipulační techniky, výrobků a služeb pro potřeby železniční a městské kolejové dopravy - Czech Raildays 2007. Místem konání je areál nákladového nádraží stanice Ostrava hlavní nádraží.

« Novější zprávy | 1 2 3 4 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:04
zapadá v 20:00