..: Aktuality a články - ČR Jihomoravský :..

II.koridor - Od sobotních 20.45hodin do nedělních 11.20 hodin se bude konat nepřetržitá výluka mezi stanicemi Lanžhot - Kúty na trati 250 ČD (Praha-) Havlíčkův Brod - Břeclav - Kúty.
Dálkové vlaky budou vedeny odklonem v úseku Břeclav - Hodonín - Holíč nad Moravou - Kúty a opačně. Konkrétně se výluka dotkne spojů:
(sobota:) EC 137, R 376,
(neděle:) R 374, R 375, R 377, R 235, EC 136 a EC 174.
Osobní vlaky budou nahrazeny náhradní autobusovou dopravou.
Jelikož má odklonová trať Hodonín - Holíč nízký limit zatížení na nápravu, nemohou být vlaky vedeny řadami 350 ani 362 a 363 apod. Vlaky budou tedy taženy zřejmě žehličkami.

Snímek pragotronuBřeclavsko - Aktualizace 22:00 a 12.5., 14.5. - opraveny chyby - omlouvám se - Dne 11.5.2005 v 14.25 došlo za jízdy Lv 74386 mezi stanicemi Břeclav a Lanžhot k zadření podvozku MVTV3 004 (ČD 893), což znemožnilo odtažení vozidla z tratě jiným vozidlem. Trať je sice dvoukolejná, ale jedna kolej (2.TK) byla plánovaně vyloučena z důvodu oprav železničního svršku a výměny pražců.
Doprava měla být obnovena v 18.00, později v 18.30, ale první vlaky úsek projely kolem půl osmé...
Například vlak EC 130 Polonia měl projet Lanžhotem v 15.34 a skutečnost je 19.34! V Břeclavi a v Kútech stálo několik dálkových vlaků, které tak nabraly hodinu, dvě nebo i čtyři hodiny.
Dálkové vlaky, které čekaly:
Břeclav: EC 171 (+207), R 233 (+119)
Lanžhot: Ex 278 (+108)
Slovensko: EC 130 (+240), EC 134 (+193)

Na ilustračním snímku je přehled zpoždění po větrné smršti 19.11.2004, kdy popadaly stromy na trať mezi Břeclaví a Kúty.

Předkláštěří u Tišnova - Při příležitosti letošního 120. výročí trati Brno - Tišnov a stého výročí trati Tišnov - Nové Město na Moravě - Žďár nad Sázavou je připravena výstava připomínající toto významné jubileum v Podhoráckém muzeu v Předklášteří u Tišnova. Slavnostní zahájení se uskuteční v neděli 17. dubna ve 14.30 a výstava potrvá až do 18. září. Přístupná bude denně mimo pondělí včetně 1. a 8. května a 5. a 6. července. Do 30. dubna je otevřeno od 8 do 12 a od 13 do 16 hodin (poslední prohlídka v 15.30), od 1. května od 9 do 12 a od 13 do 17 hodin (poslední prohlídka v 16.30). Muzeum sídlí v areálu cisterciánského kláštera Porta coeli, který je také přístupný veřejnosti. Nejblížší železniční stanicí je Tišnov, z dalších turisticky atraktivních cílů v okolí stojí za zmínku například volně přístupná rozhledna Klucanina východně od Tišnova. Hlavní program oslav výročí zmíněných tratí se uskuteční 2. a 3. července.

strucneBřeclav - Při posunování vagonů na břeclavském nádraží se krátce po půlnoci 1. 4. 2005 stala nehoda. Jeden z vozů amputoval bezdomovci obě nohy. Podle mluvčího DI ČR nedošlo k pochybení ze strany ČD, a. s.

433_vsetin_smallBrno - V sobotu 2. 4. 2005 zahajuje hrad Pernštejn letošní sezonu. Při té příležitosti bude vypraven parní vlak z Brna přes Tišnov do Nedvědice. V čele soupravy bude lokomotiva 475.101 a vlak bude složen z historických a bufetového vozu. Jednosměrná jízdenka stojí Kč 60,--, zpáteční dvojnásobek. Děti do 6 let cestují zdarma, od 6 do 15 let platí poloviční jízdné. Jízdní řád vlaku je zveřejněn na www.cd.cz.

354.1217Jižní Morava - V sobotu 5.3.2005 se v Brně konalo poslední rozloučení s parní lokomotivou - "všudybylkou" - 354.1217. Této lokomotivě v brzké době skončí revizní zkouška kotle a její oprava před znovuzprovnozněním by si vyžádala značné finanční prostředky, které její majitel, Národní technické muzeum, pravděpodobně neuvolní. Jako rozlučka byla plánována jízda z Brna do Moravského Krumlova a zpět, s několika zastávkami a opakovaným vjezdem do Moravských Bránic.

InfoPraha - Vláda plánuje přesun kamiónů na železnici. Na základě studie, kterou pro vládu zpracovaly České dráhy, by se měl vybudovat terminál systému Ro-La v Brně a provozovat tento systém na trati do Drážďan. Tímto vláda chce odlehčit dálnici D1 a D8 vedoucí do Německa. Dle ČD by bylo možné denně přepravit 12 vlaky až 250 kamiónů. Nejdříve by se ale měla obnovit trasa z Lovosic, která byla pro nezájem loni v červenci zrušena.
Otázkou zůstává, zda plán v této podobě má své opodstatnění. Dle zástupců kamionových dopravců denně projede dálnicí více jak 9000 kamionů a systém Ro-La je drahý a pomalý.

bleskBrno - Dnes ráno našel železniční zaměstnanec v železniční stanici Brno - Horní Heršpice mrtvolu padesátiletého muže. Podle předběžného šetření, kdy muž měl u sebe dopis na rozloučenou, se zřejmě jedná o sebevraždu. Muže pravděpodobně srazil a usmrtil některý z nočních vlaků.
Podle mluvčího Drážní inspekce Jana Kučery jsou střety vlaků s lidmi u nás velmi časté, dochází k nim každý druhý den a tři čtvrtiny lidí po kolizi umírají. V loňském roce takových případů zaznamenali železničáři na 200.

tatryBrno, Praha - Na začátku roku se tradičně konají dvě největší výstavy cestovního ruchu v České republice. Druhý víkend v lednu se koná výstava GO a REGIONTOUR v Brně, třetí víkend v únoru probíhá v Praze výstava HolidayWorld. V roce 2005 se obou akcí zúčastnila i drážní cestovní kancelář ČDtravel (dříve CK ČD). Na veletrzích se představila řada nových tváří, jednou z nich byl i ředitel ČDtravel Petr Gregor. Tato cestovní kancelář nabízí své produkty již 15 let. V letošním roce ji čekají velké personální a organizační změny a CK se připravuje na získání certifikátu ISO a na změnu zákona o cestovním ruchu. 1. 3. 2005 bude Dozorčí rada ČD, a. s. informována o projektu založení dceřiné společnosti ČD travel, s. r. o. jediným zakladatelem, a to ČD, a. s. s peněžitým vkladem ve výši 1 mil. Kč. Jako nová dceřiná společnost ČD by měla ČDtravel působit od 1. 6. 2005.

marfusaBrno a okolí - Doplněn snímek z prvního dne - Ruský motorový vůz RA-Č, který mají ČD v nájmu, začne již toto pondělí jezdit ve zkušebním provozu s cestujícími. Konkrétně na osobním vlaku Os 4462 s odjezdem z Brna hl.n. ve 12.46 směr Bohutice.

Jednotka se bude pohybovat v úsecích Brno - Oslavany, Brno - Třebíč - Jihlava, Brno - Nemotice, Brno - Bohutice.

V tomto článku naleznete detailní popis jednotky, oběhy a spoustu dalšího od Ing. Alana Butschka - zeleznice.e-metro.cz.


835Na snímku je Marfuša zachycená ve Žďáru nad Sázavou při jízdních zkouškách dne 18.1.2004.

Na spodním snímku je jednotka 835 v Moravských Bránicích před soupravovou jízdou do Ivančic. Snímek pořídil 14.2.2005 Jakub Gregor.

Další snímky jednotky 835 najdete ve fotogalerii.

nostalgieNostalgie - V únoru 2005 se připravují pro fotografy dvě fotojízdy s nákladními vlaky.
Na sobotu 12.2.2005 se připravuje zvláštní nákladní vlak pro fotografy na trati Staré Město u Uh. Hradiště - Bylnice. Vlak bude tažen historickou lokomotivou T466.0007 Pielstick. Připraveno je 15 - 20 fotozastávek na atraktivních místech Vlárské trati. V případě dobrých sněhových podmínek v Bílých Karpatech je připraveno i menší překvapení - Sněhový pluh KSP 411. Maximální počet účastníků je 50, minimální počet je stanoven na 30 osob. Předpokládná cena jízdenky je 1000Kč. Uzávěrka přihlášek a platba zálohy 500 Kč do 20.1. 2005. Bližší informace a přihlášky : Petr Konečný tel 607 789 125 petr.konecny@nempv.cz nebo p. Šantrůček tel 606 374 695 jena3@post.cz
O týden později, 19.2.2005 připravuje Plzeňská dráha - výtopna Cheb obdobnou akci na trati Cheb - Aš. Nákladní vlak bude tažen historickou lokomotivou T435.0145 Hektor. Předběžná cena je 500,- Kč, min. 30 účastníků. Uzávěrka přihlášek do 31.1.2005. Podrobnosti a přihlášky posílejte na e-mail sergej.cheb@volny.cz
Podrobnosti o akcích můžete sledovat v Kalendáři akcí nebo v diskuzi na K-reportu.

Pendolino - Po několika týdnech se pendolino vrátilo na trať Česká Třebová - Brno, aby pokračovalo v předepsaných testech.
Během několikatýdenní pauzy mezi testy se pendolino podívalo na rakouské tratě, kde probíhaly různé zkoušky.
Tento týden probíhaly zkoušky na trati Letovice - Rájec-Jestřebí a maximální rychlost při zkouškách byla 132 km/h. V současnosti probíhají různé testy bezpečnosti jednotky proti vykolejení bez zjevných problémů.
Problémem i nadále zůstává ovlivňování kolejových obvodů na napájecí soustavě 25kV 50 Hz. Firma Alstom problém řeší, ale na české normy zatím nestačí.
Cestující se ale vlakem pendolino svezou možná již brzy - na vnitrostátních rychlících Praha - Děčín. Pokud vše dobře dopadne, jednotka bude na rychlíky nasazena krátce poté, co vstoupí v platnost nový jízdní řád 2004/2005.
Toto nasazení je nutné z důvodu najetí potřebných kilometrů ve zkušebním provozu s cestujícími.
Začátkem listopadu se testy jednotky přesunou na trať Vranovice - Břeclav, kde budou probíhat zkušební jízdy rychlostí až 220 kilometrů v hodině. Je to jediná trať v ČR, kde je možné takové rychlosti s nutnými úpravami a za dalších podmínek dosáhnout. Před několika málo lety zde byl testován rakouský Taurus, který jel rychlostí přes 200km/h (zkoušela se kvalita kolejí a trakčního vedení).
Rychlost 220 km/h. není náhodná, protože aby jednotka měla maximální rychlost 200 km/h, musí být zkušební jízda zajeta rychlostí o 10% vyšší, což je v tomto případě právě 220 km/h.
Testy jednotky provázejí přísné podmínky. Z bezpečnostních důvodů se testy jezdi v době, kdy je co nejmenší provoz, který je možné zastavit úplně. Během jízdy jednotky je totiž nutné, aby v obvodu měnírny, která pendolino právě zásobuje, nebyl žádný jiný jedoucí vlak - právě kvůli bludným proudům.
Na přiloženém snímku [foto: Jaroslav Stárek] je zdokumentována první část zkoušek na trati Č. Třebová - Brno v úseku Svitavy - Letovice dne 31.8.2004 a jednotka 680.001 ve stanici Svitavy.

Brno - upraveno 10.10. v 0.48 - Dnes se v Brně konalo referendum, ve kterém se jeho obyvatelé měli vyjádřit k budoucí poloze hlavního nádraží. Dle zákona je referendum platné, pokud se jej zúčastní alespoň 50% brněnských voličů.
Oficiální výsledky:
Referendum je neplatné, protože bylo odevzdáno jen 78617 platných hlasů. Pro zachování nádraží v současné poloze hlasovalo 67440 voličů, pro odsun 11088 voličů a 89 lidí se zdrželo. Aby bylo referendum platné, mělo být odevzdáno 159019 platných hlasů.
Magistrát slíbil, že se výsledkem bude zabývat i v tomto případě, kdy je referendum neplatné.

Valtice - upraveno 10.10. v 0.34 - Dnes ráno v cca 5.24 vykolejil mezi stanicemi Valtice a Boří les osobní vlak 4501 (842.003) jedoucí ze Znojma do Břeclavi. Vlak vykolejil poté, co najel na mohutný dub, který spadl na koleje po dešti, protože byl nahnilý.
Vlak jel v době vykolejení rychlostí 75 km/h. Spadlý strom nemohl strojvedoucí včas zaregistrovat, protože trať je zde v oblouku.
Vlak po vykolejení pokračoval ještě několik desítek metrů a poškodil 180 pražců, které budou muset být vyměněny a spodní část motorového vozu. Škoda na motorovém voze je vyčíslena na 100 tisíc, na trati 190 tisíc korun.
Později jedoucí Os 4503 měl být posledním před plánovanou výlukou. Z důvodu této mimořádnosti byl také nahrazen NAD.
Plánovaná nepřetržitá výluka, která byla zahájena v 7.30, skončí v pátek v 15.30.
Ve vlaku cestovaly tři desítky cestujících, kteří vyvázli bez zranění.
Na snímku [foto: Milan Vojtek] je motorový vůz 842.003 v místě vykolejení.
Děkujeme Milanu Vojtkovi za upřesnění informací.

Anketa - A jsme opět v Brně, co se tedy novinky týče. Referendum se stále blíží a jelikož jsme již dlouho neměnili anketu, napadlo nás, že můžeme zkusit, jak vidí budoucnost železničního uzlu Brno naši čtenáři.
Ptáme se: "Jaká poloha žst. Brno hl.n. je podle Vás přijatelnější ?". Na výběr máte dvě možnosti - Současná poloha nebo odsunutá poloha. Při odpovídání berte v úvahu jednak dopravní stránku (včetně napojení nádraží na MHD), ale též finanční.
Minulá anketa se zabývala osudem jednotek ř. 680 ČD. Nejvíce (263 hlasů) získala možnost, že se jednotky vrátí výrobci, 218 hlasů je pro možnost, že jednotky vyjedou později, 66 hlasů získala možnost, že jednotky vyjedou již příští rok s cestujícími, 27 lidí si myslí, že se z pendolina stane velmi drahý výstavní exponát a 22 hlasů je pro možnost, že jednotky budou prodány jinému železničnímu podniku.

« Novější zprávy | 1 ... 17 18 19 20 21 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:50
zapadá v 20:11