..: Články - Česká republika (celá) :..

informacePraha - CEVIS je Centrální vozový informační systém ČD. CEVIS trvale sleduje a eviduje vozy ČD a přechodně vozy cizích železničních správ, které vstoupily na síť ČD. Sleduje vybrané provozní události vozu a prostřednictvím pohybu vlaku, ke kterému je vůz přivěšen, jeho pohyb. Vzhledem k tomu, že není systémem sledována většina Mn a Pv vlaků, nelze přesně lokalizovat místo výskytu vozu v případě, že se vůz pohybuje na těchto vlacích.

V Přerově dne 15.9.2001 - Autor: David Maštalíř
Motorová lokomotiva T 499.0 (759) je nejvýkonnější a nejrychlejší lokomotivou jak na ČD, tak z celé série více než 12 000 motorových lokomotiv ČKD. Přesto, že zůstalo pouze u prototypů patří jí právem významné místo v historii motorových lokomotiv ČKD i ČD. O jejich osudech a konstrukci však není širší veřejnost příliš informována.

obrazekPovodně 2002 - Je tomu již rok, kdy mnoha oblastem České republiky vládla voda. První velká voda postihla jižní Čechy 7.8. a 8.8., kdy se zvedly některé vodní toky na Českobudějovicku a zaplavily část trati České Velenice - České Budějovice. I samotné České Budějovice byly lehce postiženy, protože jejich nižší části byly zality vodou. Například Malše zalila plochy v těsné blízkosti depa České Budějovice a lidé se chodili dívat vodní tok na most, po kterém vede trať do Horního Dvořiště. V tu dobu měli také problémy rakouské dráhy. Vlaky tehdá nemohli jezdit až do Summerau a byly kousek za hranicemi nahrazeny autobusy.

obrazekPraha - Motorová lokomotiva řady 781 (ex T 679.1) byla určena pro dopravu nákladních vlaků na hlavních neelektrizovaných tratí ČSD. Byla vyvinuta Luganským lokomotivním závodem v bývalém SSSR v letech 1962 - 1964 s továrním označením M-62. Lokomotiva byla dalším z typů úspěšně vyvinutých dieselelektrických lokomotiv, u něhož bylo využito dlouholetých zkušeností a osvědčených částí z předchozích sérií sovětských lokomotiv. Na vývoji trakční výzbroje se podílely bývalé sovětské závody jako Charkovský lokomotivní závod a Kolomenský lokomotivní závod. Spoluprací těchto hlavních výrobců vznikla motorová lokomotiva schopná provozu na normálně rozchodných tratích majících obrys lokomotivní skříně i pojezdové části řešené do obrysu pro železniční tratě o rozchodu 1435 mm.

obrazekPendolino - V úterý 24.6.2003 bude v Praze hl.n. oficiálně představeno první české pendolino. Od 10:00 bude výstava pro vedení ČD (možná i státu) a po jejich prohlídce teprve lidé.
Na Želpage se v poslední době objevilo pár článků. Aby to bylo přehledné, udělal jsem souhrnný článek, který se skládá z fotografií z Itálie, VIDEA, a screenů z videa a nově též informace a zajímavosti, které se zatím v souvislosti s pendolinem staly.

19.6.2003 - 17:22 - Pendolino (řada 680 ČD) je již v ČR, ale je poškozené

obrazekPendolino - Tak nakonec ještě včera se v Horním Dvořišti ukázala jednotka řady 680 ČD. Z Rakouska přijela otočená, zřejmě, aby nebylo vidět poškození, které bylo způsobeno na ÖBB. V Rakousku bylo pendolino přepravováno přímo jako součást nákladního vlaku, ale někde se vlivem prudšího brždění vyháklo převodní spřáhlo a jeden vůz prorazil jednotce čelo nárazníky. Z Českých Budějovic vyjelo v 22:46; u Prahy Měcholup se ukázalo v 3:21 a poté jelo do Prahy Hostivaře a dále neplánovaně přes Malešice - Libeň a hlavní nádraží do Vršovic. Původně mělo jet do Vršovic přímo, ale někdo nakonec rozhodl, že pojede přímo do ONJ bez úvratě. Bohužel ve tři ráno nepracujeme a tak se nám nepodařilo pendolino vyfotit. Ale náš kamarád Hawkey ve čtyři ráno přijel z Ostravy z veletrhu a natáčel si své spolucestující, ale najednou uviděl pendolino a začal jej natáčet. Pokud se vše povede, večer bude tady k mání video z průjezdu této jednotky Prahou hl.n. od Hawkeye!!! Pro začátek tu máme pár screenů z videa. 1win зеркало

17.6.2003 - 21:44 - Přehled nostalgických jízd také na ŽelPage

obrazekPraha - Občas nám chodily dotazy, zda budeme také zpracovávat seznam nostalgických akcí, že na ŽelPage dosti chybí. Toto jsme si uvědomovali i my proto jsme toto začali řešit. Zkoušeli jsme dělat seznam vždy na aktuální víkend, ale moc se nám to nevedlo. Jednoho dne se ale ozval Zdeněk Michl - místopředseda Klubu železničních cestovatelů a nabídl nám spolupráci. Tu jsme nemohli odmítnout a výsledkem bude, že budeme mít možnost čerpat z jejich databáze nostalgických jízd. Velice KŽC děkujeme. Věříme, že tato novinka přispěje k rozšíření informací získaných z našich stránek. Nostalgii najdete v menu skutečná železnice. Бетвиннер зеркало

obrázek Praha — Dne 12. 4.2 003 se na objednávku německých turistů konala poslední jízda jednotky VT18.16.07 + VT18.16.10 z Berlína přes Děčín, Mělník, Prahu–Vysočany, Prahu Malešice do Prahy hlavního nádraží (pobyt 11.30 – 17.30 s přestávkou na ONJ).

Na zpáteční cestu se jednotka vydala po trase Praha hl.n. – Praha–Holešovice – Kralupy n.Vlt – Děčín a dále do Berlína.

S jednotkou jsme se rozloučili v nedožitých 40ti letech.

Průjezd u Litoměřic – Foto: Jakub Vysoký

« Novější zprávy | 1 ... 13 14 15 16 17   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:02
zapadá v 20:01