..: Aktuality a články - Slovensko (celé) :..

požár - ilustrační fotoKošice - V pátek 2.12. došlo okolo 17. hod. v žst. Čaňa k požáru pantografové jednotky řady 460.036 + 460.035. Při požáru vyhořel celý elektrický vůz 460.036. Ke zraněním nedošlo, cestující byli včas evakuováni.
Požár hasilo 8 hasičských jednotek, pravděpodobnou příčinou požáru byl zkrat v rozvodné skříni.

Ilustrační foto

Zdroj : STV.sk
VLAKY.net - diskuzní forum (v diskuzi jsou i fotografie)

zsskBratislava - Jízdní řád bude na Slovensku platit pouze od 11.12.2005 do 26.3.2006. Důvodem je pokračující modernizace V. rychlostního eurokoridoru. V novém grafikonu vypraví ŽSSK denně průměrně 1.303 vlaků. Z toho je 6 vlaků IC, 4 vlaky Ex, 53 vlaků kategorie R, 27 vlaků Zr a 1.213 osobních vlaků. V mezistátní dopravě bude jezdit 271 spojů, z toho 10 EC, 12 IC, 2 Ex, 40 R, 62 ER a 145 Os. Soupravy pendolino budou na slovenském území v provozu až od platnosti dalšího JŘ, jehož platnost začíná 26.3.2006.
Stát objednal u drah 31,84 mil. vlakových kilometrů, což je 140 tisíc km více oproti současnému jízdnímu řádu. Ve vlacích EC doplácí cestující k regulovanému jízdnému 40 Sk. Do povinně místenkových IC vlaků je třeba zakoupit jízdenku, příplatek, který činí 20 Sk a místenku, jejíž cena závisí na slabých (20 Sk) a silných (80 Sk) dnech.
Od 1.1.2006 zavádí ŽSSK nové slevy: Junior RailPlus (40% sleva pro cestující od 15 do 26 let), Klasik RailPlus (25% sleva pro cestující od 26 do 60 let) a Maxi karta Klasik (přenosný či nepřenosný cestovní doklad).
Další podrobnosti na www.slovakrail.sk.

Zdroj: Tisková zpráva ŽSSK

icBratislava - Z Bratislavy do Prahy se dostanou cestující 2x týdně rychlovlaky pendolino, které od 26.3.2006 nahradí v úseku Bratislava - Praha vlak EC 136/137 Slovenská strela. Díky pendolinu se cesta mezi oběma hlavními městy zkrátí na necelé 4 hodiny.
Od nového grafikonu bude možné poprvé mezi Košicemi a Prahou cestovat vlakem kategorie EuroCity. Jedná se o EC 120/121 Košičan. ŽSSK také obnoví přímý R 230/231 Rastislav, který spojí Štúrovo, Bratislavu a Brno. Autovlaky spojující Košice (Cassovia) a Poprad (Laborec) s Prahou budou mít vůz na přepravu automobilů řazen denně. Vlaky EC 134/135 Vyšehrad budou od nového jízdního řádu zrušeny a nahrazeny rychlíkem Rastislav. Mezi Brnem a Žilinou bude zrušen rychlík Kysuca. Nově spojí Prahu s Žilinou IC 146/147 Hradčany.
Velké rozšíření spojů se týká Rakouska, kdy přes Marchegg bude denně jezdit 19 párů vlaků EuroRegio (nárůst o 9 spojů). Na této trase bude jezdit i nový typ vlaku Sprinter, který spojí Vídeň s Bratislavou za méně než 1 hodinu. Přes Kittsee bude jezdit denně také 19 párů vlaků (nárůst o 8 spojů).
Mezi Slovenskem a Maďarskem je nově zavedeno 7 párů osobních vlaků, z toho 5 párů spojí Nové Zámky s Budapeští.
Od poloviny června do poloviny září zajistí ZSSK přímé sezonní spojení Bratislavy s Varnou, Burgasem a Soluní.

Zdroj: Tisková zpráva ŽSSK

skBratislava - Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. zavede nové typy slev, které začnou platit od začátku roku 2006. Z tohoto důvodu bude zrušena kilometrická banka, zpáteční sleva nebo rodinná sleva. Pokud si cestující zakoupí průkaz na slevu za 999 Sk, získá automaticky nárok na slevu ve výši 25%. Tato sleva se vyplatí všem, kdo cestuje nejméně 15x za rok na vzdálenost větší než 100 km v obou směrech.
Větší slevu získají i senioři do 70 let. Nyní mají nárok na 25%ní slevu, nově bude toto zvýhodnění 40%ní. Mládež do 26 let (studenti i nestudenti) budou mít nárok na slevu ve výši 40% na všech slovenských tratích. V současnosti mohou mladí lidé cestovat se slevou 25%, pouze na jedné pevně stanovené trase byla uznávána sleva 50%.
ŽSSK přepravily o 600.000 cestujících méně než vloni, tržby dosáhly 1,4 mld. Sk, což je o 5% méně než ukládá podnikatelský plán. Největší propad zaznamenala Junior zlava, kde došlo k poklesu prodeje o 16%.

Bratislava - Od úterý 1. listopadu začaly všechny vlaky kategorie IC a další vybrané vlaky, převážně rychlíky v úseku Nové Mesto nad Váhom – Bratislava jezdit opět po původní trase přes Leopoldov a Trnavu (dříve odklonem přes Galantu). Příjezdy a odjezdy vlaků budou změněné. Jízdní doba vlaků IC se zkrátí o 25 minut a rychlíků o 30 až 40 minut.

Změna příjezdů a odjezdů vlaků z Bratislavy
IC 501 Kriváň, IC 405 Tatran, IC 511 Váh, IC 507, R 322 Goral, R 721 Bojnice, R 609 Spišan, R 613 Zemplín (tyto vlaky jezdí denně), R 723 Vtáčnik (denně mimo soboty)

Změna příjezdů a odjezdů vlaků z Nového Mesta nad Váhom
IC 506, IC 404 Tatran, IC 500 Kriváň, R 702 Turiec, R 604 Dragov, R 606 Liptov, R 610 Považan, R 720 Bojnice, R 333 Goral (tyto vlaky jezdí denně), R 722 Vtáčnik, R 700 Polom R 600 (denně mimo neděle), R 704 Dobeň (denně mimo soboty), R 1500, R 1504 Šarišan (jezdí pouze v neděli)

Odklonem přes Galantu budou nadále jezdit
z Bratislavy: R 1505 Šarišan, R 1521 Tríbeč, R 1503 Inovec (tyto vlaky jezdí pouze v pátek), R 1731 Zobor (pouze v neděli)
do Bratislavy: R 1502 Inovec, R 1730 Zobor, R 1520 Tríbeč (tyto vlaky jezdí pouze v neděli)

foto : www.zelpo.sk

Praha - Jak jistě všichni víte, dne 30. října (neděle) ve 3:00 hod. se změní letní čas (SELČ) na čas zimní (SEČ). Posuneme tedy ručičky hodinek o celou hodinu zpět a noc tak bude o 60 minut delší. Toto opatření se samozřejmě dotkne i vlaků. Zde je malé shrnutí...:

R 200 "Silesia" odjede z Petrovic u K. ve 2:15 SEČ
R 201 "Silesia" odjede z Petrovic u K. ve 2:00 SEČ
R 202 "Chopin" odjede z Petrovic u K. ve 2:50 SEČ
R 203 "Chopin" odjede z Petrovic u K. ve 2:10 SEČ
R 208 "Vltava" odjede z Olomouce hl. n. ve 2:40 SEČ
R 209 "Vltava" odjede z Ostravy-Svinova ve 2:44 SEČ
R 223 "Vihorlat" odjede z Horní Lidče ve 2:15 SEČ
R 374 "Pannonia" odjede z Brna hl. n. ve 2:04 SEČ
R 375 "Pannonia" odjede z Tišnova ve 2:24 SEČ
R 376 "Devín" odjede z Hradce Králové ve 2:55 SELČ (dle letního času)
R 377 "Devín" odjede z Hradce Králové ve 2:55 SELČ (dle letního času)
R 420 "Excelsior" odjede z Kolína ve 2:18 SEČ
R 421 "Excelsior" odjede z Pardubic hl. n. ve 2:03 SEČ
R 423 "Cassovia" odjede z Olomouce hl. n. ve 2:39 SEČ
R 424 "Laborec" odjede z Hranic na Moravě ve 2:30 SEČ
R 425 "Laborec" odjede z Ostravy-Svinova ve 2:17 SEČ

Doplněno dle příspěvku od -ps- 19:20
Bratislava - Změna času se na Slovensku týká těchto vlaků:
R222 přejde na SEČ v Považské Bystrici
R223 přejde na SEČ v Horní Lidči
R337 přejde na SEČ v Čadci
R612 přejde na SEČ v Liptovském Mikuláši
R613 přejde na SEČ v Povážské Bystrici
R381 přejde na SEČ v Plavči.
Rychlíky, které budou mezi druhou a třetí hodinou ranní na cestě, zůstanou stát v nejbližší železniční stanici a dále budou pokračovat podle SEČ.

zsskBratislava - Od pátku 28.10.2005 do úterý 1.11.2005, kdy je na Slovensku státní svátek, vypraví ŽSSK několik posilových vlaků. Jedná se o trasy Bratislava - Košice/Prešov, Bratislava - Zvolen, Bratislava - Žilina, Bratislava - Nitra a Bratislava - Prievidza. Osobní železniční doprava bude kromě soboty posílena o 10 rychlíků, 4 vlaky kategorie expres a 4 spěšné vlaky. Jízdní řád vlaků je zveřejněn na www.zssk.sk.

Bratislava - Od roku 2012 by měly začít jezdit vlaky mezi Bratislavou a Žilinou rychlostí 160 km/h (až do Košic by se touto rychlostí mělo jezdit v roce 2015) . Trasa přes Žilinu a Košice do Čiernej nad Tisou je součástí 5. Eurokoridoru, který spojuje Itálii, Slovinsko, Chorvatsko, Maďarsko, Slovensko a Ukrajinu. Měří 2.831 km (na Slovensku 536,2 km). Předpoklad starý několik let uvažoval s náklady na stavbu kolem 2 miliard €, ovšem dnešní odhady jsou odhadovány mnohem vyšší. O budování VRT se na Slovensku neuvažuje.

NehodyOtrokovice - Rychlík jedoucí do Břeclavi srazil v Otrokovicích člověka v kolejišti. Provoz na trati ale není přerušen, uvedla Drážní inspekce. Stav sraženého není znám.

Slovensko / Žilina - Slovenská železniční policie zadržela 41 letého Čecha, který u Žiliny a v Čadci kradl zabezpečovací kabely. Škoda dosahuje 245 tisíc slovenských korun. Muži z Orlové hrozí dva roky vězení.

Zdroj : iDnes.cz

Lokomotiva E499.004 na Masarykově nádraží v Praze. I ona před lety zahajovala provoz na Štrbské rampě.Štrba - "Elektrifikáciou k socializmu" hlásal tehdy hrdý nápis na čele ověnčených E499.001 a 004, které právě zahajovaly dopravu v závislé trakci v úseku Poprad - Spišská Nová Ves, tedy na známé "Štrbskej rampe". V letošním roce si připomínáme již padesáté výročí od tohoto významného kroku v dějinách ČSD (ŽSR), který je dodnes zapsán zlatým písmem v kronikách těchto železničních správ.

zsskBratislava - Od 5.9.2005 nabízí ZSSK ve spolupráci s ČD při přepravě aut autovlakem zlevněný zpáteční lístek pro přepravu osobního automobilu v úseku Praha - Poprad - Praha (R 424/425 Laborec) a Praha - Košice - Praha (R 422/423 Cassovia). Tuto slevu lze využít pouze tehdy, pokud je auto přepravováno oběma směry (tam i zpět). Původní cena 31€ za jeden směr, tj. 62€ za oba směry, se mění následovně: a) přeprava auta jedním směrem - beze změny 31€, b) přeprava auta oběma směry - tam za 31€ a zpět za sníženou cenu 19,90€ (celkem 50,90€ oproti původním 62€). Při cestě zpět musí být předložen při kontrole i cestovní doklad pro jízdu tam.

Bratislava - Železniční společnost Slovensko (ŽSSK) dosáhla v hospodaření prvního pololetí roku 2005 ztráty ve výši 411,8 mil. SKK. V porovnání s plánovanou ztrátou byl výsledek lepší o 155,4 mil. SKK. Při plánovaných nákladech 4,317 miliard SKK zaúčtovala ŽSSK celkové náklady ve výši 4,140 miliard SKK a při plánovaných výnosech 3,750 miliard SKK zaúčtovala výnosy v objemu 3,728 miliard SKK. Na konci letošního roku je plánována ztráta 987,2 mil. SKK.

Za první půlrok přepravila ŽSSK ve vnitrostátní přepravě 24,434 milionů cestujících, což je v porovnání se stejným obdobím minulého roku méně o 923 tisíc, což je pokles o 4,4%, naopak v mezinárodní přepravě zaznamenala ŽSSK nárůst o 14,6%.

ŽSSK evidovala k 30. červnu 4781 zaměstnanců, což je o 38 méně, než předpokládá plán k 31. prosinci.

10.8.2005 - 15:47 - Privatizace Cargo Slovakia

Slovensko - Railion (dceřiná společnost DB) a Rail Cargo Austria (dceřiná společnost ÖBB) se dostaly do užšího výběru pro privatizaci slovenské firmy Cargo Slovakia a zdá se, že mají největší šanci na její získání. Společně s výše jmenovanými společnostmi se dále probojovaly např. maďarské dráhy (MÁV) či slovenská finanční skupina PENTA. Zájemci musí nyní předkládat závazné nabídky. Slovenské ministerstvo dopravy očekává zisk mezi 15 a 20 miliardami SKK. Nabídky musí firmy odevzdávat do 30.září 2005.

Slovensko chystá velkou privatizaci společnosti ŽS Cargo Slovakia. Mezi zájemci jsou České dráhy, Deutsche Bahn, Penta, J&T, English Welsh & Scottisch Railway, FirstGroup, Genesee&Wyoming, dále ukrajinské, polské, maďarské či rakouské národní železnice. Podle slovenského ministra dopravy Pavla Prokopoviče se počítá se ziskem 15 až 20 miliard slovenských korun. O výši konečné nabídky se bude rozhodovat, až stát vyřeší cenu za přístup na slovenskou železniční síť. Slovenská privatizace je první tohoto druhu ve střední Evropě a rozhoduje se zejména o vlivu na trhu. Proto se do tendru přihlásily i firmy ze sousedních států, které mají finanční potíže. Všechny se totiž obávají výrazného vlivu Deutsche Bahn. Letos by firma měla přepravit 50 milionů tun zboží a vydělat přibližně 100 milionů slovenských korun.
ŽS Cargo Slovakia
Základní jmění: 11,5 mld. SKK
Počet lokomotiv: ca. 800
Počet nákladních vagonů: ca. 16 000

BzmotTak jako loni, vydal se náš tým na výjezdní zasedání do zahraničí. Tentokrát padla volba na Slovensko a Maďarsko.

« Novější zprávy | 1 ... 15 16 17 18 19 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:02
zapadá v 20:01