..: Aktuality a články - ČR Ústecký :..

8.9.2004 - 12:49 - 5. Česko-saský železniční festival

Chomutov - O nadcházejícím víkendu se odehraje již pátý ročník tradičně bohaté akce - železničního festivalu na hranici. Nabízí se možnost projetí parní úzkokolejky na samotné hranici s ČR Fichtelbergbahn (Cranzahl - Kurort Oberwiesental) na jízdenku SONE+ a zejména projetí již léta zavřené trati Annaberg-Buchholz unterer Bahnhof - Schwarzenberg okružními vlaky po oba dva dny.
Akci letos oficielně pořádají České dráhy, DB Erzgebirgsbahn a BVO Fichtelbergbahn.

18.6.2004 - 12:42 - Tento víkend v Lomu u Mostu modelářská výstava Modell Show 2004

obrazek Modelářská výstava - Klub železničních modelářů Moldaváček Lom spolu s městem Lom a železničními modeláři z DDM Most zvou všechny malé i velké na výstavu železničních modelů nazvanou Modell Show 2004 do kulturního domu v Lomu. Výstava se koná spolu s Lomskou poutí o víkendu 19. a 20. června a přístupna je po oba dny od 9 do 17 hodin.
Ve velkém sále kulturního domu tak budou moci návštěvníci shlédnout několik různých modelových kolejišť v provozu a přes sto nejrůznějších modelů lokomotiv a vagónů. Zajímavostí určitě bude velké modulové kolejiště H0 z Domu dětí a mládeže v Mostě, které je dlouhé 25 m. Celková délka použitých kolejí je pak přes 60 m, kdy vlak objíždí celé kolejiště při modelové rychlosti 80 km/h necelých 5 minut. Mezi dalšími kolejišti je určitě zajímavý model úzkorozchodné švýcarské Rhétské dráhy v modelové velikosti H0m (há nula em) lomských modelářů. Mezi vláčky pak návštěvníci mohou vidět modely českých i zahraničních lokomotiv a vagónů a to jak zahraniční tovární výroby, tak i od tuzemských výrobců včetně ručně dělaných modelů.
Výstavu doplní modely rádiem řízených letadel janovských modelářů a modely automobilů. Také zde bude prodej modelů a modelářských potřeb a drobné občerstvení. Vstupné činí pouhých 20,- Kč, jedno dítě v doprovodu jednoho dospělého má pak vstup zdarma.
Všichni jsou srdečně zváni.
Podrobnosti také na moldavacek-kzm.wz.cz, odkud pochází i přiložené foto.

16.5.2004 - 17:35 - Ve středu pojede papoušek 477.043 do Drážďan na přehlídku lokomotiv

obrazekobrazekDrážďany - Dne 19.5.2004 mezi 7-8hod. vyjede z Lužné u Rakovníka přes Žatec, Obrnice, Most, Ústí nad Labem, Děčín do Drážďan lokomotiva 477.043. Potáhne jí brejlovec T478.3101. Bližší info o přepravě nevíme. Důvodem této přepravy je akce, která se koná v Drážďanech od čtvrtka 20.5. do neděle - přehlídka lokomotiv a zvláštní jízdy.
477.043 v čele zvláštního vlaku při zahájení sezony v Lužné 1.5.2004; T478.3101 v Lužné 28.6.2003
foto -ib-. news: -kch-, spolupráce J. Brabec

obrazekŘada 162 DKV Ústí nad Labem - Po vzoru ostravských peršingů 163 mají nový kabátek i dva ústecké exempláře řady 162. Konkrétně se jedná o stroje: 162.011, který s novým lakem jezdí již několik dní a 162.020, který s novým lakem vyjel dnes poprvé. Shodou náhod máme obě lokomotivy zdokumentované ještě před přetřením.

Zatím dvě lokomotivy DKV Ústí nad Labem si pro nový nátěr "dojely" až do Valašského Meziříčí. Uvidíme, zda budou další stroje této řady následovat. Na snímku lokomotiva 162.020 v čele R 777 z Děčína v Praze Masarykově n. dne 20.2.2004.

Praha - Jako lidé kolem serveru ArtLoko, i tým ŽelPage se rozhodl minulý víkend otestovat novou síťovou jízdenku nabízenou Českými drahami pod názvem SONE+ a procestovat tak téměř 400 kilometrů za 12 hodin cestování za 130 Kč. Je tomu už více než měsíc, kdy mne a kolegu Martina Hanzala posedla šílená myšlenka udělat maratón po tratích ČD v motorovém voze řady 810.

Prvotní trasa byla naplánována z Prahy Smíchova přes Rudnou u Prahy do Berouna po trati 173, dále pak po trati 174 na Rakovník, po trati 161 z Rakovníka přes Blatno u Jesenice do Bečova nad Teplou, odsud potom po trati 149 do Mariánských lázní a potom zpět nějakým rychlíkem přes Plzeň domů. Nutno ovšem podotknout, že tento návrh byl ve srovnání se surovou skutečností čajíčkem pro mimina, nebo výletem pro důchodce.

obrazekÚstí nad Labem - Akce 145 let depa Ústí nad Labem se konala od 26.9. do 28.9. v rámci oslav Dne železnice. Žst. a DKV Ústí nad Labem připravily velmi zajímavé akce, o které byl vždy velký zájem široké veřejnosti. Už od odpoledne 26.9. jezdila po ústeckém železničním uzlu jednotka 471.007 po trase: Ústí n/L. hl. n. - Hrabovice - Ústí n/L vj. n. - Ústí n/L-Střekov - Ústí n/L západ - Ústí n/L jih - Ústí n/L hl. n. Zároveň jezdila do místního DKV z hlavního nádraží i souprava ve složení 704.009 2* Btx761 704.010. Obě výše zmíněné soupravy jezdily pro návštěvníky zdarma.

Ilustrační obrázekRoudnice nad Labem - Ve středu 21.5.2003 po půl třetí odpoledne v žst. Roudnice nad Labem narazil nákladní vlak do elektrické jednotky řady 451. Nehodu způsobil s největší pravděpodobností strojvedoucí, který odjel s jednotkou ze stanice proti návěsti stůj a "řízl" výhybku, přes kterou byla připravena vlaková cesta nákladního vlaku. Doprava na trati nebyla nehodou ovlivněna, jen osobní vlak 9613, na kterém měla po chvíli tato jednotka odjet, byl opožděn a jako náhradní souprava jela sestava 708 + 010 + 010 + 810.

10.5.2003 - 12:00 - Na Slánsku se Mazda srazila s osmsetdesítkou

bleskovka Slánsko — 9. 5. 2003 v 18.29 došlo ke srážce motorového osobního vlaku 9708, který směřoval z Kralup nad Vltavou do Moldavy v Krušných horách, s osobním automobilem značky Mazda u zastávky Vraný na trati 110. Šlo o standardní scénář – řidič nerespektoval výstražnou světelnou signalizaci VÚD a vjel na přejezd ve chvíli, kdy na něj vjížděl i Os 9707. Následky nebyly nikterak tragické i když osobní automobil byl zcela zdemolován. Na motorovém voze 810.529-8 DKV Louny vznikla škoda v řádu desetitisíců. Řidič automobilu byl lehce zraněn. Cestující kromě šoku neutrpěli žádná větší zranění, snad jen drobné oděrky. Paradoxně nejhůř dopadl strojvedoucí Václav Vích ze střediska strojových čet Louny, který byl pořezán rozbitým čelním sklem. Smutný je fakt, že k této zbytečné nehodě, která zablokovala trať 110 na dlouhých pět hodin, došlo jen dva dny po tragické události u maďarského Siófoku… Ještě smutnější je skutečnost, že motorový vůz DKV Louny, PJ Kralupy byl před týdnem přivezen po rozsáhlé dílenské opravě a modernizaci a dneší vozba vlaku 9708 bylo jeho druhou směnou od rekonstrukce…

« Novější zprávy | 1 ... 13 14 15 16 17   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2018 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Nabídka eShopuopen/close
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
» Přidat odkaz
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 04:52
zapadá v 21:14

meteo meteo
:. Novinky na VLAKY.NET
Poslední příspěvek Čínske „vysokorýchlostne“ metro
Už dávnejšie ma zaujala nová rýchla trať metra v juhočínskom meste ShenZhen (alebo v 'našom' prepise ŠenČen). A k napísaniu na nakopla debata na vlaky.net o zvyšujúcich sa rýchlostiach na železniciach. ...

Poslední příspěvek Naša téma: Nové vozidlá pre tatranskú zubačku
Bratislava 11. júna (TASR) – Do Vysokých Tatier by mohli pribudnúť nové 'zubačky', teda ozubnicové elektrické jednotky. Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) vyhlásila súťaž na nákup piatich takýchto ...

Poslední příspěvek Úzkokolejka pro 21. století - Zillertalbahn
Většina tratí o rozchodu 750/760 mm dnes v naprosté většině slouží turistickému provozu, a jen málokterá z nich zajišťuje základní dopravní obslužnost. Příklad rakouské Zillertalbahn ukazuje, že je možné ...