..: Články - Česká republika (celá) :..

KonvojHon na lišku - Zúčastnil jsem se jedné šotoakce, na které se zažilo trochu srandy, a tak bych se s vámi chtěl o něco podělit. Mezi všemi těmi zprávami o nehodách na přejezdech by to mohlo být zajímavé odlehčení.

Hon na lišku je anglická zábava, kdy skupina jezdců na koních spolu se psy honí skutečnou lišku, vypuštěnou do krajiny. My jsme nejezdili na koních, i když jsme se často jako koně řezali, psy jsme sebou taky neměli, ale zato jsme byli zmrzlí jak psí trus, a jediná podobnost je v lišce, čili 111 010.

Decin hln v nociČR - Tento článek ukazuje úroveň českých železničních nádraží z pohledu Railmana a tudíž může být místy i neobjektivní, avšak má snaha byla o co nejobjektivnější hodnocení všech prvků daných železničních stanic. Tímto článkem bych chtěl popřát celému týmu ŽelPage, všem přispěvovatelům a návštěvníkům štastné a veselé Vánoce a v novém roce 2006 hodně zdraví, štěstí a překrásných fotografií.

RegionovaRegionova - Když jsem viděl první návrhy vzhledu 814-914, viděl jsem klasický nátěr, co má většina motorových vozů ČD. Najednou se objevil zvláštní návrh barevného řešení Regionovy. Abych pravdu řekl, tato barevná kombinace mne dosti zaskočila. Proto mne napadla nová anketa, abych zjistil, jaký názor máte Vy čtenáři. Hodnoťte jako ve škole...

Stará anketa: Souhlasíte s tím, aby byla zastavena doprava na devíti tratích ve Středočeském kraji?

705 lidí tratě podpořilo a 104 lidí by tratě nechalo zavřít.

Pokud se chystáte vyjet do zahraničí, budou se Vám možná hodit některé z následujících odkazů.

Rozhodně doporučuji se naučit aspoň několik frází v daném jazyce, kam se chystáte, např. podle stránek nonbabylon.revolucni.com.

V první fázi jsem vybral sousední země a Maďarsko a pro srovnání jsem stejným způsobem zpracoval i naši domovinu.

Pokud znáte nějaký další odkaz, o kterém si myslíte, že by tu měl být, nebo dokonce zpracujete nějakou další zemi, pošlete mi ho i s popiskem a po prověření ho rád zařadím.

Hodně štěstí na cestách!

Praha - Ve dnech 9. – 12. 3. 2005 se konala na pražském letňanském výstavišti (PVA) mezinárodní výstava dopravního inženýrství a dopravně technických zařízení Eurotraffic. Souběžně s výstavou se konala v prvních dvou dnech i 1. mezinárodní konference na téma Dopravní politika a přepravní trh v České republice a Evropské unii. Pořadatelem konference bylo Ministerstvo dopravy ČR a organizátorem ČVUT v Praze.

ŽelPage tour 810 - 2005810 Tour - Tak jako minulý rok i letos ŽelPage team vyrazil na neformální setkání na lokálkové tratě ČD. Podmínky stejné jako loni. Hlavní cíl: Urazit co nejdelší vzdálenost v motorových vozech řady 810. Aby nám bylo veseleji, nechyběla další pomůcka minulého roku, soudek chlazeného vynikajícího piva.

koridorV roce 2005 cestující veřejnost čekají výluky na druhém koridoru v úseku Břeclav - státní hranice se SR, dále pak rozsáhlé stavby na 3.koridoru mezi Českou Třebovou a Přerovem a první stavby na IV.koridoru v úseku Praha-Hostivař - Strančice. Stavby Plzní a Chebem zatím nejsou potvrzeny.

Přehled staveb

680.003 – Dnes dopoledne přijela do Horního Dvořiště další jednotka řady 680 s číslem 003. Původně měla do Horního Dvořiště přijet brzy ráno, ale jako již tradičně měl vlak zpoždění. Jednotka byla z Itálie vedena jako zvláštní vlak bez dalších vozů (po špatné zkušenosti s přepravou 680.001).

Velim - 28.2.2004 se ve stanici Plaňan konaly zkušební jízdy vozu Sggmrss ještě se čtyřmi lokomotivami a dalšími vozy, mezi nimiž byl i měřící vůz. Jde o plošinový šestinápravový nákladní vůz složený ze dvou částí. Tyto vozy, stejně jako řada Sggmrs, jsou určeny pro přepravu kontejnerů po kolejích. Výrobcem je Tatravagónka a.s. Poprad. Na Slovensku má vůz číselné označení 13 56 800 0 000-1P. Pro zkoušky v ČR byl vozu přidělen interval 33 54 496 1 000-5P. Vůz má výrobní číslo 001/2003 a vyroben byl ke konci roku 2003. Váha vozu je 25 470 kg, délka vozu je 26,39 m.

Reportáže - Dnes jsme Vás pozvali na výstavu fotografií z let 1967 - 1972 a já si náhodou vzpomněl, že máme v záloze zajímavé fotografie z let také minulých. Jsou to fotografie z 80. let, které mi již před časem zaslal Vítek Bukač, za což mu patří dík.

Řím - Jel jsem na několik týdnů za kamarádem do Říma a přemýšlel jsem jak se tam nejlépe po kolejích dostat. Většina lidí jezdících do Itálie vlakem, se kterými jsem mluvil, doporučovala cestu přes Wien. Je to z jednoho důvodu, pokud si člověk koupí integrovanou mezinárodní jízdenku, přijde ho průjezd Rakouskem (Hohenau - Tarvisio) na mnohem méně peněz, než dostávat se do Itálie přes Německo a Brennero. Tento problém jsem však neřešil, poněvadž jsem si koupil jako vždy 2 zónový Interrail.

informacePraha - CEVIS je Centrální vozový informační systém ČD. CEVIS trvale sleduje a eviduje vozy ČD a přechodně vozy cizích železničních správ, které vstoupily na síť ČD. Sleduje vybrané provozní události vozu a prostřednictvím pohybu vlaku, ke kterému je vůz přivěšen, jeho pohyb. Vzhledem k tomu, že není systémem sledována většina Mn a Pv vlaků, nelze přesně lokalizovat místo výskytu vozu v případě, že se vůz pohybuje na těchto vlacích.

V Přerově dne 15.9.2001 - Autor: David Maštalíř
Motorová lokomotiva T 499.0 (759) je nejvýkonnější a nejrychlejší lokomotivou jak na ČD, tak z celé série více než 12 000 motorových lokomotiv ČKD. Přesto, že zůstalo pouze u prototypů patří jí právem významné místo v historii motorových lokomotiv ČKD i ČD. O jejich osudech a konstrukci však není širší veřejnost příliš informována.

obrazekPovodně 2002 - Je tomu již rok, kdy mnoha oblastem České republiky vládla voda. První velká voda postihla jižní Čechy 7.8. a 8.8., kdy se zvedly některé vodní toky na Českobudějovicku a zaplavily část trati České Velenice - České Budějovice. I samotné České Budějovice byly lehce postiženy, protože jejich nižší části byly zality vodou. Například Malše zalila plochy v těsné blízkosti depa České Budějovice a lidé se chodili dívat vodní tok na most, po kterém vede trať do Horního Dvořiště. V tu dobu měli také problémy rakouské dráhy. Vlaky tehdá nemohli jezdit až do Summerau a byly kousek za hranicemi nahrazeny autobusy.

obrazekPraha - Motorová lokomotiva řady 781 (ex T 679.1) byla určena pro dopravu nákladních vlaků na hlavních neelektrizovaných tratí ČSD. Byla vyvinuta Luganským lokomotivním závodem v bývalém SSSR v letech 1962 - 1964 s továrním označením M-62. Lokomotiva byla dalším z typů úspěšně vyvinutých dieselelektrických lokomotiv, u něhož bylo využito dlouholetých zkušeností a osvědčených částí z předchozích sérií sovětských lokomotiv. Na vývoji trakční výzbroje se podílely bývalé sovětské závody jako Charkovský lokomotivní závod a Kolomenský lokomotivní závod. Spoluprací těchto hlavních výrobců vznikla motorová lokomotiva schopná provozu na normálně rozchodných tratích majících obrys lokomotivní skříně i pojezdové části řešené do obrysu pro železniční tratě o rozchodu 1435 mm.

« Novější zprávy | 1 ... 13 14 15 16 17 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2018 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Nabídka eShopuopen/close
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
» Přidat odkaz
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 04:52
zapadá v 21:14

meteo meteo
:. Novinky na VLAKY.NET
Poslední příspěvek Úzkokolejka pro 21. století - Zillertalbahn
Většina tratí o rozchodu 750/760 mm dnes v naprosté většině slouží turistickému provozu, a jen málokterá z nich zajišťuje základní dopravní obslužnost. Příklad rakouské Zillertalbahn ukazuje, že je možné ...

Poslední příspěvek Pardubičtí muzejníci zvou na 12. parní víkend v Rosicích
Pardubický spolek historie železniční dopravy (PSHŽD) pořádá v sobotu 23. a v neděli 24. června 2018 už dvanáctý ročník tradiční akce Pardubický parní víkend aneb malé setkání parních strojů a další nejen ...

Poslední příspěvek Dvakrát pod Matterhorn (1)
Švýcarsko je země s nádhernou přírodou, kterou si její obyvatelé šetří. Velice známé jsou zdejší vlaky, které jsou většinou přesné. Velice lákavé jsou také zdejší hory se světoznámými zimními středisky, ...