..: Aktuality a články - ČR Ústecký :..

Ilustrační foto - Želenice u Mostu (2005) - foto Martin NožičkaÚstí nad Labem - V úterý 25.4. ve 13.55 hodin vykolejil v železniční stanici Ústí nad Labem-Střekov nákladní vlak. Při nehodě vykolejila lokomotiva a část prvního vozu na jedné z výhybek.
Jednalo se o nákladní vlak (28 prázdných vozů, 378 metrů dlouhý, váha 723 tun). Nehoda se obešla bez zranění, škoda se odhaduje na 2 miliony korun. Doprava mezi stanicemi Ústí nad Labem-Střekov a Sebuzín byla přerušena, obnovena byla na jedné ze dvou kolejí ve 14.40 hodin.
Drážní inspekce zkoumá, zda se jedná o selhání lidského činitele, technickou závadu na výhybce či technickou závadu na vlaku.

Zdroj : Drážní inspekce, ilustrační foto ŽP

Nehoda na přejezdu v Lomu u Mostu Nehoda na přejezdu v Lomu u Mostu Aktualizováno : 20:40
Most - V sobotu dopoledne v 9:50 hod. došlo na železničním přejezdu v Lomu na Mostecku (Lom u Mostu-zastávka) ke střetu osobního automobilu s osobním vlakem č. 9750, jedoucím ze Slaného do Moldavy v Kr.h.. Dvě ženy v osobním automobilu Renault Twingo utrpěly těžká zranění, jedna byla převezena do Masarykovy nemocnice v Ústí nad Labem, druhá do nemocnice v Mostě. Cestujícím ve vlaku se nic nestalo. Po srážce tlačil vlak osobní automobil asi 60 metrů. Předběžná škoda byla vyčíslena na autě 150 tisíc korun, na vlaku bude minimální (souprava 742 151-4 + os.vozy 010/011 + 742 131-6).
Přejezd je vybaven světelnou signalizací bez závor, která byla v době nehody v činnosti. Železniční trať Most - Moldava v Krušných Horách byla uzavřena. Okolnosti nehody vyšetřuje Policie ČR a Drážní inspekce.

Ve čtvrtek se na stejném místě střetl osobní automobil Škoda Fabia s železniční sněhovou frézou (MUV), která vykolejila. K nehodě došlo v 11:28 hod., řidič vyvázl jen s lehkým zraněním. Celková škoda činí 130 tisíc Kč, trať byla zprovozněna v 15:30 hod.

Zdroj : Novinky.cz , Deníky Bohemia a Drážní inspekce

infoMost - Protože počasí příznivcům zimních sportů přeje, v období jarních prázdnin na Mostecku (6. - 10. 3. 2006), České dráhy posilují osobní vlaky na na trati Most - Moldava v Krušných horách, zejména pak spoj č. 9750 s odjezdem z Mostu v 9:27.
Podrobnosti o jízdích řádech najdete na webových stránkách Českých drah www.cd.cz , o posílených spojích lze získat informace přímo v žst. Most na tel.č. 840 112 113, 476 702 222 příp. 972 425 412.

Zdroj : České dráhy, a.s.

680Ústí nad Labem - V pondělí obvinili ústečtí policisté 2 mladíky z trestného činu poškozování cizí věci, kteří v říjnu zničili jednotku pendolino v Povrlech na Ústecku. Škoda byla vyčíslena na necelých 5 mil. Kč a mladíkům hrozí 18 měsíců vězení.
Mladíci 6.10.2005 položili na koleje kovové předměty, které přejel R777, na kterém byla řazena jednotka 680. Na soupravě bylo zničeno 18 dvojkolí a mj. také několik kilometrů kolejnice. Oprava jednotky trvala 4 dny.

Zdroj: Novinky

(foto)Ústí nad Labem - Upraveno 1.2.06 - V úterý v 19.00 vlak EC 170 (Budapest - Berlin) ze zatím neznámých příčin strhl trakční vedení nad 2.staniční kolejí v žst. Ústí nad Labem sever, což způsobilo okamžité vypnutí trakčního napájecího obvodu a následnému zastavení soupravy. Neboť Ústí nad Labem hl.n. nedisponuje příliš velkou kapacitou kolejí, došlo ke značným komplikacím zejména s nabývajícím počtem čekajících spojů ať přípojových, tak jedoucích ve směru Děčín.
Po půl deváté byla zprovozněna lichá skupina nejprve v nezávislé trakci, od 20.55 pak i v elektrické. Vlak EC 170 nabral zpoždění přes dvě hodiny, dále byly zpožděny například vlaky EC 371 +83´, R 696 +90´, 779 +94´ a další v řádu desítek minut. Pět osobních vlaků bylo odřeknuto bez náhrady.
Ve 22.00 byl obnoven plný provoz.

Ústecký kraj - Na zasedání krajského zastupitelstva Ústeckého kraje bylo definitivně rozhodnuto o finanční podpoře stavby přeshraniční železniční trati Dolní Postevna - Sebnitz. Jedná se vlastně o obnovu původní trati, která byla ve 40. letech snesena z politických důvodů. Náklady na výstavbu 800m trati se vyšplhají na 70 mil. Kč jen na českém území. Na saské straně přijde výstavba na 3,5 mil. Eur. Podle slov hejtmana Jiřího Šulce se v případě zprovoznění této trati nejedná o základní dopravní obslužnost, kraj se i přesto chce na provozování dopravy finančně podílet. Zprovozněním tohoto úseku by došlo ke zkrácení jízdních dob mezi Šluknovským výběžkem a Děčínem peáží po území SRN, stejně jako k zlepšení spojení saských měst, která jsou "oddělena" Šluknovským výběžkem.

Olympijská lokomotiva - 363 078Cheb / Plzeň - Olympijskou lokomotivu - "ESO" 363.078-7, která je od září r.2005 nasazována zejména na trati č.170 (Cheb - Plzeň - Praha), nyní můžete spatřit i na trati č.140/130 (Cheb - Chomutov - Ústí nad Labem).

Od nového jízdního řádu, platného od 11.12.2005 jsou elektrické dvousystémové lokomotivy řady 363 z plzeňského depa nasazovány také na trati č.140/130 Cheb - Chomutov - Ústí nad Labem. Sice úsek Karlovy Vary - Kadaň není ještě plně elektrizovaný, ale je již zprovozněn úsek K.Vary - Vojkovice nad Ohří.
"Esa" jsou nasazována prozatím jen na rychlících a spěšných vlacích. V úseku Ostrov n/O (Vojkovice n/O) - Kadaň, kde ještě není elektrizace dokončena, jsou vlaky přetahovány za pomoci přípřeže v dieselové trakci. Osobní vlaky vedené střídavými lokomotivami ř.242 jezdí pouze v úseku Cheb - Ostrov n/O a ve zbylém úseku Ostrov n/O - Chomutov jezdí motorové vozy 810 nebo soupravy s vozy 010 a dieselovými lokomotivami ř.742.
Dvousystémové lokomotivy ř.363 z plzeňského depa můžeme tak spatřit v Praze, Plzni, Chebu, Fr.Lázních, Ústí n/L či v Děčíně.

Hektor T435,0 (720) - ilustrační fotoMost - O Vánočních svátcích, ve dnech 25. a 26. prosince 2005, bude jako každý rok nasazena na pravidelné osobní vlaky na trati Most - Dubí - Moldava v Krušných horách historická souprava.

Historický vlak ve složení T435.0 + os.vozy ř.020/021 (Balm) + T435.0 pojede z Mostu v 9:27 a do Moldavy v Kr.h. přijede v 10:39 (Os9750) a zpět z Moldavy odjíždí v 15:20 a do Mostu přijede v 16:34 (Os26807). Návštěvníci z Teplic mohou využít linky č.24 DP Teplice s odjezdem z Benešova nám. v 9:35, příjezd do Dubí v 9:50, vlak z Dubí do Moldavy odjíždí v 10:19.
V čekárně žst. Moldava v Krušných horách zároveň probíhá výstava na téma této krušnohorské železnice.

Moldavské Vánoční jízdy při příležitosti zahájení zimní lyžařské sezóny se konají již od roku 1997. Na těchto vlacích se tak vystřídala nejrůznější historická vozidla - lokomotivy T435.040, T435.016, T435.0139, T435.0145, T444.030, T444.0101, T444.162 nebo motorové vozy M240.046, M262.0157 a M262.0191.
Trať č.135 (Most -) Louka u Litvínova - Dubí - Moldava v Krušných horách je od roku 1998 také kulturní technickou památkou ČR. Akci pořádají České dráhy spolu s Klubem přátel krušnohorské železnice.

Z technických důvodů může dojít ke změně v nasazení vozidel.

Stránky KPKŽ - podrobnosti o akci i o trati

Ilustrační foto

Přejezd - ilustarční fotoPodbořany - Dnes v 8.00 hodin se na přejezdu zabezpečeném světelnou signalizací (bez závor), která byla v činnosti, mezi stanicemi Podbořany a Kaštice střetl osobní vlak jedoucí z Blatna u Jesenice do Žatce s osobním autem.
Při nehodě zahynul 18letý řidič Fiatu Uno. Škoda na autě je vyčíslena na 40 tisíc korun (na zrušení), na motorovém osobním vlaku na 100 tisíc korun.
Na trati byla přerušena doprava a byla zavedena NAD. Provoz byl obnoven v 11.10 hodin.

Zdroj : Drážní inspekce

371.001 - foto : Martin HanzalDěčín - Neděle 11. prosince 2005, 6.50 hodin. V železniční stanici Dolní Žleb zastavuje osobní vlak 27610. Po půlminutovém pobytu se rozjíždí směrem do sousední saské stanice Schöna. Pro nezasvěceného nic zvláštního. Pro občany Dolního Žlebu, v současné době části města Děčín, významný okamžik. Padl totiž další pozůstatek železné opony, reliktu výsledků II. světové války.
Po několikaletém úsilí „Občanského sdružení Dolní Žleb“ a pana Klause Fiedlera ze saské Pirny získal Dolní Žleb, ve snaze o rozvoj turistického ruchu v okolí Labe pod Děčínem a o možnost většího využití železnice, konečně přímé spojení do sousedního Saska.

nullTeplice v Čechách - Ve čtvrtek 1.12.2005 ve 21:30 došlo v Teplicích mezi stanicemi Teplice-Zámecká zahrada a Prosetice (km 3,3) k silnému poškození mostní konstrukce nákladním automobilem VOLVO s nástavbou na svážení komunálního odpadu. Došlo k posunutí nosné konstrukce, poškození chodníkových nosníků, utržení rovnoběžných křídel (zdí) mostu na levé straně opěry (1. a 2. Část křídla u opěry byla vyvalena) a byla směrově posunuta kolej na mostě.
Škoda na mostní konstrukci byla přeběžně odhadnuta na 750 000,- Kč, na autě na 100 000,- Kč. Byla zavedena náhradní autobusová doprava. V době vzniku mimořádné události nebyl vypraven žádný vlak. Poškozený most je nad ulicí Novoveská na trati č.097 Teplice v Čechách - Lovosice.

Zdroj : ČD, a.s.

hajekelektrika vojkoviceelektrikaKarlovy Vary - Vojkovice - Dnes 29.11. vyjela na zkušební jízdu elektrická lokomotiva 242 207-9 + lok. ř. 742 a MVTV-2. Projedou část trati č.140, konkrétně úsek Karlovy Vary - Vojkovice. Půjde o vůbec první jízdu elektrické lokomotivy v tomto nově elektrifikovaném úseku. Od 11.12.2005 budou již na rychlíky v celém úseku Cheb - Chomutov (možná až do Děčína) nasazeny lokomotivy řady 363, a tím se zkrátí jízdní doby vlaků mezi Chebem a Chomutovem až o 30 min. V úseku, kde ještě není zcela hotová elektrifikace, budou přetahovat rychlíky lokomotivy nezávislé trakce. U osobních a nákladních vlaků zatím bude v Karlových Varech probíhat přepřahání. V rámci elektrifikace proběhla taky rozsáhlá rekonstrukce zabezpečovacího zařízení, přejezdů, stanic a traťových úseků. Zvýšila se traťová rychlost a bezpečnost, což zkvalitní služby při cestování vlakem v Karlovarském a Ústeckém kraji. Elektrifikace a modernizace trati č. 140, která bude zcela ukončena v polovině roku 2006, stála 2,7 mld. Kč.

Přesný seznam vlaků, na které budou nasazeny lokomotivy řady 363, přineseme před zahájením nového JŘ.

Tisková zpráva ČD - Zrychlení dopravy díky elektrizaci tratě Karlovy Vary - Kadaň

autor fotografií: Jan Vigh

Pendolino Aktualizováno : 28.11. 12:15 a 22.30
Praha - První dvě soupravy Pendolin by měly být s předstihem nasazeny na vybrané rychlíky na tratích Praha - Děčín a Praha - Brno.

Konkrétně - jedno pendolino vyjede již zítra v 6.00 na R 876 z Brna do Prahy, v opačném směru pojede na R 877 s odjezdem v 14.57 z Prahy-Smíchova do Brna.
Druhé pendolino bude se vrátí na rychlíky 772/777, kdy konkrétně není ještě zcela jasné. Bude to ale někdy tento týden.
Jednotky nejsou na spojích garantovány, protože se ještě mohou účastnit prezentací nebo příprav na ostrý provoz od 11.12.2005.

Dle tiskové zprávy Českých drah Drážní úřad České republiky jako nezávislá oprávněná státní instituce vydal potřebná schválení pro provoz soupravy pendolino s cestujícími pod stejnosměrnou i střídavou trakcí. Souprava pendolino tak v pondělí 28. listopadu absolvuje v rámci prezentace veřejnosti svou premiérovou jízdu s cestujícími na trase Brno – Břeclav – Brno.
Díky obrovskému zájmu veřejnosti o tento vlak hodlají České dráhy nasadit dvě soupravy pendolino (680.002 a 004) do pravidelného provozu s cestujícími již v tomto týdnu – ještě před zahájením platnosti nového jízdního řádu. Ty budou jezdit v následujících dnech na rychlíkových spojích z Prahy do Děčína a do Brna. České dráhy tak chtějí umožnit co nejširší veřejnosti, aby měla možnost seznámit se a svézt se novým rychlovlakem pendolino.

ČVUT jako akreditovaná nezávislá autorita provedlo v rámci schvalovacího procesu příslušná měření a analýzy. Jejich výsledky poskytují garanci bezpečného provozu jednotky pendolino na koridorových tratích a umožnily Drážnímu úřadu povolit provoz vlaku s cestujícími pod stejnosměrnou i střídavou trakcí.

Problémy se schvalováním Pendolina do provozu
Se schvalováním Pendolin do pravidelného provozu souvisí i různé technické problémy, kvůli kterým bylo schválení opožděno. Jak již bylo několikrát napsáno, jedná se zejména o problémy s rušením zabezpečovacího zařízení a to na tratích se střídavou trakcí (25kV/50Hz).
V souvislosti s tím se také na internetu objevily otevřené dopisy některých pracovníků VÚŽ, kde nesouhlasí s postupem schvalování Pendolin do provozu. Zajímavý článek o této problematice je na spřáteleném webu www.VLAKY.net. V článku jsou zveřejněny otevřené dopisy zmíněných pracovníků VÚŽ a též i vyjádření Českých drah.

Odkazy :
Vlaky.net :
24.11. - Rušno kolem Pendolin
tisková zpráva ČD (DOC 85kB) :
27.11.2005 - Jednotka pendolino získala potřebná povolení pro provoz s cestujícími v ČR pod stejnosměrnou i střídavou trakcí

zdroj : České dráhy, a.s. , VLAKY.net , Novinky.cz

810Ústí nad Labem - Od 11.12.2005 zavedou ČD, a. s. a DB Regio denně 4 páry mezistátních osobních vlaků v úseku Děčín hl. n. - Bad Schandau s návazností na vlaky v ČR i v SRN. Z Ústí nad Labem či z Děčína zavedou České dráhy novou slevu do vybraných míst v SRN. Jízdenky bude platit každý den v týdnu ve vlacích kategorie Os. V EC vlacích a R Kopernikus nebude možné tuto slevu uplatnit. Jízdenka musí být vždy zpáteční s nástupní stanicí mezi Ústím nad Labem hl. n. až Děčínem hl. n.
V současné době stojí zpáteční jízdenka Ústí nad Labem - Dresden zhruba 820 Kč, nově bude stát okolo 300 Kč, přičemž dětem bude poskytnuta ještě 50%ní sleva.

Ceník zpátečních jízdenek:
Ústí nad Labem hl. n. - Dresden Hbf = 10,20€
Ústí nad Labem hl. n. - Pirna = 8€
Ústí nad Labem hl. n. - Meissen = 12,60€

O víkendech bude možné nadále využívat v Sasku i v Bavorsku jízdenku SONE+ za 160 Kč (Os) či 360 Kč (Os, Sp, R, Ex). Nové mezistátní osobní vlaky budou zastavovat v Děčíně hl. n., Dolním Žlebu, Schöně a v Bad Schandau. Z Děčína odjíždějí v 6:41, 8:12, 16:40 a 18:36. V opačném směru z Bad Schandau vyjíždějí v 7:25, 9:01, 17:25 a 19:25 hod. O víkendech bude jezdit v uvedeném úseku 6 přímých mezistátních osobních vlaků.

Zdroj : Tisková zpráva ČD

žst. Teplice v ČecháchTeplice v Čechách - Správa železniční dopravní cesty, s. o., jako investor ve čtvrtek 3. listopadu 2005 slavnostně zakončila realizaci první etapy přestavby železniční stanice Teplice v Čechách, kterou provedla společnost Viamont DSP, a. s., na základě výběrového řízení jako generální zhotovitel. Stavba byla zahájena v srpnu roku 2004 a SŽDC do rekonstrukce investovala celkem 64 172 210 Kč. V rámci stavby bylo vybudováno nové ostrovní nástupiště mezi kolejemi č. 1 a 2 s mimoúrovňovým přístupem podchodem vyústěným do odjezdové haly ve výpravní budově. V souvislosti s výstavbou ostrovního nástupiště byl také rekonstruován železniční svršek a spodek a byla zrušena kolej č. 4.

« Novější zprávy | 1 ... 12 13 14 15 16 17 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:54
zapadá v 20:07