..: Články :..

Praha Smíchov Na Knížecí, foto: Michal Jaroš Praha — Před několika měsíci byla uvedena do provozu linka S65 Pražského Eska z provizorní zastávky Praha–Smíchov Na Knížecí do stanice Praha–Zličín. Ta je v provozu od 1. června 2010 jako náhrada vlaková doprava za tramvaje v úseku Anděl – Sídliště Řepy a v současné podobě bude fungovat do 30. září. Dle slov Regionálního organizátora Pražské integrované dopravy (ROPID) se stala natolik oblíbenou, že zůstane v provozu až do konce roku, a to dle zvláštního jízdního řádu. Jak je ale zřejmé ze zveřejněných, nejspíše již konečných návrhů jízdních řádů na rok 2010/2011, zůstane linka v provozu i v celém příštím roce. Uvidíme tedy, zda si spoje na této trase získají oblibu cestujících i po ukončení výluky tramvajové dopravy a budou využívány jako nyní.

Polský , foto: Pavel Vlček - Železniční společnost TanvaldHarrachov/Szklarska Poręba — Jak jsme vás již dříve informovali, od 3. července měl být obnoven pravidelný vlakový provozpřeshraničním úseku (Kořenov –) Harrachov – Jakuszyce – Szklarska Poręba G., avšak kvůli některým problémům byl odložen na neurčito. Těmi problémy byla kromě hledání vhodného vozidla také vzájemná komunikace českého a polského výpravčího. Zatímco české straně stačil mobilní či satelitní telefon, jak je běžné i na jiných tuzemských tratích, polský drážní úřad trval na zřízení samostatné drážní telefonní linky.

17.8.2010 - 15:00 - Mezi Olbramovicemi a Táborem málem došlo ke střetu dvou vlaků

Ex 101 Jóže Plečnik, Tábor, foto: Václav Růžek Ješetice/Heřmaničky — V pondělních ranních hodinách dne 16. srpna 2010 proti sobě vyjely dva vlaky mezi stanicemi Heřmaničky a Ješetice na trati 220. Jako první vyjel ze stanice Heřmaničky vlak InterCity 101 Anton Bruckner. Následně vyrazil rychlík 636 v 8.30 hodin ze sousední stanice Ješetice a vydal se na stejný úsek jednokolejné trati jako vlak InterCity. Jak již máme ověřeno, tragédii duchapřítomně zabránil výpravčí z železniční stanice Ješetice, který vlaky zastavil pomocí funkce „generální stop“. Do srážky po zastavení chybělo projet dvoukilometrový úsek trati. Díky pohotové reakci nedošlo k nehodě a zraněním. Trať byla celé dopoledne v důsledku šetření příčiny mimořádné události uzavřena. Provoz byl obnoven ve 12.20. Dosavadní vyšetřování Drážní inspekce ukázalo, že se nejedná o technickou závadu, ale o selhání lidského faktoru.

Zdroj: Drážní inspekce, Aktuálně.cz, ŽelPage

Trať 326 mezi povodněmi, foto: Josef Petrák Nový Jičín — Uplynul rok od rozsáhlých záplav na Moravě, jež poničily značnou část železniční infrastruktury na severovýchodě republiky. Zatímco většina míst, zasažených vodním živlem, byla více či méně navrácena do původního stavu, nebo alespoň zaznamenala první rekonstrukční práce, železniční spojnice Hostašovic a Nového Jičína jakoby nikdy nebyla na seznamu. Původně se město Nový Jičín s koncem tratě 326 nechtělo smířit, nyní ale začíná prosazovat spíše zbudování cyklostezky na tělese trati a počítá s jejím protažením na obě strany. Aktuální náhradní autobusová doprava, která měla být pouze dočasným řešením, tak asi zůstane řešením trvalým. Přitom ještě v létě bylo na zprovoznění této lokálky vyčleněno 80 miliónů ze Státního fondu dopravní infrastruktury.

Polský , foto: Pavel Vlček - Železniční společnost Tanvald Harrachov/Szklarska Poręba — Již dříve jsme informovali, že počínaje 3. červencem měl být obnoven provoz pravidelných vlakových spojů Przewozy Regionalne (PR) a Viamont v úseku Kořenov – Harrachov– Jakuszyce – Szklarska Poręba Górna. K tomu však v daný den nakonec opět nedošlo. Po několika zpožděních vzniklých na polské straně již při stavbě trati ze strany zhotovitele, polské firmy Dolkom, se nyní přidává další problém způsobený polským správcem infrastruktury — PKP Polske Linie Kolejowe (PKP PLK).

Zastávka Desná-Pustinská, foto: Železniční společnost Tanvald - Petr Möller Desná/Harachov — Po nedávném otevření zastávek Jablonec n. Nisou centrum a Smržovka–Luční nás v létě na trati 036 (Liberec – Tanvald – Harrachov) čeká několik dalších novinek. Jednou z nich je otevření další nové zastávky, tentokrát v oblasti Desné. Jedná se o zastávku Desná–Pustinská. Během června měly také začít práce na budování zastávky Desná–Riedlova Vila. Tato stavba však bude pozdržena kvůli nutnému přepracování projektu. Druhou chystanou novinkou je pravděpodobné obnovení osobního provozu na trati Harrachov – Harrachov st.hr. – Jakuszyce – Szklarska Poręba Górna, kterého se dočkáme nejspíše 3. července letošního roku.

Praha-Smíchov Na Knížecí, foto: Michal JarošPraha — Není tomu dávno, co ROPID zavedl kvůli tramvajové výluce v pražské čtvrti Řepy náhradní vlakovou dopravu. Ta začala fungovat 1. června 2010 a potrvá celé léto. Již v průběhu prvních dnů provozu vyvolalo toto řešení rozsáhlé změny na trati 122, jež byla dosud využívána jen velmi málo. V průběhu tramvajové výluky se tu naopak s vlaky budeme setkávat stejně často, jako na jiných linkách pražského Eska. Po prvních dohadech je už zároveň jasné, že stabilním vozidlem na nové lince S65 budou jednotky Regionova řady 814.0.

Pražský semmering, foto: Ing.Milan DontPrahaTrať 122, tzv. pražský semmering, v letošním roce zažívá již druhé navýšení počtu vlakových spojů. Po tzv. Pražském motoráčku, jenž jezdí na objednávku hl.m. Prahy, teď přichází ještě razantnější posílení. Pražský dopravní podnik se totiž chystá opravit tramvajovou trať Anděl - Sídliště Řepy a jako jednu z alternativ pro cesty do centra navrhl společně s ROPIDem netradiční železniční alternativu. Ta by měla ulehčit tradiční náhradní autobusové dopravě, která nejspíš uvízne v každodenních zácpách. Od 1.června do 30.září proto budeme potkávat vlaky ze Zličína přes den v pracovní dny každých třicet minut.

Stadler RS1 v provedení pro Liberecký kraj, foto: StadlerJihlava/Liberec — První dva letošní tendry na dodávku nových vozidel pro regionální dopravu v Česku znají své vítěze. V obou výběrových řízeních pod hlavičkou Českých drah uspěl výrobce Stadler Pankow GmbH se svým motorovým vozem Regio–Shuttle RS1. Pro člena švýcarského koncernu Stadler Rail bude tato zakázka premiérou na českém trhu. Stadler byl nakonec jediný, kdo se do soutěže přihlásil s konkrétní nabídkou, ačkoliv zadávací dokumentaci si vyzvedlo celkem 11 zájemců. Hodnota obou zakázek činí 1,776 miliardy korun, a je tedy o něco nižší než stanovený cenový strop 1,8 mld. Vozy pro Vysočinu vyjdou na 898 milionů (52,82 mil. Kč/vůz), přičemž částkou 200 mil. Kč na jejich pořízení přispěje Evropská unie ze strukturálních fondů. Liberecký kraj může naproti tomu očekávat dotaci ve výši zhruba 300 milionů při celkové nákupní ceně 878 mil. Kč za 16 vozů. Cenový rozdíl přes dva miliony korun na kus je v tomto případě důsledkem nutnosti technických úprav pro provoz na sklonově náročných tratích v Libereckém kraji. Nové motorové vozy by se v provozu měly objevit na přelomu let 2011–2012.

Slavnostní otevření půjčovny kol Chrudim, foto: Karel Dvořák - Pardubický deník Chrudim — V úterý 13. 4. 2010 otevřely České dráhy 4 půjčovny kol na Chrudimsku za spolupráce Pardubického kraje, stejně jako měst Chrudim a Hlinsko. Právě tato oblast je jedním z míst, kde půjčovny dosud chyběly a zároveň je oblast Železných hor cyklisty vyhledávaná a půjčovny zde proto mají perspektivu. S návrhem přišlo samotné město Chrudim, které chtělo ve městě otevřít cyklopůjčovnu, a podpořit tak cestovní ruch. Návrh Českých drah zřídit půjčovnu na nádraží získal podporu města a záštitu nad projektem převzal hejtman Pardubického kraje. Realizace těchto půjčoven trvala asi šest týdnů, jak uvedl ředitel KCOD Pardubice Michal Štěpán.

680 Rollout Praha hl.n. 24.6.2003Praha — Závěr minulého týdne byl na pražském hlavním nádraží plný novinek. Cestující si například již od počátku víkendu mohli všimnout výrazných změn v interiéru jeho severní části, která se otevřela po rekonstrukci. I zde si svá místa našlo několik obchodů a restaurací. Ke konci měsíce června bude ve sníženém přízemí zřízeny ČD Centrum a nové pokladní boxy, rozdělené na základní odbavení pro vnitrostátní jízdné, komplexní zejména pro mezinárodní jízdenky a klienty vlastnící in-karty a přednostní pro cestující 1.třídou a vlaky SuperCity. Mezitím byla v úterý 2. června na 1. nástupišti představena a pokřtěna další lokomotiva v reklamním provedení, jejich početnou flotilu oživila 363.086 z DKV Plzeň nyní v barvách ekonomického týdeníku Euro.

« Novější zprávy | 1 ... 9 10 11 12 13   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2017 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Nabídka eShopuopen/close
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
» Přidat odkaz
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 07:24
zapadá v 18:09

meteo meteo
:. Novinky na VLAKY.NET
Poslední příspěvek Naše téma: Noční doprava na železnici
Ať chceme nebo ne, lůžkové a lehátkové vozy postupně mizí z evropské železnice. Deutsche Bahn je přestala provozovat loni v prosinci a letos se přidá maďarská Utasellátó. Proč se ubytovací vozy stávají ...

Poslední příspěvek Letní putování Čechami, Moravou a Slovenskem (2)
Na konci první části líčení mých zážitků z dovolenkového cestování po území někdejšího Československa (s malou odbočkou na polské území) jsme se rozloučili 16. srpna ve vlaku z Bratislavy do Břeclavi. ...

Poslední příspěvek Úzkorozchodná železnica pri obci Felcsút
Západne od hlavného mesta Maďarska bola na konci 19. storočia postavená miestna železnica medzi mestami Bicske a Székesfehérvár. Po vyše 80 rokoch bola severná časť trate v úseku Bicske - Vértesacsa zrušená ...