..: Aktuality a články - ČR Ústecký :..

Moldava v Krušných horách Dubí - Podle konečného návrhu jízdního řádu Českých drah, mělo dojít k zastavení provozu v pracovní dny na železniční trati v úseku Hrob - Dubí - Moldava. Doprava měla být provozována v pracovní dny pouze o školních prázdninách. Na základě jednání, které proběhlo v Mikulově, došlo k průlomu.

Kadaň předměstí - Kaštice - Dne 9.12.2006 vyjede na trati Kadaň město - Kadaňský Rohozec - Kaštice poslední vlak osobní dopravy, ČD tak reagují na omezení dotací krajského úřadu pro tuto trať. Proto se během několika příštích dní začneme setkávat v motorových vozech s tímto tzv. Parte.

Ilustrační fotoKadaň - Dne 9.12.2006 vyjede na koleje z Kadaně města do Kaštic poslední vlak ČD a pod výhradní taktovkou Ústeckého kraje. V regionu Vilémovska totiž probíhají intenzivní přípravy na vytvoření nového dopravního systému v režii sdružených obcí. Bude se jednat jak o dopravu železniční, tak i autobusovou. Tento systém dopravy bude provozován způsobem, který bude vyhovovat jak organizátorům dopravy, tak i obyvatelům a návštěvníkům tohoto zajímavého kraje. Vznik nového dopravního systému byl podnícen vytrvalým nezájmem ze strany Krajského úřadu a neprofesionálními zásahy do jízdních řádů v regionu, s následným zhroucením systému veřejné dopravy. Dalším důvodem ke vzniku dopravního systému je, že Vilémovsko připravuje k realizaci několik významných projektů v rámci turistického ruchu. Pro zúčastněné obce je nepřijatelné, aby přidělené prostředky přišly vniveč jen proto, že se návštěvníci nebudou schopni do oblasti dopravit. I přes mnohé intervence bude díky velké nechuti ČD a kraje provoz na tratích 164 a 165 zastaven do doby, než se zúčastněným stranám podaří vyřídit všechny náležitosti ohledně budoucího provozu Doupovské dráhy.

zdroj: mesto-kadan

Moldava v Krušných horách - prosinec 2004 (foto Jiří Randa) Most - Klub přátel krušnohorské železnice (KPKŽ) na základě návrhu nového jízdního řádu na trati č.135 Most - Dubí - Moldava v Krušných horách, kdy byly Ústeckým krajem zrušeny některé spoje v pracovních dnech, vyhlašuje petici za zachování vybraných spojů na této trati.

Text petice :
My níže podepsaní obyvatelé nejen Ústeckého kraje zásadně nesouhlasíme s omezením osobní železniční dopravy na trati č.135 z Hrobu do Moldavy v Krušných horách v pracovních dnech. Navrhované dva páry spojů jsou naprosto nedostatečné a svojí časovou polohou neumožňují dopravu do turistických středisek v Krušných horách zaměstnancům pracujících na směny v nepřetržitých provozech, ale také školním či předškolním dětem (školám a školkám).
Požadujeme proto od vedení odboru dopravy Krajského úřadu Ústeckého kraje znovuzavedení pravidelného páru osobních vlaků, jedoucích v pracovních dnech v celé trase Most – Moldava v Krušných horách a zpět, s dojezdem do Moldavy okolo 10.30 hod. a odjezdem z Moldavy mezi 14. – 15. hodinou.
Turistický ruch na místě s takovým potenciálem, jako mají Krušné hory, by měl být ze strany Krajského úřadu cíleně rozvíjen a nikoliv likvidován.

Prosíme všechny o podporu této historické trati, technické kulturní památky České Republiky.

Podepsanou petici zašlete na adresu KPKŽ do 15. listopadu 2006! Více informací na webu KPKŽ.
Petice ke stažení zde : Dokument Word (DOC) , Dokument PDF
Jízdní řády (v PDF) (stávající i připravované) najdete na stránkách ŽelPage v Seznamu tratí

372013Děčín - V úterý 17.10.2006 zahájilo za přítomnosti náměstka generálního ředitele pro nákladní dopravu ČD Rodana Šenekla a zástupce představenstva společnosti DB Railion Klause Krempera činnost společné dispečerské pracoviště v pohraniční přechodové stanici Děčín s názvem ČD - Railion Dispo. Jedná se o první pracoviště svého druhu mezi státy západu a východu. Vzorem pro vznik tohoto pracoviště je společné pracoviště na francouzsko-německé hranici ve francouzském Forbachu, které pracuje již několik let. Děčín nebude jeho kopií, ale bude odpovídat místním podmínkám a potřebám, které se od těch ve Forbachu výrazně liší.

IlustračníDěčín - Při vjezdu do žst. Děčín východ dnes v 01:43 hod. vykolejil nákladní vlak vezoucí nové automobily, nikdo nebyl zraněn. Provoz na trati je přerušen. Informoval o tom mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar. Příčinou nehody je podle prvních odhadů technická závada na výhybce, vlak měl 18 vagonů, z nichž šest podle Neusara vykolejilo a auta popadala. Škoda vznikla na devíti vozech značky Octavia a Fabia. Vlak vyrážel ze stanice Mladá Boleslav a mířil do Německa. Jeden vagon zůstal podle Neusara ležet na trati, proto nelze odhadnout, kdy bude provoz obnoven. V místě je zavedena náhradní autobusová doprava. Odhadovaná škoda na železničním svršku činí 2 mil. Kč a zhruba 10 mil. korun na nákladu. Úsek trati Děčín - Boletice by měl být uveden do provozu v dnešních večerních hodinách.

Aktualizováno 17.10.2006 v 19:45 hod.

Vykolejený nákladní vlak se 180 osobními automobily značky Škoda směřující do německého Gössnitzu, se nepodaří odstranit do dnešní půlnoci. Na odstranění vykolejených dvoudílných plošinových vozů míří další technika z Plzně. V průběhu zítřejšího dne bude dopravu na trati mezi Ústím nad Labem Střekov a Děčínem východ zajišťovat NAD. Po celou dobu odstraňování následků nehody je vlak pod dozorem Policie ČR, aby nedocházelo ke krádežím.

zdroj: aktualne.cz, Tisková zpráva ČD

České dráhy, a.s. Ústí nad Labem - Ve čtvrtek 5. října 2006 se v Ústí nad Labem uskuteční národní konference k otevření Centra pro podporu zaměstnanců (CPPZ). Cílem konference je jednak informovat o plánovaném otevření tohoto pilotního centra v prostorách Dopravního vzdělávacího institutu, a.s., v Ústí nad Labem a o důvodech vzniku a náplni jeho činnosti.
Konference se zúčastní nejen zástupci Českých drah, ale i zástupci dalších velkých a středních podniků z Ústecka a také představitelé Ústeckého kraje, úřadů práce, Krajské hospodářské komory, Magistrátu Ústí nad Labem a další.

Celá tisková zpráva ČD, a.s. : ZDE

Lanovka Teplice - Hasiči zachraňovali v sobotu 30.9. dvacet pět lidí a psa ze zaseknuté lanovky na horu Komáří Vížka nedaleko Krupky na Teplicku. Posledního člověka sundali krátce před pátou hodinou. Na lanovce se podle mluvčího hasičů zadřelo ložisko.

Evakuace visuté lanovky začala ve dvě hodiny odpoledne a skončila v 16:50 hod. Nikomu se nic nestalo. Na místě zasahovaly dvě jednotky hasičů, z Ústí nad Labem a z Teplic. Pasažéry lanovky vyprošťovali pomocí lezecké techniky a nastavovacích žebříků.
Jak řekl náčelník lanové dráhy Jan Jurček, zasekla se převodovka, jediná součást, která nejde ihned nahradit. Kdyby se stalo něco s motorem nebo generátorem, není problém je nahradit a lanovku okamžitě pustit. V tomto případě ale nezbylo, než cestující vyprostit.

Komáří Vížka je oblíbené místo turistů. Z vyhlídkové restaurace na jejím vrcholu je rozhled na celý kraj. Lanová dráha Krupka - Komáří Vížka je nejdelší sedačková lanovka bez mezistanic v České republice. Postavena byla v roce 1952. Je dlouhá 2.348 metrů s převýšením 482 metrů (horní stanice je v nadmořské výšce 806 m). Jízda nahoru trvá asi patnáct minut.

Zdroj : iDnes.cz

Foto a další informace o lanovce : Komáří Vížka

Lovosice - Osm měsíců po startu prvního vlaku z Lovosic do Duisburgu přichází společnost Bohemiakombi s nabídkou dalšího kvalitního vlaku kombinované dopravy z Lovosic do Hamburgu. Cílovou stanicí vlaku v Hamburgu není však námořní přístav, jako je tomu v případě jiných operátorů v České republice, nýbrž suchozemský terminál Hamburg Billwerder. Bohemiakombi tak úspěšně pokračuje v realizaci svého smělého plánu na vybudování sítě rychlých a spolehlivých vlaků kombinované dopravy z České republiky a jejich provázání s evropskou sítí vlaků.
Po skončení provozu vlaků RoLa v roce 2004 se tak Lovosice znovu objevují na mapě evropské kombinované dopravy silnice/železnice a zavedením druhé linky se stávají stále významnějším místem. Pozitivní zkušenosti s první linkou do Duisburgu, především však vysoká flexibilita lovosického terminálu, mají největší zásluhu na tom, že vlak z Hamburgu nekončí svou jízdu v Drážďanech a že zásilky do České republiky nebudou překračovat státní hranici po silnici, ale po železnici v údolí Labe. Díky dobré kvalitě práce lovosických mohla pak Bohemiakombi předložit takovou nabídku, která umožnila získat důležitého zákazníka pro Lovosice.
Přímým vlakovým propojením Lovosic s terminálem Hamburg Billwerder se otevírá cesta po železnici až do terminálů ve Skandinávii. V hamburském terminálu jsou ložné jednotky typu sedlových návěsů, výměnných nástaveb, tankových kontejnerů apod. překládány na návazný shuttle a po železnici přímo - tj. včetně trajektu - přepravovány přes přístavy Kiel, Lübeck a Rostock do švédských a norských terminálů. Z Trelleborgu jsou zásilky přepravovány do terminálů Arsta, Gävle, Norrköping, Halsberg, Sundswall a Oslo (Alnabru). Z Alnabru jsou k dispozici přípoje z a do různých norských terminálů. Na základě jediné objednávky tak Bohemiakombi zajišťuje přepravy až do těchto vzdálených terminálů. Zákazník, který si zásilku v Lovosicích podá do 10.00 hod. dopoledne, si ji může již následující den ve 21.00 hod. vyzvednout ve švédském Trelleborgu.
Vlaky z Lovosic budou odjíždět pravidelně třikrát týdně, vždy v pondělí, středu a pátek. Na vlastní cestu po železnici do Hamburgu vlak potřebuje pouhých deset hodin jízdy. Kvalitní nabídka přepravy po železnici vytváří rovnocennou alternativu přímým přepravám po silnici. Zákazníky na vlaku budou - stejně jako na již existujícím vlakovém spojení do Duisburgu - speditéři a autodopravci, pro které bude výhodnější zvolit tuto cenově velmi příznivou alternativu k přímé přepravě po silnici. V tomto systému se tak vztah silnice k železnici posouvá z konkurenčního vztahu do vztahu zákazníka. V době stále rostoucí ceny nafty, zavádění digitálních tachografů a stále přísnějších kontrol řidičů kamionů a při úrovni mýtného na německých dálnicích se tato nabídka stává více a více zajímavou.

Zdroj: www.bohemiakombi.cz
Více informací naleznete také na my.opera.com/eurocity, tam naleznete rozsáhlejší a podrobnější informace o přepravě nejen Bohemia Expresu II.

Praha - Na základě nedohody Dopravního podniku Ústeckého kraje (dále jen „DPÚK“) s objednatelem veřejné autobusové dopravy se dle prohlášení DPÚK pravděpodobně zastaví provoz na většině spojů a linek autobusové dopravy Ústeckém v kraji a to od 1. srpna 2006. České dráhy v návaznosti na to vytipovaly železniční tratě, kde by bylo možné ode dne 1.8.2006, v případě zvýšených nároků na přepravu, posílit kapacitu některých vlaků (např. přidáním vozů). Takové opatření by mohlo eliminovat důsledky situace, která vznikne avizovaným zastavením provozu vybraných autobusových linek. České dráhy operativně přijmou opatření podle toho, jak dnes bude situace s provozováním autobusových linek vypadat.

Informace o situaci v Ústeckém kraji

Dopravní podnik Ústeckého kraje neposlal na silnice 2685 spojů. Lidé tak musí použít auta nebo jet vlakem. Využívají i spoje jiných dopravců. Autobusová nádraží jsou prázdná. Lidé, kteří dorazili na to v Ústí nad Labem, najdou na stojanech jen čísla linek, které jsou zrušené. S řadou čísel si nevědí rady. Přepážka informací se otevřela až v půl osmé. Na autobusovém nádraží v Mostě dokonce na informacích dávají lidem číslo hejtmana Jiřího Šulce, aby si stěžovali u něj. Starosta obce Telnice, kde nejezdí vlaky, zajistil lidem avii, která je vozí do nejbližšího města, kde doprava funguje. Dopravní podnik požaduje, aby kraj zaplatil dlužnou sumu za tři měsíce 315 miliónů korun. Peníze mají dopravci hradit ztrátu z provozování těchto linek. Kraj ale smlouvu s dopravcem vypověděl a peníze platit nechce. Uzavřel už smlouvu s dopravcem jiným, levnějším, ten ale ještě nemá potřebné licence. Jezdit bude až od září. Kraj smlouvu vypověděl k 1. květnu, dopravní podnik je prý velmi drahý. Jeho nynější krok považuje za nezákonný. Dopravce prý musí upozornit tři měsíce předem, že autobusy nevyjedou. Kraj chystá žalobu.

Zdroj: tisková zpráva ČD, Novinky

NTMPraha - Ředitel Národního technického muzea (NTM) Tomáš Kupec ustupuje od záměru vybudovat Železniční muzeum jako svoji pobočku v bývalém depu na Masarykově nádraží. Navrhuje pro zamýšlené muzeum využít bývalé nádraží v Děčíně. Návrh na vybudování Železničního muzea v pražském depu přitom již v roce 2000 schválila vláda, vyčlenila na jeho budování 270 milionů korun a jeho vznik podporuje i město. Na změnu postoje vedení NTM upozorňuje Klub za starou Prahu zejména s poukazem na to, že areál s památkami průmyslové architektury je dnes jedním z nejlukrativnějších pozemků Prahy. Historikové umění se obávají, že cílem posledních kroků může být snaha celou oblast rozprodat na pozemky. Ředitel NTM nemůže o směně rozhodnout, jeho nadřízeným je ministerstvo kultury, které se zatím nevyjádřilo. ČTK jeho stanovisko zjišťuje. Problém je podle historiků také v tom, že v době usnesení vlády byly České dráhy státním podnikem, dnes jsou akciovou společností. Tehdy se převáděl majetek státu na státní instituci, nyní by se směňoval majetek akciové společnosti se státním.

Sergej 781 (T679.1) Lužná u Rakovníka - O víkendu 24. a 25. června 2006 se koná v Železničním muzeu ČD v Lužné u Rakovníka akce Dny Bejčků, kde se setkají parní lokomotivy řad 422 a 423.

Kromě parních lokomotiv (422.0108, 002, 025 a 098 a 423.009, 41, 94 a 145), z nichž některé budou předváděny v provozu, zde bude hostem ze Slovenska šestinápravová dieselová lokomotiva T678.0012 Pomeranč.

Cheb - Při této příležitosti se připravuje jízda zvláštního historického vlaku z Chebu do Lužné se Sergejem T679.1578 a soupravou vozů Bam. Ve vlaku bude též zařazen bufetový vůz Bam bistro.

Vlak pojede v trase Cheb, Sokolov, Karlovy Vary, Ostrov n/O, Klášterec n/O, Chomutov, Žatec, Lužná u Rakovníka a zpět.

Bližší informace na webu pořadatele - Plzeňské dráhy - Výtopny Cheb, informace o programu na webu Železničního muzea.

Upozornění! - Vlak pojede pouze v případě dostatečného zájmu. Přihlášky a rezervace je nutné zaslat nejpozději do pátku 9.6.2006.

Další akce najdete v sekci Kalendář železničních akcí.

logo CDPraha - České dráhy zvítězily ve výběrovém řízení na provozování rychlíkových spojů na trase Most - Plzeň. Na trati by měly dráhy na základě soutěže zajišťovat provoz rychlíků od prosince letošního roku. Do soutěže se kromě Českých drah přihlásil také Viamont a Connex. Uzavřela se tak část výběrového řízení.

České dráhy nabídly kromě nejvýhodnější ceny také svá "nejlepší" vozidla - motorové vozy řady 843 s vloženými a řídícími. vozy. ČD nabídnou především široký doplňkový servis dalších služeb a nabídek. Týká se to například půjčovny kol ve stanicích, slevových modelů – platných pro celou síť ČD, informačního servisu, speciálních nabídek pro skupinové cestování a další.

Dosud však není uzavřeno výběrové řízení na provozování dálkové drážní dopravy pro trať z Pardubic do Liberce. Jako u předchozího výběrového řízení nabídly ČD nejnižší cenu a nasazení řady 843. Výsledky by mely být známy nejpozději na začátku září, kdy budou ukončeny práce na novém jízdním řádu. O zakázku se také ucházejí společnosti Viamont a Connex.

Zdroj: Měšec (aktualita ze dne 26. 5. 2006, tisková zpráva ze dne 28. 4. 2006)

27.4.2006 - 23:17 - Lokomotiva řady 189 smí zajíždět do Děčína

BR 189 (u Braubachu)Berlín - Elektrická lokomotiva řady 189 obdržela povolení pro provoz na českých kolejích, zatím do Děčína a do konce letošního roku by mohla jezdit po celém území republiky. Lokomotiva 189 je nejmodernější vícesystémovou lokomotivou ve vlastnictví DB Railion. Drážní úřad povolil provoz řady 189 mezi Bad Schandau a Děčínem a předpokládá se nasazení 10 lokomotiv.
Výrobcem lokomotivy je společnost Siemens a stroj je koncipován tak, aby mohl jezdit v 15 zemích Evropy. Udělení povolení pro tento krátký úsek tratě trvalo 8 měsíců. Testovací jízdy lokomotivy po Česku jsou plánovány na srpen, kdy se bude zkoušet fungování brzd a zabezpečovacího systému a provádět další měření.

Zdroj a foto: Tisková zpráva DB

Ilustrační obrázek Nelahozeves - České dráhy poskytnou ve dnech 29. a 30. dubna zákaznické jízdné všem návštěvníkům Hrnčířských slavností na zámku v Nelahozevsi. Po oba víkendové dny můžete od 9 do 17 hodin navštívit zámek a zúčastnit se tradičních slavností. Připraveny jsou dobové hry pro děti i dospělé, ale i ochutnávka roudnického vína v zámeckém sklepení a spousty daĺších věcí. Vstupné do zámku činí - 80 Kč (dospělí), 40 Kč (děti), zdarma (děti do 6 let), 180 Kč (rodinné vstupné; 2 dospělí + 2 děti).

Zdroj: Aktualita ČD

« Novější zprávy | 1 ... 11 12 13 14 15 ... 17 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:04
zapadá v 20:00