..: Články :..

Propagacni plakat KKR, foto: Otmar Humplík Krnov — Uplynul další rok a opět se již blíží železniční cestovatelská soutěž Křížem krážem republikou. Letošní již 4. ročník této soutěže se bude konat, jak je již pravidlem, na Den železnice, který letos připadl na sobotu 24. září. Pravidla soutěže jsou jednoduchá, vyhraje ten, kdo najede za 24 hodin co nejvíce kilometrů po železničních tratích České republiky. Podruhé projetá trať se však počítá pouze deseti procenty hodnoty a cílové místo musí být maximálně 50 kilometrů vzdálené od stanice výchozí. Soutěží se v maximálně pětičlenných týmech, přičemž alespoň jeden z týmu musí být starší 18 let. Ale aby to nebylo pouze ježdění vlakem, jako zpestření může být podmínka, že tým musí navštívit cestou alespoň jednu libovolnou pamětihodnost, například muzeum, galerii, hrad, rozhlednu, ale i třeba bazén nebo divadlo. Týmy, které by se chtěly zúčastnit, se musí zaregistrovat pomocí jednoduchého formuláře na internetových stránkách soutěže. Na nejlepší týmy pak čekají hodnotné ceny od tradičního hlavního partnera soutěže, Generálního ředitelství Českých drah. Pořadatelem akce je pak skautský oddíl Krnovská trojka.

ČD Taxi, foto: České dráhy, a.s. Praha — Od 1. září zavádějí České dráhy v souvislosti s blížící se konkurencí další doplňkové služby pro své zákazníky. Kromě větší přítomnosti stevardek a lepšího servisu v 1. třídě chce teď dopravce oslovit cestující, jež mají zájem o komplexnější řešení přepravy mezi velkými městy. Odpovědí na možnost cesty "od dveří ke dveřím" má být nový projekt ČD Taxi, jenž navazuje jízdu vlakem na taxislužbu ze stanic Praha hl.n., Brno hl.n., Ostrava hl.n. a Ostrava-Svinov. Cestujícímu je garantována cena za kilometr, profesionalita řidiče či kvalitní klimatizovaný vůz, přičemž přepravu si lze objednat hned několika způsoby – na webových stránkách CityTaxi, e-mailem na adrese operator@citytaxi.cz, telefonicky na čísle 14041, či formou SMS na mobilním telefonu 777 257 257. Podmínkou získání výhod služby Českých drah je sdělení hesla "ČD Taxi" a předložení jízdenky či In-karty s libovolnou aplikací. Nutno však podotkout, že například v Ostravě je cena pro zákazníky ČD naprosto shodná s obyčejnou cenou této taxislužby. V Praze je naopak výhodnější využít taxislužbu HaloTaxi, kde je v rámci programu ČD Bonus ještě výhodnější cena, rovněž po předložení jízdenky či in-karty.

Motorový vůz M 286.1032 na trati z Bruntálu do Malé Morávky, foto: Miloš Malá Morávka — V posledních měsících se objevovalo stále více zpráv o blížícím se konci několika regionálních tratí, u nichž Ministerstvo dopravy zahájilo správní řízení ve věci jejich zrušení. S příchodem nového ministra Pavla Dobeše však věci nabraly nový směr – jak uvedl mluvčí resortu Martin Novák, všechna správní řízení byla pozastavena a momentálně se hledají jiné možnosti řešení. Jako jediná tak na černém seznamu drah v letošním roce zůstala trať 312, vedoucí z Bruntálu do Malé Morávky, jež byla zrušena hned v lednu. Ani tento verdikt už ale neplatí – díky snaze obcí a železničních sdružení se podařilo rozhodnutí zvrátit, a 17km úsek na severní Moravě tak i nadále zůstává na železniční mapě Česka.

1.9.2011 - 17:00 - Pendolino od prosince také na trati do Plzně

680.001 před Hořovicemi na trati 170, foto: Vitek_VPraha — Když se na jaře letošního roku konala u příležitosti otevření koridoru z Plzně do Chebu prezentační jízda jednotky řady 680 Pendolino po trati 170, vedoucí z Prahy (Berouna) do Chebu, většina místních lidí ani nedoufala, že tato moderní jednotka do těchto končin někdy znovu zavítá. Ještě nedávno těžko uvěřitelná myšlenka se však od letošního prosince stane realitou. Aktualizovaný návrh jízdního řádu pro trať 170 pro příští rok, který vstoupí v platnost 11. prosince 2011, totiž kromě dvou zrušených rychlíků obsahuje i vlak SuperCity na trase (Bohumín –) Praha – Františkovy Lázně. Vlak IC 502 budou České dráhy, stejně jako všechny ostatní spoje SC Pendolino, provozovat na vlastní podnikatelské riziko. Jezdit však bude jen jednou týdně, a to vždy v sobotu na jednom páru spojů. Z Prahy odjede v devět hodin; na trase zastaví jen v Plzni, Mariánských Lázních, Lázních Kynžvart a v Chebu. V 11.41 přijede do cílové stanice – Františkových Lázní. Mezi Prahou a Chebem bude navíc přibližně o hodinu rychlejší než klasický rychlík. Zpět se Pendolino vydá ve 12.19 a do Prahy dorazí tři minuty po patnácté hodině. V současné době probíhají jednání o tarifu a přepravních podmínkách, které zatím nejsou definitivní.

Zdroj: České dráhy

Dopravní terminal před halou, foto: Marek HocorkaTanvald — Horskou trať 036, vedoucí z Liberce do Harrachova a pokračující jako trať 251 dále do polské Szklarské Poręby a Jelenie Góry, lze s čistým svědomím označit za drážní úsek, do něhož se v Libereckém kraji v uplynulých letech investovalo nejvíce prostředků. Za několik let vyrostly na trati čtyři nové zastávky (v Desné, Smržovce a Jablonci nad Nisou), proběhla oprava mostu přes hlavní silnici v Tanvaldu, podařilo se obnovit úsek z Harrachova do Polska a dopravci začali nasazovat novější vlakové soupravy. Letos sem navíc přibudou nové motorové vozy Stadler Regio-Shuttle a město Tanvald čeká výstavba nového přestupního terminálu. Zajištění lepší možnosti přestupu mezi vlaky a autobusy si zde proto vyžádá také mírnou úpravu kolejiště a okolních silničních komunikací.

363.054 projíždí po trati 171 kolem staveniště, foto: Filip Štajner Rokycany - V rámci rekonstrukce železniční trati 170, vedoucí z Berouna do Chebu, která probíhá jako součást výstavby III. tranzitního železničního koridoru, je připraveno několik zásadních změn. Vzniknou totiž dvě nové zastávky, jedna stanice naopak zcela zanikne. První ze zastávek je relativní novinkou, o které se doposud příliš nemluvilo. Jedná se o novou zastávku Rokycany–Borek, která by cestujícím měla začít sloužit ke konci příštího roku. Výstavbu, kterou iniciovalo město Rokycany, zajistí Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) v rámci dokončovacích prací na koridoru. Další novou zastávkou bude Kařez, kde by měly údajně zastavovat i rychlíky. Zastávka Kařez nahradí současnou stanici Zbiroh, která bude z důvodu přeložení trati zrušena.

23.8.2011 - 23:34 - Aktuálně: V Praze-Libni se srazily dva vlaky

471.003 po střetu se 742 v žst. Praha-Libeň, foto: Drážní inspekcePraha — (aktualizováno 24. srpna 8.30) — V úterý 23. srpna ve 21.47 se v železniční stanici Praha-Libeň asi 300 metrů od nástupišť střetly dva vlaky. Jednalo se o osobní vlak Os 9326 dopravce České dráhy vedený elektrickou jednotkou 471.003, a posunující lokomotivu 742.330 dopravce ČD Cargo, která ihned po srážce začala hořet. Dle předběžných informací byli zraněni čtyři lidé – strojvedoucí ČDC, dva cestující v osobním vlaku a jeden další zaměstnanec drah. Provoz na trati byl zastaven až do ranních hodin, všechny vlaky dálkové dopravy byly vedeny odklonem přes Nymburk (mimo žst. Praha-Libeň). V současné době tudy již některé vlaky omezeně jezdí. Osobní vlaky jsou pak stále vedeny mimo Masarykovo nádraží odklonem po trase Praha hl.n. - Praha-Vršovice - Praha-Běchovice (- Kolín) a naopak. Cestující mohou využít jako náhradní dopravu pražskou MHD. Od 23.45 byla navíc zavedena v omezeném rozsahu náhradní doprava ČD z Libně do Běchovic. Vlaky v současné době nabírají asi desetiminutová zpoždění, odklízení následků potrvá minimálně do středečního odpoledne. Příčinu nehody zatím vyšetřuje Drážní inspekce, na místě zasahují jednotky Integrovaného záchranného systému.

Zdroje: ČD - omezení provozu, iDnes.cz, ČT24, Drážní inspekce

Stavba, foto: Louis Armstrong Chlumec nad Cidlinou — Zatímco většina lidí využívá prázdniny k dovolené, Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) si na letní sezónu nechává velkou údržbu tratí, jež si vyžádají delší nepřetržité výluky. Po nedávné opravě zanedbané a poruchové trati 171 mezi Prahou-Radotínem a Dobřichovicemi nyní přichází na řadu trať 020 v úseku mezi stanicemi Velký Osek a Hradec Králové. Každodenní cestování tak cestujícím hned od začátku příštího týdne na deset dní znepříjemní náhradní autobusová doprava a lze čekat také zpoždění či ztrátu přípojů. Kromě náhradních autobusů se ovšem cestujícím z Prahy do Hradce Králové nabízí také možnost využít alternativní trasu bez doplatku.

830.206 JHMD jako MOs 39658 na Švestkové dráze, foto: karlosltTelnice/TřebívliceTrať 132 z Děčína do Oldřichova u Duchcova, nazývaná také Kozí dráhou, se opět dostává do středu pozornosti nejen místních obyvatel. Důvodem je původně avizovaná snaha starostů okolních měst a obcí zavést na opuštěné trati v letní sezóně víkendový turistický provoz. Podle původních plánů měly výletní vlaky, financované z místních rozpočtů a mimořádných dotací, turistům sloužit již od začátku prázdnin. Spoje však kvůli řadě problémů dosud nevyjely – a další osud víkendových jízd je v aktuální situaci nejasný.

ČD Promo, foto: České dráhy, a.s. Praha — České dráhy se snaží nalákat do vlaků i cestující, kteří vlakem pravidelně nejezdí. Právě k tomuto účelu vznikla nabídka ČD Promo, jejíž formou dráhy nabízejí zvýhodněné cestování po omezenou dobu na vybraných relacích. Ceny i spektrum relací se velmi různí – od vlaků vyšší kvality až po vlaky osobní, od jednotek CityElefant po motorové vozy řady 810, od jedné do 160 korun. A podle čeho dráhy relace vybírají? „Primárně se snažíme vybírat tratě, kde došlo nebo dojde ke zlepšení kvality služby. Například byla trať modernizována, nasazujeme na spoje nové nebo modernizované soupravy, zkrátili jsme cestovní časy a podobně,“ vysvětlil tiskový mluvčí drah Radek Joklík. Vůbec první ČD Promo se konalo mezi Milovicemi a Prahou 9. března 2010.

Praha hl.n. otevření haly, 14. 4. 2011, foto: Josef Petrák Praha — Ve čtvrtek 14. dubna proběhlo slavnostní otevření nové odbavovací haly pražského hlavního nádraží. Ačkoli hala samotná i nástupiště jsou už několik měsíců v plném provozu po modernizaci, zatímco plánovaná přestavba secesní Fantovy budovy ještě ani nezačala, ceremoniál se konal právě minulý týden za účasti prezidenta republiky Václava Klause a jeho italského protějška Giorgia Napolitana, který Česko oficiálně navštívil poprvé. Státníky doprovázeli představitelé Českých drah a divize Grandi Stationi italských státních železnic, která nádraží renovuje výměnou za třicetiletý pronájem. Investice v hodnotě přibližně 1,15 miliardy korun přinesla odbavovací hale kromě jiného slušně vypadající toalety, několik kavárenských zařízení, jídelnu, pivnici nebo knihkupectví; právě v den slavnostního převzetí zde ovšem otevřelo také prodejní místo soukromého dopravce. Vedle moderního ČD centra tak nově v dostatečně reprezentativních prostorách nabízí své služby i RegioJet ve strategické spolupráci s Deutsche Bahn.

Lokomotiva řady 151 a rakouský vůz Bmz, foto: JirkaŠ (Fotogalerie ŽP)Praha — České dráhy hodlají v nejbližších dnech podepsat smlouvu na odkup 32 starších vozů od Rakouských spolkových drah (ÖBB). Podle mluvčího Českých drah Petra Šťáhlavského by mělo jít o vozy řady Bmz (21-70) vzoru UIC-Z1. Tyto vagony byly konstruovány pro rychlost 160 km/h a mají oddílové uspořádání interiéru se šesti místy k sezení v každém z jedenácti kupé. Rakouské vozy jsou jen o něco mladší než všudypřítomná řada B Českých drah, pocházející z východoněmecké produkce; podle představitelů ČD však pro cestující budou znamenat velkou změnu. „Jejich kvalita je o třídu výš, takže to cestující určitě ocení,“ dodává Šťáhlavský. Jasným argumentem pro další pokus o nákup ojetých vozů má být nízká pořizovací cena – za všech 32 vozů chtějí ÖBB přibližně 2 miliony eur, tedy zhruba 1,5 milionu korun za vagon. Podle ČD se o konkrétních podmínkách prodeje a finální ceně ještě stále jedná, nicméně představenstvo i dozorčí rada již odkup schválila.

Křižování EC Jan Perner a EC Beskyd, Ostrava Vítkovice, foto: Dennis Hűbsch Praha — Od 6. března letošního roku začíná platit první změna jízdního řádu 2010/2011. Jak je zvykem, správce infrastruktury a tvůrce jízdních řádů Správa železniční dopravní cesty vydala přes tři desítky stránek změn a přelepek, které můžete do svého výtisku aplikovat. Některé změny jsou pouze kosmetické, například doplnění tratě 063, na které byla doprava objednána Středočeským krajem „za minutu dvanáct“ a SŽDC to již nestihla zapracovat do jízdního řádu. U některých vlaků přibyly symboly kola, invalidy či první třídy, což bylo způsobeno dodávkami dalších kusů jednotek Regionova a CityElefant k Českým drahám. Na Slovensku zatím nedochází k plánovaným škrtům v regionální dopravě tak, jak je odhalily začátkem roku slovenská média. S první změnou dojde pouze k úpravě JŘ u některých vlaků, ale očekávat lze i příchod nových vozidel.

Výpravčí, foto: Bertovec Praha — Ministr dopravy Vít Bárta začíná plnit některé ze svých předsevzetí, alespoň co se týče železnice. Na řadu totiž nyní přišla klíčová otázka převodu některých zaměstnanců Českých drah pod Správu železniční dopravní cesty (SŽDC). Jedná se o výpravčí, výhybkáře, závoráře či hláskaře a další zaměstnance tzv. živé dopravní cesty, kteří se přímo starají o provoz na trati. Tento krok navazuje na dřívější předání infrastruktury a završí tak další fázi transformace české železnice.

In–karta s novým designem (od 13. 12. 2009), foto: České dráhy Praha — Dopravce České dráhy stále hledá nové způsoby propagace a distribuce pro svou zákaznickou věrnostní kartu In–karta/Rail+. Jestliže v minulých dvou letech bylo možné nakupovat mimo nádraží různé druhy jízdenek ČD, tak letos půjde netradiční cestou získat právě tuto kartu. Partnerem se stal řetězec supermarketů LIDL, který také jako první nabídl jízdenky ČD Net. V obchodem nezískáte kartu přímo, ale poukaz na pořízení In–karty s tarifem IN 25 na rok za sníženou cenu 419 korun namísto 550 korun. Prodejní akce probíhá od 3. února do 26. března 2011.

Starší zprávy
« Novější zprávy | 1 ... 10 11 12 13 14 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:54
zapadá v 20:07