..: Aktuality a články - ČR Olomoucký :..

Koleje koridorovéInfrastruktura - Správa železniční dopravní cesty vyhlásila v posledních dubnových dnech zajímavá výběrová řízení.
1. Zhotovitel stavební akce "Modernizace traťového úseku Červenka - Zábřeh na Moravě".
Stavba má být zahájena 1.8.2005 a ukončena 30.11.2008. Tento úsek trati je dvoukolejný, stavebně měří 24,401 kilometrů.
Součástí je i modernizace stanic Červenka, Moravičany, Mohelnice a Lukavice na Moravě, přes 60 kilometrů svršku, spodku a trakčního vedení, zvýšení bezpečnosti cestujících i provozu díky novému zabezpečovacímu zařízení.
Stavba si vyžádá náklady ve výši 3 777 062 000 Kč. Financování je rozděleno mezi SFDI a kohezní fond EU. Dvě výluky (Mohelnice - Moravičany + žst. Mohelnice) jsou v přehledu výluk na českých koridorech - zde.

2. Zhotovitel stavební akce "Optimalizace trati Plzeň - Stříbro"
Stavba má být zahájena 1.9.2005 a dokončení je plánováno na 30.11.2008. Úsek Plzeň hl.n. - Kozolupy je dvoukolejný, Kozolupy - Stříbro je jednokolejný a jednokolejným zřejmě zůstane.
Optimalizace zahrnuje rekonstrukci železničního svršku a spodku, trakčního vedení, mostů a propustků, sděl. a zab. zař.,...
Tato stavba vyjde SFDI a kohezní fond EU na 4 011 390 000 Kč.

ČD - České dráhy vypraví v sobotu 23. dubna zvláštní vlak pro fotbalové fanoušky na utkání 1. ligy Sparta Praha – Baník Ostrava.
Ve vlaku platí běžný tarif Českých drah. Zpáteční jízdenka například z Ostravy hl. n. do Prahy-Dejvic stojí 500 Kč, při nákupu skupinové jízdenky lze ušetřit i více než 200 Kč za osobu.
Pro zajištění pořádku a bezpečnosti cestujících během jízdy vlaku je zajištěn doprovod Policie ČR.

koleje_koridorZábřeh na Moravě - V rámci optimalizace úseku Zábřeh na Moravě - Krasíkov (trať č. 270 Česká Třebová - Bohumín) se buduje tunel Hněvkov II, jehož oba konce byly 10. 2. 2005 proraženy. V útrobách kopce Hejnice byla od srpna 2004 vyhloubena trasa dlouhá 433 m. Od stanice Krasíkov směrem k Zábřehu na Moravě prochází trať údolím řeky Moravská Sázava s nepříznivými směrovými poměry. Z tohoto důvodu byly vybudovány i dva krasíkovské tunely. Tunel Krasíkov 1 má délku 1.098 m a je jedním z nejdelších dvoukolejných tunelů na síti ČD. Proražení tunelu bylo dokončeno 25. 9. 2003 a zprovozněn byl o rok později. Tunel Krasíkov 2 má délku 140 m a mezi oběma tunely je most přes řeku.

24.2.2005 - 22:31 - Akce na víkend 26.-27.2.2005

354.1217 Pod vrcholky Bílých Karpat - V sobotu 26. února bude vypraven parní vlak pro veřejnost na tuto tradiční akci. I letos pojede na trati Přerov - Uherské Hradiště - Bylnice a bude tažen dvěma parními lokomotivami - 464.202 a 354.1217. Pro lokomotivu 354.1217 bude tato jízda poslední. Vlak z Přerova odjíždí v 8:30 a zpět přijede v 17:35.

Lety na saních - v sobotu České dráhy posílí osobní vlak 16219 jedoucí z Liberce do Tanvaldu, kdy bude mimořádně pokračovat až do Plavů na Lety na saních.

Sněhulák - Od pondělí 21.2. do pátku 25.2. opět jezdí posilový vlak z Plzně do Železné Rudy. Podrobnosti na webu Českých drah.

zabrehZábřeh na Moravě Doplněno 16.00, 23:15 - dnes ve 3.53 hodin vykolejil při vjezdu do železniční stanice Zábřeh na Moravě (trať Praha - Olomouc - Ostrava) nákladní vlak Vn 48759.
Tři ze čtyřiadvaceti vozů vlaku při vjezdu do stanice vykolejily a zničily část kolejiště ve stanici, které již bylo modernizováno. Škoda je odhadována na 9 miliónu korun, z toho 8 mil. na kolejovém svršku a 1 mil. na nákladním vlaku. Doprava ve stanici je omezena, do deváté ranní byla průjezdná jen 6. kolej, nyní je průjezdná i 2.kolej. V úseku Zábřeh na Moravě - Hoštejn se jezdilo po jedné koleji do čtyř odpoledne. Od té doby je jednokolejný úsek pouze odb.Most - Zábřeh n.M. (cca 2 kilometry).
planNehoda se obešla bez zranění. Odstraňování následků nehody si vyžádá několik týdnů. Drážní inspekce předběžně vylučuje selhání lidského faktoru a závadu v kolejišti.

Tisková zpráva DIČR - ZDE

Na snímku, který pořídil Pavel Rafaja koncem roku 2004, je vidět zmodernizovaná sudá skupina stanice Zábřeh na Moravě.
Na ilustraci je plánek zhlaví žst. Zábřeh na Moravě s vyznačenými kolejemi a poškozenými místy. Plánek narychlo načrtl Lukáš Polanský, za což si zaslouží poděkování.

I Olomoucko, Hanušovice - Aktualizováno 15.35 - Chmurné předpovědi meteorologů se vyplnily a do České republiky kromě sněžení dorazil i silný vítr, který vytváří závěje, jazyky a vyvrací stromy. Několik jich vyvrátil i na trati Hanušovice - Staré Město p.S. a zatarasil tak cestu vlaku jedoucímu do Starého Města. Strojvedoucí si včas stromů všiml a vlak zastavil. V současnosti probíhá jejich odstraňování, je zavedena NAD a doprava bude obnovena v odpoledních hodinách.

Na trati Olomouc - Krnov u žst. Hrubá Voda narazil rychlík 823 (Olomouc - Opava-východ) do stromu. Nikdo nebyl zraněn, hnací vozidlo vykolejilo, ale bylo jen drobně poškozeno. Z Krnova do Opavy byla vystavena náhradní souprava (také kvůli oběhu soupravy R 823 na R 824). Co se stalo s vlakem 823 a jeho cestujícími v úseku Hrubá Voda - Krnov dnes nevíme - bude doplněno.
Vykolejení R 900 (Jeseník - Zábřeh - Olomouc) nezpůsobil strom, ale zřejmě chyba techniky nebo zaměstnance ČD, který přestavoval výhybku pod jedoucím vlakem. Ani v tomto případě nebyl nikdo zraněn.

Lichkov - Od 12.února 2005 bude obnoveno víkendové přeshraniční spojení osobními vlaky v úseku Lichkov - Międzylesie. Z Międzylesie je možné použít vlaky PKP dále do vnitrozemí např. v 9.48h směr Wrocław příj. 12.22, odjezd zpět ze žst. Wrocław 16.51, příjezd do Międzylesie 19.31 a v 19.35 jede vlak do Lichkova.
Na vlaky budou nasazeny sólo vozy řady 810 ČD.
Vlaky budou zaváděny v (6),(7) a 28.3., 3.,26.,27.5., 15.8., 11.9. takto:
Os 20045 Letohrad odj. 8:52, Międzylesie příj. 9.30 (přípoj 9.48h směr Wrocław)
Os 20044 Międzylesie odj. 9.32, Lichkov příj. 9.43 s přípojem do Letohradu a odtud dále až do Prahy
Os 20043 Letohrad odj. 18.05, Międzylesie příj. 18.49
Os 20046 Międzylesie odj. 19.35, Lichkov příj. 19.46 s přípojem do Letohradu.
K jízdám do polského příhraničí je též možné použít výhodnou nabídku SONE+.

1.1.2005 - 21:35 - První letošní sebevrah na kolejích

pozor Olomouc / Praha – Hned první den v Novém roce vstoupil sebevrah na koleje před jedoucí vlak. Tragická událost se stala dnes okolo půl šesté ráno mezi stanicemi Grygov a Olomouc, kdy projíždějícímu rychlíku Šohaj jedoucím z Břeclavi do Prahy vyšel vstříc po kolejích mávající muž. Strojvedoucí již vlak nemohl zastavit. Trať byla uzavřena asi hodinu.

Další smrtelná nehoda se stala v pražském metru, kdy byl přejet u stanice Florenc na trase B mladý muž. Zda šlo o náhodu, sebevraždu či jiný skutek vyšetřuje Policie ČR.

15.12.2004 - 21:45 - SŽDC vyhlásila VOS na modernizaci úseku Grygov - Přerov

Koridory - Správa železniční dopravní cesty vyhlásila veřejnou obchodní soutěž na zhotovitele stavby modernizace trati Přerov - Olomouc 2.část, která zahrnuje modernizaci 15,350 kilometru dlouhého úseku Grygov - Dluhonice včetně stanic Grygov, Brodek u Přerova a výhybny Dluhonice.
Stavba zahrnuje modernizaci 25,920 km železničního svršku a spodku a 37,529 km trakčního vedení.
Stavba má být zahájena 1.3.2005, kdy bude zahájena stavební sezona a ukončení se plánuje na 30.9.2007.

Domašov nad Bystřicí - Aktualizováno 16.11. 0:10
V sobotu 13.11. ve 14:30 narazil motorový rychlík R825 jedoucí z Olomouce do Opavy do překážky na kolejích, vytvořenou z hromady dřevěných pražců a větví. Obrovským štěstím bylo, že vlak nevykolejil, pouze překážku odsunul asi 65 m daleko. Událost se stala při vjezdu do železniční stanice Domašov nad Bystřicí na Olomoucku. Policie po pachateli pátrá a případ vyšetřuje jako obecné ohrožení. Souprava složená z motorového vozu ř.843 a dvou osobních vozů ř. 043 nebyla údajně poškozena. Ve vlaku cestovalo na 70 cestujících, nikdo nebyl zraněn. Provoz byl na trati obnoven krátce po půl čtvrté odpoledne.

Není to tak dávno, kdy se podobná událost stala nedaleko železniční stanice Krnov. Tehdy neznámý pachatel v pátek 29. října ve večerních hodinách položil na koleje 40 kg žulový kámen s dalšími drobnými kameny a do této překážky také narazil osobní vlak, který také naštěstí nevykolejil.

13.10.2004 - 22:39 - Koridory v ČR: Dokončuje se Choceň, ruší se dopravna Střeň u Olomouce

Železniční koridory - Po delší době Vám opět přinášíme malý přehled, jak jsou na tom stavby na našich koridorech.
Na prvním koridoru je postupně dokončována modernizace stanice Choceň - 1. nástupiště - koleje 1. a 3., jejichž výluka má být ukončena 21.10.2004. Tím budou pro letošek ukončeny stavby na 1.koridoru. V následujících letech je možné počítat s rekonstrukcí úseku Úvaly - odb. Blatov, odb. Blatov - Praha-Běchovice a Běchovice - Libeň. Kdy bude stavba zahájena závisí na zajištění financování.
Na druhém koridoru byla dokončena déletrvající rekonstrukce úseku Grygov - Olomouc.
Včera byla zahájena nepřetržitá výluka celého 11 kilometrů dlouhého úseku mezi Štěpánovem a Červenkou (od 1.10. probíhá výluka 1. staniční koleje ve Střeni a 1.TK Střeň - Červenka). Důvodem tak velké výluky je další etapa rušení kolejových spojek v dopravně Střeň (rušení výhybek 2, 3, 12, 15). Výluka potrvá do 25.10.
Dne 31.10. naváže druhá etapa, při níž budou vyrušeny výhybky 1, 4, 13, 14. Výluka bude ukončena ke dni 15.11., kdy se z dopravny stane zastávka.
Přesuneme-li se blíže k České Třebové, narazíme na modernizaci stanice Zábřeh na Moravě, kde probíhá rekonstrukce sudé kolejové skupiny, do 29.11.2004.
Mezi odbočkami Most a Lupěné probíhá výluka 1.TK do 18.11.2004.
Ve stanici Krasíkov je výluka sudé skupiny a z Krasíkova do Rudoltic je vyloučena 2.TK. Obě výluky budou ukončeny 16.11.2004. Nadále pokračují přípravné práce na napřímení úseku Krasíkov - Zábřeh a také Třebovice v Čechách - Rudoltice.
Na třetím koridoru se s pracemi zatím nepočítá.
Práce na čtvrtém koridoru jsou sice naplánovány již od začátku listopadu, ale skutečný začátek se dá stěží odhadovat...
Aktuální stavby na českých koridorech najdete v průběžně aktualizovaném přehledu.

Tatenice, Krasíkov - Dne 23.8.2004 ve 20:00 byl ukončen provoz vlaků ve směru Zábřeh na Moravě na zastávce Tatenice. V rámci stavebních postupů stavby Česká Třebová - Krasíkov je od tohoto okamžiku zprovozněna zrekonstruovaná lichá skupina v žst.Krasíkov (blíže k výpravní budově) a zároveň 1.traťová kolej nové přeložky tratě, která nově namísto oblouku podél obce Tatenice za stávajícími spojkami na přerovském zhlaví estakádou zamíří k portálu tunelu a dále prostupuje terénem přímo skrze tunely Krasíkov 1 (délky 1098,3 m - jde o nejdelší dvoukolejný tunel v ČR) a Krasíkov 2 (délky 140,65 m), mezi nimiž je na další estakédě, která oba tunely spojuje, umístěna nová zastávka Tatenice. Nová přeložka je cca o 1,1 km kratší než stávající trať a pro soupravy zde po dokončení bude reálná rychlost 120 - 160 km/h (160 je samozřejmě přípustné pouze pro výkyvné skříně).

Na snímku z 22.8.2004 je stará zastávka Tatenice. Poslední vlaky zde zastaví dnes a zítra.

obrazekPřerov/Bylnice - Až neskutečný zájem projevili v sobotu lidé v okolí železniční trati z Uherského Hradiště do Bylnice o svezení historickým vlakem.
Dvanácti starými vozy, včetně služebního a bufetového, zapřaženými za parní lokomotivou 464.202 "Rosnička" olomouckých železničářů se svezlo více než sedm stovek zvědavců. Mnozí z nich jeli celou trasu už z Přerova, odkud vlak vyjel.

obrazekŠumpersko - Akce se uskutečnila v sobotu 11. října 2003 při příležitosti 130. výročí tratí Šternberk - Uničov - Šumperk a Šumperk - Hanušovice - Dolní Lipka (Moravská pohraniční dráha). Oslav se zúčastnily mimo jiné parní lokomotivy 464.202, 354.1217, motorové vozy M131.101, M120.417, M240.089 a motorová lokomotiva T679.1529, salonní vozy T. G. Masaryka a A. Dubčeka a historické nákladní vozy z Hrušovan nad Jeviškou. Velkým lákadlem pro návštěvníky byly jízdy mimořádných historických vlaků po jubilujících tratích.

Bylnice - dne 29.3.2003 se uskutečnila poslední jízda lokomotivy 475.1142 známou jako Šlechtična. Poslední jízda se uskutečnila na trati Přerov - Uherské Hradiště - Bylnice, pod vrcholky Bílých Karpat. Na její poslední jízdě hostovala také lokomotiva 498.106 "Albatros" a také na chvíli Zamračená. Pokud se nenajde nějaký investor, již brzy se Šlechtična stane neprovozním exponátem NTM Praha.

Fotografie zaslali: Milan Vojtek, Vítek Bukač, Kubze; videozáznamy zaslal Kubze. Děkujeme

« Novější zprávy | 1 ... 8 9 10 11 12   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2018 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Nabídka eShopuopen/close
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
» Přidat odkaz
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 04:52
zapadá v 21:13

meteo meteo
:. Novinky na VLAKY.NET
Poslední příspěvek Úzkokolejka pro 21. století - Zillertalbahn
Většina tratí o rozchodu 750/760 mm dnes v naprosté většině slouží turistickému provozu, a jen málokterá z nich zajišťuje základní dopravní obslužnost. Příklad rakouské Zillertalbahn ukazuje, že je možné ...

Poslední příspěvek Pardubičtí muzejníci zvou na 12. parní víkend v Rosicích
Pardubický spolek historie železniční dopravy (PSHŽD) pořádá v sobotu 23. a v neděli 24. června 2018 už dvanáctý ročník tradiční akce Pardubický parní víkend aneb malé setkání parních strojů a další nejen ...

Poslední příspěvek Dvakrát pod Matterhorn (1)
Švýcarsko je země s nádhernou přírodou, kterou si její obyvatelé šetří. Velice známé jsou zdejší vlaky, které jsou většinou přesné. Velice lákavé jsou také zdejší hory se světoznámými zimními středisky, ...