ČR — I letos České dráhy vypraví ve spolupráci s Policií ČR, Ministerstvem dopravy a Drážní inspekcí preventivní vlak. Zájemci mohou shlédnout krátké filmy s ukázkami reálných neštěstí, projít praktickým nácvikem první pomoci a diskutovat s drážními vyšetřovateli, policisty a odborníky z kampaně BESIP Ministerstva dopravy. Tento projekt je zaměřen především na děti ve věku 13 až 19 let. Právě lidé v této věkové skupině se nejčastěji stávají oběťmi železničních nehod. Preventivní vlak tvoří speciální kinematovlak, diskusní vůz a vůz pro nácvik první pomoci. Celý program trvá zhruba hodinu a půl; program je zpřístupněn od 7.45 do 16.00 hodin. Vstup je zdarma. Kromě Jihlavy navštíví i několik jiho– a východomoravských destinací.
Evropa — V duchu vytvoření společné aliance pro přepravu vozových zásilek Xrail v Evropě se nesla 18. února schůzka zástupců sedmi hlavních evropských operátorů železniční nákladní dopravy konaná ve švýcarském Curychu. Mezi hlavní cíle vznikající aliance patří poskytování mezinárodní železniční přepravy efektivnějším a pro zákazníky komfortnějším způsobem. Aliance chce také výrazně zvýšit konkurenceschopnost železniční dopravy vůči silniční a vrátit tak dopravu zboží zpět na železnici. Spolek tvoří sedm dopravců s působností v 11 zemích – ČD Cargo, CFL cargo (Lucembursko), DB Schenker Rail (Německo, Holandsko, Dánsko), Green Cargo (Švédsko, Norsko), Rail Cargo Austria (Rakousko, Maďarsko), SBB Cargo (Švýcarsko) a SNCB Logistics v Belgii.
Vídeň — Stavební práce na novém nádraží Wien Hauptbahnhof si v období od 13. března do 12. dubna 2010 vyžádají odklonění českých vlaků EuroCity na trase Břeclav – Vídeň. Žádný ze spojů nebude zastavovat v železniční stanici Wien Simmering, budou odkláněny po tzv. Schnellbahn Stammstrecke, vídeňské městské dráze. Končit tak budou v nejnovější stanici regionální dopravy - Wien Praterstern(Nord), popř. pokračovat přes podzemní nástupiště bouraného nádraží Wien Südbf. na Wien Meidling. Vlaky budou ve stanici zastavovat dle níže uvedeného výlukového jízdního řádu.
Praha — S omezením železniční dopravy musí od dnešního dne až do 16. března již podruhé počítat cestující na trati 120 (Praha – Rakovník). Práce na přemostění této trati mezi stanicemi Praha–Dejvice a Praha–Bubny v pražské Svatovítské ulici si opět vyžádaly ukončení vlaků linek S5 a R5 na provizorní zastávce Gymnasijní. Odtud mohou cestující využít metra z nedaleké stanice Dejvická, na kterou však musí dojít pěšky. Jízdní doklady Českých drah do stanic Praha–Bubny a Praha Masarykovo nádraží budou proto platit i ve vybraných linkách tramvají a metra; majitelé elektronických aplikací na In–kartě si musí vyzvednout provizorní denní doklad pro případ kontroly revizory Dopravního podniku Praha. Některé ze spojů pojedu z Hostivice odklonem přes Žvahov na Smíchov, případně hlavní nádraží.
Česká republika — Před několika dny přebíraly České dráhy již stou dvouvozovou jednotku Regionova, která se tak stane již stodvacátým žlutozeleným exemplářem ve vozovém parku. Předána bude do PJ Rakovník. Tato motorová jednotka s názvem Regionova vzniká přestavbou letitých motorových vozů řady 810 a přípojných vozů řady 010/24-29.0 Btax780. Cestujícím nabízí nejen moderní interiér s polstrovanými sedačkami, audiovizuální informační systém a prostory pro přepravu jízdních kol a velkých zavazadel, ale je především částečně nízkopodlažní, což značně zpříjemňuje cestu vozíčkářům či rodičům s kočárky. Součástí je pochopitelně i bezbariérové WC.
Smržovka — Lepší přístup k regionálním vlakovým spojům mají od 1. ledna obyvatelé třiapůltisícového města Smržovka v severních Čechách. Přesně na Nový rok zde, zatím ve zkušebním provozu, začala veřejnosti sloužit nově vybudovaná železniční zastávka Smržovka-Luční. Jedná se již o čtvrtý nástupní bod na území Smržovky, nicméně právě nová zastávka má lidem umožnit lepší přístup k vlakům přímo z centra města přes sídliště Luční. Umístěna je na trati 036 mezi stanicemi Smržovka a Smržovka-střed a náklady na její vybudování dosáhly 6 milionů korun, které město čerpá zejména ze strukturálních fondů EU v rámci rozvojového projektu Zlepšení dopravní obslužnosti území Mikroregionu Tanvaldsko. Prvním spojem, který novou zastávku obsloužil, byl osobní vlak 16206 z Tanvaldu do Liberce.
Polička/Prostějov/Trenčín — Jízdní řád 2009/2010 zatím neplatí ani měsíc, a už se dočkal první mimořádné změny. Dotkne se několika spojů na základě připomínek objednavatelů vlakových spojů. Mírného posílení pravidelných spojů se tak dočkají cestující na Poličsku a Prostějovsku; drobná úprava pak vyjde vstříc některým cestujícím z oblasti severního Považí na Slovensku. Naopak nenaplněn zatím zůstává plán Českých drah nasadit od tohoto týdne na vybrané spoje moderní bistrovozy řady ARmpee. Rozsáhlejší změny pak lze očekávat v rámci pravidelné změny v GVD, která se uskuteční 7. března 2010.
Ústecko/Děčínsko/Mostecko — Při podpisu smlouvy s Ústeckým krajem na 10 let se České dráhy zavázaly k dodání nových vlaků pro regionální spoje. Prvním krokem bude nasazení nových klimatizovaných dvoupatrových jednotek CityElefant na trase z Děčína přes Ústí nad Labem do Mostu. Budou zde nasazeny dvě soupravy, které budou vyjíždět o víkendech, kdy zajistí vozbu zhruba poloviny víkendových spojů. Cestující se tak mohou těšit na zlepšení kultury cestování v Ústeckém kraji; nové jednotky jsou vybaveny nejen klimatizací, ale též oddílem první třídy, háky na kola, moderními toaletami a nástupními plošinami pro cestující na vozíku. V pracovní dny zůstane klasická souprava v podobě elektrické lokomotivy řady 163 a vozů Bdt279 nebo Bt283.
Praha — Vážení čtenáři, jako první vás exkluzivně informujeme z mimořádné tiskové konference Českých drah, která byla dnes v podvečer svolána v prostorách haly 512 na ONJ. Hlavním tématem byla omluva od vedení Českých drah za rozhodnutí o unifikaci novým vizuálním stylem, jehož autorem je grafické studio Aleše Najbrta. Představitelé drah podlehli nátlaku železniční veřejnosti, zaměstnanců, některých předních designérů a rozhodli opatřit celý vozový park unifikovaným nátěrem s inspirací v nátěrech ČSD. První lokomotivou, která dostane nový barevný kabátek, se stane českotřebovský brejlovec 750.258. Na tiskové konferenci bylo také zveřejněno nové moderní logo pro pražské Esko.
Česká republika — Vánoce jsou již za dveřmi a České dráhy, v souvislosti s očekávaným nárůstem počtu cestujících, zvyšují také počty míst k sezení ve svých vlacích. Celkové navýšení kapacity zhruba o 7 tisíc míst se týká především dálkových spojů vyjíždějících z pražského hlavního nádraží. Jak dráhy upozorňují v současnosti zbývá v některých pátečních a středečních odpoledních vlacích pouze posledních několik volných míst, a proto doporučují všem zájemcům, aby si rezervovali svá místa včas.
Lipno — Speciální vlak pod názvem ČD Yetti, spojující lyžařské středisko u Lipna s Táborem, Veselím nad Lužnicí a Českými Budějovicemi, vyjede i tuto zimu. Po tratích 195, 196 a 220 bude vypravován od soboty 19. prosince až do konce března 2010 každou sobotu a ve dny pracovního klidu, tedy o nedělích a státem uznávaných svátcích, kromě 1. ledna. Jeho cesta malebnou krajinou podhůří Šumavy okolo Vltavy z Tábora potrvá zhruba 3 hodiny. Pro zájemce připravily dráhy také slevový voucher, díky kterému dostanou slevu na celodenní skipas.
Brno — Stejně jako každým rokem i letos míří do všech domovů v Česku tradiční Betlémské světlo. Betlémské světlo je původně plamínek z Betléma, jež se šíří napříč celou Evropou. Tato myšlenka vznikla v Rakousku, z něhož se rozšířila do dalších 25 zemí světa. Tradici založili skauti v roce 1986; plamínek tehdy doputoval letadlem až do Lince, kde si ho mohli zájemci vyzvednout. Dále již neputoval. Tento předvánoční zvyk letos oslaví své dvaadvacáté výročí. Tradicí i zůstává jeho převoz vlakem a tak důvěru skautů obdržel SC 16 Antonín Dvořák, který Betlémské světlo dopravil 12. prosince až do Brna, odkud se 19. prosince vydá na pouť po České republice.
Rájec-Jestřebí - Tříhodinové přerušení provozu na 1. tranzitním koridoru si dnes krátce před polednem vyžádala kuriózní mimořádnost nedaleko stanice Rájec-Jestřebí na Blanensku. Souprava vlaku EC 174 Jan Jesenius bez cestujících se po krátkodobém odstavení ve stoupání nečekaně dala do pohybu a urazila přibližně 300 metrů, než ji zatažením záchranné brzdy zastavil pravděpodobně duchapřítomný vlakvedoucí. Souprava německých vozů se neplánovaně rozjela v 11:55 poté, co byl vlak na místě odstaven kvůli poruše lokomotivy a cestující přestoupili do jiného spoje. Přesná příčina incidentu zatím není známa. V průběhu uzavření tratě 260 byly spoje mezi Brnem a Prahou vedeny odklonem přes Havlíčkův Brod.
4.11.2008 - 10:00 - Dva osobní vozy poškozeny po řádění sparťanských rowdies
Ostrava - Přesun fotbalových fanoušků na ligový zápas se opět jednou neobešel bez škod - tentokrát dílem chuligánů z řad příznivců pražské Sparty, kteří krátce před příjezdem do Ostravy zničili dva vozy řady B ze stavu DKV Praha. Přesná hodnota škody má být vyčíslena po návratu vozů do domovského depa v úterý. Před příjezdem do stanice Ostrava-Svinov odpálil sparťanští rowdies jednu z dvou dýmovnic a následně začali ničit interiér druhého vozu. "Byla zničená sedačka a byl zjištěn také promáčklý strop," uvedl pro deník Právo mluvčí ČD Ondřej Kubala. Přibližně 130 fanoušků bylo do Prahy přepravováno ve dvou posilových vozech, připojených k vlaku EuroCity. Policie jich několik legitimovala již ve vlaku; podle ostravského policejního komisaře Miroslava Pecha ale zatím nebyl nikdo obviněn.
Zdroj: Novinky.cz
Beroun - Jediné přímé vlakové spojení ze severu na jih Čech a obráceně - za to lze považovat rychlík Bezdrev. Dalo by se říci, že tento již "tradiční" motorový rychlík je u konce svého slavného a mnoha fotografy vděčně dokumentovaného života. Bohužel, efektivita a financování provozu se jen málokdy pojí s atraktivitou pro železniční fanoušky a fotografy. Díky tomu se letos s tímto vlakem, pojmenovaném po stejnojmenném rybníku u Hluboké nad Vltavou, setkáváme pravděpodobně naposledy.
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage