..: Články :..

12.6.2013 - 6:00 - Nová ETCS a GSM-R mezi Plovdivem a Svilengradem

06.096-2 + 07.106-8, Sedlovina (vodní nádrž Kardžali), ilustrační foto, foto: kilian Vídeň — Rakouská společnost Thales se stala vedoucím členem konsorcia a podepsala smlouvu s bulharským správcem infrastruktury NRIC na projekt a realizaci zabezpečení na části tratě mezi Plovdivem a Sofií. Na 133 km dlouhém úseku mezi stanicemi Plovdiv a Svilengrad bude spolupracovat s firmou Kapsch CarrierCom. Thales dodá pro pět hlavních stanic na trase elektronické zabezpečení včetně venkovních prvků ETCS Level 1 a kontrolního dispečerského stanoviště. Kapsch CarrierCom zajistí na trati, která je součástí IV. mezinárodního koridoru propojujícího Drážďany s Istanbulem, systém GSM-R včetně dispečerského stanoviště, vysílaček a kapesních počítačů. Zakázka má hodnotu 35 milionů euro.

Zdroje: European Railway Revue, Thales

Class 66 "2160" of Egypt Railways (ENR) near Assuan, foto: MPW57 Káhira — Díky ne zrovna klidné politické situaci v Egyptě klesá v posledních letech zájem turistů o tuto zemi, což je problém, protože nemalou část příjmů státní pokladny plnili turisté. I když Egypťané tvrdí, že turistické destinace jsou bezpečné, tak autobusy jedoucí na výlety mimo tato střediska doprovází ozbrojená ochrana. Egypt se ale snaží turisty přitáhnout zpět a plánuje, co by tomu mohlo pomoci. Jednou z možností, o které se uvažuje, by bylo postavení nové vysokorychlostní tratě mezi Hurghadou (kde jsou turisté ubytováni) a Luxorem (pravidelným cílem jejich výletů). V těchto momentech se hovoří o nákladu 2,67 miliardy eur.

Subotica, foto: Matouš Danielka Bělehrad — Vlády Srbska a Maďarska se dohodly na modernizaci 350 km železničních tratí, které spojují Bělehrad s Budapeští přes stanice Novi Sad a Kelebia. Státní železniční dopravce Železnice Srbije (ŽS), zastoupený generálním ředitelem Dragoljubem Simonovićem, a maďarský správce infrastruktury Magyar Államvasutak (MÁV), zastoupený generální ředitelkou Ilonou David, již podepsali memorandum o porozumění.

nádraží Opole, foto: Sienio Vídeň — Rakouská telekomunikační společnost Kapsch CarrierCom získala od polského operátora PKP Polskie Linie Kolejowe zakázku na projekt a dodávku evropského systému řízení železničního provozu (ERTMS) na 148kilometrové části magistrály E30 mezi městy Legnica – Wrocław – Opole. Kapsch bude odpovědný jak za projekt, tak za instalaci a zprovoznění globálního systému pro mobilní komunikaci (GSM-R). Instalace systému ERTMS je součástí modernizačního programu pan-evropských dopravních koridorů s cílem zajistit interoperabilitu na železničních tratích.

TGV Duplex OUIGO, foto: OUIGO (Facebook) Paříž — Úterý 2. dubna bylo malým mezníkem ve francouzské železniční dopravě – vyjel první vlak společnosti Ouigo – nízkonákladové společnosti provozující dvě linky: Marne-la-Vallée – Marseille and Marne-La-Vallée – Montpellier, na které jsou nasazeny jednotky TGV Duplex. Pro provoz jsou zatím připraveny čtyři soupravy. Před nedávnem již zástupci SNCF ohlásili, že během jednoho měsíce prodali přes 300 tisíc jízdenek. Jen jejich webové stránky navštívilo přes 6 milionů zájemců. Guillaume Pépy, ředitel SNCF, připouští, že jejich projekt vidí jako velmi úspěšný a nevylučuje možnost, že by jeho rozsah mohl být využit také v zahraničí.

Ilustrační foto - kolejobus z produkce INKA, foto: INKA Jakarta — Indonéské hlavní město Jakarta bude mít v brzké době železniční spojení mezi centrem města a mezinárodním letištěm Soekarno Hatta. Napojení na místní železniční síť bude na nádraží Manggarai a trasování bude přes západní Jakartu a Tangerang. Náklady na zřízení nové trati jsou 2,7 trilionu indonéských rupií (cca 232,3 milionu amerických dolarů), přitom 90 % bude hrazeno ze státního rozpočtu. Dodavatelem vlaků bude státem vlastněná společnost Industri Kereta Api (INKA), která ve výběrovém řízení byla úspěšnější, než další dvě čínské společnosti. Zakázka má hodnotu 80 bilionů indonéských rupií (cca 82,2 milionů amerických dolarů).

CFR mozdony Aradon, foto: Dragoş Anoaica Bukurešť — Rumunské ministerstvo dopravy před časem vypsalo výběrové řízení na prodej 51% podílu v tamějším nákladním dopravci Societatea Naţională de Transport Feroviar de Marfă "CFR Marfă" S.A. Hodnotící komise obdržela v prvním (předkvalifikačním) kole tři nabídky: od americké společnosti OmniTRAX, od největšího rumunského soukromého nákladního dopravce SC Grup Feroviar Român a od konsorcia soukromých nákladních operátorů Transferoviar Grup společně s investorem Donau-Finanz GmbH. Po formální kontrole předložených nabídek v prvním kole ale hodnotící komise všechny nabídky odmítla.

SR1 3107, Helsinky, foto: Antti Havukainen Tallin / Helsinky — Evropská komise poskytne v příští finanční sedmiletce (2014 až 2020) až 10 miliard eur na rozvoj železniční dopravy v Evropské unii. Předpokládá se, že finanční prostředky budou rozděleny na zlepšení spojení mezi střední a východní Evropou a Německem. Podle Siima Kalase, evropského komisaře pro dopravu, sice existuje mnoho projektů na rozvoj železničního spojení, ale jen málo z nich by mohlo být považováno za perspektivní a obdrží finanční prostředky z EU. Mimo jiné sdělil, že Rail Baltica se bude moci ucházet o dotace EU v prvním stupni.

Vlak poblíž obce Sadovskij, foto: Jevgenij Katyšev Moskva — Objem nákladní dopravy po železnici klesá již čtvrtý měsíc, tvrdí Vladimír Jakunin, prezident RŽD. V prvním čtvrtletí letošního roku se ve srovnání se stejným obdobím loňského roku snížil o 4,1 %, a to až na 239 900 kt. „Pokles poptávky způsobuje finanční recese u našich tradičních partnerů. To v nastalé situaci může způsobit, že v letošním roce se budeme potýkat se schodkem až 49 miliard rublů.“ upozorňuje Jakunin. Pokles je způsoben obecně jak zpomalením ruské průmyslové výroby, tak i zahraniční ekonomiky, na které jsou ruské přepravní služby závislé. Dalším důvodem byl odliv operátorů ze železnice na jiné druhy dopravy. Podle ruského ministerstva dopravy se podíl železniční dopravy, který převzali automobiloví dopravci, odhaduje až na 1,5 %. Nicméně podle analytiků Rady pozorovatelů železniční dopravy se předpokládá změna negativních trendů již na konci letošního roku. Tahouny zvyšující se poptávky na přepravu by měly být plány na výstavbu a rekonstrukci silnic, rovněž se očekává stabilizace na domácím trhu s kovy (železnými i neželeznými).

D1 Express (fotomontáž), foto: Matouš Vinš Praha – Aktualizováno 24. 5. ve 14.00 h – Oprava naší nejdůležitější dopravní tepny – dálnice D1, řidiči také přezdívané jako „tankodrom“ či „hopsaštráse“, měla začít již v minulém roce. Rekonstrukce dálnice byla však díky značným problémům s výběrovými řízeními Ministerstvem dopravy odkládána. Svá staveniště si stavbaři nakonec převzali až počátkem května 2013. Protože se s opravou naší nejvytíženější dálnice očekávaly značné problémy, přišly České dráhy s nabídkou nových přímých vlaků D1 Express, spojujících Prahu a Brno většinou bez zastavení. A jejich provoz zahájily již 4. října 2012, kdy mělo původně stavební šílenství vypuknout. V únoru zredukovaly počet spojů.

EuroAirport Basel-Mulhouse-Freiburg, foto: Fanny Schertzer Saint Louis — Francouzská železniční společnost Réseau Ferré de France zahájila v loňském roce veřejné slyšení o připraveném projektu – napojení letiště společného pro tři města – Basilej, Mulhouse a Freiburg – na železniční síť. Jednalo by se o šestikilometrovou odbočku ze současné trati spojující Štrasburk s Basilejí. Prvotní finanční odhad hovoří o pořizovacích nákladech ve výši 220 milionů eur. Investor ale zatím nemá zajištěno plné finanční krytí stavby. Pokud by byl úspěšný, dočkalo by se letiště napojení na železnici v letech 2018 až 2020.

EP09-011, Łuczyce - Baranówka, foto: Piotr Kozlowski Varšava — Polské Ministerstvo dopravy, výstavby a námořního hospodářství (MTBiGM) připravuje razantní změnu u mezinárodních spojů, jejichž provoz je financován státem. Ty v současnosti zajišťuje PKP Intercity. Ministerstvo dopravy prodloužilo s dopravcem rámcovou smlouvu. Pro sestavení jízdního řádu pro období 2014/2015 bude mezinárodní doprava dočasně zadávána podle stávajících pravidel – tedy formou přímého zadání. Ale od jízdního řádu 2015/2016 by měly na trať vyjet vlaky osobního dopravce, který bude vybrán ve výběrovém řízení, což by mohlo znamenat „malou revoluci“ na polských kolejích a je možné, že se objeví i zcela nový dopravce.

1047.009-4, Bruck a. d. Leitha, foto: Strnda Budapešť — Magyar Államvasutak (MÁV) zrekonstruoval jeden ze svých hlavních tahů – stoosmdesátikilometrovou dvojkolejnou elektrifikovanou spojnici Budapešti s maďarsko-rakouskou hranicí. Mezi hlavním městem a Hegyeshalomem je po rekonstrukci dalších 86 km trati uzpůsobeno pro rychlost 160 km/h. Zbyly zde pouze tři „kotvy“: na 80 km/h je nutno zpomalit při průjezdu stanicí Tatabánya, rychlostí 100 km/h je pak nutno jet v mezistaničním úseku Tóvároskert – Tata a při průjezdu stanicí Győr. Proti polovině devadesátých let, kdy pomalých úseků bylo na trati přes 70, se jedná o výrazný posun kupředu. Hlavním cílem projektu bylo snížit cestovní dobu mezi oběma hlavními městy (asi 245 km) ze současných cca 2 hodin 45 minut na zhruba dvě hodiny.

X60 SL, Stockholm Central, foto: Martin Válek Stockholm — Švédský správce dopravní cesty Trafikverket zahájil přípravy ke kompletaci jízdního řádu pro příští období, který by měl začít platit od 15. prosince 2013. Od dopravců obdržel celkem 46 požadavků na přidělení dopravní cesty, 27 operátorů chce zajišťovat osobní přepravu, 13 operátorů se bude věnovat dopravě nákladní. Zbytek je pro údržbu a další práce.

Železniční doprava ve Švédsku je deregulována a všechny subjekty, které splňují bezpečnostní požadavky a ekonomickou životaschopnost, mohou požádat o přístup k síti. Překročí-li počet žádostí kapacitu dopravní cesty, pak bude Trafikverket upřednostňovat ty subjekty, které vykazují největší ekonomický přínos. Nebude to jednoduché rozhodování, protože v některých časech požadavky převyšuji kapacitní možnosti.

Lokomotivy pro Etihad Rail, 4002 a 4001, místo focení: London, Ontario, Kanada, foto: railpast Abu Dhabi — Spojené arabské emiráty, (arabsky: دولة الإمارات العربية المتحدة, dále jen SAE), najdete na jihovýchodě Arabského poloostrova u Perského zálivu. Na východě hraničí s Ománem, na jihu se Saúdskou Arábiií, mořskou hranici mají s Katarem a Iránem. SAE je federace sedmi emirátů: Abu Dhabi, Ajman, Dubaj, Fujairah, Ras al-Khaimah, Sharjah, a Umm al-Quwain. Celkový počet osob v emirátech žijících se pohybuje kolem 5 milionů (stav z roku 2008). Zásoby ropy SAE jsou hodnoceny jako sedmé největší na světě, zásoby zemního plynu jsou sedmnácté největší v globálním měřítku. Jedná se o jednu z nejrozvinutějších ekonomik v západní Asii. Příjem na hlavu je sedmý nejvyšší na světě. Pro takovýto stát není proto problémem výrazně investovat do mnoha projektů. Rozsáhlý železniční projekt řeší Etihad Rail (dříve Union Railway Company). Ta byla založena v červnu 2009 a je ze 70 % vlastněna vládou Abu Dhabi a ze 30 % federální vládou Spojených arabských emirátů. Představme její současné kroky a plány do blízké budoucnosti.

« Novější zprávy | 1 ... 9 10 11 12 13 ... 15 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:02
zapadá v 20:01