..: Články - Rakousko :..

HC Vítkovice diskutují s Popradem, foto: Tomáš Kubovec Mohli jsme sem napsat pouze seznam všech rychlíků, EuroNightů a ÖBB-EC, kterými jsme jeli, stanice, kde jsme vystoupili či přestupovali, a nakonec vyfotit účtenku z nějaké hospody, kde jsme večeřeli. Ale my jsme řekli NE! Když zápis z akce, tak pořádný! Tomáš Kubovec (průvodce zeměmi evropskými), Josef Petrák (plánovač a navigátor) a Sanka Coffie (Pepe v menším, podstupující první lekci v šotoušení) vyrazili na pár dní na Slovensko a do Rakous, s Adamem zdokumentovali přírodní katastrofu v Tatrách a pak projeli Rakousko, co jim InterRail a Sommercard dovolily. A jedem!

ilustrační obrázekŽelPage v reakci na jízdní řád 2004, ve kterém u mezinárodních vlaků na trase Praha - Drážďany zmizely názvy vlaků, vyvolala protestní petici za zachování tohoto jména. Akce vzbudila bouřlivý ohlas, elektronickou petici podepsalo během třičtvrtě roku 972 respondentů. Její předávání nakonec ani nebylo potřeba, snad i díky ní se název "do roka a do dne" opět vrátil.

Ilustrační obrázekLinz - Jelikož se v rakouském tisku opakovaně objevují zprávy o chystaných omezeních provozu osobní dopravy na zhruba deseti lokálkách (zejména v Dolním a Horním Rakousku), vyrazil jsem na konci Velikonoc do země našich jižních sousedů. Aby vše proběhlo hladce, domluvil jsem si ubytování ve městě Wels (Jugendherberge Wels – cena 11-12 €/osoba/noc se snídaní, což je více než přijatelné).

Spěšný vlak z Českých Budějovic do LinzeČeské Budějovice - V rámci 2. změny jízdního řádu došlo k významným úpravám TR10 spojených s představením nové koncepce síťových jízdenek ČD. Trochu ve stínu těchto změn zůstaly další novinky zaměřené na podporu turistického ruchu v příhraničí. České dráhy ve spolupráci s ÖBB uvedly novou nabídku zacílenou na výlety v Jihočeském kraji a regionu Oberösterreich.

S třídenním EuroDominem pro Rakousko zakoupeným v předprodeji jsme se důstojně rozloučiliInnsbruck - Již na konci loňského roku bylo jasné, že k 31.3.2007 bude ukončen prodej síťových jízdenek platných v evropských zemích EuroDomino. Vzhledem k tomu, že jsme s touto jízdenkou objeli půl Evropy, rozhodli jsme se s oblíbeným jízdním dokladem důstojně rozloučit. A proto jsme na Velikonoce, tedy od 6.4. do 9.4.2007, vyrazili do jedné z našich sousedních zemí - Rakouska. Během cesty jsme navštívili Melk, Innsbruck, Brixen (Itálie) a Salzburg.


Ilustrační obrázek Rakousko, 13. – 16. dubna 2007 – Od ledna, kdy jsme ve Vídni zakoupili Kursbuch ÖBB, uplynul nějaký měsíc, my jej již měli pročtený snad 100krát a jeho vizáž dle toho vypadala. Za tu dobu přibyly dvě věci k pořádné oslavě, ale taky jedna méně veselá k zapití, proto se dvojice „zahraničních zpravodajů“, Josef Petrák a Tomáš Kubovec, rozhodla opět opustit rodnou zemi a na pár dní sbírat materiál v Rakousku. Josef v prvních březnových dnech překonal na palubě EN 353 svůj 70000. měřený kilometr na cestách vlakem, Tomáš slavil raketový žlutohvězdičkový vzestup v galerii ŽP s více než kvalitním portofoliem a společně jsme zapíjeli konec prodeje oblíbeného lístku EuroDomino – i proto jsme měli oba dva zakoupené poslední exempláře již v předprodeji.

Ilustrační obrázekPraha - Nahodile vzniklá amatérská šotoušská dvojice Tomáš Kubovec a Josef Petrák se dala dohromady za cílem zakoupit ve Vídni jízdní řád rakouských spolkových drah a po volných chvílích tak moci bádat, čím pěkným se svézt, či co vyfotit. Jak už to na podobných cestách bývá, začne brnět prst na spoušti fotidla a oči již sondují okolí, kam se postavit a do které brány rámovat. A jak to tedy bylo?

ilustracni obrazekPosuzovat stav železnice nějakého státu podle jediného vozu by se asi nemělo. Mnoho z vás, čtenářů, se již asi projelo soupravami EC Antonín Dvořák, R Chopin, či zapůjčeným vozem na českém IC Hutník. Jaká je ale skutečná realita rakouských železnic, na to se vám budeme snažit poskytnout objektivní a ucelený pohled v tomto článku. Cílem naší červencové cesty byla zejména oblast Tyrolska, která v mnohém překvapila!

Na přelomu dubna a května jsme uskutečnili cestu na Balkán. S jízdenkami Eurodomino SŽ jsme tak mohli projet téměř celou zemi a navíc jsme zavítali dvakrát i do sousedního Chorvatska a Rakouska.

Pokud se chystáte vyjet do zahraničí, budou se Vám možná hodit některé z následujících odkazů.

Rozhodně doporučuji se naučit aspoň několik frází v daném jazyce, kam se chystáte, např. podle stránek nonbabylon.revolucni.com.

V první fázi jsem vybral sousední země a Maďarsko a pro srovnání jsem stejným způsobem zpracoval i naši domovinu.

Pokud znáte nějaký další odkaz, o kterém si myslíte, že by tu měl být, nebo dokonce zpracujete nějakou další zemi, pošlete mi ho i s popiskem a po prověření ho rád zařadím.

Hodně štěstí na cestách!

Berlín, Vídeň - Od června nabízí DB a ÖBB různé slevy a síťové jízdenky pro jízdy v Německu a Rakousku, i do různých evropských metropolí.

informaceÖBB/ČD - Stávka zaměstnanců ÖBB, která začala 12.11.2003 v 0:00 hodin výrazně zkomplikovala provoz i na ČD. Vlaky jezdící do Vídně končí v Břeclavi a zde mají jiné oběhy, než obvykle. Například vlak EC 75 má obrat na náhradní soupravu vlaku EC 172 do Holešovic, zde obrat na náhradní soupravu EC 173 do Břeclavi a zde obrat na EC 74 do Prahy hl.n. Jenže včera se vlak EC 75, vinou roztržení soupravy po odjezdu z Prahy, zpozdil a zpoždění se promítlo do celého tohoto oběhu. Druhý oběh byl: souprava od vlaku EC 279 přecházela na vlak 278, ale vlaku EC 279 se porouchala lokomotiva 350.004 (nedávno vyjela z Vrútek po pravidelné opravě) a ze Zaječí vlak táhla laminátka 230.003. Zpoždění se poté přeneslo i na vlak 278 do Drážďan. Ode dneška až do odvolání jezdí vlaky EC 104/105 pouze z/do Břeclavi do/z Petrovic u Karviné. Zítra bude navíc vlak 105 vypravovat DKV Ostrava a nasadí na něj tři vozy B (bez RIC) a jeden vůz A/AB. Be vlaku tak nepojede ani restaurační vůz. Nebude se tak vybírat příplatek EC pro tyto dva vlaky. O této stávce je již hodně informací a aby byly všechny pohromadě, proto se jí věnuje tento zvláštní speciální článek.

« Novější zprávy | 1 2   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2017 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Nabídka eShopuopen/close
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
» Přidat odkaz
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 07:24
zapadá v 18:09

meteo meteo
:. Novinky na VLAKY.NET
Poslední příspěvek Mašinky jako vyšité? Nejen jako! (3)
Milí čtenáři internetového magazínu VLAKY.NET! Po delší době je tu další volné pokračování článku o vyšitých mašinkách. V minulém díle jsem se zaměřil na dopravce AWT a teď pro změnu jsme se vrhli na něco ...

Poslední příspěvek Naše téma: Noční doprava na železnici
Ať chceme nebo ne, lůžkové a lehátkové vozy postupně mizí z evropské železnice. Deutsche Bahn je přestala provozovat loni v prosinci a letos se přidá maďarská Utasellátó. Proč se ubytovací vozy stávají ...

Poslední příspěvek Letní putování Čechami, Moravou a Slovenskem (2)
Na konci první části líčení mých zážitků z dovolenkového cestování po území někdejšího Československa (s malou odbočkou na polské území) jsme se rozloučili 16. srpna ve vlaku z Bratislavy do Břeclavi. ...