..: ZelPage Reports - ČR Praha :..

Ilustrační obrázek Benešovsko - dnes v podvečer došlo k mimořádné události na trati 221 v úseku Čerčany - Pyšely. Spadlé dráty přes obě traťové koleje způsobily více jak dvouhodinovou neprůjezdnost této trati. Rychlík 648 z Českých Budějovic uvázl a do cílové stanice přijel se zpožděním 115 minut. Obratový vlak Vlak R 649 v současnosti míří do Č. Budějovic s více jak hodinovým zpožděním, i když původní prognózy mluvily o jeho odřeknutí.

Ilustrační obrázekPraha - Cestující na trati 173 se po loňských diskusích o rentabilitě dalšího provozu a objednání vlaků středočeským krajem mohli těšit. Společnost Veolia Transport, známá u nás především z autobusové dopravy a provozováním Železnice Desná pod původní značkou Connex, ohlásila v červnu záměr provozovat na „hrbaté“ v roce 2008 na vlastní účet jeden pár sobotních vlaků vedených jednotkou Siemens Desiro Classic. Akce měla podpořit nabídku společnosti na převzetí provozování osobní dopravy na této trati od dalšího roku. Vlak se objevil i v návrhu jízdního řádu, již v létě ale byla zpráva dementována. Co se vlastně stalo?

Esko - logoPraha - S počátkem platnosti nového GVD došlo v Praze a okolí k označení některých příměstských linek systémem Esko. Nehledě na to, zda písmeno S bylo či nebylo vhodné, pojďme se podívat na to, jakými vozidly se pod hlavičkou Eska svezeme. Protože také v zahraničí jsou S-Bahny a podobné železniční linky různorodé. Někde jde o systém zcela oddělený od ostatní železniční sítě a napájený z postranní kolejnice, někde jezdí dlouhé patrové soupravy každých 10 minut, jinde samotné desiro pod trolejí jednou za hodinu, a někde jde o typicky regionální spoje. Na všech tratích v pražském Esku jsou dopravcem ČD, a.s. Bohužel ohledně vozidel není moc z čeho vybírat.

Ilustrační obrázekPraha-Radotín - 8. prosinec, 23 hodin a 43 minut. Nočním Radotínem se ozve krátký ostrý zvuk píšťalky. Těsně nato se rozsvítí malé zelené světlo na noční výpravce, kterou pevně v rukou drží výpravčí, jenž mávavým pohybem ruky vypravuje vlak. Jednotka řady 451 pomalu zavírá své posprejované dveře a celá souprava posledního osobního vlaku z Prahy do Berouna se rozjíždí do tmy k obci Černošice, směrem na jihozápad od metropole...

Masarykovo nádraží - 2.etapa Praha - Druhá polovina letošního roku byla pro Masarykovo nádraží velmi významná. Masarykovo nádraží se dočkalo dlouho očekáváné nutné rekonstrukce výhybek mezi Dvoranou a Hrabovkou, mezi Dvoranou a St.4, dále bylo nahrazeno elektromechanické zabezpečovacího zařízení novým elektronickým typu JOP.

Rekonstrukci předcházela výstavba kabelovodu loni o prázdninách a výstavba budovy nového ústředního stavědla. Během 0. etapy, která probíhala v první polovině letošního roku, byly vyměněny mosty nad Trocnovskou ulicí, proběhla rekonstrukce svršku na Hrabovce, při níž byly mimojiné zrušeny výhybky, které dříve umožňovaly jízdu z Hrabovky na hlavní nádraží. V následujících řádcích popíši jednotlivé etapy.

Ilustrační obrázekPraha, Radotín - Elektrické jednotky provozující dopravu v okolí hlavního města Prahy provází v poslední době, zvláště v ranních hodinách, nebývalá smůla. Během října docházelo k poruchám souprav všech starších řad zde provozovaných elektrických jednotek (451, 452 a 470), které omezovaly pravidelný provoz zejména na trati 171 z Prahy do Berouna.

Ilustrační obrázekPraha - kousek od Vltavy pod starobylým Vyšehradem se choulí i stejnojmenná výhybna. Bývalá stanice Praha-Vyšehrad dnes již jen vzpomíná na doby své slávy, přesto tu stále je a pozornému cestujícímu na trati mezi Smíchovem a Hlavním nádražím dokáže připomenout doby dávno minulé.

Ilustrační obrázekPraha - V pátek 28. září byli zástupci ŽelPage pozváni na prohlídku Nového spojení – jedné z největších železničních staveb v dějinách pražského uzlu. S kolegou Charym jsme se vydali v deštivém a podmračeném ránu na Palmovku, kde byl sraz všech účastníků a odkud jsme se vydali do bahenních lázní na stavbě NS. Pod vedením pana Janeby ze stavební firmy Skanska jsme exkurzi začali v místě napojení koleje na nový most nad odbočkou Balabenka. V tomto místě dojde začátkem září 2008 k pětidenní nepřetržité výluce z důvodu napojení tratí od Vysočan a Holešovic na nově vystavěný úsek přes estakádu Sluncová do jižního tunelu pod Vítkovem. Úsek Praha hl. n. – odb. Rokytka by tak měl být prvním provozuschopným úsekem na Novém spojení

Ilustrační obrázekPraha - Výstavba nového spojení, která by měla být dokončena na konci roku 2008, umožní výrazné zlepšení dopravy v pražské aglomeraci. V Praze by měly následně vzniknout nové zastávky a provázaný systém linek městské železnice.
A jak by to tedy za pár let mohlo v Praze vypadat?

451Praha - Čelákovice - Lysá nad Labem - Od 18. do 21.4.2006 probíhá výluka traťové koleje v nejdelším mezistaničním úseku na trati 231 mezi žst. Praha Vysočany a Praha Horní Počernice. O situaci v uvedeném úseku v uplynulých 2 dnech informuje následující článek.

ilustracni fotografie stavbyPraha - V předstihu před nepřetržitými výlukami úseku Libeň-Masarykovo nádraží probíhají přípravné práce v krátkodobých denních omezeních provozu vždy jedné z kolejí.

Od pondělí 3.4. do dneška probíhalo v prostoru budoucího pilíře P2 estakády Sluncová odtěžování původní zárubní zdi. Na 1.koleji byly přistaveny Ua vozy, po sestavení vlaku pojede zemina se zbytky původní zdi na skládku v Jenči.

Od zítřka bude ve dne vyloučena pro změnu 2.traťová kolej, tentokrát pro těžební práce u nového mostu Balabenka, rozšířený zářez zde bude zdobit obkladní zeď ze svahovek Big Löffel.

hlnPraha - Ve čtvrtek 19.1.2006 uspořádala Liberálně-konzervativní akademie CEVRO, která má blízko k ODS, veřejnou diskusi na téma Železnice v ulicích Prahy. V následujícím článku přinášíme informace, které během diskuse zazněly.

Obsahem diskuse bylo 5 problematických okruhů:

  • Měl by jezdit z centra Prahy na letiště v Ruzyni vlak?
  • Jak moc má spojení centrum-letiště zasáhnout občany dotčených čtvrtí?
  • Jaké řešení by pomohlo i občanům Kladna?
  • Jak by mělo vypadat Hlavní nádraží naší metropole?
  • Jaký má být osud menších pražských nádraží? a Jaká by měla být vůbec úloha železnice v městské a příměstské dopravě?

balmČeské Velenice - Občanské sdružení Posázavský pacifik v pátek u příležitosti převzetí nově lakovaného přípojného vozu Bix s barovou úpravou uspořádalo veřejnou jízdu z Prahy do Českých Velenic a zpět spojenou s exkurzí do areálu společnosti ŽOS České Velenice.

Asi 60 zájemců zcela zaplnilo motorový vůz M 262.045 a využilo tak příležitosti ke svezení se po zajímavých tratí a pořízení několika záběrů během připravených fotozastávek v krásném podzimním dni.

451.039IV.koridor - Stavba IV.koridoru se konečně rozeběhla a proto jsem sepsal článek, který bude tvořen průběžně. Jeho náplní je zatím stručný popis první zahájené stavby - Praha-Hostivař - Uhříněves, která se rozjela obrovským tempem. V současné době je v 2.TK kompletně dokončeno bagrování jam pro patky a postupně se díry plní betonem - většína je již hotova. Včera bylo vztyčeno i devět sloupů.

O aktuálních výlukách se dozvíte ve výlukách na koridorech a napěťovky v napěťovkách. Pokud má někdo zájem nám se zpravodajstvím (textovým nebo obrazovým) ze staveb na IV.koridoru pomoci, budu rád, když se mi ozvete na můj e-mail-Děkuji.

Přiložený snímek pořídil Tomáš Bareš dne 7.9.2005. Osobní vlak 9151 (Praha-Benešov) jede po nesprávné koleji mezi stanicemi Hostivař - Uhříněves. Okolí tratě je již teď trochu jiné.

obrazekPraha-Libeň - V rámci příprav na hokejové mistrovství světa probíhají rekonstrukce pražské ulice Českomoravská, kde vyrostla na místě zbořené ČKD Lokomotivky nová sportovní hala, ale i nádraží Libeň. Vzniklo zde nové nástupiště (mezi stávajícím prvním a výpravní budovou), třetí, z něhož bude bezbariérový přístup do podchodu výtahem. Stará nástupiště byla opravena (proudem vody zbaveny přístřešky starých nánosů barev, modernizace elektroinstalace, instalace nových pragotronů, vybudování kamerového systému, renovace výtahových šachet) a rekonstrukcí prochází i nádražní hala. Skleněné výplně byly demontovány a vyměněny za nové. Nový vzhled má i prostor před rekonstruovaným nádražím.

« Newer messages | 1 2 3 | Older messages »    
ŽelPage - Czech railway webzine
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Public use not allowed without explicit permission of author.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Sign inopen/close
 
 
  
 
Forgot your password?   
Register   
:. Current train position - Czech Rep.open/close
Current train position - Czech Rep.
 
:. Searchopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Weather for Photographersopen/close
Photographing conditions
in the Czech Republic

Sun
rises at 06:02
sets at 20:01