..: Články :..

Vlk Gooly - maskot MS 2011 Slovensko, foto: IIHFBratislava — Návštěvníkům zítřejšího hokejového utkání české reprezentace a Finskem vycházejí vstříc České dráhy a Železničná spoločnosť Slovensko vypravením dvojice posilových vlaků do/z Bratislavy. Úlohu hokejového vlaku s kapacitou 300 míst zastane posílená souprava IC 571 Zdeněk Fibich, s odjezdem z Prahy ve 12.39. Ta bude z Břeclavi pokračovat jako R 1. nsl. 171 přes Kúty, Malacky a bratislavskou hlavní stanici až na nádraží Nové Mesto, vzdálené několik minut chůze od stadionu. Odjezd návratového spoje R 1. nsl. 476 je předběžně plánován na 23.43; čas ovšem bude upraven podle reálného konce utkání. Při své cestě zpět po stejné trase vlak zastaví také v Kolíně a ve stanici Praha–Libeň. Počítejte s tím, že uvedené časy jsou orientační, vlak může jet s náskokem, odjezdy ze stanic budou vždy ihned po výstupu cestujících. V úseku Břeclav – Praha je vlak určen jen pro výstup.

Hurvínek ve strojovce, foto: Jan Máca Telč, Znojmo — Historické vozy typu M 131.1 (801) zvané Hurvínek se brzy vrátí na české koleje. Důvodem rozhodnutí k tomuto kroku je nedostatek motorových vozů řady 810. Do zkušebního provozu s cestujícími se dva Hurvínci vydají již dnes, tedy 31. 12. 2010, a to v DKV Brno, ve strojových stanicích Telč a Znojmo. Brzká přístavba vozů do dílen firmy Zpras to Znova v Čumperku způsobila, že není dostatek motorových vozů řady 810 Skleník a zatím je není možné nahradit nově vyrobenými RegioNohami. Proto se národní dopravce Černá Díra snaží tento nedostatek napravit vypuštěním Hurvínků řady M 131.1. Pro testovací provoz byly vybrány dva kusy ze stavu DHV Lužná u Rakovníka.

Moravské Budějovice, foto: MilošJemnice — Trať 243 Moravské Budějovice – Jemnice by měla zaniknout. Kraj Vysočina, který na trati objednává osobní dopravu, totiž obdržel informace o malé obsazenosti těchto vlaků a nechce je proto dále objednávat. Podle posledních sčítání vlaky využije přibližně 200 cestujících denně. Tato vlaková linka by tak měla být nahrazena autobusy, které budou jezdit po souběžné silnici II/152 vedoucí z Brna přes Hrotovice, Moravské Budějovice a Jemnici do Slavonic a Nové Bystřice. Dle Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) stojí údržba 12,5 milionu korun ročně, avšak provoz vynese pouze 660 tisíc korun za sedm párů osobních vlaků denně a dva páry nákladních vlaků týdně. Za těchto podmínek se tak prý nevyplatí trať dále udržovat.

Zahájení konference studentů, foto: FD ČVUT PrahaFakulta dopravní Českého vysokého učení (FD ČVUT) v Praze vyhlašuje již v pořadí třetí ročník soutěže Cena děkana FD ČVUT. Zúčastnit se mohou dvou– až čtyřčlenné týmy, ale i jednotlivci z odborných středních škol a gymnázií; přijímány budou práce s dopravní a telekomunikační tématikou, a to v níže uvedených oblastech. Termín pro přihlášení včetně zaslání prací do soutěže je stanoven na pátek 10. prosince 2010. Vyhlášení výsledků proběhne na konferenci studentů středních škol dne 26. ledna 2011 v budově Fakulty dopravní ČVUT v Praze. Účastníci budou moci využít ubytování na Masarykově koleji za příznivé ceny. Všem zájemcům přejeme mnoho úspěchu!

Ilustrační obrázek Kostelec u Jihlavy - Když v neděli 3.2.2008 došlo k provozní poruše na stroji 814.010 Regionova v Kostelci u Jihlavy, začala ŽelPage sledovat spolehlivost těchto jednotek. Dle zjištěných informací zůstal v stroj stát v Kostelci na výměnách. Jak potvrdil strojmistr z PP Telč, "Prý najeli na výměny a regionova ztuhla. Zablokovala se kola a cestující museli vlak opustit."

« Novější zprávy | 1 2   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:02
zapadá v 20:01