..: Články :..

BzmotTak jako loni, vydal se náš tým na výjezdní zasedání do zahraničí. Tentokrát padla volba na Slovensko a Maďarsko.

nullDvě oběti na tratích v jeden den - Dnešní den si bohužel vyžádal dva smutné zápisy do železniční kroniky.
První nehoda se stala kolem půl druhé na trati 270 u Rokytnice u Přerova, kde IC140 Detvan jedoucí ze Zvolena do Prahy usmrtil staršího muže, který při spuštěné výstražné signalizaci vstoupil do kolejiště, kde byl smeten jedoucím vlakem. Zraněním na místě podlehl. Vlak nabral díky této nehodě asi 100 minut zpoždění, které do Prahy redukoval na 71 minut.
Druhá nehoda následovala okolo půl sedmé na přejezdu za železniční stanici Praha-Radotín (ve směru na Plzeň). Na rozdíl od předchozího případu se jednalo pravděpodobně o sebevraha. Skončil svůj život pod koly rychlíku R857. Vlak nabral 83 minut na odjezdu. Do Hradce Králové si přivezl jenom 49 minut.

Aktualizováno 28.03.2005 - Bohužel je tento sváteční čas na železnici dosti tragický. Dnes v ranních hodinách se v železniční stanici Pardubice hlavní nádraží pokusil třiasedmdesátiletý muž o sebevraždu skokem pod vlak. Pokus mu bohužel vyšel. Přivolaný lékař mohl konstatovat pouze smrt. Vlak jedoucí do Prahy byl zrušen a cestující museli použit jiných spojů. zdroj: www.novinky.cz

ŽelPage tour 810 - 2005810 Tour - Tak jako minulý rok i letos ŽelPage team vyrazil na neformální setkání na lokálkové tratě ČD. Podmínky stejné jako loni. Hlavní cíl: Urazit co nejdelší vzdálenost v motorových vozech řady 810. Aby nám bylo veseleji, nechyběla další pomůcka minulého roku, soudek chlazeného vynikajícího piva.

bleskStržená trolej na trati 220 - Dle potvrzené informace je díky spadlé troleji vyloučena doprava v úseku Benešov u Prahy a Bystřice u Benešova. Obnova dopravy se předpokládá až po devatenácté hodině. Spojení na vyloučeném úseku je zajištěno náhradní autobusovou dopravou. Z Prahy byla na rychlík 643 vystavena náhradní souprava. Problémy se týkají vlaků R641, R642, R643 a R644. Podrobnosti doplníme.

Železniční zkušební okruh - Dne 19.12.2004 splnila jednotka 680.003 "Pendolino" náročné podmínky Technicko bezpečnostní zkoušky (TBZ) a stává se tak způsobilou pro nezávislý pohyb na tratích ČD v rámci výjimky Drážního úřadu (tedy omezení pouze na soustavu 3kV s frekvencí kolejových obvodů nad 50Hz). Jednotka je splněním této zkoušky rovněž způsobilá pro jízdy s cestujícími. Do pravidelného provozu by jednotka měla zasáhnout koncem tohoto týdne. Doufejme, že se jednotce bude dařit.

Není bez zajímavosti, že 680.003 nebyla jediná, která skládala TBZ. Dnešním dnem získala TBZ i lokomotiva 340.062, zvaná "Modrá laminátka". Dle nepotvrzených zpráv bylo dosaženo lokomotivou 340.062 rychlosti kolem 144 km/h.

Na snímcích jednotka 680.003 "Pendolino" při vykonávání zkoušky TBZ dne 19.12.2004.

Tachovsko - ČTK vydala informaci, podle níž se na trati 170 z Plzně do Chebu u železniční stanice Chodová Planá, vznítila lokomotiva. Stalo se tak krátce po poledni. Evaukuováno bylo 20 cestujících osobního vlaku Os 7306. Ke zranění naštěstí nedošlo, ale požár lokomotivy byl dle vyjádření hasičů vážný. Dle ČTK bylo nutno dokonce nasadit termovizi k odhalení ohniska požáru. Hašení se zúčastnilo několik požárních jednotek. Postiženou lokomotivou bude s největší pravděpodobností lokomotiva řady 242.

Sebevražda na trati 180 - Další smutný zápis do kroniky sebevrahů přidala dnes 6.12.2004 žena, která ukončila svůj život skokem pod Os7410 před stanicí Holýšov. Provoz na trati 180 byl přibližně od 11:45 hodin zastaven. Provoz byl obnoven kolem třinácté hodiny. Dopady na provoz: R265 více jak 80 min. na odjezdu ze Staňkova, Os 7410 84 minut.

Sebevraždy skokem pod vlak se stávají poslední dobou pravděpodobně módou, zejména díky takřka stoprocentní úspěšnosti takového pokusu.

Velké problémy železniční dopravy díky počasí - Na traťových úsecích Čerčany - Benešov u Prahy a Všetaty - Mělník je doprava vedena po jedné koleji a vlaky tam nabírají zpoždění. Podle posledních zpráv padlé stromy zablokovaly železniční dopravu mezi Českem a Slovenskem v úseku Břeclav-Kúty. Informace nejsou ověřeny.

Od včerejšího dne, tedy 29.09.2004, se opět jezdí "pod dráty" v úseku Rybník - Vyšší Brod klášter. Právě skončená celková generální oprava elektrifikace v daném úseku měla za cíl převést původní napěťovou soustavu 1,5kV stejnosměrných na, v místním regionu obvyklých, 25kV střídavých a umožnit tak přímé vlakové spojení mezi městy České Budějovice a Lipno. Podle vyjádření zástupce ČD se jen čeká na vhodné soupravy pro tuto trať. Druhá fáze kompletního přepojení na 25kV je naplánována na rok 2005. V republice nám pak tedy zůstane pouze jediná trať pro 1,5kV z Tábora do Bechyně, zachovaná jako historický exponát. Na snímku Zdeňka Michla můžete vidět původní typickou lokomotivu pro tuto trať 100.003 "Bobinku" ve stanici Vyšší Brod klášter.

REGIOTRAM - V pondělí 13. září bude mít veřejnost k dispozici v místnosti Městského úřadu Jablonec nad Nisou materiály týkající se projektu REGIOTRAM. V rámci projektu by mělo dojít k rekonstrukci železniční tratě v části Liberec - Jablonecké paseky včetně vybudování devíti nových železničních zastávek. V úseku z Proseče do Jabloneckých Pasek počítá návrh s elektrifikací. Projektováno je rovněž zdojkolejnění stávající tramvajové tratě. V současné době je dle jabloneckých zastupitelů připraven plán ke konečnému schválení, přestože jsou k němu výhrady hlavně kvůli nutnému přesedání při cestě z Liberce do Tanvaldu v Proseči a Jabloneckých pasekách. Projekt REGIOTRAM NISA by měl výrazně zlepšit dopravní dostupnost v oblasti kolem Liberce a Jablonce.

10.9.2004 - 18:05 - Zrušení historické jízdy

Společnost železniční výtopna Jaroměř s politováním oznamuje, že jízda 11.9.2004 Hradec Králové hl.n.-Jičín-Libuň s lokomotivou 423.009 je z důvodu závady na lokomotivě zrušena bez náhrady. V pátek ráno praskla komunikační roura mezi parním kotlem a parním strojem. Závada je do rána neopravitelná. Omlouváme se všem zájemcům. Společnost železniční výtopna Jaroměř.

Zdroj: Pavel Bureš

Dnes v ranních hodinách, krátce po čtvrt na osm, smetl rychlík číslo 720 jedoucí ze stanice Bojkovice do stanice Brno osobní automobil Škoda Favorit. Následky jsou bohužel velmi tragické, tři mrtví a dva zranění. Vlak projížděl přes přejezd více jak 70 km rychlostí a po nárazu tlačil vozidlo před sebou více jak 300m. Dle drážní inspekce výstražné signalizační zařízení fungovalo. (jedná se o chráněný přejezd bez závor, tedy pouze zvukovou a světelnou signalizací) Příčinou tedy bylo, jako obvykle, nerespektování signalizace. Mezi cestujícími zranění nejsou a ani strojvedoucí a ostatní vlakový personál neutrpěl zranění. Hůře dopadla lokomotiva 754 007 na které je vyčíslena škoda za více jak 300 000 Kč.=částečně převzato z IDNES=

I když se stále a stále objevují zprávy o nehodách na přejezdech, stále a stále řidiči nerespektují výstražné signalizace. Jediné možnosti, jak takovýmto tragickým událostem předcházet, jsou chráněné přejezdy se závorami úplně všude, nebo velmi časté kontroly příslušníky dopravní policie na kritických místech.

Praha-Vršovice - Již v minulém roce byla tato velmi náročná operace zahájena a to kompletní opravou střechy. Nyní tedy dojde nejdříve k opravě přízemí. České dráhy na této rekonstrukci spolupracují s pražským památkovým ústavem, budova je totiž historicky cennou. Problém spočívá především v tom, že za doby totalitního režimu, kolem roku 1963, došlo k nevhodnému přistavení odbavovací haly, která narušuje velmi necitlivě celý charakter stavby pocházející již z dob Rakousko-uherské monarchie. Dle Českých drah by měla zmizet. Během II.etapy dojde rovněž ke kompletní renovaci rozvodných sítí. Opravě se nevyhnou ani stropy prvního patra. Poslední třetí etapa zahrnuje hlavně opravu fasády, která je v opravdu dezolátním stavu a je v současné době ostudou okolí.

Břeclav - Prvním projektem je dlouho očekávaná rekonstrukce železniční stanice Břeclav. Tato stanice zaujímá výsadní postavení hned ze dvou důvodů. Předně se jedná o místo souběhu prvního a druhého traťového koridoru a za druhé se jedná o významnou uzlovou stanici s tratěmi směr Bratislava, Vídeň a Znojmo. Bohužel, ač je tato stanice velmi významná, stále tu jsou vlaky nuceny projíždět rychlostí 40 km/h (i v přímém směru). Proto s ohledem na očekávané přijetí Schengenských dohod (tedy definitivní zrušení hraničních kontrol s Rakouskem, Slovenskem) je nutné provést modernizaci minimálně čtyř průjezdných kolejí. Předpokládaná rychlost je v rozmezí 80-100 km/h. Rekonstrukci by neměly uniknout ani samotné nádražní prostory, Nevyhovující nízká nástupiště budou upravena a pro směr Brno - Bratislava budou vystavena nová nástupiště ostrovního typu. Úpravou samozřejmě projde i podchod, který se dočká výtahu pro tělesně postižené a celkové rekonstrukce. Celý projekt by měl dle odhadů stát až 1,9 mld. Kč a bude financován ze strukturálních fondů Evropské unie. Bohužel je ale start celé akce naplánován až na duben 2006 s předpokládaným dokončením v roce 2008. O něco dříve, tedy již příští rok, bude zahájena další významná akce. V současné době je úsek Břeclav - Kúty - Bratislava průjezdný maximálně rychlostí 120 km/h, což je již nedostačující. Proto byla trať začleněná do další vlny koridorizace na 160 km/h. Opravou projde jak kompletní železniční spodek i svršek, tak trakční vedení. Bez opravy nezůstanou ani dotčené železniční stanice a zastávky. Celá rekonstrukce by měla dle odhadu stát 1,8 mld. Kč., skončit by měla v listopadu roku 2006 a měla by probíhat za běžného provozu.

Českolipsko - V pátek dne 3. září 2004 07:00 došlo k výraznému zásahu do provozu tratě 080 z Bakova nad Jizerou do České Lípy. Z důvodu rekostrukce traťové koleje je nepřetržitě vyloučen úsek Bakov nad Jizerou - Bělá pod Bezdězem. Výluka v tomto úseku skončí dne 22. září v 18:10 minut. Kvůli rekonstrukci železničního přejezdu a drobným opravám na trati bude současně vyloučen provoz mezi stanicemi Bělá pod Bezdězem a Srní u České Lípy a to od 14. září 07:00 do 15. září 04:00. Náhradní autobusová doprava bude zajištěna zpravidla po celé trase z Bakova n. Jizerou až do České Lípy.

« Novější zprávy | 1 2 3 4 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:50
zapadá v 20:11