..: Aktuality a články - Rusko :..

17.8.2012 - 13:00 - Škoda možná dodá Aeroexpressu 150 patrových vozů

Jednotka 471.029, Hr. Barrandov hradlo - Praha-Velká Chuchle (28.9.2011), foto: Jan Stránský Moskva — Ruský dopravce Aeroexpress, patřící z 50 % skupině RŽD a z 50 % soukromým investorům, který zajišťuje dopravu mezi moskevskými nádražími a letišti, vyhlásil v květnu tohoto roku soutěž na dodávku 150 patrových vozů ucelených elektrických jednotek. Společnost před několika dny zveřejnila seznam uchazečů, kteří postoupili do dalšího kola výběru. Mezi postupujícími je kromě německého Siemensu, francouzského Alstomu a švýcarského Stadleru i česká Škoda Transportation. Ta tak má možnost soutěžit o dodávky v odhadované hodnotě zhruba 18 miliard rublů, což při současném kurzu představuje zhruba 11,6 miliardy korun. Mezi uchazeči, kteří se do tohoto kola nedostali, je domácí Transmashholding, korejský Hyundai a polská Pesa. Vítěz soutěže by měl být znám v lednu roku 2013.

Zdroj: ekonomia24.pl

RŽD WLABmz celkový pohled, foto: Siemens Vídeň — Dne 25. dubna 2012 byl ve Vídni představen první zbrusu nový lůžkový vůz řady WLABmz pro Ruské dráhy (RŽD), který vyrobila společnost Siemens. Kontrakt z roku 2009 předpokládal dodávky od roku 2010, ale došlo ke zpoždění. Podle viceprezidenta společnosti se jedná o zhmotnění smlouvy která byla tehdy podepsána mezi Ruskými železnicemi, Siemensem a vagonkou Tver. Vozy budou mít uspořádání jako tradiční ruské lůžkové vozy, tedy dvě lůžka na obou stranách, což je odlišné oproti evropskému uspořádání podle podmínek RIC, kdy mají vozy tři lůžka nad sebou, stejně jako starší ruské vozy řad WLABmee a WLABm. Tvarově vůz připomíná díly jednotek Viaggio Comfort (railjet ÖBB).

Desiro RUS, foto: Siemens Krefeld — První ze 38 nových jednotek Siemens Desiro RUS zahájila svou cestu z výrobního závodu ležícího v německém Krefeldu do ruského Petrohradu. Jednotka je přepravována po moři, konkrétně po řece Rýn do Amsterdamu a následně do přístavu Usť-Luga. Přeprava po vodní cestě byla vzhledem k rozměrům a hmotnosti jednotky vyhodnocena jako nejlepší. Z přístavu Usť-Luga do domovského Petrohradu už pojede „po svých“. RŽD objednaly další sérii jednotek Desiro RUS v hodnotě kolem dvou miliard eur v září 2011, první dodávky započaly právě začátkem března letošního roku. Celkem by mělo být vyrobeno zhruba 1 200 vozů, tedy 240 jednotek.

andrejev skica celo, foto: ZSNDLMyslel jsem, že v pohodě; však jsem nakreslil už taky čtyřiašedesátikoláka. No jo, to jsem ale býval bezstarostně čmárající študák, kdežto nyní coby kreslícího šedivějícího daňového poplatníka mne drobet znervózňuje výstředníková tyč až od páté spřažené osy a budka obepínající skříňový kotel, jako když krajta konzumuje misionáře. Aha, tak pozor. Tady s vrozenými proporcemi štokrů a albatrosů neuspěju. Na to se musí jinak - systematicky…

Talgo_RUS, foto: ??; www.parovoz.com Taškent — První ze dvou jednotek Talgo 250, pojmenovaných Afrosiyob, dorazila 22. července do uzbeckého hlavního města Taškentu. Stalo se tak rok a půl od podepsání kontraktu v hodnotě 38 milionů eur, přičemž polovinu financuje dopravce Uzbekistan Temir Yollari z vlastních zdrojů, zbytek pak jde ze státního fondu pro rozvoj. Druhá jednotka bude dodána v průběhu letošního září. Komfort dosahuje západoevropského standardu, cestující tedy nebudou ochuzeni o prémiovou (VIP), první ani ekonomickou třídu - součet míst dává číslo 257. Jedním z osmi vozů je pak dle dobrých mravů vůz jídelní. Obě jednotky budou zajišťovat expresní spojení Taškentu s 344 km vzdáleným Samarkandem a podle dopravce by jízdní doba neměla přesáhnout dvě hodiny. Z tohoto důvodu prochází část trati dodatečným zdvoukolejněním a rekonstrukcí na vyšší traťovou rychlost.

mapka nikolajevská dráha, foto: Zdeněk ŠindlauerKdo by neznal „císařův tunel“, jímž ve Slavíči musela vést „Ferdinandova“ dráha mezi Lipníkem a Hranicemi, aby prý dětinská tužba mocnářova byla naplněna! Chudák nevinný Ferdinand ovšem není zdaleka jedinou „železniční“ celebritou, jíž dějiny přiřkly ducha poněkud mdlého. Podobně dopadl například ruský car Nikolaj (po česku Mikuláš) I., který prý, nemoha již nadále poslouchat učené a plané diskuze o stavbě železné dráhy z Petrohradu do Moskvy, popadl pravítko, přiložil jej k mapě a tužkou rezolutně obtáhl nejen hranu, ale nedopatřením i přečuhující přídržný prst. A loajální úředníci prý stavitelům přikázali u zapadlé vísky Verebji (???????; je to ženského rodu a strašného skloňování) zcela přímou trať vyboulit přesně tak, jak tužka vznešený prst imperátorův okopírovala. Inu – úředníci.

Pokládání stříbrné koleje v Kerdemu, foto: Andrejevič (Андреич)Kerdem — V sobotu 25. září byla v Kerdemu, na břehu řeky Leny, uložena stříbrná kolej na oslavu dosažení tohoto města Jakutskou železnicí. Tento technicky i finančně náročný projekt (zvaný také Amursko–Jakutská magistrála), spojující Transsibirškou magistrálu a město Jakutsk (hlavní město Republiky Sacha), tak dosáhl délky 1 136 km a po mnoha letech budování se přiblížil dokončení. Právě řeka Lena však bude velkou překážkou. Celá stavba probíhá v extrémních teplotách a na věčně zmrzlé půdě. Na ruské poměry je také zajímavé také to, že projekt staví a železnici provozují soukromé Jakutské železnice, nikoliv dominantní státní RŽD.

hala stanice Helsinki, foto: Tomáš Kraus Helsinky — Rychlovlaky Allegro budou od konce roku 2010 nasazeny na spoje mezi Petrohradem a Helsinkami. Trasu dlouhou 443 km zvládnou za tři a půl hodiny oproti stávajícím šesti hodinám a 18 minutám. Přispěje k tomu i skutečnost, že pasová a celní kontrola bude probíhat v jedoucím vlaku. Naklápěcí rychlovlaky Allegro nahradí vlaky Sibelius a Repin, které obě města spojují v současnosti. Nasazení nových jednotek postupně umožní zvýšit počet spojů mezi Petrohradem a Helsinkami. V roce 2007 cestovalo železnicí mezi Helsinkami a Petrohradem 230 tisíc cestujících. Předpokládá se, že po zavedení vysokorychlostního spojení stoupne během pěti let počet přepravených cestujících na trojnásobek. Zpočátku budou vypravovány dva páry vlaků. Odjezd z Helsinek je stanoven na 10.00 a 15.00, z Petrohradu potom v 6.40 a 15.25. Předpokládá se, že od léta 2011 se počet spojů zvýší na čtyři páry vlaků denně. Noční spoj RŽD Lev Tolstoj, který spojuje Helsinky s Moskvou, bude jezdit i nadále.

RŽDMoskva — Pravděpodobně teroristický útok stál podle předběžných vyjádření ruských vyšetřovatelů za pátečním vykolejením expresu na trase Moskva – Sankt Petěrburg, které si vyžádalo nejméně 22 obětí a 55 zraněných. K nehodě vlaku 166 "Něvský expres" došlo v 21:37 místního času v úseku mezi stanicemi Alešinka a Uglovka. Na místo byli ihned vysláni záchranáři, včetně vojenské mobilní nemocnice. Policie prozatím za nejpravděpodobnější příčinu neštěstí považuje teroristický útok s odvoláním na výpovědi svědků, podle nichž se těsně před vykolejením ozvala hlasitá rána.

nádraží v Pekingu, foto: PVminulém díle jsme Vás seznámili s průběhem cesty po Transsibiřské magistrále z Moskvy do Irkutsku a naším pobytem u jezera Bajkal. Nyní se přesunujeme z Irkutsku přes Zabajkalsk a Manzhouli do Pekingu a dále do tibetské Lhasy. Nastupte si s námi do vlaku R 20 Vostok ve směru Ulan-Ude, Čita, Zabajkalsk, Manzhouli, Charbin, Šen´jan a Peking.

R2 Rossija, foto: PV Myšlenka na uspořádání náročné cesty vlakem po Rusku a Číně se zrodila již před pěti lety. Navnadily nás nejen různé publikace a cestopisy na téma Transsibiřská magistrála, ale v průběhu času i dostavba nové tratě z tibetské Lhasy do čínského Golmudu. Proto nám přišlo škoda, podívat se jen do Vladivostoku, když je možné zajet vlakem až na střechu světa. Cestu jsme začali aktivně připravovat na podzim loňského roku a v dubnu letošního roku jsme měli finální podobu. Přinášíme Vám cestopis z putování Transsibiřskou a Transmandžuskou magistrálou a návštěvy Irkutsku s jezerem Bajkal, Pekingu, Tibetu, Chongqingu, Hong Kongu a Macaa.

Velaro RUS, čelní vůz, foto: Josef Petrák Moskva — Dne 30.7. 2009 se vydal rychlovlak typu Velaro RUS, Ruskými železnicemi (RŽD) nazývaný Sapsan, na svoji první cestu z Moskvy do Petrohradu. Jízdy se zúčastnili zatím jen představitelé Ruských železnic v čele s jejich prezidentem Vladimírem Jakuninem, petrohradská gubernátorka Valentina Matvijenková a další hosté. Vlak se také zastavil ve stanici Ljubaň, kde účastníci cesty položili květiny k bustě Pavla Petroviče Melnikova, který je úzce spjat s rozvojem železniční dopravy v carském Rusku a stavbou trati Moskva — Petrohrad. Dále navštívili chrám apoštolů Petra a Pavla a setkali se se specialisty koncernu Siemens, který vlaky vyrobil.

CZ-ČD 61 54 72-81 007-9 WLABmz 'Kutná Hora', foto: Josef Petrák Moskva — Ruské železnice (RŽD) investují také do modernizace flotily pro noční spoje. Pro provoz ve střední a západní Evropě objednaly u konsorcia Siemens 200 moderních lůžkových vozů s podvozky pro standardní evropský (1435 mm) i ruský rozchod (1520 mm). Na kontraktu za 320 mil. eur se budou podílet závod Siemens ve Vídni a vagonka Tverskoj Vagonostrojitělnyj Zavod (TVZ), kde budou vozy od roku 2010 montovány. Siemens bude dodávat normálněrozchodné podvozky, podstatné části skeletu vozu a součásti interiéru. Širokorozchodné podvozky a kompletaci zajistí TVZ. Kontrakt byl podepsán ředitelem RŽD Vladimirem Jakuninem, ředitelem TVZ Aleksandrem Vasilenkem a Hansem–Jörgem Grundmannem, šéfem Siemens Mobility.

Petergof nádraží, foto: psVýchodní Evropa – Již delší dobu jsme plánovali vyrazit na východ do velké země. O Ruské federaci jsme si přečetli mnohé a zatoužili jsme vyzkoušet si ji na vlastní pěst. Mimo Ruska jsme navštívili také Maďarsko, přestupovali v Rakousku a cestu zakončili v Lotyšsku.

GT1-001, foto: Ivanov AnatolijRusko – Nejvýkonnější turbínová lokomotiva světa, ruská GT1-001, absolvovala v prosinci ostré zátěžové testy. Účelem bylo nejen stroj vyzkoušet, ale také dokázat, že si poradí se "standardní ruskou zátěží" - vždyť na svých spřáhlech utáhl vlak, čítající 116 vozů o celkové hmotnosti 10 tisíc tun. Lokomotiva je završením čtyřiadvacet let trvajícího výzkumu, jehož účelem bylo zkoumání možností plynových turbín coby pohonné jednotky pro lokomotivy. Prototyp byl představen loni v červenci, při příležitosti otevření centra železničního vývoje a inovací v Moskvě. Pod projektem jsou podepsány RŽD spolu se Samarským vědecko-technickým institutem.

« Novější zprávy | 1 2 3 4 5 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:04
zapadá v 20:00