..: All news and reports - ČR Královéhradecký :..

Hurvínek ve stanici Račice nad Trotinou, foto: Matouš Danielka Jaroměř — Přibližně po roce, v sobotu 19. listopadu ráno, se opět vracíme do Jaroměře, abychom se odtud vypravili na další zajímavé putování s historickým motorákem „hurvínek“. Dnes nemíříme do Otovic zastávky a Žacléře, ale vypravíme se na cestu po tratích Královéhradeckého a Pardubického kraje, z nichž dvě jsou již bez pravidelné osobní i nákladní dopravy a jedna obsluhovaná pouze jedním párem osobních vlaků denně. Hlavní cíle naší cesty jsou koncové stanice Prachovice a Dobruška, jež jsou od sebe po kolejích naší trasy vzdáleny přibližně 83 kilometrů.

obálka JŘ 2012 ve verzi SŽDC, foto: SŽDCHradec Králové — V neděli 11. prosince 2011 začíná platit nový jízdní řád i v Královéhradeckém kraji. Přináší několik zásadních změn, zejména úpravu dopravního modelu na tratích 031 a 032 Pardubice - Hradec Králové - Jaroměř - Trutnov, včetně zavedení přímých spěšných vlaků v této trati. Díky postupujícím dodávkám modernizovaných vozidel dochází k nasazení jednotek Regionova na všechny vlaky na trati 041 Hradec Králové - Jičín - Turnov a na několik osobních vlaků v jižní části trati 026, díky čemuž mohou být dva z nich v pracovní dny prodlouženy až do/z Police nad Metují. Častěji se také budeme setkávat s modernizacemi vozů Btn755, nově v podobě řady Bdtn757, která oproti předchozím modernizacím (řada Bdtn756) nabízí o šest háků na jízdní kola více a zejména v letní sezóně tak uspokojí poptávku po přepravě jízdních kol v cyklisticky atraktivních oblastech Podkrkonoší, Kladského pomezí a Orlických hor.

814 Zdirec nad Doubravou, foto: Ondra Malek Komentář — Právě v době, kdy se v řadě regionů vyvažuje objednávka regionálních spojů mezi autobusy a vlaky na mnoha menších kratších relacích, zahájilo sdružení silničních dopravců Česmad Bohemia boj proti "ztrátové a neekologické železniční dopravě". Operuje přitom konkrétními čísly, u nichž ale zpravidla chybí metodika výpočtu. Došlo ovšem i na silná slova, tak se nelze nezeptat o čí zájem se tu jedná?

24.10.2011 - 21:00 - Pavel Dobeš potvrdil modernizaci trati Pardubice - Hradec Králové

Most Rosice nad Labem, foto: Matouš Danielka Pardubice/Hradec Králové — Ministr dopravy Pavel Dobeš v pátek 21. října navštívil Pardubický kraj a s hejtmanem kraje Radko Martínkem jednal o budoucích investicích do dopravní infrastruktury. Mimo jiné potvrdil, že Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) má alokované finance pro zahájení investice do trati 031 Pardubice - Hradec Králové (- Jaroměř). Základem modernizace s nákladem 1,4 mld. korun je zdvoukolejnění této páteřní regionální trati. Zdvoukolejnění umožní ve špičce provozovat osobní vlaky ve 20minutovém intervalu mezi krajskými městy a přitom nevyčerpat veškerou dopravní kapacitu. Modernizace je rozčleněna do 3 let; v příštím roce proběhne modernizace v úseku Stéblová - Opatovice nad Labem. Klíčovým technickým parametrem je traťová rychlost 160 km/h pro klasické soupravy. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) v současnosti vybírá dodavatele první části. Dobešův stranický předchůdce Vít Bárta přitom ve své dopravní koncepci tento projekt ve světle rozpočtových škrtů pozastavil.

Viz Memorandum o rozvoji dopravní infrastruktury v Pardubickém kraji

Zdroj: IS o Veřejných zakázkách, Ministerstvo dopravy, Pardubický kraj, iDnes, Pavel Dobeš slibuje

M 131.1441 + M 131.1081 ve stanici Trutnov střed 20.11.2010, foto: Matouš Danielka Jaroměř — Po loňské vydařené akci S ŽelPage do Otovic zastávky a Žacléře jsme se po roce rozhodli ve spolupráci s dopravcem MBM rail a Společností pro revitalizaci místních drah uspořádat další zvláštní jízdu, která se bude konat tentokrát v sobotu 19. listopadu 2011. Zvláštím vlakem projedeme hned několik tratí, na kterých již není provozována pravidelná osobní doprava, případně na kterých nebude doprava od nového jízdního řádu v prosinci objednána. Těšit se tak můžete například na tratě Hněvčeves - Smiřice, Opočno - Dobruška, na tzv. opatovickou spojku, která propojuje tratě 020 a 031, a spoustu dalších zajímavých tratí a míst.

Stavba, foto: Louis Armstrong Chlumec nad Cidlinou — Zatímco většina lidí využívá prázdniny k dovolené, Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) si na letní sezónu nechává velkou údržbu tratí, jež si vyžádají delší nepřetržité výluky. Po nedávné opravě zanedbané a poruchové trati 171 mezi Prahou-Radotínem a Dobřichovicemi nyní přichází na řadu trať 020 v úseku mezi stanicemi Velký Osek a Hradec Králové. Každodenní cestování tak cestujícím hned od začátku příštího týdne na deset dní znepříjemní náhradní autobusová doprava a lze čekat také zpoždění či ztrátu přípojů. Kromě náhradních autobusů se ovšem cestujícím z Prahy do Hradce Králové nabízí také možnost využít alternativní trasu bez doplatku.

423, foto: Láďa 854 Kuks — Přivítat jaro můžete v sobotu 7. května 2011 v barokním areálu Hospitalu Kuks. Organizátoři, jimiž jsou občanské sdružení Siduri, obec Kuks a Hospital Kuks, připravili pro návštěvníky bohatý program. Během celého dne se od 9 do 17 hodin konají prohlídky stálé expozice Hospitalu Kuks, prohlídka vinohradu s výkladem, ukázka vinohradnických prací a setkání majestátních irských vlkodavů a psů jeleních. Doprovodný program začíná v 13.00 otevřením léčivých pramenů na kaskádovém schodišti. Na místo konání akce se dostanete vlakem po trati 030 Jaroměř – Liberec.

logo muzea SZT Hradec Králové Hradec Králové — Muzeum, do kterého bych Vás rád pozval, má zajímavou historii a v Evropě je opravdovým unikátem. V deseti výstavních sálech se tu nachází expozice vypovídající o vývoji zabezpečovací a sdělovací techniky na českých železnicích. Expozice byla původně zřízená a otevřená 2. listopadu 1988 ve Vidnavě, kde pak oslavila i 10. výročí zahájení činnosti. Po přestěhování do Hradce Králové byla opět slavnostně otevřena 22. června 2001. Nyní se brány expozice, po jejím dočasném uzavření, otevírají znovu. Víte již, o jakém muzeu je řeč? Rád bych Vás pozval do Muzejní expozice sdělovací a zabezpečovací techniky. Kdy že se opět můžete podívat na tuto unikátní sbírku z oblasti bezpečnosti provozu na železnici? Expozice se opět otevřela po zimní přestávce 1. dubna, a já mám pro vás malou ochutnávku z prohlídky.

Dioráma ve velikosti TT. Foto: Trainmaniak Mašinky, vláčky, prostě modelová železnice - poklad, o kterém sní snad každý kluk již od útlého dětství. Ano, tato věta je už svým způsobem klišé, ale skutečnost je opravdu taková. Vláčková „choroba“ se nevyhnula ani mně. První setkání s modelovou železnicí mne zastihlo ve velmi ranném školním věku, někdy v první polovině 80. let. Často jsme chodívali k nedalekým sousedům, jejichž syn vlastnil „tétéčko“. V tu dobu již asi bylo definitivně předurčeno, že enkař ani hánulkář ze mne nebude. Při jedné takové návštěvě by se ve mně po otevření dveří sousedovic prostorné verandy krve nedořezal. Na zemi se rozprostíralo kolejiště, sice bez krajiny, jen tak na linoleu rozložené, ale domečky a mosty tam rozsázené přeci jenom byly. Vláčky se po zemi proháněly krásně nemodelově rychle, což mne fascinovalo ještě více. Ten fofr! „Efzetjednička“ vytočená naplno a já sotva stíhal sledovat. A lokomotivy dokonce svítily!

M 131.1441 + M 131.1081 ve stanici Trutnov střed 20.11.2010, foto: Matouš Danielka Žacléř — Je sobota 20. listopadu 2010. Probouzím se do chladného rána a dívám se na budík: 3.30. Přestože čas na něm nastavený mi dopřává ještě nějakou tu minutu odpočívat, vstávám a chystám si snídani. Hlavou se mi honí myšlenky, jak celá dnešní akce ŽelPage proběhne a především zda se na nás usměje počasí, protože v předcházejících dnech za moc nestálo. Úderem čtvrté hodiny ranní se za svitu pouličních lamp vydávám vstříc železniční stanici Beroun, odkud vyrazím prvním víkendovým osobním vlakem Os 8803 do Prahy. S dostatečným časovým předstihem přicházím k jediné otevřené pokladní přepážce a kupuji jízdenku. Ta díky In–kartě nestojí žádnou závratnou částku – vzdálenost z Berouna do Jaroměře je celých 186 kilometrů, já ale platím pouhých 88 korun. Nasedám do příjemně vytopené jednotky CityElefant, zazní zvuk píšťalky průvodčího a vlak se rozjíždí…

Stéblová — Už jen pomníček uprostřed vegetace, udržovaný lidmi z okolí, připomíná nejhorší železniční neštěstí v československých dějinách. Z dodnes nevyjasněných příčin se tam za sychravého podvečera krátce před 17:45 dne 14. listopadu 1960 čelně střetly dva osobní vlaky, přičemž zahynulo 118 lidí. Takové číslo je a snad i zůstane v celé historii našich železnic nepřekonaným. V době dlouhých souprav měly spoustu vozů i oba inkriminované vlaky. Osobní vlak 608 z Liberce do Pardubic, tažený "krokodýlem" 354.7128, si vezl dvanáct vagónů, mezi dvěma "hurvínky" M 131.1272 a 1327 se pak vezly čtyři lehké přípojné vozy. Oba vlaky byly, jak už to tehdy bývalo, plné.

ilustrační foto, M 131.1386, Příkosice - Mešno, foto: Filip Štajner Jaroměř — V rámci striktního šetření se plánuje fyzické zrušení některých tratí a u desítky z nich je již aktuálně vedeno ministerstvem dopravy správní řízení ve věci Zrušení regionální dráhy. Mezi nimi jsou také dráha Broumov – Otovice zastávka a dráha Královec – Žacléř. Proto jsme se rozhodli ve spolupráci s Výtopnou Jaroměř uspořádat zvláštní jízdu, v rámci které budeme možná poslední, kdo se na tyto tratě podívá. Pojede se o sobotách 20. a 27. listopadu 2010 po trase Jaroměř – Česká Skalice - Náchod – Otovice zastávka – Adršpach – Trutnov – Královec – Lubawka státní hranice – Žacléř – Královec – Trutnov – Starkoč – Jaroměř. Vlak tvořený dvěma motorovými vozy M 131.1 vyjede z Jaroměře pět minut po osmé hodině a plánovaný příjezd zpět do Jaroměře je po páté hodině. Pro cestující, kteří cestují z větší dálky, bude umožněn také přestup v České Skalici, odkud je plánovaný odjezd po rychlíku 849 Úpa.

Ministr dopravy Vít Bárta na tiskové konferenci v Pardubicích 17.9.2010, foto: Matouš Danielka Pardubice — Dne 17. září 2010 proběhlo v prostorách krajského úřadu v Pardubicích pracovní jednání k dopravní problematice kraje, jež bylo součástí cest ministra Bárty po všech krajích Česka. Návštěvě Pardubic ještě předcházela ten den zastávka v Hradci Králové a následovala cesta do Chrudimi, kde ministr dopravy zakončil putování po Královéhradeckém a Pardubickém kraji. Ale vraťme se zpět do Pardubic. Od 13.30 do 14.15 probíhalo v prostorách krajského úřadu pracovní jednání k dopravní problematice kraje a později i tisková konference. Za priority označil Bárta dostavbu rychlostní silnice R35 a výstavbu obchvatů, ovšem Chrudim si prý na svůj obchvat bude muset ještě chvíli počkat. Ze staveb na železnici se počítá, s notnou dávkou odstupu, se zdvoukolejněním trati 031 Pardubice – Hradec Králové, která je považována za jedinou výdělečná trať v Pardubickém kraji.

464.008 dne 8.8.2010, foto: Petr HolubHradec Králové/Pardubice/Skuteč — České dráhy a tým sítě elektroprodejen Berry připravují spolu s charitativní organizací Centrum Paraple na sobotu 11. září charitativní akci Žlutomodrá sobota Berry pro Centrum Paraple. Výtěžek ze vstupného půjde na pomoc lidem s poškozením míchy. Nejen pro rodiče s dětmi bude připraveno zábavné putování. Mezi Pardubicemi a Hradcem Králové budou jezdit zvláštní parní vlaky s královéhradeckou lokomotivou 464.008 „Bulík“ a motorové vlaky vedené motorovým vozem M 131.1 Hurvínek Pardubického spolku historie železniční dopravy, dále pojedou mezi Pardubicemi a železniční stanicí Skuteč zvláštní motorové vlaky vedené modernizovanými motorovými jednotkami Regionova.

Vizualizace nové jednopatrové nízkopodlažní elektrické jednotky Škoda, foto: Škoda TRANSPORTATION Pardubice/Hradec Králové — České dráhy kromě nákupu čtyř motorových vozů pro Pardubický kraj v hodnotě 212 milionů korun, plánují pořídit pro propojení Pardubicka se sousedním Královéhradeckým krajem pět nových elektrických jednotek. Mají být koncipovány jako jednopatrové, nízkopodlažní a jednosystémové. Stejně jako u ostatních nových vozidel, budou i tyto jednotky s maximální rychlostí 160 km/h vybaveny klimatizací, uzavřeným systémem WC a dalšími dnes již samozřejmými prvky pro komfortní a bezpečnou jízdu. Cestující tak budou informováni pomocí audiovizuálního informačního systému a bude umožněna přeprava cestujících se sníženou pohyblivostí, cyklistů či rodičů s kočárky.

« Newer messages | 1 2 3 4 5 ... 9 | Older messages »    
ŽelPage - Czech railway webzine
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Public use not allowed without explicit permission of author.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2015 Spolek ŽelPage
:. Sign inopen/close
 
 
  
 
Forgot your password?   
Register   
:. eShop offeropen/close
:. Current train position - Czech Rep.open/close
Current train position - Czech Rep.
 
:. Searchopen/close

 
   
 
 
   
 
» Add a new link
:. Weather for Photographersopen/close
Photographing conditions
in the Czech Republic

Sun
rises at 06:17
sets at 19:45

meteo meteo
:. New on VLAKY.NET
Poslední příspěvek V páru parnem na páru
Tak by se daly 'básnickou' zkratkou charakterizovat okolnosti vzniku naší letošní reportáže z mezinárodního Nábřeží paromilů v Hradci Králové. Než je v dalším textu rozvedeme, připomeňme si, že jde o tradiční ...

Poslední příspěvek Deň železnice v Humennom
Podvihorlatský železničný spolok vás pozýva na Deň železnice v Humennom, ktorý sa uskutoční dňa 5.9.2015. Súčasťou podujatia bude aj mimoriadna jazda historického vlaku vedeného parným rušňom 477.013 na ...

Poslední příspěvek Letní provoz u Balatonu
Před letošní letní sezonou nás Dodi ve svém článku informoval o tom, jak by měl vypadat letošní letní provoz na tratích okolo Balatonu. Vše nasvědčovalo tomu, že bude opět zajímavý. V této malé reportáži ...