..: Aktuality a články - ČR Jihomoravský :..

811.015-7 + 814.210-1, 1.3.2014, Vrbovce, foto: intelpetr Vrbovce — Dne 1. března 2014 proběhlo další rozšíření Integrovaného dopravního systému Jihomoravského kraje (IDS JMK), konkrétně na území Slovenské republiky. Integrace se týká vlakové linky S91 (trať 343 Hodonín – Veselí nad Moravou – Vrbovce), která je nově prodloužena až do stanice Myjava. Nově vzniklé tarifní zóny zahrnují obce Vrbovce a Brestovec (zóna 965) a město Myjava (zóna 975), přičemž druhá číslice v označení zóny označuje tarifní vzdálenost (počet zón) z Hodonína (zóna 900). Dlužno dodat, že se prozatím nejedná o fyzické prodloužení spojů, ale buď ve Velké nad Veličkou nebo Vrbovcích je nutné přestoupit. Nicméně je možné, že v budoucnu budeme potkávat vlaky jedoucí v celé trase z Hodonína až do Nového Mesta nad Váhom.

20.2.2014 - 6:00 - Pozvánka na vernisáž výstavy Kouzlo parní železnice

Plakát k výstavě, foto: Matouš Vinš Brno — Dovolujeme si vás pozvat na vernisáž výstavy historických fotografií vám určitě dobře známého autora Drahoše Švestky, která proběhne 1. března 2014 od 17 hodin v brněnské kavárně Mezzanine. Krom malého občerstvení vám bude samozřejmě k dispozici sám autor a rád vám představí příběhy jednotlivých snímků. Přijedete-li do Brna vlakem, ke kavárně se nejlépe dostanete tramvají č. 4 ve směru náměstí Míru a od zastávky Komenského náměstí budete pokračovat asi 200 metrů podél kolejí, přičemž kavárnu uvidíte po levé straně. Na místo se dá bez problémů zhruba za 15 minut po Masarykově, České a Joštově ulici dojít i pěšky. Výstava potrvá do 4. dubna 2014.

111, Flintsbach - Oberaudorf, foto: Tomáš Kubovec Berlín/Brno — Již počátkem roku vyjádřil německý ministr vnitra Hans-Peter Friedrich znepokojení nad bezpečnostní situací v Německu. V té době probíhala občanská válka v Mali a znovu se komplikovala situace v Egyptě. Rozhodl se proto prosazovat přísnější zákony o boji proti terorismu. Připomínal i islámský útok ve Frankfurtu. Jednou z věcí, které si vytkl za prioritu, je rozšíření kamerových systémů a prodloužení doby, po kterou je možno archivovat záznamy kamer.

M286.1032 s fotovlakem do Malé Morávky, foto: Jan Máca Malá Morávka/Chornice — Tam, kam se pravidelným vlakem nedostanete – do Male Morávky a Chornic – míří o víkendu 7. a 8. září 2013 historický motorový vůz M 286.1032 s přívěsným vozem Bix. Šumperský Klub přátel kolejového autobusu ve spolupráci se spolkem Hrbatá Máňa pro vás připravuje jízdu zvláštního vlaku, který si klade za cíl připomenout doby, kdy řada 851, známá pod přezdívkou „Krokodýl“, kralovala tratím na Jesenicku a Hané.

Brno hlavní nádraží, foto: Matouš VinšBrno — Pomalu, ale jistě končí období, kdy bylo lepší se Brnu vyhnout. Na dálnici mezi Vyškovem a Brnem od počátku prázdnin téměř nebylo dne bez nehody a tím pádem řidiči stáli v kolonách. Opravy a díky „stávkující“ OHL ŽS i „neopravy“ zase ztrpčují život řidičům jedoucím od Prahy. A demolice viaduktu a tím pádem vytvoření z průjezdného brněnského hlavního nádraží dočasně jen nádraží hlavové s příjezdem z jedné strany je věc, kterou v Brně dlouho nepamatují. Část vlaků proto míjí hlavní nádraží, některé začínají svou cestu až na nácestných nádražích. Pojďte se tedy podívat, jak se stavební práce v brněnském železničním uzlu projevily a jak je zachytili někteří fotografové mezi 15. a 31. červencem.

RegioPanter 441.009 při prezentační jízdě ve stanici Řečany nad Labem, foto: Matouš Danielka Brno/Bratislava/Ostrava — Skupina Škoda v uplynulých týdnech získala další dvě zakázky na dodání nových elektrických jednotek pro České dráhy a Železničnú spoločnosť Slovensko (ZSSK). Oba kontrakty navazují na dlouhodobější snahu o omlazení vozového parku na příměstských linkách v okolí větších měst, která i přes značný pokrok v minulých letech pořád vykazuje značné regionální mezery. V prvním případě dodá ostravská Škoda Vagonka sedm nízkopodlažních jednotek RegioPanter pro potřeby regionální dopravy v Jihomoravském kraji, jenž dosud v tomto směru poněkud zaostával; zatímco druhý kontrakt může slovenskému dopravci zajistit až devět patrových souprav řady 671. Vítkovická Vagonka by tak měla mít zajištěný odbyt pro své elektrické vlaky až do konce roku 2015; zatímco Škoda Transportation chystá další novinku ve své nabídce kolejových vozidel.

24.5.2013 - 14:00 - Výluka v brněnském uzlu zkomplikuje dopravu

Brno hlavní nádraží, foto: Ivan_B Brno — Mezi 13. červencem a 11. srpnem proběhne rozsáhlá výluka v brněnském uzlu. Opravou viaduktu budou odříznuty stanice Brno-Židenice a Brno hlavní nádraží. Výluka postihne všechny vlaky, nevyjímaje mezinárodní spoje EuroCity a vlaky D1 Express, které byly zavedeny především proto, aby poskytly cestujících rychlou a pohodlnou alternativu cestování v době rekonstrukce dálnice D1. Výluka také oživí pro osobní dopravu již desítky let nepoužívané nádraží Brno-dolní, postavené u současné Rosické ulice před více než 150 lety, které je dnes součástí nákladního průtahu mimo Brno hl.n. Budou zde postavena provizorní nástupiště a v blízkosti nádraží bude také zřízena zastávka náhradní autobusové dopravy pro úsek Brno hl.n. - Brno-dolní. Rychlíky ve směru Havlíčkův Brod budou výchozí ze stanice Brno-Královo Pole, spoje vedené přes Českou Třebovou pak budou začínat v Brně-Slatině. Osobní vlaky ve směru Blansko budou pak výchozí ze stanice Brno-Židenice. Předpokládá se také provoz posilových spojů tramvajové linky 6 z Králova Pole na Hlavní nádraží v návaznosti na vlaky končící ve stanici Brno-Královo Pole. Rychlíkové spoje směřující do Ostravy budou v úseku Brno - Přerov/Nezamyslice odřeknuty a nahrazeny autobusy, protože bude zároveň probíhat i výluka tratě mezi Rousínovem a Přerovem.

Zdroj: Deník.cz, idnes.cz

Vizualizace dopravního terminálu v Břeclavi, foto: město Břeclav Břeclav – Cestující, kteří používají veřejnou dopravu v okolí Břeclavi, mohou mít důvod k radosti. Kromě již probíhající 2. etapy rekonstrukce železniční stanice Břeclav, která přinese zvýšení traťové rychlosti a modernizaci zabezpečovacího zařízení, se město Břeclav chystá postavit hned vedle vlakového nádraží terminál pro autobusovou dopravu. Již několik let plánovaná investice získává nyní konkrétnější obrysy a ušetří cestujícím několik set metrů pěší docházky při přestupech mezi vlaky a autobusy.

Plakát oznamující otevření místní dráhy, foto: www.tvare-nakladatelstvi.czHavlíčkův Brod - Pod číslem 251 dnes najdete nenápadnou regionální trať, spojující obce a menší města Českomoravské vrchoviny a Jihomoravského kraje. Je na ní však velice dobře vidět, jak se na vývoji dopravy, jejího konceptu a trasování, podepsala historie. Zpočátku šlo o to, aby tato část země nezůstala bez spojení se světem, čehož garantem byla právě železnice (krásná to doba!). A když pak v Německém Brodě vznikl důležitý železniční uzel, byla výstavba trati, která nakonec spojila N. Brod s Tišnovem a Brnem, doslova na dosah. Pojďme se vydat do historie a zjistit, jak to bylo s místní dráhou z Německého Brodu do Žďáru nad Sázavou.

433.002, Kroměříž, 26. 5. 2007, foto: piitr Kroměříž — V loňském roce proběhlo nepovšimnuto již 130. výročí od příjezdu prvního vlaku do Bystřice pod Hostýnem, která se stala na několik let koncovou stanicí dráhy z Kroměříže. V letošním roce si připomínáme 125. výročí prodloužení této trati do Těšína a Bielska v dnešním Polsku. Zároveň došlo k výstavbě nové stanice v Bystřici pod Hostýnem, která lépe vyhovovala potřebám takto prodloužené trati. 125. výročí od zahájení provozu letos oslaví i trať z Kojetína do Kroměříže.

Návěstidlo, Valašské Meziříčí, foto: Zdeněk ŠnajdrAdamov/Velim — Po projetí návěstidla v poloze Stůj a vjetí do cesty jinému vlaku na dálkově řízené trati 220 u Strančic minulý týden, došlo dnes deset minut před 11. hodinou k obdobné situaci v Adamově, kdy vlak EC 278 vjel na kolej obsazenou osobním vlakem 4012. Dle dostupných informacích Drážní inspekce souprava zastavila zhruba 50 metrů od dotčeného vlaku. Z dosavadních informací z probíhajícího vyšetřování vyplývá, že vlak EC 278 měl v době mimořádné události na vjezdovém návěstidle do Adamova návěst povolující jízdu, tudíž zřejmě neprojel stůj. Zda došlo k použití přivolávací návěsti, či je na vině staniční zabezpečovací zařízení typu AŽD - ETB nebo pochybení výpravčího je zatím v šetření, stejně tak jako proč osobní vlak 4012 stál na 2. koleji a zabraňoval tak přijíždějícímu mezistátnímu spoji v plynulém předjetí. Dle zatím nepotvrzených informací po vjezdu vlaku 4012 zůstala na vjezdovém návěstidle 2L svítit zmiňovaná přivolávací návěst a na ni vjelo do stanice i EC 278. Vzhledem k podmínce jízdy podle rozhledu tak k ohrožení cestujících nedošlo.

1.2.2013 - 18:00 - D1 Expressem opět jen ve špičce

D1 Express (fotomontáž), foto: Matouš VinšBrno — Oficiální termín změny jízdních řádů připadá sice až na 9. června 2013, České dráhy však k několika změnám přistupují právě dnes, tedy 1. února. Dnešek je díky tomu posledním dnem, kdy na svou 255 kilometrů dlouhou trasu vyrazí vlaky D1 Express Ex 575 a Ex 574. V provozu tak zůstávají v pracovní dny pouze dva páry spojů ráno z Brna do Prahy a večer opačným směrem, přičemž další dva páry jedoucí z Brna v neděli podvečer, se po příjezdu do hlavního města vracejí zpět.

Zdroj: České dráhy

Čebín, foto: Petr Martinek Brno — Nový jízdní řád, který začne platit od zítřka, neděle 9. prosince 2012, přinese v Jihomoravském kraji častější spojení mezi Brnem a Blanskem, rozšíření provozu vlaku Velo Podyjí nebo klimatizované řídicí vozy Bfhpvee295 na rychlících Brno - Břeclav - Olomouc, i když zatím u většiny spojů bez využití schopnosti řídit souprav v režimu tlačení lokomotivou. Brno ztrácí přímé spojení bez přestup s Trenčínem. Osobní vlaky, které dosud nemohly z důvodu kapacity zajíždět na hlavní nádraží, nyní do centra zajíždět budou. České dráhy vypraví v rámci kraje na základě objednávky kraje, KORDIS JMK a Ministerstva dopravy v pracovní dny průměrně 824 regionálních vlaků, o víkendech pak v průměru 466 vlaků.

M286.1032, foto: Jiří Zedníček Brno — Máte rádi barvy podzimu kolem železnice? V tom případě je tu pro vás připravena celodenní podzimní fotojízda jihomoravskými lokálkami, která se bude konat v sobotu 24.11.2012. Zvláštní vlak vyrazí z brněnského hlavního nádraží v 7.30, odkud zamíří do Vranovic. Zde totiž odbočuje trať do Pohořelic (aktuálně v kategorii vlečka), která je již od prosince roku 2008 bez pravidelné osobní dopravy. Poté souprava zamíří do Lednice, kam sice historické a turistické vlaky jezdí, ale pouze během letní sezóny. Zastávkou poslední, neméně zajímavou budou Mutěnice, včetně možnosti vyfotit si vlak na trianglu, kde dříve odbočovala trať do Kyjova. Zde byla osobní doprava zastavena v prosinci roku 2004, poté byla 30. dubna 2009 úředně zrušena a na jaře letošního roku byla přeměněna na cyklostezku. Zvláštní jízda bude ukončena opět na hlavním nádraží v Brně mezi 18. a 19. hodinou.

Vykolejení nákladního vlaku, foto: Drážní inspekce Brno — Dnes v 5.39 došlo mezi Adamovem a Brnem k vykolejení jednoho vozu nákladního vlaku. Vůz vykolejil před stanicí Adamov, kde poškodil 4 výhybky. Následně došlo k samovolnému nakolejení vozu, aby před Brnem-Maloměřicemi opět vykolejil a poškodil další část tratě. Příčinou je technická závada na nákladním voze. Poškozená traťová kolej je nesjízdná, předběžná škoda je odhadována na 10 milionů korun, předpokládaná doba opravy se v tuto chvíli pohybuje v řádu týdnů. Situaci komplikuje probíhající výluka na druhé traťové koleji. Momentálně se intenzivně pracuje na předčasném ukončení této výluky, zavedení provozu alespoň po jedné koleji se předpokládá kolem 18. hodiny. Cestující osobních vlaků a rychlíků jsou v postiženém úseku přepravováni autobusy, dálkové vlaky z Prahy přes Brno směr Bratislava a Vídeň jsou vedeny z Kolína odklonem přes Havlíčkův Brod. Stanice Pardubice a Česká Třebová z tohoto důvodu neobsluhují.

« Novšie správy | 1 2 3 4 5 ... 21 | Staršie správy »    
ŽelPage - elektronický magazín o dráhach
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Verejné použitie obsahu bez výslovného súhlasu autora nie je dovolené.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Prihlásenieopen/close
 
 
  
 
Zabudnuté heslo   
Zaregistrovať sa   
:. Poloha vlakov CZopen/close
Poloha vlakov CZ
 
:. Vyhľadávanieopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pre fotografovopen/close
Informácie o podmíenkach
na fotenie v ČR

Slnko
vychádza v 06:04
zapadá v 20:00