..: Nachrichten und Artikel :..

8.1.2018 - 23:49 - Další příměstská železnice na obzoru

Elf EN76 od Pesy, foto: Matouš Danielka Poznaň — Že nás Polsko v lecčem železničním do jisté míry již předběhlo, není příliš neznámé. Modernizace tratí či rozvoj železniční dopravy v okolí velkoměst jsou v této zemi velmi prudké. Po nedávném zahájení provozu příměstské železnice v okolí Krakova a Lodže přichází další polské velkoměsto se svým projektem příměstské železnice – Poznaň a okolí. Metropole Velkopolského vojvodství chystá od prosince letošního roku zahájení provozu příměstských vlaků v trasách Nowy Tomyśl – Poznaň – Jarocin a Wagrowiec – Poznaň – Grodzisk Wielkopolski v maximálně třicetiminutovém intervalu, v průběhu následujících let bude síť rozšířena do měst Rogoźno (2019), Września a Kościan (2020) a Wronki a Gniezno (2021). Vlaky budou vedeny moderními soupravami EN76 (Pesa Elf), resp. motorovými jednotkami SA132 (Pesa 218M). Velkopolské vojvodství pokryje 40 % provozních nákladů, zbývající část bude hrazena z finančních prostředků měst, které budou příměstské vlaky obsluhovat.

Zdroj: Railway Gazette

Twindexx DB, foto: Keith Fender Frankfurt nad Mohanem — Hnací vozy řady 445 a 446, patřící do rodiny Bombardier Twindexx, míří u dopravce Deutsche Bahn do pravidelného provozu. Dopravce provozuje již desítky vozů ze stejné rodiny těchto patrových vagonů pro regionální i dálkovou dopravu, zatím však vždy šlo pouze o samotné klasické a řídicí vozy. Jako poměrně zajímavý úkaz se pak objevily již zmíněné hnací vozy, které DB objednaly již před třemi lety, avšak kvůli bezpečnostním předpisům se jejich dodání opozdilo. Zatímco již od konce srpna byly první soupravy, složené z hnacích i vložených vozů, v testovacím provozu mezi městy Hamburg a Kiel, od prosince 2017 se jejich nasazení ustálilo a nově se tyto jednotky, již i v klasických barvách DB Regio, objevily také na lince vlaků RegionalExpress z Frankfurtu do Mannheimu či Heidelbergu.

7.1.2018 - 16:00 - Další lokomotivy v parku AWT

TRAXX AWT, foto: AWT Ostrava — Dopravce AWT, operující především na Ostravsku, převzal 4. ledna do pronájmu dvě nové lokomotivy Bombardier Traxx řady 186. Moderní vícesystémové lokomotivy jsou již v parku tohoto dopravce zastoupeny, jde však o šest lokomotiv typu ES64U4 anebo ES64F4 od výrobce Siemens. Lokomotivy pronajímá na tři roky společnost Akiem a využití najdou například při vozbě silničních návěsů z Paskova do německého Herne. Lokomotivy tak pomůžou pokrýt stále vzrůstající poptávku po mezinárodní přepravě a zároveň zajistí větší flexibilitu služeb. Oba Traxxy byly vyrobeny v závěru roku 2017 a nesou typové označení F140 MS2e, jde tak o stejný typ lokomotiv, jakými disponuje například pražský dopravce Metrans, provozující kontejnerové vlaky v rámci celé Evropy.

Zdroj: TZ AWT

Vozy Trans-Gabon-Railway, foto: Rémi Favre Gabon — V devadesátých letech vznikl v německé společnosti PFA Weiden koncept přestavby vozů bývalých východoněmeckých železnic typu Halberstadt na komfortní a moderní vagony pro regionální dopravu. Z původního vozu zůstal pouze rám, na něj byla nasazena nová hliníková skříň a výsledek pak byl prezentován pod názvem PUmA-Modus. V letech 1998-1999 a 2003 bylo přestavěno 55 vozů, které byly pravidelně provozovány v okolí Norimberka i se stejně vyhlížejícím řídicím vozem. Po letech problémů s různými komponenty, nadbytečností a obecnou snahou o vyřazení vysokopodlažních vozidel byly tyto poměrně zajímavé vozy odstaveny z provozu v prosinci minulého roku, avšak ještě předtím se část z nich ocitla v zahraničí. Několik klasických i řídicích vozů je dodnes v provozu v Rumunsku, avšak mnohem zajímavější osud má 17 vagonů, které jsou v provozu přímo na jiném kontinentu – v Africe.

Jirka Kánský, foto: František Stojaspal Na Štědrý den nás opustil železniční kolega a zároveň kamarád Ing. Jiří Kánský. Osobně jsem ho znal necelé dva roky, ale k srdci mi přirostl jako férový a společenský člověk, se kterým byla vždy legrace a to i za nepříznivého počasí, které jsme museli mnohdy absolvovat při natáčení. Občas, když je sychravo, si vzpomenu na samozřejmost, s jakou dokázal tuto nepřízeň přecházet, okomentoval ji, což dodávalo situaci na klidu. Mnozí ho možná poznáte jako zdatného modeláře, jiní jako filmaře. Dokumentoval provoz nejenom na území ČR, ale i jinde v Evropě, blízký mu byl Balkán. Svoji práci prezentoval na kanále YouTube, kde byl znám pod zkratkou JKS. Jeho videa měla osobitý styl, nechyběl hudební podkres a také mluvený komentář, což se u železničních videí vyskytuje velmi zřídka. Přitom napsání a namluvení komentáře v koordinaci se střihem zabere velkou část filmařské práce.

210.023-8, Kuřim - Čebín, foto: Adam Hasoň Brno — Údajná dlouhodobá nespokojenost cestujících s kvalitou a čistotou vlaků Českých drah, které mají s krajem uzavřenou smlouvu do konce roku 2019, stojí za rozhodnutím vedení Jihomoravského kraje pořídit si 36 vlastních souprav za celkem 6,5 miliardy korun a po ukončení smluvních vztahů s ČD s nimi obsloužit část dotyčných linek. Většinu této částky by měla uhradit Evropská unie a vlaky by měly v ideálním případě vyrazit na koleje již v roce 2020. Podle serveru Seznam Zprávy je projekt velmi blízko realizaci.

Autor: NIcKON Neues Email senden

Souprava Cyklovlaku Masiv na cestě ze Zdic do Klatov, foto: České dráhy - Jan BystřickýŠpičák - Závěrem září se vydal na české koleje zajímavý a relativně neobvyklý vlak. Na objednávku organizátorů etapového cyklistického závodu dvojic Masiv MTB Race, který se uskutečnil 20. - 23. září, vypravily České dráhy majestátní jedenáctivozovou soupravu, která se podívala do středních, západních i severních Čech. Vlak sloužil nejen k přesunu samotných účastníků mezi jednotlivými částmi soutěže, ale přepravoval i jejich bicykly a zajišťoval závodníkům komplexní servis – ve vlaku se spalo, jedlo, probíhaly zde briefingy nebo dokonce i masáže. Ačkoliv již od samotné jízdy uběhlo nemálo času, věříme, že stojí za to se podívat, jaká vlastně cesta tohoto zvláštního spoje byla. To se můžete dočíst na následujících řádcích.

CFL 2300, foto: Jiří Navrátil Berlín — Prodloužením jednoho páru vlaků RegionalExpress linky Luxembourg – Trier – Koblenz přes Kolín nad Rýnem do druhého největšího města aglomerace Severní Porýní-Vestfálsko, Düsseldorfu, bylo obnoveno tři roky zrušené spojení hlavního města Lucemburska a některého z velkoměst v Severním Porýní-Vestfálsku. Vlak je v části trasy veden jako regionální spoj a v úseku Koblenz Hbf – Düsseldorf Hbf a opačně je pak ve spolupráci s dálkovou divizí DB veden v kategorii InterCity. Spoj RE 5107 vyráží z hlavního města Lucemburska až na několik dnů v roce denně v 6.05 a přes velmi známé údolí řeky Mosely dorazí do stanice Koblenz Hbf, odkud narozdíl od ostatních spojů této linky pokračuje dále údolím Rýna přes Kolín nad Rýnem do Düsseldorfu, kam dorazí v 10.09. Z Porýní pak pod číslem 5106 vyráží spoj ve 13.50 a do svého cíle v Lucembursku vlak dosáhne v 17.33.

26.12.2017 - 15:19 - Metronom získal smlouvu na dalších 15 let provozu

Metronom v Hamburku, foto: Martin Grill Uelzen — Společnost Metronom, operující převážně v německé spolkové zemi Dolní Sasko a v okolí Hamburku, získala smlouvu na za dalších 15 let provozu svých modro-žlutých dvoupodlažních souprav na linkách RE4 Hamburk – Brémy, RE2 Göttingen – Hannover – Uelzen a RE3 Hamburg – Lüneburg – Uelzen. Dopravce je poměrně známý, v Dolním Sasku operuje již od prosince 2003, přičemž pro novou koncesi, platnou od prosince 2018, chystá výrazné zlepšení jízdních řádů a služeb pro cestující.

Zdroj: RailJournal

O'ZEL-0204, Nazarbek, Uzbekistán, foto: Semen1966 Taškent — Dne 1. prosince 2017 byla oficiálně dokončeno železniční spojení mezi městy Buchara a Miskin. Trať je dlouhá 355 km, je na ní 5 stanic (Jangiabad, Tuztepa, Učačik, Suzakdor, Dautepa). Objem zemních prací přesáhl 21,2 milionů m³, bylo postaveno 12 mostů a 6 nadjezdů. Stavba začala současně na obou jejich koncích v prosinci 2016. Obě stavební skupiny se spojily 1. září – den 26. výročí nezávislosti země. Od té doby začala být trať využívána pro nákladní dopravu v dieselové trakci. O tři měsíce později byla dokončena elektrifikace trati. Osobní doprava bude zahájena později, protože stavaři stále pracují na dokončení infrastruktury. Nasazeny budou vysokorychlostní vlaky Afrosiyob, které spojí Taškent, Smarkand, Bucharu a Chivu.

Autor: Vlad Neues Email senden

Srovnání KJŘ 2016 SŽDC (nahoře) a ČD (dole, bez vlaků konkurence), foto: SŽDC/ČDPraha — Krásné sváteční dopoledne. Pokud máte ve svém okolí skutečného železničáře a chtěli byste ještě stihnout mu udělat do večera radost vlastnoručním výrobkem, připravte si poslední vydání jízdního řádu ČD, lepidlo, nůžky a tiskárnu. Již třetím rokem totiž České dráhy sice vydávají knižní jízdní řád, ale mažou z něho vlaky soukromých dopravců. Díky našemu čtenáři panu Táborskému vám můžeme i letos poskytnout sadu na jeho opětovné doplnění.

cedule 555.0186, foto: KPKV Vážené dámy, vážení pánové,
kolegové z Klubu přátel železnic Českého ráje na jaře sháněli finanční prostředky na opravu kotle parní lokomotivy 310.0134. Obrátili se, mimo jiné, na čtenáře ŽelPage a i díky Vám se podařilo kotel opravit. I náš Klub přátel kolejových vozidel Brno je v podobné situaci. Snažíme se zachránit a znovu zprovoznit parní lokomotivy, které za dob Československa dojezdily. V naší sbírce máme 45 hnacích vozidel, z toho 7 parních lokomotiv. Jednou z nich je němka 555.0186. Rádi bychom jí dodali její bývalý lesk, ale jen naše finanční prostředky na to nestačí. Chtěli bychom i Vás poprosit o pomoc.

17.12.2017 - 8:00 - Turecko postaví 500 elektrických lokomotiv

E 68 017, foto: İhsanfb77 Ankara — Turecký ministr dopravy, námořnictví a komunikací pan Ahmet Arslan, společně se svým kolegou panem Faroukem Ozlu, ministrem pro vědu, průmysl a technologie, představili v závěru listopadu projekt na stavbu 500 elektrických lokomotiv. Do projektu budou zapojeny výzkumné centrum Tubitak Marmara Research Centre a dceřiná společnost Tureckých státních železnic (TCDD) Tülomsaş. Spolupracovat budou také s Istanbulskou technickou univerzitou. Elektrická lokomotiva E-5000 bude navržena pro provoz na střídavé trakci, požadovaný výkon je 5 MW a rychlost 160 km/h. Do roku 2023 by mělo být postaveno 500 těchto lokomotiv.

Zdroje: New Turkey Estate, International Railway Journal, Wikimedia Commons

Autor: Vlad Neues Email senden

Twindexx Swiss Express, Bossière - Grandvaux, Švýcarsko, foto: Pavel Vlček Ittigen / Bern — Kalendář ukazoval prosinec 2014, když začaly probíhat zkoušky nové elektrické dvoupodlažní jednotky, kterou výrobce Bombardier pojmenoval TWINDEXX Swiss Express. Dalším mezníkem v životopise této jednotky se stal 30. listopad 2017. V tento den švýcarské Federální ministerstvo dopravy (BAV) vydalo povolení pro komerční použití pro TWINDEXX Swiss Express. Tato licence je zatím omezena do 30. listopadu 2018. Bombardier předložil všechny potřebné doklady, v listopadu navíc ještě aktualizoval software vozidel. Časové omezení licence je proto, že momentálně nejsou v provoz všechny plánované funkce vozidel. Před vydáním neomezené provozní licence BAV tudíž ještě provede závěrečnou kontrolu.

Autor: Vlad Neues Email senden

Italiano: Ferrovia Circumetnea, Newag DMU1 in arrivo a Misterbianco il 1 giugno 2016, foto: Anthostav Catania — První jednotka Vulcano pro rozchod 950 mm, dodávaná polskou společností NEWAG, vyjela do provozu ze sicilské stanice Catania Borgo v květnu 2016. Předtím ji čekalo 3 000 kilometrů v testovacích jízdách, které úspěšně zvládla. NEWAG dodal dvoučlánkové dieselové jednotky s kapacitou 106 míst, plně klimatizované, bez problémů přístupné pro hendikepované za pomoci pohyblivých ramp. Maximální cestovní rychlost je 100 km/h. Za čtyři jednotky společnost Ferrovia Circumetnea (FCE) zaplatila 14,8 milionů eur. Zpočátku byly nové jednotky nasazeny ve špičkách v okolí Etny na trase Catania – Riposto. Pan Łukasz Mikołajczyk, tiskový mluvčí NEWAG, potvrdil, že FCE na základě opce objednala další čtyři jednotky za 14 892 840 eur. Ferrovia Circumetnea zatím potvrdila odebrání jedné jednotky, na zbývající tři je nutno nejprve dořešit jejich financování.

Autor: Vlad Neues Email senden
« Neuere Nachrichten | 1 2 3 4 5 ... 501 | Ältere Nachrichten »    
ŽelPage - Elektronisches Eisenbahnmagazin
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Öffentliches Ausnutzung ohne klaren Genehmigung des Autors nicht gestattet.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2018 Spolek ŽelPage
:. Anmeldenopen/close
 
 
  
 
Vergessenes Passwort   
Registrieren   
:. eShop Angebotopen/close
:. Aktuelle Zugposition CZopen/close
Aktuelle Zugposition CZ
 
:. Suchenopen/close

 
   
 
 
   
 
» Link beitragen
:. Info für Fotografenopen/close
Bedingungen zum Fotografieren
in der CZ

Sonne
geht auf um 06:58
geht unter um 17:33

meteo meteo
:. Aktuell auf VLAKY.NET
Poslední příspěvek Zabudnuté lokálky IX: Miestna železnica pod Pradědom
V priebehu 70. rokov 19. storočia bola postavená trať MSCB z Olomouca cez Krnov do Leobschütz s odbočkami do miest Rýmařov, Vrbno pod Pradědem a Opava. Malá podhorská obec Malá Morávka si musela na svoju ...

Poslední příspěvek Olomouc láká na výstavu modelů, železniční muzeum a parní vlak mezi nimi
O víkendu 2. - 4. března se v Olomouci koná výstava modelů a sběratelství For Model 2018. Při této příležitosti bude v sobotu zpřístupněna místní expozice historických vozidel Muzea ČD a na trať z hlavního ...

Poslední příspěvek RegioJet vypraví špeciálny vlak po bratislavských tratiach
RegioJet vypraví v sobotu 24. februára v Bratislavy špeciálny vlak, ktorí odvezie cestujúcich po tratiach, po ktorých sa vlakom bežne neodvezú. Vlak odvezie cestujúcich aj cez Prístavný most do Petržalky.