..: Aktuality a články :..

Fotografie jednoho z účastníků soutěže Křížem krážem republikou, foto: Křížem krážem republikouKrnov — Sobota 26. září se nesla napříč Českou republikou ve znamení oslav Dne železnice. Kromě toho je však již osmým rokem poslední záříjová sobota také dnem konání cestovatelské soutěže Křížem krážem republikou, na kterou jsme vás, naše čtenáře, zvali i zde. Právě portál ŽelPage byl totiž letos mediálním partnerem celé akce. Klání, organizované skautským oddílem Krnovská trojka, se za osm let výrazně posunulo a vyhledávají jej nejen skautské oddíly, ale také široká spektra železničních nadšenců či obyčejných cestovatelů. Letošního ročníku se zúčastnilo úctyhodných 90 týmů. Cíl byl prostý - získat co nejvíce bodů, které šlo nasbírat nejen za najeté tarifní kilometry po českých tratích, ale také za návštěvu bonusových stanic či splnění speciálních úkolů.

Soutěžní tým Křížem krážem Republikou, foto: archiv Křížem krážem Republikou Krnov — V sobotu 26. září 2015 se uskuteční již 8. ročník železniční cestovatelské soutěže Křížem krážem republikou. Sestavte i vy svůj tým a vydejte se na 24hodinovou cestu za poznáním a novými přáteli. Nejšikovnějším kombinátorům vzdálenosti a bonusových bodů vloni stačilo k vítězství najezdit vlakem 1288,5 km.

13.8.2015 - 9:00 - Vypravte se s VLAKY.NET do Nededu

Zvláštní konferenční vlak M 262.004, foto: Andrej Hoffman Neded — Historie železniční trati Šaľa - Neded se začala psát roku 1909, kdy byla tato 20 km dlouhá trať uvedena do provozu. Od roku 2010 je zde však osobní doprava zastavena, nákladní vlaky jzdí po trati jen občas, a to pouze v úseku Šaľa - Vlčany. Díky zvláštnímu vlaku VLAKY.NET však můžete tuto trať opět navštívit v neděli 30. srpna 2015. Vlak vyjíždí ze Zvolena v 7.10, cestou do Šaľe projede i trať Kozárovce - Zlaté Moravce, která je rovněž bez pravidelné osobní dopravy. Po dvojnásobném projetí trati do Nededu se vypraví do Bratislavy, kde bude jízda ukončena. Podrobné informace včetně rezervačního formuláře najdete na webu VLAKY.NET.

Zdroj: VLAKY.NET

30.7.2015 - 20:51 - Pomozme strojvedoucímu zraněnému při nehodě ve Studénce

681.005-5, Studénka, foto: Martin Grill Praha — Minulý týden, ve středu 22. července, došlo ke střetu pendolina s kamionem na železničním přejezdu ve Studénce, při němž utrpěl těžká poranění i strojvedoucí Jan Černý. Jeho kolegové z pražského depa zřídili zvláštní účet č. 4026277399/0800 vedený u České spořitelny, kam je možno přispět, a alespoň trochu tak panu Černému pomoci v této těžké chvíli. Jeho kolegové na něj prozradili, že velmi rád sportoval. Po amputaci nohy bude všechno složitější a pojišťovna zdaleka vše (v blízké budoucnosti) nebude hradit. Bohužel. Jeho kolegové z depa by ho časem velmi rádi viděli opět na kole – ale takové protézy jsou velmi drahé. Strojvedoucí Jan Černý již v minulosti podobné nehodě zabránil, když po spatření automobilu uvízlého na železničním přejezdu ihned použil rychlobrzdu a řidiči vozu dal výstražné znamení lokomotivní houkačkou. Též stihl varovat protijedoucí nákladní vlak, jenž zastavil pouze několik desítek metrů před zaklíněným automobilem. Tak, jak mají piloti mezi sebou svá esa, pan Černý patří mezi legendy na české železnici. Držíme mu, stejně tak jako i dalším zraněným, palce a přejeme brzké uzdravení. A vám všem, kteří přispějete, patří nemalý dík.

Ke dni 4. 8. 2015 (9.00) je stav účtu 2 339 705 Kč.

Zdroje: ČT24, Železničář, ZO OSŽ DKV Praha

Poškození čelního vozu jednotky 680.003, foto: Hitrádio ORION Studénka – (aktualizováno 23. 7. v 13:15) Dne 22. července 2015 v 7.43 se ve Studénce střetl vlak SuperCity 512 jedoucí z Bohumína do Františkových Lázní vedený jednotkou ČD 680 Pendolino (inventární číslo 003) s nákladním automobilem, který zřejmě vjel na přejezd s aktivovaným výstražným zařízením a následně na něm uvízl a jehož padesátiletý polský řidič podle prvotních zpráv seděl v okamžiku nárazu v kabině a s neuvěřitelným štěstím nehodu přežil jen s drobnými zraněnými - policie jej už obvinila. Nehoda se udála na železničním přejezdu zabezpečeném světelnou signalizací se závorami, která v okamžiku střetu fungovala, jak dokládá mj. zatím nezveřejněný kamerový záznam. Dle člena hasičského záchranného sboru ji bohužel nepřežili dva lidé, další zemřel v nemocnici. 17 dalších je zraněno, z toho 2 v přímém ohrožení života a 2 těžce zranění. Podle informací ČTK je v těžkém stavu strojvedoucí, zřejmě přišel o obě nohy. Provoz na trati 270 byl v omezeném rozsahu obnoven téhož dne kolem půl desáté, následujícího dne ráno už se jezdí sníženou rychlostí po obou kolejích. Došlo k rozsáhlému poškození drážní infrastruktury, zejména nástupiště.

Vizualizace jednotky Stadler FLIRT Intercity pro spoje MTR Express (ilustrační foto), foto: Stadler Rail Praha — Tento studentský projekt je návrhem železniční tratě, která spojuje centrum Prahy s oblastí Krče, Kamýku, Libuše a Písnice a zároveň Prahu s hustě obydlenými oblastmi v okolí Jesenice, Kamenice a Velkých Popovic. Její trasa začíná na hlavním nádraží, pokračuje Vinohradskými tunely a přes nádraží Vršovice do nádraží Kačerov. Za ním vjíždí trať pod zem a pokračuje přes čtyři podzemní zastávky – Nemocnice Krč, Nové Dvory, Libuš, Sídliště Písnice. Těsně před stanicí Depo Písnice vyjíždí na povrch a vede přes zastávky Vestec, Jesenice bytovky, Jesenice autobusové nádraží, Horní Jirčany, Radějovice, Křížkový Újezdec, Kamenice a končí ve Velkých Popovicích.

29.5.2015 - 13:00 - 9. ročník soutěže o Nejkrásnější nádraží ČR zahájen

Brno-Chrlice, vítěz soutěže Nejkrásnější nádraží ČR 2014, foto: Jaroslav Bělka Praha — Již osm úspěšných ročníků má za sebou soutěž o Nejkrásnější nádraží České republiky. Tento titul postupně získala nádraží v Ostroměři, Trutnově, Zahrádkách u České Lípy, Chocni, Uherském Hradišti, Opavě, Rynolticích a Brně-Chrlicích. Pro letošní ročník právě nyní hledáme další kandidáty, ze kterých odborná komise následně vybere 10 finalistů. Chcete, stejně jako my, podpořit pěkná, opravená, udržovaná a rozkvetlá nádraží? Nominujte je prostřednictvím nominačního formuláře a dejte jim tak šanci stát se Nejkrásnějším nádražím roku 2015. Při nominaci, prosím, nezapomeňte uvést odůvodnění Vašeho návrhu a též nahrajte fotografie včetně celkového pohledu. Nominace je možná až do 9. září tohoto roku. Autoři návrhů, které postoupí až do samotného finále, budou pozváni na slavnostní vyhlášení výsledků, jež se uskuteční 11. listopadu v Senátu ČR. Autor vítězného návrhu pak získá Kilometrickou banku ČD.

Zdroj: Nejkrásnější nádraží ČR

Topoľčany, foto: Janos Korom Dr. - Wikimedia Commons, CC by-sa/2.0Topoľčany — Již příští týden bude zasedací sál městského úřadu v Topoľčanech hostit již druhou mezinárodní konferenci o regionální dopravě. Nosnou myšlenkou konference je tvorba podmínek pro rozvoj konkurenceschopnosti regionální železniční dopravy a její synergický vliv na kvalitu života v regionech, železniční průmysl a stavebnictví. Základem je předložit alternativní koncepty k u nás stále tradičnímu pojetí regionální dopravy. K tomu poslouží nejenom výměna zkušeností státních železničních organizací ČR a SR, ale i konzultace se zahraničními odborníky např. z Maďarska a Švýcarska, kteří prezentují zejména jiný způsob přístupu k řešení problémů. Na úvod představí svou vizi řešení hlavní organizátor železniční dopravy na Slovensku Ing. Kubáček.

Pexeso titulka, foto: Chary, Mičánek eShop ŽelPage — Firma Petr Mičánek - Pexesa ve spolupráci s fotogalerií ŽelPage sestavila čtyři sady hry pexeso s železniční tematikou. Na výběr jsou varianty Elektrické lokomotivy, Motorové lokomotivy, Parní lokomotivy a Motorové vozy a elektrické jednotky. Můžete si je zakoupit nejen v běžné distribuční síti, ale rovněž v našem eShopu. Firma připravuje také vydání sady karetní hry kvarteto se stejnou tematikou, ale s užitím jiných fotografií. O této nabídce vás budeme rovněž informovat. Přejeme příjemnou hru!

Námraza na troleji v Praze hl.n., foto: Aleš Petrovský Česká republika (aktualizováno 3.12. 14:00) — Kalamitní stav na české železnici pokračuje i ve středu dopoledne a situace zůstává i nadále kritická. Již se neopakují děsivé scénáře, při kterých museli být cestující obrněni trpělivostí, aby vydrželi i sedmnáctihodinové čekání v soupravách na širé trati. Dokonce i některé posádky vlaků osobní dopravy strávili na svých soupravách nedobrovolně přes 24 hodin čistého času navíc. Předpověď počasí není však příznivá ani pro zbytek dne, mírné zlepšení situace by mohlo přinést až dnešní oteplení. Odřeknuty jsou stovky vlaků dálkové i regionální dopravy, nicméně např. městská doprava v Praze či Brně se pomalu vrací do normálu. Provoz na železničních elektrifikovaných tratích je značně omezen, ale např. dnes budou již vedeny všechny rychlíky na trati Plzeň - Praha, takže i zde se situace postupně, po malých krůčcích, zlepšuje.

Brno-Chrlice, vítěz soutěže Nejkrásnější nádraží ČR 2014, foto: Jaroslav Bělka Praha — V úterý 11. 11. 2014 v 11 hodin zahájil pěvecký sbor Antonín Dvořák vyhlášení výsledků 8. ročníku soutěže o titul Nejkrásnější nádraží České republiky. Setkání zástupců nádraží, která postoupila do finále, a všech pozvaných hostů proběhlo v reprezentativních prostorách Valdštejnského paláce, v Hlavním sále Senátu PSP ČR. Soutěž proběhla pod záštitou stálé komise Senátu pro rozvoj venkova a ministra dopravy Antonína Prachaře. Vítězem soutěže, nejkrásnějším nádražím roku 2014, se stává nádraží Brno–Chrlice, s počtem hlasů 1980 z celkových 3450. Titul Pohádková zastávka obdržela zastávka Třebestovice, cenu naděje nádraží Havířov. Zvláštní ocenění obdržely stanice Dasnice, Kubova Huť, Nová Bystřice, Novina, Ostrava hlavní nádraží, Ploskovice, Rantířov, Třeboň lázně, Sadská a Sušice. Navrhovatel vítězného nádraží a vylosovaný hlasující obdrželi Kilometrickou banku Českých drah v hodnotě 2200 Kč.

Rail Revenue 2014, foto: Terrapinn Beroun/Brusel (Redakční sdělení) – Magazín ŽelPage se v letošním roce stal mediálním partnerem konference Rail Revenue 2014, konané 12. – 13. listopadu 2014 v Bruselu. Rail Revenue Europe představí novinky a trendy v oblasti cenotvorby (pricing) a řízení příjmů (revenue management) v osobní železniční dopravě. Naše spolupráce není náhodná – ceny a tarifní politika dopravců jsou oblasti, kterým v magazínu dlouhodobě přikládáme velkou váhu. Společně s udržitelností provozu a kvalitou služeb je považujeme za klíčové faktory pro úspěch jakéhokoliv dopravce na současném trhu osobní dopravy. Jsme proto rádi za odbornou příležitost a chystáme se přinést informace z prezentací a diskusí v podání zástupců nejdůležitějších dopravců Evropy. Podle předběžného programu budou českou železnici reprezentovat dopravci LEO Express a RegioJet.

Rynoltice, foto: AEFCZ Praha — Letní měsíce jsou obdobím dovolených a objevných cest a věříme, že řada našich čtenářů se přitom podívá i na místa, která jindy nenavštíví. Tak jako v uplynulých letech bychom vás proto chtěli i letos požádat o pomoc s hledáním nejkrásnějšího nádraží ČR roku 2014 - protože vy nejlépe víte a vidíte, kde si titul opravdu zaslouží. Nejkrásnější nádraží by mělo být místem, kde se jako cestující dobře cítíte. Nejen proto, že dobře funguje, ale i proto, že, často i díky dobrovolné péči místních zaměstnanců, dobře vypadá. Ne vždy přitom musí nutně jít zrovna o čerstvě rekonstruovanou uzlovou stanici, to nejkrásnější nádraží máte možná přímo ve vaší obci.

Kalendář 2015 Kalendář ŽelPage 2015 — Již tradičně vydává spolek ŽelPage kalendář sestavený z fotografií autorů, přispívajících do zdejší fotogalerie. Také letos se podařilo stvořit a vytisknout kalendář pro rok 2015, který by, dle našeho skromného mínění, mohl potěšit nejen milovníky železnice, ale i fanoušky krajinářské fotografie. Novinkou pro letošek je ovšem formát fotografií, které nejsou jako obvykle na šírku, ale tentokrát na výšku.

Křest DVD o švýcarské dopravě, foto: CEDOPPraha — Dne 27. února proběhl na půdě Parlamentu ČR pod záštitou místopředsedy hospodářského výboru Karla Šidla a za účasti několika dalších poslanců a zástupců partnerů projektu ze SŽDC, Českých drah, SUDOPu, IKP a ROPIDu slavnostní křest pečlivě připravovaného DVD z produkce CEDOPu (Centrum pro efektivní dopravu), které mapuje principy úspěšné funkce systému veřejné dopravy ve Švýcarsku. Po slavnostních proslovech a prezentaci částí filmu následovala diskuse, která i s ohledem na zúčastněné auditorium akcentovala především dlouhodobou neudržitelnost současného stavu plánování infrastruktury, kdy jsou stavby, jejichž životní cyklus se počítá v desítkách let, předmětem politických rozhodnutí z roku na rok, a kdy i přes štědré období dostupnosti evropských dotací nejsme schopni efektivně realizovat kriticky důležité projekty z pohledu potřebné kapacity budoucího, ale i současného reálného provozu. Mnozí účastníci přislíbili, že film s potěšením zhlédnou a rádi využijí inspirace pro cíle dopravní politiky veřejné dopravy v ČR, kéž by tedy tato slova padla na úrodnou půdu.

Starší zprávy
« Novější zprávy | 1 2 3 4 5 ... 9 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2017 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Nabídka eShopuopen/close
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
» Přidat odkaz
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 07:26
zapadá v 18:07

meteo meteo
:. Novinky na VLAKY.NET
Poslední příspěvek Nová aplikace PID pro chytré telefony
V pondělí 16. října 2017 byla za účasti primátorky hl. m. Prahy Adriany Krnáčové, náměstka primátorky hl. m. Prahy a radního pro oblast dopravy Petra Dolínka a ředitele Ropidu Petra Tomčíka představena ...

Poslední příspěvek Mašinky jako vyšité? Nejen jako! (3)
Milí čtenáři internetového magazínu VLAKY.NET! Po delší době je tu další volné pokračování článku o vyšitých mašinkách. V minulém díle jsem se zaměřil na dopravce AWT a teď pro změnu jsme se vrhli na něco ...

Poslední příspěvek Naše téma: Noční doprava na železnici
Ať chceme nebo ne, lůžkové a lehátkové vozy postupně mizí z evropské železnice. Deutsche Bahn je přestala provozovat loni v prosinci a letos se přidá maďarská Utasellátó. Proč se ubytovací vozy stávají ...