..: Aktuality a články :..

Ilustrační obrázekLondýn - Ekologové a organizace cestujících útočí na britskou vládu za to, že došlo již k čtvrtému zdražení jízdného na železnici za poslední rok a tímto se snaží vyhnat cestující z vlaků. Šedesát procent "železničních" jízdenek se prodalo za neregulované ceny, které si samy určují soukromé železniční společnosti. Tyto ceny totiž stouply až o 8,4 procent, což je třikrát více než vládní inflační cíl.

7.1.2007 - 22:00 - Bratislava se spojí s letištěm železnicí

Ilustrační obrázekBratislava - Skupina bratislavských dodavatelů - Dopravoprojekt a Infraprojekt zvítězila ve výběrovém řízení na vypracování projektu železničního spojení mezi letištěm M.R.Štefánika a stávající železniční sítí v Bratislavě, pojmenované jako TEN-T koridor. Pro slovenský tisk to po skončení řízení oznámila mluvčí ŽSR Martina Pavlíková. Cena projektu je 940,45 mil.Sk (bez DPH) a finančně jej kryje státní rozpočet a fond EU TEN-T. Mluvčí dále upřesnila, že projekt propojení koridoru TEN-T s letištěm a železniční sítí v Bratislavě obsahuje celkem tři na sebe navazující stavby. Jde o propojení koridorů ve směru Bratislava predmestie - Bratislava filiálka - Bratislava Petržalka, stavba Bratislava - Železničné zapojenie Letiska M.R.Štefánika a také elektrifikace úseku Devínská Nová Ves - Marchegg.

zdroj: TASR

Ilustrační fotoZlín - Na otrokovickém nádraží pomalovali neznámí sprejeři téměř celou lokomotivu, zatím neuvedeného typu. Vandalové opatřili lokomotivu neidentifikovatelnými nápisy především v růžových barvách ze všech stran. „Pachatel, po kterém nyní pátráme, způsobil škodu ve výši padesát tisíc korun. Hrozí mu až roční vězení,“ uvedla mluvčí zlínské policie Jana Bartíková.

zdroj: Právo

ziva nadraziOlomouc - Ve stanici Olomouc hl.n. skončilo výběrové řízení na úpravy nádražních prostor v rámci projektu Živá nádraží, aniž by se ČD podařilo na tento projekt získat investora.

21.12.2006 - 3:00 - Některé spoje jsou již vyprodány

zelpageOstrava - I přes posilování dálkových spojů v době vánočních svátků je o cestování vlaky s povinnou rezervací velký zájem. Spoje SC Pendolino ve směru z Prahy do Ostravy ve dnech 21. a 22. prosince jsou již dokonce vyprodány. Doprava bude posílena o více než 200 vagonů, a to zejména 22.12. a 1. - 2.1.2007. Podle Českých drah by se i za pomoci posilových vlaků mělo přepravit až o 14 tisíc cestujících více.

zdroj: Moravskoslezský deník

Ilustrační fotoOstrava - Během slavnostní první jízdy elektrické jednotky řady 471 CityElefant se jménem "Opava" z Ostravy-Svinova do Opavy-východu, podepsali za přítomnosti tisku zástupci Moravskoslezského kraje (zástupce hejtmana Pavol Lukša) a Českých drah (náměstek gen. ředitele ČD Jiří Kolář) tříletou smlouvu o dopravní obslužnosti. Smlouva se podepsala poprvé jako tříletá, aby kraj při rozvoji regionální železniční dopravy mohl využívat i prostředky Evropské unie. Cena za dopravní obslužnost je vyjednána pro příští rok a v dalších dvou letech bude podpořena příslušnými dodatky na základě dalších jednání. Podle Pavola Lukši bylo jednání tvrdé, ale korektní.

Obě strany se, podle Lukši, dohodly na tom, že základní dopravní obslužnost se v Moravskoslezském kraji nebude krátit, ale množství regionálních spojů se v kraji naopak zvýší zhruba o dalších devět tisíc vlakových kilometrů. Tomu odpovídá navýšení částky oproti loňskému roku asi o 2,2 procenta a navýšení pro žákovské jízdné o 14 mil. korun, tedy zhruba o 5,6 procenta. Výsledná smlouva je podle obou partnerů, vítaným kompromisem. Moravskoslezský kraj se tak stal prvním v České republice, který s Českými drahami tuto smlouvu uzavřel. V kraji se promění i vozový park. Kromě dalších plánovaných souprav 471 z ostravské ČKD Vagonka, tato smlouva mj. "přinese" v průběhu příštího roku do kraje i tři až čtyři dvouvozové motorové jednotky Regionova.

zdroj: Železničář

Bratisl-zelpageBratislava - Dne 19.12.2006 s předstihem skončila výluka druhého nástupiště na bratislavském hlavním nádraží. Některé vlaky po dobu rekonstrukce na hlavní nádraží ani nezajížděly, ale musely už končit ve stanici Bratislava-Nové Mesto anebo jely odklonem přes nádraží Bratislava-východ. Nyní se však už mohly vrátit na jejich tradiční druhé nástupiště. Konec těchto stavebních prací byl naplánovaný na konec prosince, ale díky příznivému počasí se termín dokončení urychlil.

zdroj: Tisková zpráva ZSSK

zelpageVlašim - Na vlakovém i autobusovém nádraží ve Vlašimi se 15.12.2006 mělo, podle radnice, začít s přestavbou. Celé se to však zbrzdilo kvůli novému výběrovému řízení na zhotovitele stavby. Na přestavbu autobusových stání a rekonstrukci nádražní budovy totiž radnice počítala s investicí 45 milionu korun, ale nejnižší nabídka stavebních firem překročila padesát milionů korun. Město tak vzhledem k finanční spoluúčasti z vlastního rozpočtu nemohlo vyšší ceny akceptovat. Radnice proto musela nechat upravit projekt a to zejména z hlediska navržených materiálů. Podle starosty města se začne s rekonstrukcí vlašimského nádraží na jaře 2007 a její ukončení je naplánované na konec roku 2007. Nejzažší termín, podmíněný čerpáním peněz ze státního rozpočtu, je červen 2008.

zdroj: Benešovský deník

kraj moravskosl Ostrava - Zastupitelé Moravskoslezského kraje schválili Souborné stanovisko ke konceptu řešení dopravy ze dne 28.4.2005, mj. i železniční dopravy, v územním celku Ostrava - Karviná. Tady je stručný výpis některých řešení, která se týkají železniční dopravy:

Mezi Veřejně prospěšné stavby (VPS) jsou zahrnuty:
- řešení spojení frýdlantského nástupiště s nástupišti hlavní železniční tratě ČD č. 270 v železniční stanici Ostrava hlavní nádraží;
- výstavba nových zastávek ČD v Ostravě-Zábřehu (321 - mezi st. Ostrava-Vítkovice - Ostrava-Svinov), Ostrava-centrum, Ostrava-Nová huť jih (321 -mezi Ostravou-Radvanicemi a Ostravou-Kunčicemi), Bohumín-Vrbice a Ostrava-Hrušov (270 - mezi Bohumínem a Ostravou hl.n.), Skřečoň-Nová Ves (320 -mezi Bohumínem a Dětmarovicemi), Český Těšín-Svibice (320 - mezi Českým Těšínem a Třincem)
(podle čtenáře s nickem Standea existují i plány z roku 2001 na tyto nové zastávky ČD:
Třinec-město (Třinec - Bystřice nad Olší), Smolkov (Háj ve Slezsku - Štítina), Dolní Benešov-sídliště (Kravaře ve Slezsku - Dolní Benešov), Havířov nemocnice (Havířov - Albrechtice u Českého Těšína), Frenštát pod Radhoštěm-město (Frenštát pod Radhoštěm - Veřovice)

zelpage-Adam Ustanovení kolem železniční dopravy uvedené v odstavci "Rozvoj dopravy":
* Koridor vysokorychlostní železnice na území Petrovic u Karviné řešit v původní variantě studie SÚDOP Brno z roku 1995 a v souladu se schváleným ÚPN SÚ Petrovice u Karviné.
* Upravit polohu navrhované železniční zastávky Ostrava-centrum podle připravované změny ÚPN města Ostravy.
* Nadále uvažovat s výhledovým záměrem na možné prodloužení tramvajové trati z Ostravy Přívozu do Hlučína v souladu s návrhem ÚPN VÚC okresu Opava.
* Doplnit zákres vlečkového systému v území o zachování kolejiště zrušeného dolu Zárubek, připojení areálu koksovny Šverma, ponechání vlečky na důl Fučík I a výhledové propojení mezi vlečkami dolu Lazy a dolu Dukla.
* Ponechat návrh na vyvedení vlečky OKD, Důl Paskov k významné rozvojové ploše v Hrabové.

Požadavky z hlediska dopravy:
* Do roku 2010 se předpokládá pouze elektrifikace na trati č. 323 v úseku Ostrava hlavní nádraží - Ostrava-Kunčice a č. 316 v úseku Ostrava-Svinov - Opava východ.
* Zapracovat výhledové propojení vlečky Dolu Lazy a Dolu Dukla.
* Ponechat vlečku Zárubek a nepožadovat její likvidaci.

Řešení mj. zahrnuje i záměry na dopravní terminály v Bohumíně-Vrbici a v Českém Těšíně.

zdroj: Krajský úřad Moravskoslezského kraje

policie Ostrava - Policisté obvinili z obecného ohrožení šestatřicetiletého strojvedoucího, který 23.10.2006 kolem desáté hodiny ranní řídil soupravu se čtyřiceti pasažéry z Ostravy hl. n. do Frenštátu pod Radhoštěm. Při vjezdu do stanice Ostrava-Kunčice však nerespektoval červený signál na návěstidle, a málem tak zavinil srážku dvou vlaků. Ve stejné chvíli se totiž z vedlejšího směru blížil osobní vlak od Ostravy-Vítkovic, ve kterém sedělo 30 nic netušících lidí. Soupravy se nesrazily jen díky duchapřítomnosti výpravčího, který vysílačkou kontaktoval nepozorného strojvůdce. Ten až na poslední chvíli pomocí rychlobrzdy stačil vlak zastavit. "Rozhodovaly jen metry a sekundy. Souprava zastavila přibližně deset metrů od výhybky, po které právě vjížděl osobní vlak z Ostravy-Svinova," popsal situaci Zdeněk Neusar, mluvčí Drážní inspekce s tím, že nikdo naštěstí nebyl zraněn. Dechová zkouška přímo na místě vyloučila, že by se na pochybení strojvůdce podílel alkohol. "Šlo o selhání lidského činitele," dodal Neusar. Strojvůdce byl až do ukončení šetření postaven mimo službu.

zdroj: Moravskoslezský deník

zelpage Vsetín - Vlak R 627 Emil Zátopek od tohoto víkendu doplní mezinárodní vlaky EC na trati Praha - Vsetín a zpět. „Před několika měsíci mi volali z Českých drah a ptali se, jestli by mně nevadilo, kdyby pojmenovali po Emilovi vlak, který jezdí na Valašsko. Souhlasila jsem a radost by měl i Emil. Když závodil, říkali mu přece Lokomotiva,“ směje se jeho manželka Dana. Legendární běžec, který zemřel před šesti lety, se narodil v Kopřivnici. Jeho rodiče žili v Zubří a na Valašsku jsou také všichni pochovaní.

zdroj: Právo

Emil Zátopek - legenda světové atletiky...seznamte se, prosím:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Emil_Z%C3%A1topek

zelpageGłuchołazy - Po 58 letech byl 9.12.2006 znovuotevřen železniční hraniční přechod v polské stanici Głuchołazy. Od Šumperka a od Krnova vypravily České dráhy do Głuchołaz zvláštní vozy, ve kterých se vydávaly pamětní jízdenky a razítka. První české cestující v Głuchołazech vítal na peróně potlesk i svižná dechovka. Slavnostní otevření přechodu si nenechali ujít ani zástupci parlamentu, konzulátu, krajů, českých i polských drah, pohraniční policie. Logicky také nemohli chybět ani starostové Jindřichova ve Slezsku, Jeseníku, Zlatých Hor a dalších měst a obcí, které získaly přímé železniční spojení s Polskem. Na své si přišli i milovníci železniční nostalgie, protože české i polské dráhy vypravily do Głuchołaz vlak s parní lokomotivou. Nechyběl ani prezidentský vagon, takzvaný Dubčekův salonní vůz, a historické uniformy železničářů a pohraničníků. Po slavnosti odvážely české cestující autobusy zadarmo z nádraží na prohlídku centra Głuchołaz, které leží asi kilometr od nádraží.

Glucholazy leží patnáct kilometrů od stanice Jindřichov a devět kilometrů od stanice Mikulovice. V uplynulých 58 letech osobní vlaky tady sice běžně zastavovaly, ale nikdo z cestujících nesměl nastoupit ani vystoupit, podle mezinárodní smlouvy nesměl nikdo ani otevřít okno. Železná opona už konečně padla a komické na tom všem je, že trvala nejdéle v Evropě zrovna na hranicích dvou spřátelených zemí a zároveň "spolubojovníků" z bývalé Varšavské smlouvy. Polské dráhy v Głuchołazech v létě 2004 osobní vnitrostátní dopravu zcela zastavily, takže na nádražní tabuli odjezdů a příjezdů jsou dnes jen spoje do Česka. Cestující si mohou jízdenky do Głuchołaz i zpět koupit u pokladny v každé stanici nebo přímo u průvodčího. Zástupci ČD na slavnosti v Głuchołazech oznámili, že od ledna budou některé spoje z Głuchołaz pokračovat až do Opole.

zdroj: Moravskoslezský deník

cd Česká republika
* Zkrácení jízdních dob vlaků SC Pendolino na trase Praha - Ostrava až na 3 hodiny 9 minut
* Zavedení nových mezinárodních spojů kategorie SuperCity na trase Praha - Brno - Bratislava/Vídeň - v rekordních jízdních dobách
* Zkrácení jízdních dob vlaků EuroCity na trase Žilina - Praha jejich přesměrováním přes Valašsko; úprava jízdních řádů vlaků InterCity, jezdících mezi Moravskoslezským krajem a Prahou
* Zavedení nových dálkových spojů do Krakova, Bratislavy, Wiesbadenu – vstup Českých drah do sítě celoevropských nočních spojů špičkové kvality EuroNight
* Navýšení rozsahu vnitrostátní dálkové dopravy o 5,5 %
* Zvýhodnění cestování mezi krajskými městy v ČR za cenu 140 Kč (ne vždy je to výhodné); zvýhodnění cestování spoji kategorie SC za cenu 226 Kč; úprava zákaznického jízdného
* Rozšiřování internetového prodeje jízdních dokladů Českých drah
* Pokračující modernizace vozového parku a nádražní infrastruktury
* Nevyjedou soukromé dálkové rychlíky RTexpress na trase Praha - Pardubice - Olomouc - Ostrava

zdroj: Železničář 47/2006

zelpgČechy - O možnostech pro cestující do hor vlakem na Moravě jsme už informovali. Tady pokračujeme ve výčtu podobných možností v Čechách.

Šumava
Špičák: Vlaky jedou až přímo na Špičák. Zastávka ČD Spičák se nachází 250 metrů od lyžařských vleků a tímto nutnost skibusů odpadá. Z Plzně v sobotu a neděli dojedou ke sjezdovce přímé spěšné vlaky již za dvě hodiny. Od 5. 1. do 9. 4. 2007 bude poskytnuta 5 % sleva na celodenní permanentky všem návštěvníkům lyžařského střediska Špičák, kteří se prokáží jízdenkou ČD (jednoduchou, zpáteční, skupinovou včetně zlevněných variant těchto jízdenek a Kilometrickou bankou ČD) platnou v aktuální den s cílovou stanicí Špičák nebo síťovou jízdenkou SONE+ (bez uvedení cílové stanice).
Pancíř: Asi 300 m od železniční zastávky Špičák se nachází stanice sedačkové lanovky na vrch Pancíř. Stejně se jmenuje i lyžařské středisko se sjezdovkami a běžeckými trasami.
Hojsova Stráž: Nedaleko železniční zastávky Hojsova Stráž na trati 183 Plzeň – Klatovy – Železná Ruda leží malé lyžařské středisko vhodné zejména pro začínající lyžaře a rodiny s dětmi a více než 40 km běžeckých tras.
Zadov: K nejoblíbenějším šumavským střediskům patří lyžařský areál Zadov. Do samotného Zadova sice nejezdí žádný železniční spoj, ale je tady zajišťována doprava skibusy z měst Vimperk, České Budějovice, Český Krumlov, Sušice nebo Písek, kam se lze vlakem pohodlně dopravit. Bližší informace o skibusech získáte na adrese www.lazadov.cz.

Krušné hory
Mikulov a Nové Město (Moldava): Do těchto turisticky a lyžařsky zajímavých středisek se lze pohodlně dostat horskou železnicí na trati 135 Most - Most - Osek - Dubí - Moldava.
Sportovní centrum Bouřňák: U nádraží ČD Mikulov-Nové Město se nachází vybavený lyžařský běžecký stadion, odkud vycházejí dobře značené závodní běžecké tratě.

paolo3-zlpg

Jizerské hory
Tanvaldský Špičák: Železniční zastávka Tanvaldský Špičák leží na trati 034 Smržovka – Josefův Důl, kde jezdí vlaky většinou ve čtyřicetiminutových intervalech. Ve Smržovce jsou přípoje na Tanvald či Jablonec nad Nisou a Liberec. Novinkou jsou přímé spoje z Liberce a Jablonce nad Nisou přes Smržovku do Josefova Dolu a opačně. Tyto vlaky pojedou o sobotách, nedělích a svátcích od 10. 12. 2006 do 25. 3. 2007.
Od 5. 1. do 9. 4. 2007 bude poskytnuta sleva 5 % na celodenní permanentky všem návštěvníkům lyžařského střediska Tanvaldský Špičák, kteří se prokáží jízdenkou ČD (jednoduchou, zpáteční, skupinovou včetně zlevněných variant těchto jízdenek a Kilometrickou bankou ČD) platnou v aktuální den s cílovou stanicí Tanvaldský Špičák nebo síťovými jízdenkami SONE+ a LIBNET+ (bez uvedení cílové stanice).
Ještěd: Do liberecké UŽS je dobré spojení a samotný areál leží na okraji města v Dolních Hanychovicích, kam jezdí tramvaj. Na vrchol Ještědu turisty dopraví visutá kabinová lanová dráha ČD Liberec-Horní Hanychov – Ještěd (900), která jezdí každý den kromě pondělí od 8:00 do 18:00 hod. téměř každých 30 minut.
Harrachov: Do horských středisek Jizerských hor lze například z Prahy využít přímé vlakové spojení přes Železný Brod do Tanvaldu, a poté přestoupit na vlaky do Harrachova. Z Liberce se lze do Tanvaldu dostat po trati 036 přes Smržovku. V železniční stanici Harrachov pak čekají na vlaky ČD autobusy směřující do centra stejnojmenného lyžařského střediska.
Bedřichov a Desná: Do Bedřichova lyžaře doveze linka č. 1 městské hromadné dopravy ČSAD Jablonec nad Nisou, která začíná u nádraží ČD Rychnov u Jablonce n. N.

zelpage

Krkonoše
Pec pod Sněžkou: Rychlíky od Hradce Králové a Prahy končí v Trutnově a poté od nádraží ČD navazuje bezplatný skibus, který lyžaře doveze až do areálu Ski Pec. Z Hradce Králové lze vyjet vlakem na lyže do tohoto areálu i v sobotu, a to spěšným vlakem, na který opět navazuje v Trutnově bezplatný skibus.Zpět odjíždí skibus v sobotu i neděli od vleku Javor do Trutnova k zpátečním odpoledním rychlíkům. Bezplatné skibusy Ski Pec pojedou od 5. 1. 2007 až do 9. 4. 2007. Podmínkou bezplatné přepravy návazným skibusem Ski Pec je jízdní doklad ČD a návštěva areálu Ski Pec (podmínkou je zakoupení skipasu). Taky je možno si objednat skibus v pátek, sobotu a neděli pro skupiny nad 20 zákazníků ČD a Ski Pec i mimo uvedené spoje na základě telefonické objednávky na telefonu 777 210 207.
Zvýhodněné jízdné do Pece pod Sněžkou již v pátek odpoledne s možností návratu až v neděli nabízí jízdenka VLAK+ s návazným bezplatným skibusem až do areálu. Při cestě z Prahy do Pece do areálu Ski Pec můžete za 224 Kč uskutečnit obě cesty – tzn. z Prahy do Trutnova dojedete rychlíkem a návazným skibusem jen za 112 Kč vč. zavazadel. Z Hradce Králové do Pece a zpět na jízdenku VLAK+ za 88 Kč, tzn. za 44 Kč i s lyžemi a batohem za jednu cestu. Zpáteční jízdenku VLAK+ je možno zakoupit z kterékoliv železniční stanice nebo zastávky ČD do cílové stanice Trutnov hl.n. Podmínkou platnosti jízdenky pro zpáteční cestu je otisk razítka „VLAK+Ski Pec“ u řidiče skibusu nebo v pokladně lyžařského areálu Ski Pec na Javoru. Podrobnosti je možné nalézt na webu Českých drah.

zdroj: FinExpert.cz

zelpageMorava a Slezsko - Pár tipů, které mohou návštěvníkům horských středisek pomoci. Do blízkosti většiny horských středisek u nás i na Slovensku se lze totiž dostat i vlakem. České dráhy nabízejí mimo jiné i bezplatnou přepravu lyží, snowboardů, bobů a sáněk. Od vlakového nádraží sice musí návštěvníci hor řešit dopravu na sjezdovku sami, ale přesto v poslední době provozovatelé mnoha skiareálů vypravují návazné skibusy až přímo pod sjezdovky.

« Novější zprávy | 1 2 3 4 5 ... 7 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:52
zapadá v 20:09