..: Nachrichten und Artikel :..

Dolní Sasko — Německé dráhy (DB) oznámily, že od 1. ledna 2018 zavedou zákaz konzumace alkoholu na vybraných trasách místní dopravy v Dolním Sasku a v Brémách. Opatření se dotkne sítě S-bahn v Hanoveru, regionálních expresů (RE) mezi městy Hanover, Bremerhaven, Brémy, Osnabrück a oblastí Norddeich plus sítě Harz-Weser mezi Dolním Saskem a Durynskem. Na zmíněných trasách tedy bude zakázáno otvírat láhve s alkoholem za účelem pití, převážení zavřených lahví například z nákupu se zákaz samozřemě netýká.

NS_SNG, foto: Quintus Vosman Nizozemsko — Do masivní obnovy železničního parku se nedávno pustily nizozemské železnice, známé pod zkratkou NS. Zatímco předchozí objednávky na moderní soupravy čítaly 58 jednotek Stadler Flirt a 79 soupravy pro vlaky IC, poslední objednávka byla poněkud obsáhlejší - hned 118 souprav od španělského výrobce CAF, typové řady Civity. Přibližně po měsíci od dodání poslední soupravy Stadler Flirt byla před několika dny představena první jednotka od výrobce CAF, zvaná Sprinter New Generation.

21.10.2017 - 6:00 - PolRegio si chce pronajmout jednu lokomotivu

EU07-533 s Os 2910 v Bohumíně, foto: samlep Terespol — Polský dopravce PolRegio, který vznikl nedávným přejmenováním z původního názvu Przewozy Regionalne, poptává pronájem jedné elektrické lokomotivy. Jejím účelem bude nasazení na mezistátních relacích z polského Terespolu do běloruského Brestu a zpět, kde stane v čele tří párů osobních vlaků, včetně zajištění posunu a vytápění souprav. Dopravce preferuje polské lokomotivy řady EU07 či EP07, nutnou podmínkou však musí být povolení k provozu přes tento hraniční přechod, čímž mj. odpadá pravděpodobnost, že by se opětovného pronájmu dočkala nějaká česká lokomotiva řady 163. Nabídky na pronájem lokomotivy jsou očekávány do konce října letošního roku.

Zdroj: Rynek kolejowy

20.10.2017 - 18:00 - Hyundai dodá jednotky do Jižní Koreje

Hyundai Rotem Korail, foto: Hyundai Rotem Soul — Jihokorejský výrobce železničních vozidel Hyundai Rotem dodá dopravci Korail celkem 14 elektrických jednotek pro příměstské vlaky v okolí Soulu. Jednotky budou dosahovat rychlosti až 110 km/h a výrobce se zavazuje dodat všechny soupravy do konce roku 2019. Soupravy budou dodány v různých kombinacích na tratě v okolí Soulu – čtyři desetivozové jednotky budou nasazeny na expresní spoje na příměstské trati Gyeongin, tři šestivozové soupravy vyjedou na zrychlené spoje na trať Gyeongwon, jež jsou obě vedeny v části trasy linky příměstské železnice č. 1. Dalších sedm desetivozových jednotek pak poputuje tratě Ansan a Gwacheon, které jsou součástí linky č. 4 příměstské železnice v aglomeraci Soulu.

Zdroj: Railway Gazette

Volební urna, foto: Martin Strachoň / Wikimedia Commons Parlamentní volby začínají a všichni doufáme, že využijete svou možnost ovlivnit fungování země na následující čtyři roky. Pokud v této chvíli máte jasno, jsme rádi a přejeme šťastnou ruku. Pokud naopak stále váháte a souhlasíte s námi v tom, že doprava je dobrým indikátorem, jak politici uvažují o rozvoji a budoucnosti státu, pak máme ještě jednu poslední šanci podívat se na volební programy a porovnat.

Bmz a ABmz RegioJet od ÖBB, Břeclav, foto: Josef PetrákVídeň — Výběrové řízení na dodávku sto šedesáti osobních vozů pro rakouské dráhy po stažení námitek firmy Siemens opět pokračuje. ÖBB se rozhodly vypsat tendr na dodání vozů pro rychlost 200 km/h, ze kterých vznikne osm denních a třináct nočních souprav s plánovaným nasazením na současné vlaky EuroCity a EuroNight (Nightjet). Důvodem jsou především požární předpisy pro provoz vlaků v Itálii chystané na rok 2021, které současný vozový park rakouských drah splnit nedokáže. Rakouské železnice ale nedlouho po zahájení výběrového řízení změnily specifikaci rámcové smlouvy, což se nelíbilo konstrukčnímu gigantu Siemens, který svými námitkami zastavil celý proces.

Rail Baltica, spojující Helsinky - Tallin - Rigu - Kaunas - Varšavu; návazně by měla pokračovat do Berlína, foto: Ministerstvo dopravy a spojů Lotyšské republiky Vilnius — Po hlasování v litevském parlamentu se dočkala dohoda o známé a doposud stále velmi pomalu budované spojnici Pobaltí se střední Evropou, zvané Rail Baltica, ratifikace všemi pobaltskými státy. Ty společně budují spojení s normálněrozchodnými železnicemi střední a západní Evropy, ačkoliv doposud bylo stále nejisté, kudy přesně má být tato trať vedena. Mezivládní dohoda konečně definuje zásady včetně vedení trasy, technických parametrů, časové osy, podmínek financování a vlastnictví plánované trasy z Tallinnu přes Pärnu, Rigu, Panevezys a Kaunas na polskou hranici s odbočkou z Kaunasu do Vilniusu. Ačkoliv již v lednu podepsali dohodu o definitivní podobě tratě premiéři všech tří pobaltských zemí, v estonském a lotyšském parlamentu proběhlo hlasování o ratifikaci až červnu.

čtyřdílná elektrická jednotka ED74 pro PKP Przewozy Regionalne, foto: PESA Bydgoszcz Polsko — V letech 2007 a 2008 vyrobila Pesa pro polského dopravce PKP Przewozy Regionalne 14 elektrických jednotek Bydgostia, u dopravce později označených řadou ED74. Vývoj těchto jednotek začal v roce 2005 a ačkoliv byly primárně určeny pro regionální vlaky, PKP je plánovaly nasadit na dálkové spoje, byť s délkou do 150 kilometrů, například Vratislav – Poznaň. I samotný interiér těchto jednotek byl koncipován pro regionální vlaky – nepříliš komfortní sedadla a pouhé dvě toalety na celkem 188 míst. Jednotky v roce 2008 přešly k dálkové divizi PKP, zvané PKP Intercity, a jejich plánované nasazení se rázem změnilo z původně krátkých tras na velmi dlouhé relace, například Krakov – Vratislav nebo Krakov – Varšava.

Praha hlavní nádraží, foto: Juraj KováčZítra se otevřou volební místnosti a o váš hlas se bude ucházet 31 politických stran kandidujících do Poslanecké sněmovny. Některé znáte důvěrně, jiné hledají cestu do parlamentu poprvé, a proto vás zkoušejí přesvědčit, že právě jejich klíčové téma je to nejpodstatnější pro tuto zemi na následující čtyři roky. Tady v redakci vám nechceme říkat, koho máte volit. Jsme ale dopravní magazín a chceme vám ukázat, jak moc právě téma dopravy dokáže říct o kvalitách a skutečných záměrech kandidátů. Než tedy vyrazíte do volebních místností, dobře se zamyslete, která ze stran může mít na váš každodenní život opravdu pozitivní dopad. S tím vám trochu pomůžeme.

UZ vozy, foto: Adam Vanting Oděsa — Velmi silný rozvoj železničního spojení mezi Polskem a Ukrajinou stále pokračuje. Zatímco nedávno jsme psali o mnoha novinkách na poli mezinárodní železniční dopravy z Ukrajiny do střední Evropy, nová překvapení na sebe nenechala dlouho čekat. Tentokrát jde o noční rychlík č. 35/36 z Přemyšlu do Oděsy, jednoho z nejvýznamnějších ukrajinských měst na pobřeží Černého moře. Zatímco mnoho let zpátky spojoval Polsko s Oděsou rychlík 107/108, později byla jeho trasa změněna do trasy Užhorod – Lvov – Oděsa, a Polsko tak o spojení s tímto nejvýznamnějším ukrajinským přístavem přišlo. Velký zájem o železniční spoje z Ukrajiny do střední Evropy však podnítil ukrajinské železnice k zavádění mnoha (staro)nových spojení, mezi které patří i zmiňovaný spoj Přemyšl – Oděsa, který tak na koleje vyjede se začátkem nového jízdního řádu, tedy 10. prosince 2017.

Havířov střed, foto: SŽDC Havířov — Havířovské železniční nádraží leží poměrně daleko od obou významnějších sídelních celků tohoto města, tedy jak od centra, tak od rozsáhlého sídliště Šumbark. Železniční trať se centru města přibližuje nedaleko zmiňovaného hlavního nádraží (ačkoliv to tento přídomek nenese) a v jednom úseku prochází pod ulicí Dělnickou, která spojuje střed města, nedalekou nemocnici, obchodní dům Globus a městské části Prostřední Suchá. Toto místo bylo již dávno vybráno jako nejvhodnější bod pro novou železniční zastávku, která by měla zjednodušit obyvatelům Havířova cesty do Ostravy či směrem na Český Těšín.

První čtyři týmy soutěže, foto: Křížem krážem republikouKrnov — Tak jako každoročně, i letos patřil závěr září oslavám Dne železnice. Ten se letos konal již předposlední záříjovou sobotu, 23. září, zatímco doposud byla tradičním termínem sobota v září poslední. A ke Dni železnice již celých deset let patří i cestovatelská soutěž Křížem krážem republikou, kterou pro zájemce z řad skautů i široké veřejnosti pořádá skautský oddíl Krnovská trojka. Hlavním partnerem akce jsou České dráhy, mediálním partnerem pak náš internetový magazín ŽelPage. A jaký že letošní ročník soutěže vlastně byl? Zúčastnilo se rekordních téměř 150 týmů s více jak 750 účastníky, kteří strávili ve vlacích 1676,3 hodin. Vítězem se nakonec stal skautský tým 3G z Liberce a Jablonce nad Nisou, jež získal 1997,5 bodu. Následovali jej Rychlíci z Chotěboře, kteří se na čelních příčkách umisťují pravidelně, a pomyslnou bronzovou medaili si připsal tým železničních nadšenců TrainMania Náchod. Letos byl oceněn také tým na čtvrtém místě s pomyslnou bramborovou medailí, který nesl název Kvatro.

162.114 RegioJet, Sv 1010, Ostrava-Svinov, 25. 8. 2011, foto: Josef Petrák Ostrava — Již delší dobu existující myšlenka, že by byly ranní spoje dopravce Regiojet, vedené v trase Návsí – Třinec – Český Těšín – Havířov – Ostrava – Praha, ve své „ostravské části“ součástí integrovaného dopravního systému ODIS, narážela na povinné rezervace v těchto vlacích, které poněkud omezovaly myšlenku denního dojíždění těmito spoji z regionu Jablunkovska a Třinecka do Havířova či Ostravy. V úterý však informoval náměstek hejtmana MSK Jakub Unucka o vzniku dohody, která cestujícím právě toto zkvalitnění cest do škol či zaměstnání umožní.

LEO Express 480.001 FLIRT DC, v plné rychlosti na zkušebním okruhu, foto: Juraj Kováč Praha/Krakov — Již několik let jsme čas od času slýchali, že český soukromý železniční dopravce Leo Express má v plánu vstoupit se svými vlaky na polský trh. To se teď stalo skutečností. Leo Express se stal prvním zahraničním dopravcem, kterému se podařilo vstoupit na tamější železniční trh a tím prolomit monopol. Od polského Úřadu železniční dopravy (UTK) získal povolení pro provoz dálkových vlaků na trase Praha – Krakov. Podle zprávy polského UTK by měl vlak vyjíždět v 16.10 z Prahy a do Krakova přijíždět ve 22.30. Na zpáteční cestu by se měl vydat ve 4.30 s příjezdem do českého hlavního města v 11.39.

DB Potsdamer Platz Berlín — Uplynulo již více než patnáct let od úpravy termínů pro změnu jízdních řádů z konce května na druhý prosincový víkend. Ačkoliv venkovní počasí chladnou a bílou zimu ještě ani zdaleka nepřipomíná, evropské železnice začínají už teď zveřejňovat první informace týkající se prosincových změn. Tradičně první je v tomto oboru německý státní dopravce Deutsche Bahn (DB). Ten zveřejnil oficiálně všechny detaily včera, 16. října, ačkoliv na internetu se dalo vše při troše snahy najít už v létě. V textu si tak představíme nejvýznamnější změny, kterých se díky otevření vysokorychlostní tratě VDE 8, spojující primárně Berlín s Mnichovem, událo více než dost.

1 2 3 4 5 ... 495 | Ältere Nachrichten »    
ŽelPage - Elektronisches Eisenbahnmagazin
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Öffentliches Ausnutzung ohne klaren Genehmigung des Autors nicht gestattet.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2017 Spolek ŽelPage
:. Anmeldenopen/close
 
 
  
 
Vergessenes Passwort   
Registrieren   
:. eShop Angebotopen/close
:. Aktuelle Zugposition CZopen/close
Aktuelle Zugposition CZ
 
:. Suchenopen/close

 
   
 
 
   
 
» Link beitragen
:. Info für Fotografenopen/close
Bedingungen zum Fotografieren
in der CZ

Sonne
geht auf um 07:31
geht unter um 18:01

meteo meteo
:. Aktuell auf VLAKY.NET
Poslední příspěvek Repa do Serede aj v roku 2017
Rovnako, ako po minulé roky, tak aj v roku 2017 prebieha v rámci kampane odvoz cukrovej repy do Serede vlakom. A hoci nedochádza k veľkým zmenám, pozrime sa na ňu prostredníctvom niekoľkých aktuálnych ...

Poslední příspěvek Co přinesla konference o dopravním plánování na železnici v Luhačovicích?
Ve čtvrtek 12. října 2017 hostily Luhačovice mezinárodní konferenci s komplikovaným názvem Dopravní plánování na železnici 21. století – evoluce, revoluce nebo jiné paradigma. Mezi jedenácti vystupujícími ...

Poslední příspěvek Lokomotiva Bardotka se salonním vozem ukončí úspěšnou sezonu na Švestkové dráze
Na 28. a 29. října 2017 chystají společnost AŽD Praha a Ústecký kraj slavnostní jízdy netradičními soupravami na trase Středohorského motoráčku Lovosice-Most. Půjde o zakončení první úspěšné sezóny, kterou ...