..: Aktuality a články :..

Ilustrační obrázekPraha - Necelé čtyři týdny po tragické nehodě vlaku EC 108 Comenius v severomoravské Studénce začaly České dráhy vyplácet první částky odškodného cestujícím, zatím však pouze v podobě vrácení jízdného. Mají na něj nárok všichni pasažéři zasaženého spoje, jejichž cesta byla předčasně ukončena poté, co pravidelný spoj z Krakova do Prahy narazil do zřícené mostní konstrukce. Dopravce tak jen na úhradě ceny jízdních dokladů vydal přes 21 tisíc korun; další a mnohem větší výdaje ho ale ještě pořád čekají v souvislosti s odškodným pro pozůstalé sedmi obětí a desítky zraněných. ČD jsou ale připraveny i tyto žádosti ihned řešit. Mimořádné náklady bude dopravce následně požadovat po viníkovi neštěstí, jehož by mělo definitivně určit probíhající vyšetřování.

České dráhy, a.s. Ústí nad Labem - Ve čtvrtek 5. října 2006 se v Ústí nad Labem uskuteční národní konference k otevření Centra pro podporu zaměstnanců (CPPZ). Cílem konference je jednak informovat o plánovaném otevření tohoto pilotního centra v prostorách Dopravního vzdělávacího institutu, a.s., v Ústí nad Labem a o důvodech vzniku a náplni jeho činnosti.
Konference se zúčastní nejen zástupci Českých drah, ale i zástupci dalších velkých a středních podniků z Ústecka a také představitelé Ústeckého kraje, úřadů práce, Krajské hospodářské komory, Magistrátu Ústí nad Labem a další.

Celá tisková zpráva ČD, a.s. : ZDE

PendolinoPraha - V pátek 17.listopadu se chystá celosvětová premiéra již jednadvacáté bondovky Casino Royale. Natáčení významné části filmu přitom probíhalo v České republice – mimo jiné také v prostorách a ve vlacích Českých drah. Ve filmu si přímo zahraje rychlovlak pendolino Českých drah, který se dostal již také do upoutávky (trailer) na nový film, ten je volně dostupný po celém světě.
Natáčení bondovky v pendolinu probíhalo po několik víkendů - především téměř celou sobotu, 22. dubna 2006. I Pražské hlavní nádraží dostalo jinou podobu, na 2.nástupišti byly například informační tabule vyměněny za italské s nápisem Trieste. Další natáčení s pendolinem se pak odehrávalo během květnových víkendů – za jízdy vlaku na trati Ústí nad Orlicí – Česká Třebová – Svitavy.

Zdroj : Tisková zpráva ČD

zsskBratislava - Železniční společnost Slovensko (ZSSK) posílí osobní železniční dopravu od 5. do 9. května o 19 vlaků. Posilové vlaky jsou v provozu už dnes z Bratislavy do Košic, Humenného, Žiliny, Prievidze a Zvolena. V pondělí 8. května pojedou posilové vlaky z krajských a okresních měst zpět do Bratislavy. Nejvíc vlaků pojede v pondělí 8. května, a to celkem 9. ZSSK očekává zvýšený počet cestujících, a proto budou mimořádné posilové vozy řazené i do pravidelných rychlíků. Všechny posilové vlaky jsou zapracované v platném cestovním pořádku.

Zdroj: Tisková zpráva ZSSK

NostalgieVlakem na Dobříš s Vlakem na Dobříš - sobota 6.5.
Parní vlak z Prahy Braníka do Dobříše a zpět, vystoupení country skupiny „Vlak na Dobříš“.

61 let od osvobození města Plzně - so 6.5. - ne 7.5.
Zvláštní vlaky během oslav 61. výročí osvobození Plzně americkou armádou
6.7. Plzeň hl. n. – Stříbro, Plzeň hl. n. - Mirošov a zpět
7.7. Plzeň hl.n. – Blovice, Plzeň hl. n. – Dobřany a zpět

Pálavský okruh - sobota 6.5.
Okružní vlak, cyklostezky a výlet do Mikulova, Valtic a Lednice Brno hl. n. – Hrušovany n. Jev. – Mikulov – Břeclav – Brno hl. n.

Slavnostní zahájení 10. sezony hradu Brumova - sobota 6.5.
Zvláštní vlak v trase Valašské Meziříčí – Brumov – Bylnice a zpět k zahájení 10. turistické sezony hradu Brumova, turnaj v živém šachu.

TT víkend Všestary, fotovlak do Smiřic - so 6.5. - ne 7.5.
Zvláštní vlaky na modelářské setkání v trati Pardubice - Hradec Králové - Všestary a zpět, fotovlak do Smiřic

Zahájení sezóny v ŽM Zlonice - sobota 6.5.
jízdy historického autobusu Škoda 706 RTO Lux, výstava - Zlonické polní dráhy včera a dnes, jízdy na polní úzkorozchodné dráze ZPD, prohlídka železničního muzea Kladno - Zlonice

Další podrobnosti o železničních akcích najdete ZDE.

nullČeská republika - Leica Gallery Prague ve spolupráci s Českými drahami připravila opět putovní výstavu fotografií významného světového fotografa Antonína Kratochvíla s názvem PERSONA. Od 4. května do 30. července 2006 budou moci shlédnout tuto výstavu cestující na nádražích v devíti českých městech.
Galerie tento rok připravila i nový projekt s názvem Každý z nás je umělec. Projekt si klade za cíl proměnit pasivní návštěvníky v aktivní tvůrce a zapojit je do projektu, který poběží po dobu 3 let. Na rok 2006 je vyhlášeno téma "V jakých artefaktech žiji / Moje město". Od občanů budou sbírány fotografie, které budou následně prezentovány v nádražních halách měst na trase galerie ve vlaku. Výstava ve vlaku je ojedinělý projekt, který díky své mobilitě pokryje téměř celou republiku.
Vlak projede těmito městy - Praha (3.5.-14.5., kolej 13a), Hradec Králové (16.5.-21.5., kolej 12a), Olomouc (23.-28.5., kolej 9), Brno (30.5.-14.6., kolej 13), Jihlava (16.6.-21.6., kolej 13), Karlovy Vary (27.6.-9.7., dolní nádraží), Lovosice (11.7.-16.7., kolej 10), Ostrava hl.n. (18.-23.7., kolej 7a) a Uherské Hradiště (26.-30.7.).

Zdroj: Aktualita ČD

Ilustrační obrázek Nelahozeves - České dráhy poskytnou ve dnech 29. a 30. dubna zákaznické jízdné všem návštěvníkům Hrnčířských slavností na zámku v Nelahozevsi. Po oba víkendové dny můžete od 9 do 17 hodin navštívit zámek a zúčastnit se tradičních slavností. Připraveny jsou dobové hry pro děti i dospělé, ale i ochutnávka roudnického vína v zámeckém sklepení a spousty daĺších věcí. Vstupné do zámku činí - 80 Kč (dospělí), 40 Kč (děti), zdarma (děti do 6 let), 180 Kč (rodinné vstupné; 2 dospělí + 2 děti).

Zdroj: Aktualita ČD

Ilustrační obrázek Přibyslav - Stoletá železniční trať mezi Přibyslaví a Sázavou je zachráněna. Při včerejší avizované poslední jízdě se starostové okolních obcí dohodli na odkoupení trati od strojírenské společnosti SaZ. V každém případě byla včerejší jízda letošní poslední. Až dojde k formálnímu sestavení sdružení, nastanou jednání o kupní ceně. Pokud by trať SaZ prodalo pouze za cenu šrotu, stála by obce zhruba osm až deset milionů korun. Během letošního roku chtějí obce sehnat další peníze, mimo jiné i z evropských fondů, na splnění veškerých bezpečnostních požadavků pro veřejnou přepravu. Pokud se vše podaří, mohla by být už za rok na trati obnovena výletní veřejná doprava.
Na starost by si ji opět vzal Klub přátel kolejových vozidel z Brna. K zásadnímu zvratu došlo doslova za minutu dvanáct. Včerejší jízda byla dlouho dopředu avizována jako rozlučková, vlak měl na starou trať vyjet naposledy. Určitě i ojedinělý zájem o tuto atrakci neúspěšná jednání zvrátil. Projet se historickým vláčkem s parní lokomotivou a šesti vagony chtěly stovky lidí. Někteří se dokonce do vlaku už nevešli, a jen smutně sledovali odjíždějící soupravu. Lidí bylo opravdu mnoho. Právě jako atrakci pro turisty chce sdružení obcí starou trať pojmout.

Zdroj a více informací: www.dopravni.web

České dráhyČD - Jako poslední v pořadí uzavřely České dráhy smlouvu o regionální dopravní obslužnosti pro rok 2006 s Ústeckým krajem. Dohodnutá částka je ve výši 375 milionů Kč, což oproti loňskému roku představuje o 40 milionů Kč více. Podpisem smlouvy s Ústeckým krajem se současně uzavřel proces podpisů smluv o regionální dopravní obslužnosti mezi kraji a Českými drahami pro letošní rok.
„Celkový objem financování regionální dopravní obslužnosti se oproti loňskému roku zvýšil o 67 milionů Kč a dosáhl hodnoty 4,428 miliardy Kč. Současně dohody o dopravní obslužnosti s jednotlivými kraji se podařilo oproti loňskému roku uzavřít ve zcela jiné atmosféře vzájemně oceňovaného partnerství. Kraje se chopily role zákazníka, který se za vyčleněné finanční prostředky snaží nakoupit pro své obyvatele co nejlepší rozsah dopravní obslužnosti; České dráhy se naopak soustředily na maximální přidanou hodnotu pro zákazníka – kombinaci dobré ceny a kvalitních služeb doplněné o další služby“, říká Jiří Kolář, náměstek generálního ředitele Českých drah.
Navýšením objemu prostředků pro financování regionální dopravy zaznamenaly České dráhy výrazný podnikatelský úspěch ve zcela liberalizovaném prostředí trhu železniční dopravy. V porovnání s loňským rokem vzájemná jednání dala mnohem větší prostor pro uplatnění připomínek občanů – koncových cestujících a České dráhy společně s kraji připravily taková schémata spojení, která výrazně lépe odpovídají aktuálním přepravním potřebám a požadavkům cestujících.

Zkušenost z Karlovarského kraje: spolupráce s Českými drahami je pro kraje výhodnější – ostatní dopravci jsou dražší

Výrazně dražší je pro kraje spolupráce s jinými dopravci, než jsou České dráhy. Prokázala to například skutečnost z Karlovarského kraje, kde kraj – podle zveřejněných informací – například společnosti Viamont platí za ujetí jednoho kilometru přibližně o 22 Kč více než Českým drahám (Cena za jeden kilometr Viamont – 74,60 Kč; cena za jeden kilometr ČD – 52,30 Kč). Skutečnost, že ještě v rámci letošního grafikonu zajišťují také na trati Karlovy Vary – Mariánské Lázně provoz České dráhy umožnila kraji v rámci letošního rozpočtu ušetřit částku až 10 milionů Kč, které by jinak kraj musel zaplatit společnosti Viamont. Na trati nyní zajišťují provoz České dráhy, a to proto, že společnost Viamont si včas nezajistila od SŽDC kapacitu vlakové cesty. Cena, za kterou dopravu České dráhy zajišťují, je stejná jako v minulosti a současně výrazně nižší, než společnost Viamont nabídla v rámci výběrového řízení. V letošním roce navíc na trať vyjedou zcela nové motorové soupravy Českých drah, Regionova. Tím, že zůstává navíc zachován síťový charakter regionální železniční dopravy, mají cestující možnost využívat veškerých cenových výhod.

Rok 2006: nová zákaznická strategie osobní dopravy, nová vozidla – jednoznačná orientace na zákazníka

Další konkrétní výhody pro kraje a cestující chystají České dráhy v letošním roce. Masivní modernizaci vozového parku pro regionální a lokální tratě zahájí 5. května převzetí první sériové motorové jednotky Regionova, kterých České dráhy v letošním roce nasadí do provozu celkem 20 kusů. Prvními třemi kraji, kde budou jednotky Regionova nasazeny do provozu, jsou Zlínský, Karlovarský a Královéhradecký kraj. Ještě v průběhu letošního roku bude do provozu uvedena také třívozová verze jednotky Regionova (dva motorové vozy a jeden vložený), která začne obsluhovat regionální tratě v Libereckém kraji.
Během následujících 3 let by těchto motorových vozů měla být nasazena do provozu více než stovka. Lokální tratě v ČR tak z hlediska vozového parku projdou kompletní modernizací. Další novinkou bude nasazení patrových pantografových jednotek řady 471 v Moravskoslezském kraji. Zde se počítá s jejich uvedením do provozu v druhém pololetí letošního roku – a to například na dopravním rameni Opava východ – Ostrava Svinov (přestupní uzel pro spoje SC Pendolino) – Český Těšín – Mosty u Jablunkova. Pokračovat bude rozšiřování jejich provozu v okolí Prahy.
Vedle projektu modernizace vozidel a projektu Živá nádraží dokončují České dráhy zcela novou zákaznickou strategii osobní dopravy. Cestující se dočkají zavedení efektivních systémů příměstské železniční dopravy, propojení regionální a dálkové dopravy či nabídky nových produktů. Hlavním pilířem bude jednoznačná identifikace produktů osobní dopravy v očích zákazníka.

Zdroj: Tisková zpráva ČD

PendolinoČR - Rakousko - Souprava pendolino absolvovala v minulých dnech úspěšně zkoušky na tratích v Rakousku. České dráhy hodnotí současný provoz jednotek pendolino s maximální spokojeností – vlaky vykazují vysokou provozní spolehlivost a o přepravu spoji SC Pendolino je velký zájem ze strany zákazníků. Doposud spoji SC Pendolino cestovalo přibližně 160 tisíc cestujících.
„Služba SC Pendolino se pro České dráhy stala páteřním produktem pro přepravu cestujících na trase Ostrava – Olomouc – Pardubice – Praha. Z hlediska podílu na počtu přepravených cestujících se staly nejpopulárnějším způsobem dopravy mezi severní Moravou a hlavním městem České republiky. Prioritou pro České dráhy je nyní dokončení strategie dalšího rozvoje produktu SC Pendolino“, říká Jiří Kolář, náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu.
V současné době dokončují ČD zákaznickou strategii zaměřenou na další posílení nabídky garantovaného kvalitního spojení velkých metropolí Moravskoslezského kraje s Prahou – využívající spoje SC Pendolino jako páteřní produkt. České dráhy hodlají využít systému tzv. hvězdicových garantovaných přípojových vazeb do nástupních přepravních uzlů Ostrava hlavní nádraží a Ostrava Svinov tak, aby cestujícím nabídly ucelenou službu přepravy z jakékoli metropole Moravskoslezského kraje do Prahy za dobu kratší než 3 hodiny 50 minut. Tento přepravní systém bude navíc obsahovat komplexní servis pro zákazníka – včetně minimálních garantovaných „přestupových oken“ v rozsahu několika minut, přestup v rámci jednoho nástupiště, doplňkový servis a současně jednoznačné a zjednodušené marketingové pojmenování směrem k zákazníkovi.
Současně s dalším rozvojem služby SC Pendolino na lince Ostrava – Praha se blíží nasazení souprav také na vlaky do zahraničí. Zde je pro České dráhy prioritou zahájení spojení do Bratislavy – poprvé v historii za dobu kratší než 4 hodiny – 3 hodiny 52 minut. I na této lince zvažují ČD potenciál obdobného špičkového zákaznického servisu, jaký je poskytován ve vlacích SC Pendolino na trase Ostrava – Praha.
V minulých dnech se souprava pendolino s pořadovým číslem 001 vrátila z testů na rakouské železniční síti. Během přibližně týdenního testování byl zkouškám podroben průjezd soupravy tzv. malými oblouky. Tyto testy proběhly s kompletní úspěšností – čímž byl završen jeden z posledních předpokladů pro schválení provozu jednotek v zahraničí.
České dráhy jsou velmi spokojeny s provozem souprav pendolino, který považují za úspěšný a spolehlivý.

Zdroj: Tisková zpráva ČD

PendolinoPraha - Téměř celou sobotu (22.4.2006) probíhalo v žst. Praha hlavní nádraží natáčení další části nové bondovky – Casino Royale. Hlavním aktérem byla tentokrát – vedle známých herců – také souprava pendolino Českých drah. Pendolino a pražské hlavní nádraží tak díky nové bondovce obrazně řečeno objede doslova celý svět.
Bylo to symbolické nakročení do druhé desítky „objezdů zeměkoule vlaky SC Pendolino Českých drah". Ty totiž od zahájení provozu 11.prosince 2005 (dle ČD od 11.12.2006) doposud najely mezi Prahou a Ostravou více než desetinásobek délky obvodu zemského rovníku - celkem více než 430 tisíc kilometrů. Každá souprava přitom na této trase najede denně přibližně 1.430 kilometrů a 2x zrealizuje obrat na trase Praha – Ostrava a zpět. Jedná se o nejintenzivnější nasazení vlakových souprav v České republice.
Dosud vlaky SC Pendolino cestovalo více než 160 tisíc cestujících a z hlediska podílu na přepravě se jedná o nejpopulárnější způsob cestování mezi Ostravou a Prahou vůbec.
Hollywoodské studio Metro-Goldwyn-Mayer (MGM) si vybralo vlak SC Pendolino pro ztvárnění scén spojených s cestou jedné z řady atraktivních partnerek Jamese Bonda do italského Terstu. Pražské hlavní nádraží se tak na jeden den pro účely natáčení přesunulo do atmosféry Itálie. Změněny byly také například informační cedule na 2. nástupišti, které dostaly italské nápisy; na informačních cedulích se objevil nápis TRIESTE (Terst). Natáčení probíhalo za plného provozu nádraží.

Zdroj: Tisková zpráva ČD

Jednotka 451 Libice nad Cidlinou - Za neopatrnost zaplatil životem muž (38) v Libici nad Cidlinou na Nymbursku. Podlezl závory a v kolejišti ho srazila pantografová jednotka. Muž byl na místě mrtev. Údajně se jednalo o jednoho z kolotočářů, kteří se v Libici nad Cidlinou připavují na víkendovou pouť. Ke střetu došlo ve čtvrtek kolem 9:45. "Podle svědků se muž, který podlezl závory, motal a jevil známky opilosti. Dále se před vlakem otočil zády," řekl drážní inspektor. Pantograf přijížděl ve směru od Poděbrad. Poté, co strojvůdce spatřil člověka v kolejišti, začal houkat a brzdit. Srážce už však nemohl zabránit. Vlak tělo odhodil několik metrů od kolejiště. "Bylo to hrozné, musela jsem si hned vzít prášek na uklidnění," řekla žena, která celý incident viděla. Zaměstnanci drah po nehodě kontrolovali signalizační zařízení. Žádnou závadu však neshledali. Vyšetřovatelé vyloučili cizí zavinění.

Zdroj: Deníky Bohemia

KinematovlakČD - Již potřetí se "Kino na kolejích" vydá na svou cestu. Pojízdný klimatizovaný kinosál Českých drah vyrazí v pátek 28.dubna 2006 z Lužné u Rakovníka. Vlak dále pokračuje přes 23 českých a moravských měst a 3.června ukončí svou pouť ve Vizovicích. Kinematovlak je součástí doprovodného programu 46. Mezinárodního festivalu filmů pro děti a mládež Zlín 2006 a je společným projektem festivalu, Českých drah a České televize.

Každý, kdo s sebou přinese vlastnoručně nakreslený obrázek Krtečka, obdrží drobný dárek. Autoři 50 nejhezčích výkresů budou po skončení soutěže odměněni hodnotným dárkem. Nezapomeňte, prosím, uvést jméno, adresu a věk autora obrázku.

Program h Více informací zdroj: ČD

14.4.2006 - 17:50 - České dráhy již dnes mnohde nabízejí nejrychlejší spojení

ČDČeské Dráhy - Nehledě na zvažovanou výstavbu moderních vysokorychlostních tratí nabízejí už dnes České dráhy nejrychlejší spojení řady center ČR s Prahou i navzájem – navíc mnohdy jako nejrychlejší variantu pozemního spojení. Týká se to například relací Praha – Pardubice, Praha - Olomouc, Praha – Ostrava, Praha – Ústí nad Labem – Děčín a další. Současně České dráhy dnes disponují železniční technikou, která již dnes umožňuje provoz vlaků rychlostí až 230 km / hodinu a například na německých tratích je provoz českých souprav rychlostí 200 km / hodinu dnes každodenní realitou. Další zrychlení provozu na některých relacích se předpokládá ještě v průběhu letošního roku – například po napřímení a modernizaci některých zbývajících traťových úseků na trati Olomouc - Zábřeh na Moravě – Česká Třebová.

Tisková zpráva ČD, a.s.

Motorák Břeclav - Historický vlak z poloviny minulého století, sestavený z motorového vozu M 131.1463 „Hurvínek“ a přípojného vozu BDlm, vás zaveze do jednoho z nejnavštěvovanějších míst jižní Moravy - Lednice.

Na trati číslo 247 z Břeclavi do Lednice a zpět platí běžný tarif ČD včetně všech druhů slev. Historický motoráček zde jezdí pravidelně od 8. dubna do 24. září každou sobotu, neděli a svátek. Od 16. května do 23. června se můžete svézt do Lednice také v pracovních dnech kromě pondělků, tentokrát historickým motorovým vozem M 262.018, který bude opět doplněn o přípojný vůz BDlm. Vlaky nabízejí i omezenou přepravu jízdních kol.
Bližší informace na webu ČD nebo v ČD centru Břeclav - tel. 972 632 431; e-mail: bcv@cdcentrum.cd.cz.

Zdroj a foto : ČD

1 2 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:08
zapadá v 19:57